Fórum - Téma


Tribute 2.0 neudrží volnoběh


Fórum Tribute I Tribute 2.0 neudrží volnoběh

Informace o modelu: Mazda Tribute I


1  2  3  4

2014-08-01 09:58:31

Ahojte,

máme stejný problém, co tu popisujete.

Prostě při zahřátém motoru (ne vždy) při řazení začnou padat otáčky.

První příznaky, že se tak začne dít pozoruju už při volnoběhu, kdy se auto začíná třást jakoby mělo zdechnout.

Už se mi párkrát stalo co tu někdo popisoval, že během jízdy motor vypne úplně, rožne se kontrolka a kousne volant.

Jsem ženská a bez posilovače řízení mám co dělat dotočit volant, aby nedošlo ke kolizi.

Opravdu velmi nebezpečná závada a nevím si s ní rady.

Díky moc za tipy

2014-12-22 12:28:11

presne tie iste problemy studeny motor vsetko ok, obcas pri startovaani pri teplom motore ihned skape a nepomoze ani opetovne

startovanie treba nechat toho fordackeho smrada vychladnut.

2015-01-15 13:44:38

Ahoj - koukám, že stejné problémy s volnoběhem máme velmi často. Já jsem šel cestou rozdělat, vyčistit, příp. proměřit apod. Postupně jsem řešil EGR ventil, škrtící klapku, váhu vzduchu, odvětrání klikové skříně, netěsnosti u všech hadic, vyměnil jsem nový IAC volnoběžný ventil a efekt se stále nedostavil. Je pravda, že mimo poskakujícího volnoběhu a občas chcípnutí po vyřazení na neutrál (to je fakt nepříjemný) jsem to nechal být a řešil důležitější věci, ale poslední dobou se mi přidalo i toto:

Projevuje se tím, že i když je motor studený a auto stojí (škrábu okna apod.), tak je všechno ok, jak zařadím jedna nebo zpátečka a chci se rozjet, tak se to zakucká a nejede, otáčky padnou na 200 nebo to zdechne. Když se už ale napodruhé rozjedu, tak už to nikdy neudělá. Podobně blbě se to roztřese, když nastartuju studený motor - neřadím žádný kvalt a pustím se na neutrál z kopce u baráku. Opět - jakmile se to rozjede, tak už je po problému.

Tak jsem snad vyzkoušel všechno, co tady na foru zkoušeli ostatní a pořád nic. Šel jsem tedy cestou hledání podobných problémů na US Mazda forech a zjistil jsem, že to řeší taky - kdo chce počte si:

http://forums.edmunds.com...start-stall-idle-problems

http://repairpal.com/stalling-after-cold-start-393

Ponaučení pro mě - zkusím UPPER and LOWER INTAKE MANIFOLD GASKETS ( horní a dolní těsnění sacího potrubí ) - MAZDA Jihlava sice říká, že má jenom 4 těsnící kroužky na sací parohy - ty se dají koupit tady:

http://www.autokseft.cz/N...fuku-100300_100314_100321

ale jinak nic jinýho mi nabídnout neuměli. Zkusím, uvidím, jestli to chce někdo zkusit dřív, než se k tomu dostanu, budu jen rád. Nebo jestli už to někdo zkoušel a nemělo to žádný význam, tak ta informace mi taky pomůže.

Minulý týden jsem prošel očistcem při výměně spojkové sady (nakonec 2 spojkových sad, pomocného spojkového válce, pravé poloosy, komplet silentbloků motoru a převodovky a pokusně i kardanu) - po výměně se totiž objevili vibrace při akceleraci 1800-2000 otáček, proto jsme hledali a měnili tolik věcí a nakonec to byla vadná první spojková sada - asi lamela. Nakonec to přestalo řadit úplně - katastrofa. Ponaučení pro spojkaře - pri vymene spojkove sady vždy vymente i jehličkové ložisko v setrváku - stojí 170Kč a za tu jistotu to jistě stojí.

2015-01-15 13:55:39

riesil som podobne priznaky u Tributa asi 2 roky, navsteva 10 servisov a nic...

auto uz asi rok nemam a odvtedy mam svaty pokoj (Mazda MPV, 2002, diesel).

2015-01-15 13:58:36

dunajsky: a to těsnění na sacím potrubí jsi nezkoušel?

