Fórum - Téma


ukazatel paliva, střední panel, čalounění


Fórum 121 DB (Autozam Revue) ukazatel paliva, střední panel, čalounění

Informace o modelu: Mazda 121 DB (Autozam Revue)



2008-04-22 21:56:33

Ahoj , koupil jsem manželce 121 r.v. 1992. Chtěl jsem se zeptat jestli je u těchto aut normální, že ukazatel stavu paliva zustává jaksi na svém posledním místě, čili nepadá na nulu. Původní majitel tvrdil , že je to u japonce normální. No mě se to nezdá. Pak jsem se chtěl zeptat , zdali je komletně prosvícen střední panel - resp. ovládání topení. Mám podsvíceny táhla ale kolečko rychlosti ventilátoru není. Má být , nebo ne ? Další věc je , jaky je postup sundání čalounění dveří. Je to jen nacvaklý , nerad bych něco urval.Díky

2008-04-22 23:29:14

je to normalni,nepada to..jen to treba mirne povadne pokud mas malo v nadrzi a dojedes na benzinu,tak se ti to postupne pri jizde zveda---normalni stav

podsvicene kolecko taky nemam

calouneni..je to na sroubky,u kliky na sahovani musis primacknout plast k plechum dveri a je tam jako pojistka kus ohleho dratu,ktery sroubovakem povytahnes a klika jde dolu...

2008-04-23 20:56:16

Diky za odpověď.Ještě mám dotaz jak šikovně vyřešit problém a to ten : těsnění (to vodorovné) kolem bočních oken je již trošku unavené a při dešti zatéká do dveří poměrně hodně vody, což asi neni dobré.Ptám se tedy , jde nějak toto opravit - něco tam nalepit, pořípadě co poradíte, nebo je nutné prostě sehnat originál těsnění. Neexistuje nějaké nalepovací univerzální těsnění ?

2008-04-23 21:59:08

Mám ten samý problém,trošku orezlé a vycvaklé těsnění..myslím že než koupit nové nám asi nezbyde...

2008-05-08 10:00:10

Ahoj , ještě dotaz , kde se v převodovce kontroluje a dolévá olej. Kde najdu otvor A jaký se tam dává olej?

2008-05-08 15:55:52

A poslední dotaz, ví někdo jak se dá sundat ten střední panel, tak abych se dostal k ovládání "klimatizace" ? Potřebuju vyměnit žárovečku osvětlení ale bohužel nepřišel jsem na to jak sundat ten plastový panel.

2008-05-10 23:06:02

TAkže podsvětlení topení opraveno.Ale chci se zeptat,je normální že při rozsvícení světel , pohasne intenzita svitu hodin v panelu.?

2008-05-13 16:00:56

Ano,je to dost možné,přeci jen ty světla na tak slabý motor a baterku.... mně se dokonce při zapnutí světel a třeba ventilátoru na mach spadnou tak otáčky,že se to sotva drží na volnoběhu...

2008-05-15 17:26:49

Ahoj, chtěla bych požádat o stručný návod jak vyměnit filtr a kolik a jaký olej tam dát...nějak sme nemohli přijít na to, kde se ten filtr schovává...a další problém, nad 80 km/h se mi děsně klepe volant a taky když brzdím...ví někdo co s tím a kolik to asi bude stát??moc díky

2008-05-15 17:40:20

No olejový filtr se mění tuším ze spodu auta.jinak se tam nedostaneš.Co se týče toho volantu při brždění , tipoval bych to na kotouče předních kol. Nejspíš jsou zralý na stočení - srovnání. Ted jsem to dělal i já. Borec mi je stočil na soustruhu za 300kč.Jinak klepání za jízdy mohou dělat i nevyvážená kola.Doporučil bych je nechat převážit.Muže být i naražený disk, potom je spíš zralý na výměnu.Ale to řekne to převážení.

2008-05-15 20:25:16

Take jsem musel nechavat stacet po koupeni kotouce, ta cena odpovidala co pise dewil.

