Fórum - Téma


Třmen nebo opravná sada?


Fórum Technický koutek Třmen nebo opravná sada?



1  2

2012-10-18 14:41:17

Čaute, dneska jsem dával auto do servisu, brzdí mi PP kolo při jízdě. Tak mechanik mi řekl, že je vyrezlej třmen takovým způsobem, že ten pístek se prostě nevrací, tudíž je potřeba vyměnit třmen - 4800Kč s prací. Bez třmenu, jen ta opravná sada a práce by vyšla na 2500Kč, ale to dělat nechce, protože za to nemůže ručit. Mám mechanika, kterej dělá Mazdy, ale je 60 km odsud. Nejradši bych to hodil k němu, je levnej a vyzná se, žádnej obírač, ale dá se s tím vůbec jezdit tak, abych nepodělal ještě něco dalšího?Abych to upřesnil, tak to kolo není zabržděný po celou dobu, jen jak se otáčí, tak to cuká, klepe na volant...A ještě by mě zajímal váš názor na tu opravu a cenu, jestli s tím má někdo zkušenosti. Díky

MAX6  
J.
2012-10-18 15:32:45

Kup repasovanej třmen od SBS. Stojí polovinu toho co novej (cca 2500Kč-dle typu auta). Mam je ozkoušený a fakt fungujou suprově a neni to na nich vůbec vidět,že je to repas. Na oplátku jim musíš dát ten svůj starej. Jestli ti to klepe i s volantem,tak buď připravenej,že budeš mít zkroucenej i kotouč. Někde kotouče srovnávaj za 200Kč a někde za 600Kč,záleží na koho narazíš.

2012-10-18 16:30:40

Díky, ale teď jsem to googlil a nemůžu nikde najít prodej...Máš nějákej link?Kotouč je prej v pohodě, není to ideál, ale ještě prej vydrží.Moc se mi to teda nezdá...

MAX6  
J.
2012-10-18 17:13:30

Co máš hlavně za káru ?

2012-10-18 18:53:02

pokud koukám správně do tý správný galerie tak je to šestka GG před facelift

hele.... můj názor je následující.... podle mýho jak to tu popisuješ to nebude nic tak strašnýho, servisák si samozřejmě chce namastit kapsu proto Tě cpe logicky do novýho třmenu. Moje zkušenost je taková že pokud pístek skutečně nejde ani hrubým násilím vymlátit ven tak teprve potom je třmen v řiti. Ale ne uplně a v 99% případů postačí jen nový pístek..... A to je záležitost určitě mnohem levnější než 2,5t na repasovanej třmen. Obzvlášť na předku kde je jen nasazovací nikoliv šroubovací pístek (pokud si dobře pamatuju šestku.... )

takže má rada je následující..... zvedni kolo, povol dva šrouby nebo jeden na brzdiči (záleží kolik jich tam máš... ) , odklop brzdič a sundej ho z auta. Pak si opatrně dej mezi třmen a pístek dřívko a zkus (opatrně a jemně ) lehce ťuknout rukou do brzdovýho pedálu. Pomocník bude sledovat jestli pístek leze ven nebo ne..... pokud leze aspoň trochu ven, je to dobrý. Prostě bych pístek vyndal potom ven, vodšrouboval vod brzdovejch hadiček, zkusil to celý rozdělat a vyčistit. Samo že ruku v ruce zkontrolovat vodící čepy (vodítka, válečky nebo jak chceš tomu říkat), ty taky zkontrolvoat prostě jestli se ten třmen bezproblému hejbe i s těma válečkama. Pokud jsou zarezlý tak taky obrousit namazat (zlatou pastou na brzdy) a bouchnout zpátky... pístek obrousit v závislosti na tom jak moc je vorezlej. A pokud nebude orezlej moc, zkusil bych ho vyleštit pořádně a nasadit zpátky. Namazat jen prachovku, pístek musí bejt čistej a odmaštěnej a dokonale lesklej Případně pokud sou přetrhaný prachovky, koupit opravnou sadu a dát nový prachovky abys to samý za půl orku nemusel řešit znova ..... Pak napustit novou brzdovku, odvzdušnit a tradá to ject vyzkusit. V nejhoríšm momentě prostě vymlátit ven jen pístek i drsně a koupit novej pístek, ale podle mě kupovat nový brzdiče je naprosto zbytečná a zcestná záležitost pokud na stěnách kde se pohybuje pístek nejsou výrazný rýhy a nerovnosti který by bránily hladkýmu klouzání pístku případně by tvořily vůle atd....

