Fórum - Téma


udržování světlé výšky vozu


Fórum Technický koutek udržování světlé výšky vozu




Gus
2009-06-09 19:33:40

Může někdo vysvětlit, jak funguje "mechanické udržování stálé světlé výšky karoserie pomocí tlumičů na zadní nápravě", a do jaké hmotnosti nákladu (osob) je to funkční...

Byl jsem u toho, když byla CX 7 naložena do maxima do zavazadlového prostoru, a záď šla docela k zemi,

a totéž u Subaru Forester, a oba majitelé tvrdili, že mají automatické udržování výšky karoserie při zatížení......

2009-06-12 14:22:59

Auto nakládáš s vypnutým motorem, pak nastartuješ a auto by se mělo zvednout. Funguje to tak i s hlídáním náklonu xenonových světel, při startu se moderní světla seřídí.

Gus
2009-06-12 17:16:35

Dík za info, ale toto také znám (nic ve zlém) , ale ani po nastartování a dokonce ujetí několika km se záď vozu nijak nesrovnala, mne hlavně zajímá jak funfuje mechanické nastavení pomocí tlumičů, na jakém principu je to založeno, no zajdu příští týden k prodejci a pozeptám se .

2009-12-15 12:20:42

No co si zistil? Ja to mam na M6 a som zvedavy ako tu funguje. V navode pisali, ze zadok sa zdvihne az v priebehu prvych 5-10km.

Bob
Jiří Matuna
2010-01-22 18:42:37

O mechanickém udržení sv.výšky jsem neslyšel a myslím,že ani nemůže existovat.Pokud se to zvedne po nastartování není to mechanické! Zvednout zadek mechanicky pomocí tlumičů můžete pouze na výškově nastavitelných,ale to se musí oddělat kolo a vyšroubovat matici pod miskou pružiny.Ostatní nastavování jsou buď vzduchová - čerpadlem do manžety,nebo olejová-čerpadlem do tlumiče.

2010-01-25 13:20:17

M6 : Priemer zadného tlmiča je cca 3x vacsi ako bežný. Asi v sebe niečo obsahuje naviac. Ale el. kable tam nevedu (pri Golfe s nastavovanim tvrdosti tlmicov tam vedu kabliky)

Výška vozidla sa upraví až po cca 5 km. Teda ja osobne predpokladám, že sa po zaťažení zadku auta, pri jazde (pohybmi nápravy) sa súčasť tlmiča - nejaký hydraulický valec, natlakuje kvapalinou a postupne sa predĺži. Ako pumpa, ktorá sa stláča pri kmitaní kolesa hore dole so spätným ventilom.

Takýto princíp pouziva koncern pri ostrekovacoch prednych svetiel na xenonoch. Nepouziva len cerpadlo ako pri beznych ostrekovacoch, ale tlak na ostrek prednych svetiel sa vytvara kmitanim napravy a natlakovanim (aspon na RS som to tak mal).

Ako to maju ine vozy neviem. Pri pneumatickom pruzeni je nam to jasné (viď Citroen), kompresor a vzduchové vankuse, valce, ventily ...

2010-01-25 14:17:49

husarik...mužeš sem přidat okopíravanou stránku, kde se o tom píše v manualu?

Nevím, že by toto M6, r.v. 04 měla.... zase něco nového.......

2010-01-25 18:15:00

Je to v navode na obsluhu M6, stat "Startovanie a jazda" cast Automatická regulacia vysky vozidla a strana 5-26.

Naskenujem a poslem Ti to emailom.

2010-01-25 18:16:33

Skusim to vlozit aj sem.

2010-01-25 18:24:39

OK, už jsem to našel, ale zkušenost s tim teda nemám. Zřejmě to funguje na tlaku na kapalinu v tlumiči, jinak nevím , něco jako samonastavování jak u ruční brzdy,ale s možností nastavení do puvodní pozice. Je zvláštní, že to zvedne po několika KM ale dolu se vrátí do pul km...... pokud tu je někdo a muže doplnit, bude to fajn..

2010-01-25 18:34:23

skusim to vlozit aj sem


Odpovědět