Fórum - Téma


Turbo Kit


Fórum 323 III BG Turbo Kit

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé III BG


1  2

2009-12-12 14:47:05

Potrebuju se poradit chci si koupit turbo kit a mam strach ze me to neustoji klikovka nebo celej motor mam 323 1,8 Gti 96kW a chi se poradit s nekym kdo by mel skusenost odbornou a ne laickou ci to ta klika a loziska a tak celkove vsechno vydrzi a jak dlouho kdyz po tom nebudu pozadovat plny vykon ale jen treba 50koni navi nebo min ci to snese a nerozsipe se :-/ Dekuji za rady

2009-12-13 10:35:53

Tak to tady budeš hledat asi marně... Jinak se zeptám, proč chceš zvyšovat výkon? Udávaných 96kW nestačí na tak malý a poměrně lehký auto, jakým je tvá 323? Podle mě s tím tenhle motor musí cvičit docela pěkně i bez úprav... Jinak tebou udávaných "treba 50 koni navic" je uz docela "výkonová darda" (myšleno pro ten motor, neobejde se bez dalších úprav), když chceš "jen trochu výkonu navíc" tak bych spíš bych zvážil, jestli by nestačil například dobře a odborně provedený chiptuning (nebo už to čiplý máš?) Další ne výkon, ale jakousi hbitost dosáhneš snížením podílu rotující hmoty, tedy hlavně (pro začátek) odlehčením setrvačníku a řemenic (a samozřejmě kol, jestli ještě nemáš kvalitní disky). Každopádně ať tak či onak, budeš si muset připravit nějakou poměrně slušnou finanční částku, kterou dáš své Mazdě "k vánocům"... Jinak pro inspiraci mrkni třeba na odkazy dole, některé problémy, které se řeší u chiptuningu, budeš řešit i s turbokitem, a tam bych také začal - zeptej se v nějaké firmě, kde DOBŘE chiptuní, oni budou mít kontakty na firmy, co se zabývají dalším laděním motorů (pokud tedy budeš trvat na turbu).

http://www.motortech.sk/P.../Felicia%201,6T%20-CZ.pdf

http://www.bmwpower.cz/chiptuning/cht-uvod.htm

2009-12-14 20:33:54

Hoj No ja uz tu turbinu koupil aj se svodama a s blof off ventilen ( nebo jak se mu nadava) no a tak si myslim ze to nebude zas az tak slozite no jen se to bude muset asi teda nacipovat a nebo neridi to treba lambda sonda jeste trosku tu vztrikovanou smes.Jinak ja to ciple nemam jen je tam udajne snizovana hlava a to asi jo pac to jede neskutecne od40km/h na 5pr.stupen se to rozjede jak nevim co.Je to uzasne auticko a proto bych si to chtel trosku poladit a to turbo tam treba davat jen na nejake tuning akce jinak sem s tim zpokojeny to auto nema proste chybu samozdrejme az na opotrebeni starim a nejake ty oderky a tak ale proste tohle si dam dokupy sam a vim ze mi to vydrzi docela dlouho jen rikam hoddit si tam turbynku byl muj sen odjakziva. Da se to snad pochopit I Mazda

2009-12-14 21:08:01

nemuzes na motor ktery ma snizenou hlavu dat turbo a jako stylem ted to turbo tam chci a ted ne to je uplna p........

Kdyz se podivas do jakych koliv dat motoru tak zjistis ze motory v turbu maji daleko mensi kompresni pomery nez atmosfery to jsi si mel radsi sehnat motor z 323 gtx (mod motoru myslim BPT, a jsou na ebay) ten uz je v turbu a radsi ho zgeneralkovat je to jednodusi levnejsi a hlavne spolehlivejsi

2009-12-18 00:07:11

NJN uvidi sak neni vsem dnum konec tak turbinu muzu prodat dal a nechat to pripadne jen tak jak to je pac i tak je to naslapnute jeste se teda poradim ohledne toho kompresniho pomeru.Ju. No ale jinak dekuji za nejakej ten komentarek a nazor.