prostě zkusit rozdělat a vyčistit.... pokud budeš mít velký štěstí tak investuješ jen do nový brzdovky.... případně navíc jen do novejch vodítek, pístku a opravný sady s prachovkama. Ale stojím si za názorem že kupovat new brzdič je zbytečný v tomhle momentě.... usuzujíc ale jen z toho co čtu...

MAX6  
J.
2012-10-18 21:14:52

Teď tak nad tim přemýšlim a víte že jsem se osobně nesetkal s Mazdou,která by měla v háji přední třmeny ? Zadní,to je klasika,ale přední jsem fakt neviděl.

2012-10-19 01:22:22

jj zadky jsou jasný, vůle v trnu a konec ale na předku se nemá ta vůle kde udělat, tam je prostě třmen nasazenej a hotovo. To už by muselo bejt aby byl vyrezlej i ten vnitřek toho brzdiče.... ale ani potom by nemělo bejt vše ztraceno.

Prostě a jednoduše zkoušel bych to cestou kompletní repase..... Oni servisáci rádi strašej a navíc nikomu se s tím nechce s.át a většinou na to v servisech není čas a navíc z novýho třmenu je prostě vývar jako prase.... a čistá jednoduchá práce.... přebouchat starý třmeny za nový zvládne i cvičená opice

2012-10-19 10:27:32

Tak díky moc za podrobnej návod Dneska si jdu vyzvednout Majdu ze servisu, chtěj 400,- za řešení problému. Jinak teda o víkendu to zkusím, jestli to půjde ven ten pístek. Oni totiž tvrdí, že to nejde vůbec ven, ale těžko říct, zatím se jeví jako těžcí obírači.

2012-10-19 10:28:21

A jinak to samý mi řekl ten známej, co dělá jen Mazdy, že na předku je to rarita...

2012-10-19 12:05:55

good luck, kdyby něco ( nějakej zádrhel) tak piš, v neděli bych se tu snad měl ukázat na delší dobu než jen na skok...

myslím že jsem to popsal docela srozumitelně a snad na nic nezapomněl... ještě jednou hodně štěstí

2012-10-23 09:13:39

Takže pístek je vyčištěnej a už chodí bez problémů. Sice to nebylo úplně svépomocí, ale snad to bude fungovat aspoň pár měsíců. Každopádně dík za rady

2012-10-23 14:05:03

není vůbec zač....

každopádně pár let by to vydržet mělo, já mám takhle u velký od brzdičů pokoj skoro 3 roky už o nich nevím po komplet repasi svépomocí a u malýho bobana sem to dělal před rokem. Od tý doby o brzdách nevím, jediný co sem řešil byly nekvalitní kotouče a destičky (druhovýroba nipparts.... už v životě bych nikomu nedoporučil od nippartse na brzdy ani blbou opravnou sadu natož desky a kotouče. Je to horší než starline)

2012-10-23 19:49:17

já jsem přední třmeny řešil včera.Odmontoval jsem je v Kovošrotu z Mazdy kotouče,destičky a třmeny. Stálo mě to 300 kč....