2015-01-15 14:11:53

bolo robene vsetko mozne, od EGR, cez skrtiacu klapku. IAC ventil, potrubia,

komplet repas motoru s vymenou vsetkych tesneni... sacich aj vyfukovych

a potom islo auto z domu... nie som mechanik, chcel som to mat iba opravene

myslim ze to (podla obcasnych informacii noveho majitela) blbne dodnes...

2015-01-15 14:14:55

dunajsky: No tak to jsme na tom podobně - taky jsem chtěl mít auto ok, abych se nemusel bát, když s tím jede žena s dětma, takže podstupuju podobnou anabázi - dám tomu ještě jednu šanci kvůli extremne drahe nove spojce a pak pujde do světa.

2015-01-15 14:18:24

No lenze sranda je ze aj na zahranicnych forach maju probemy skôr zo studený motorom, mne to robí ked je zohriaty, hlavne ked ho teply znovu startujem.

2015-01-15 14:23:29

trulo: nechytání za tepla bych viděl na svíčky nebo coil pack - zapalovací cívku - tohle naše studené chcípání, poskakující volnoběh a chcípání za jízdy při vyřazení na neutrál bych pořád viděl na nějakou netěsnost v přísunu vzduchu nebo jeho množství... ale kdo se v tom vlatně vyzná????

2015-01-15 14:24:36

vymenil som aj spojku (odisla uplne) aj s ihlickovym loziskom (podla odporucania), cievku, kable...

nemalo to vsak ziadny vplyv. Auto blblo pri zahriatom motore, musel som pockat na vychladnutie.

To auto bola moja nocna mora, ale pacilo sa mi a bol som s nim (az do vacsich probemov) spokojny.

Potom vsak uz cukalo v kuse, netahalo. No napisal som o tom naozaj vela, uz ma to nebavi. Howgh!

2015-01-15 17:23:46

No toto kto sa v tom ma vyznat. A ete jedna vec na Dunajskeho nepredal si to auto do žiliny.

2015-01-19 08:13:40

predal som ho do bazaru, na bezin islo vcelku OK. Zrejme bude aut s podobnym problemom viac...

2015-01-19 09:10:52

To je aj tak jedno, ale po troske rozmyslania som prisiel na to že problem nie je v lpg ale v benzine v podstate to blblo len pri startovani na benzin aj volnobezne otacky poskakovali len na benzine . po precitani clankov na rôznych forach som natankoval 98 dal aditivum a zatial 5 dni ok ,ale to nemusí byt hned takze ked to pomôze dlhodobo dam vediet.

2015-01-19 09:22:26

pardon, omyl, chcel som napisat ze ked uz to bolo prepnute na LPG potom uz to islo celkom OK. Problemy vsak boli na benzine, po startoch, po vyradeni rychlosti, a potom pri opatovnych startoch (pri zahriatom motore ked sa opat startuje na benzin...). No hruuuuza. Drzim palce.Je to dobre, priestranne auto s vysokym podvozkom a dobrymi jazdnymi vlastnostami ale tuto zavadu nevedeli nikde vyriesit (ani v rakuskej Mazde...). Odporucili repas motora, nepomohlo, stali boli rozdielne (slabe) tlaky vo valcoch... aj po repase...

2015-01-19 10:16:55

Presne to iste to robi aj mne,po tyzdnovom chodeni po forach sa mi ako najlogickejsie zda tvrdenie ze ak sa nechodi skoro vôbec na benzin tak sa zasieraju trysky , dost vela ludi to strieda ze dve nadrze lpg jedna nadrz benzin a ok , alebo si aditivuju benzin . Skusim- zatial ok ak to pomôze dam vybrat trysky a vycistit ultrazvukom dufam ze je to ono ale kludne to môze byt aj ina pricina,nastastie minuly tyzden na stk a ek posluchal.

2015-01-19 10:21:54

mne to islo zle aj na STK (slabe tlaky vo valcoch), opakujem, tolko som sa s tym natrapil az nakoniec islo auto z domu... s tym zanasanim trysiek moze nieco byt, trysky som vsak necistil

2015-01-19 10:29:40

uvidim najviac ma mrzi ze som dal z domu uplne spolahlivy ford galaxy

2015-01-19 10:52:23

ja mam pre zmenu uplne spolahlivu Mazdu MPV

2015-01-19 10:55:04

a tiez je tam motor od fordu

2015-01-19 10:58:07

hm, ale diesel


Odpovědět

1  2  3  4