Fórum - Téma


turbo


Fórum 121 (obecně) turbo

Informace o modelu: Mazda 121



bat
2008-01-20 12:25:27

Nazdar chlapi potrebuju poradit mam mazdu 121 rok vyroby 87 1.8 D a chci do ni dat turbo z forda escorta 1.8 TD.Muzete mi nekdo prosim poradit jestli se s tim motorem neco nestane,protoze jeden muj znamy dal turbo do nejakyho wolstsvagena ataky 1.8 D a asi po 500 kilometrech se mu to zadrelo ,protoze nemel spodni chlazeni pistu-olejem.Ja si myslim ze by to u me nemelo nic udelat,protoze je to motor FORD ENDURA-DE a ten samy je v escortech s vykonem70-80 hp a dokonce v mondeu s agregaci s intercoolerem 90 hp, tak mi prosim poradte jestli to tam muzu dat.

2008-01-20 13:49:42

Myslim si že udělat jde všechno,ale jednodušší by bylo sehnat něco zbořenýho s turbomotorem(třeba escorta) a celý to přehodit...protože když tam dáš turbo(mimo jiného že musíš udělat přímaz popřípadě i chlazení turba což neni až tak složité) tak bude potřeba asi i poštelovat nebo vyměnit naftové čerpadlo...takle bysto přehodil celé a měl bys klid...

2008-01-20 23:28:11

jasně všechno jde ale jak chceš třeba snížit kompresní poměr?

bat
2008-01-24 08:53:04

dikec za radu ale vis jak, kdybych tam prehodil druhej motor tak bych musel udelat prepsani motoru a tak ho tam dam na cerno,protoze se mi nechce litat a zas prepisovat.A co se týče toho preďelávání druhyho motoru tak nechcu tam davat nejakyho sita staryho protoze ten muj motor je ve spickovem stavu a ma najeto jen 96 000 tis. kilometru a kdyz je treba zima tak startuje perfektne. A co se tyce tech tlaku tak to uz mam vyreseny,musim pridat trochu paliva na cerpadle a seridit jiny tlaky na triskach.Jo a s tim mazanim to taky nebude problem stryc mi to turbo sezene i se svodama a mazacima hadicema.Ja se na to dival a nasel jsem vzadu dokonce nejaky dve zaslepeny diry tak si myslim ze to je mazani.

bat
2008-01-24 08:56:00

muzes se na my auto podivat na strance spiky.Hu.cz

2008-01-25 22:52:48

no jo jak říkám néni problém namontovat na svody a sání turbo ale musíš rapidně snížit kompresní poměr jináč ti bude ti vznikat nekontrolované hoření to ti výkon spíš rapidně sníží navíc budou vnikat obrovské tlaky které ti v nejlepším případě zruší těsnění hlavy v tom horším ti to poláme ojnice, kliku, propálí písty nebo hlavu, řešení je bud profrézovat hlavu nebo písty nebo dát písty ze stejného motoru na kterém bylo turbo což je asi nejrozumější pokud tedy budou mít stejný prumer čepů jako ty tvoje u mazdy co vím tak origo byl kompresní poměr snižován právě vybráním na pístech potřebuješ kompresi v rozmezí 7,5 - 8,5 : 1 záleží na tlaku kterým to chceš pumpovat

2008-01-26 00:32:39

lidi dneska je motor vymenitelna soucastka cislo motoru uz neni v tp a pokud ho tam mas muzes si ho nechat smazat

2008-01-26 06:12:47

Ale musíš zachovat typ.

bat
2008-01-26 13:04:19

cau jak sto myslel zachovat typ_

bat
2008-01-26 13:09:51

ja si myslim ze to zas takovej problem neni protoze ten ford escort ma stejnej kompresni pomer jak ten muj motor.Takze si myslim ze s kompresnim pomerem nebudu nic delat.Eskort ma kolem 8,5:1 a to moje ma 8:1 takze to zas tak velkej vzestup nebude.Ty dieslovy motory jsou mnohem pevneji staveny na mnohem vetsi tlaky.

2008-01-26 15:13:12

tim zachovat typ myslel ze to musi bejt stejnej motor jako jsi tam mel. takze nemuzes z 1.5 najednou mit treba V6 3.0.... proste ty motory musej bejt stejny oznacenim.... treba B6


Odpovědět