2009-12-18 08:22:04

Nevidim jediny duvod,proc by to nemel spodek motoru vydrzet Ono taky zalezi na tom vyslednem kompresnim pomeru,po snizeni hlavy. Nevim jaky pomer ma 323 GTi,ale treba takovy KLZE ma 10,5:1 a turbi se normalne Jen maximalni tlak turba je nastaveny min nez treba u KLDE,pac to ma kompr.pomer 9,2:1. Jinak myslim ze kvuli 50ti konum se to cipovat nemusi,postaci Wallbro cerpadlo a FMU 10-12:1. Myslim ze to ziska navic 50 Nm nez koni,ale ja bych byl raci za ten kroutak nez vykon,ten tomu autu dava ty spravne prdy Jinak,kdybys chtel se jeste na neco zeptat,tak se mi klidne ozvi

2009-12-26 01:41:13

hele motor to vydrží přibližně takovejch 20 tisíc bez problému ovšem záleží na tom v jakym stavu je motor jako celek kolik má najeto atd ale tech dvacet by měl vyržet, dělal jsem jednou se skušenějším kolegou tenhle kit do bavoráka a zas tak strasný to není je to jen o přesnosti samozřejmně se nám frajer za dva dny vrátil že auto nejede a je líný, nebot mu odešla hadice na vzduch pak odešlo čidlootáček a čidlo vody, na to se připrav motor to vydrží ale ostatní věci ne ty co pujdou a budou už třeba starý tak po namontování turba pujdou pod drn hned.

2009-12-28 16:18:42

Ja uz mam za 2 roky co to je oturbene nalitano 60000 kilaku a furt to ne a ne umrit Jedine co mi odeslo tak oba homokinetaky,do pul roku,ale to je ta dan...

2009-12-29 21:14:58

jasně že to vydrží jen to chce plnit menším tlakem a pokud by si to turbo chtěl využít naplno naštěstí se 1,8 dělaly i v turbu takže stačí dát tyhle nízkokompresní písty na 1,6 stojí písty cca 350 za kus na 1,8 to nebude o moc víc

2010-01-17 13:38:43

Ahojky vsem a dekuji za nazory.Trosku sem nestihal tak ze Soracek ze sem nereagoval Jinak k auti sem zjistil to ze prej se neda upravovat jednotka leda pry nekde v japnsku tak nevim co s tim turbem jelikos tam do tech delanech svodu nenizapojena lamda sonda tak mam za to ze tim nekdo zvedal ten vykon coz asi neni zas tak dobre kdyz neni lamda jednotka dava vic benzinu pac nevy jakou smes ma dat tak ted nevim no.Jeste zkusim napsat tomu chlapkovy co to auto delal pred tim jak to vlastne je :-/

2010-01-19 22:25:16

Zkus mi napsat majla nebo SZ, znacka: vsechno jde

2010-01-26 04:23:59

klika, ojnice, kovaný písty, přečipovat, jiný sání (jak jsi psal svody s turbem už máš..... jen .... na jakej motor???) intercooler, zvýšenej výkon dál nemusí ustát spojka (v některých případech ani převodovka) .... no bratru jsmena ceně nový Mazdy 3 MPS cca ..... nebylo by lepší se ubírat jinam ??? no znám to když se někdo zamiluje do auta.... nejde říct praktický zkušenosti.... hodně věcí taky závisí na stavu tvýho motoru.... ale až k tý spojce a převodovce.... tim všim si projdeš to mi věř....

2010-01-26 04:32:38

2 wesker: turbo na motoru 10,5:1 ???? no nevim.... japonce jsem nikdy neturbil, u němce s touhle kompresí zhola nemožný.... (taky jsem se divil když v raichu turbili stařičký 2,0 8V a na 2,0 16V si netroufli.... - 9,8 tušim a cca 11,5 kompresní poměry) docela by mě zajímaly podrobnosti.... pošli SZ ... dík

2010-01-26 08:43:35

Jj,viz motor KLZE. Kompresni pomer 10,5:1 Maximalni plnici tlak 8 psi.

2011-02-06 10:01:18

Hahaha, pěkná píč...., leda tak 0,8Atm.

2011-02-06 15:03:07

no nevim nevim, z 96kw to mit o 50 (a vic) procent silnejsi to nemyslim ze na to ten motor bude pripraveny, ale jako konicek proc to nezkusit....

2011-02-06 21:30:45

Amici moc nepouzivaji zkratky bar a atm, takze cetl si dobre, PSI. A 8 psi je asi 0.55 bar. Vis?

2011-02-07 00:22:13

to Wesker taky to sledujš jak je to nemožné oturbit motor? nějak jsme tu 2 skupiny jedni co to neskusili a myslí si že je to blbost a druzí co to dali pod kapotu a ví že to de

2011-02-07 20:16:16

Njn, mas pravdu Vsechno jde Videl sem i oturbeneho zigula

2011-02-07 23:03:05

no jo no, prasárny, pokud to ty lamy neumí tak si měli rovnou koupit něco oturbenýho.................................. PS: tim se jako nikoho nechci dotknout


Odpovědět

1  2