2008-05-27 10:18:46

Ahoj.Takže ten olejový filtr se nejlépe vyšroubuje zespodu, když je auto na rampě, dá se tam docela dobře sáhnout , ale na nějaký klíč na povolení filtru/ používá se takovej řetězovej -maj na benzínce/ zapomeň , tolik místa tam není. Já použil obyčejný smirkový papír, čím hrubší, tím lepší. Dám ho do dlaně , zabalím do něj filtr a povolím/nesplést směr otočení!/ Na novém filtru máznu trochu těsnění olejem a zašroubuju zase smirkem- vůbec to neprokluzuje. Do 1,3 obsahu motoru se leje 3,5 l motorového oleje 10W-40 já používám Valvoline Maxlife- kanystr 4l- za 640Kč, obsahuje kondicionéry na motory, které mají nad 100tis. Km./ to je i náš případ, bych řekl/ Je to dobrý olej, v německu vyhrál testy a pro starší vozy je konstruován. Jinak si radši zkontroluj , jestli je olej i v převodovce, já když vyšrouboval výpusťák u přev. , tak namě vykáplo bláto/pak že odcházej převodovky u 121 mazdy/. Nalil sem tam VV Durablend 75W-80 - 2,5 l.Jeje se to zase zespodu přes náhonový bovden od rychloměru, který se povolí šroubkem. Ten Valvoline Durablend má lahev s takovou trubičkou, která se vstrčí do toho otvoru po náhonu a pak se jen mačká- super vychytávka. Jinak návod na Mazdu 121 1,3 a 1,1 mám, ale v polštině, kdyby to někdo dokázal přeložit, tak mu i ten originál polskej nechám. Jako něco se vyčíst dá. Jo a s tím klepáním: mě to dělalo taky, ale to technik pozná, jestli hází kolo či disk. U mě to dělaly čepy a poloosy - výměna každé strany 1500,- Kč z druhovýroby. A brzdy: 8000,-Kč ,ale já to měl totálně podělaný disky, kotouče, pakny komplet a s DPH,proto tolik.Jina jsou i problémy s osvětlením přístroj. desky , osvětl. ovlád. topení, osvětl. tlačítka výstražných světel . Furt to zhasíná. Kdyžtak pište, rád se podělím o zkušenosti. Mám jí přes 2 roky takovej ten modrozelenej klobouček r.v.1993, 1324cm3,16V.A nezapomínat ve 120tis. na výměnu rozvod. řemenu+ kladky: 3-4 tis.Kč. To se vyplatí.Santru.

2008-06-30 20:33:13

Ahoj santru. Zrovinka přemýšlím že bych měla nechat vyměnit olej.Ale nevím jaký , aby nebyl moc drahý a aby zase naopak neuškodil.Taky mi zhasla skoro celá přístrojovka.Střecha jede jen odpředu do zadu a jiné polohy nezná.Jsou to drobnosti, ale chtěla bych si dát berušku do cajku.No a brzdy budou taky třeba, byť naštěstí nic neháže autem když se brzdí.Ale bojím se o polosu.Při jedné cestě jsme vlítly do neoznačeného přejezdu a málem nás to vyhodilo.Takže trochu klepe do zatáček.Přejezd byl nefunkční, ale nebyl vidět.Bohužel. Jinak mazdička je opravdu super autíčko.Zaujala mě ta tvoje druhovýroba.Co si pod tím mám představit? Pěkný den přeju

2008-07-05 14:48:22

Ahoj, druhovyroba, co mysli santu jsou díly, které se vyrábí pod značkou třeba DELPHI nebo A.B.S. (nejsou součástí v autech, které sjedou z výrobní linky, ale dokážou tyto díly velmi kvalitně a hlavně zastoupit!) jen u extra levných dílů podvozků a řízení bych byl trošku pozorný

2008-07-29 20:38:33

a jakpak se tohle pořizuje? V mém servisu se bere jen originál.Jinak si asi netroufne na náhradu, neb moje autí nezná.A není tu v okolí kdo by poradil.Nejbližší servis Mazda je v Olomouci.A to je dost daleko a drahé taky.

2008-09-20 21:58:32

zdravím.mám M121, 1,3l,44Kw,benzín,1996.mám 2otázky:

1. teplota motora nevystúpi ani po 220km na normál.

2. zapnem kúrenie na vykurovanie naplno,ale teplý vzduch nikde,vháňa mi studený vzduch.takže po 3hodinách šoférovania som aj celkom vymrzol.

neviete niekto čo to može byť? dík

2008-09-22 21:20:15

termostat jednoznacne..vymenit

2008-09-24 20:26:19

neviem ci to bude len termostat.pred vstupom hadice do radiatoru je akasi kovova vec - nieco ako priepustný ventil oovladaný elektricky( ta otvára prívod vody k radiatoru) pred nou je voda horúca a za nou uz nie.takze to vyzerá tak,ze cez tento priepustny ventil neprechádza horuca voda do radiatoru . len neviem ako sa ta suciasta vola.elektrika je ale v poriadku,prud do tej suciastky ide.nevies poradit ako sa ta suciastka vola?dik maj sa

2008-10-18 12:44:02

zdravim.takze termostat je vymenený/dal som tam termostat co ide octavie,hlavne ze pasoval/.co sa tyka kureniastale je nefunkčne.kde by mohla byt chyyba?neviete poradit.


Odpovědět