Do kapsy jsem si strčil i čidla ABS a čido škrtící klapky

2012-10-25 21:53:36

čest všichni, přední třmeny se na Mazdě skoro vůbec nemění ani nerepasují (fakt rarita). Mimochodem já repasoval zadní třmeny asi před 2 týdny a stálo mne to 6 500 Kč, nové by stály asi okolo 10-12 tisíc i s prací, ale v servise mi řekli, že je nové zbytečné kupovat. Určitě uděleje repas a nech si prohlédnout i zadek, přes zimu to dostává zabrat. Praktická rada: Pokud ti řeknou, že máš zadní třmeny OK, tak používej ruční brzdu (ne na parkování, ale třeba na křižovatkách i na rovince jak stojíš), když ji totiž používat nebudeš, tak ti ta ručka zarezne právě kvůli tomu, žes ji nepoužíval jako já a nevrací se ti - normální brzdy se vracely, ale ručka ani o milimetr zpět nešla.

2015-01-25 21:47:04

hanzzz: Srovnavat Starline a Nipparts je dost krute, spise by jsem se dival odkud ty Nipparts jsou protoze v evrope je boucha polska a to je jen jinaci krabice starline. Origo z Japonska je srovnatelna kvalita jako Brembo, nebo ATE.

2015-01-26 10:25:59

ja sem si kdysi delal repas brzdicu sam na 626 zustavali vyset zadni jek je jiz znamo, ale kdyz uz se mel rozdelany zadky tak sem vzal predky je to celkem jednoduchy nejhorsi bylo vyndat pisty ty fakt nesli ani zaboha nakonec se to povedlo vycistilo se to vymenili se veskere gumycky a byl klid a stalo to nekde okolo 1000 v servise take rekli ze je to na nove brzdice proste jednoduse receno servis se stim nechce zabivat je to pro ne zdlouhavy

2015-01-26 18:53:21

trubka32: jak říkaš pro servis je jednoduší koupit novej než ho rozebírat a čistit. Ale myslím si že je to i v zájmu klienta kdyby ho meli repasovat tak by to možní stálo víc jak noevj

2015-01-26 19:08:12

Trubka32: Taky by bylo dobré napsat že ne každej toto může opravovat. Chlapi, jsou to přece brzdy! Jeden z nejdůležitějších systémů které nemůže jen tak nějakej Jenda opravovat....

2015-01-26 23:02:09

magnetto: jasny magneto mas pravdu v tom ze brzdy jsou nejdulezitejsi -samozrejme uz nejake zkusenosti mam a co nevim poradim si s dlouheoletym servisakem velmi znamym ( ale zas je dost drahej) a hlavne jsem vyrabel brdove valecky do brzd pres 5 let tak vim co si mohu dovolit a co uz je spatne ja dokonce i ty stare valecky mohl nechat prebrousit( setinova zalezitost) na kov (jak se rika) a nechat znovu pochromovat ( neni to cistej chrom ale valecky chodily na nejakou upravu uz si nepamatuji jak se to nazyva a ten valecek je pak dalo tvrdci atd) pokud spatne pochromovali znova se brousilo! proste ne kazdej si to doma udela to je jasny jinac jsem i zapomel ze tehdy jsem valecky nechal premerovat atd tak abych si byl jist tvdosti ovalitou a jestli nekde neni prodreny(ono to okem ani videt neni) atak dale brdice taktez byli zkontrolovany na ovalitu a jeste na prodreniny atd to jsem samozrejme zapomel dodat praci jsme na to meli masiny - dnes bych to udelal taky ale uz nepracuji v te firme ale jsou tam znami takze za uplatek jde vse zmerit a zkontrolovat

2015-01-26 23:05:10

magnetto: Sohlasim, neco je udržba a něco je už na výměnu. Udržbou je pokud potrebuje třmen promazat voditka nebo vyměnit Brzdove destičky, ale kouslý pistek je zasadní funkce brzd a nedovoli by jsme si to nechat opravit. Tadz jde o Váš život a člověk si musi spočitat co je mu jak drahe.

Takže rozum do hrsti. Mazdar


Odpovědět

1  2