Fórum - Téma


Tribute 2.0 neudrží volnoběh


Fórum Tribute I Tribute 2.0 neudrží volnoběh

Informace o modelu: Mazda Tribute I


1  2  3  4

2011-03-15 17:28:50

Ahoj, máme v rodině mazdu tribute 2003 2.0 najeto asi 130 000km. Vše fungovalo bez problému až z ničeho nic dnes po nastartování (teplý motor po 10km jízdy, kdy bylo vše v pořádku) na volnoběh motor hned chcípne pokud nešlápnu na plyn. Auto jede normálně, výkon normál. Jen když vyřadim na neutrál tak otáčky padaj rychle dolu až na 0. Dá se s tim jet ale opravdu velmi těžce (brždění levou nohou). Nechal jsem auto odpočinout asi hodinu a nic se nezměnilo. Nevíte co by to mohlo bjet? Volnoběžný ventil? Řídící jednotka? Má někdo zkušenost? Moc díky

2011-04-08 14:37:44

Auto bylo na diagnostice v Mazdě a nic nezjistili. Udělalo to za poslední měsíc pouze dvakrát. A vždy teplý motor

2011-07-23 22:46:12

měl jsem stejný problém. v servisu mazda ústí nad orlicí si s tím nevěděli rady tak jsem jel do Hradce Králové do servisu mazda. Závadu ihned našli byl to snímač tlaku v sání. cca 4500,- včetně práce

2011-07-23 23:35:00

Už máme problém vyřešen. Výměna EGR ventilu. Autorizovaný servis mazda i s prací 4500 kč

2013-02-22 10:22:35

Nazdar fantoom a tomas33,

s rovnakou diagnozou sa potykam (obcasny vyskyt) uz takmer rok, Tribute 2002, 2,0, 105 000km. Vacsinou v servise vycistili skrtiacu klapku... zdalo sa ze vsetko je OK a po nejakom case sa to vyskytlo znova. Zvazovali aj vymenu ventilu volnobehu... Taraz to idem dat do servisu a rovno odporucim technikom pozriet ventil tlaku v sani a EGR ventil. Predpokladam ze vam sa uz podbny problem po oprave neopakoval. Dufam ze budu vediet posudit co z uvedenych veci treba vycistit, vymenit (a nebudu vynienat vsetko...). Zdravim Vas a vdaka za dobre rady. Alebo poradite este nieco?

2013-03-05 13:00:14

dunajsky: Tak som tu znova. V servise prekontrolovali hadice, tlaky a vymenili jednu podozrivu (vraj poreznu hadicu). Problem sa vsak vyskytol na druhy den opat. raz dokonca pri zjazde z dialnice, po vyradeni zhasol motor, stuhol volant, nesiel posilovac brzd... nastartoval som, zaradil a nastasie som sa vyhol zvodidlam... je to nebezpecna zavada! Poradi niekto? Mam pocit ze si s tym fakt nikde nevedia rady...

2013-03-05 13:15:40

Ahoj....hele vidim to na váhu vzduchu, nebo EGR ventil

2013-03-05 13:34:56

nazdar, zavada ma uplne presne take priznaky ako si popisoval ty pred nejaky casom. Vaha vzduchu by sa mala dat aj vycistit a EGR ventil sa da zrejme iba vymenit. EGR ventil je ventil tlaku sania alebo sa mylim? vdaka za odpoved

2013-03-05 15:08:38

EGR ventil je ventil přepoušťející část výfukových plynů zpĕt do sacího potrubí

2013-03-05 15:35:23

vdaka, no je tam tych ventolov dost, takze este zostava IAC ventil (Idle Air Control) a ten tiez nie je totozny s ventilom tlaku sania? sorry, ja iba teoretizujem, zavadu by mali najst mechanici... ale akosi sa im nedari uz dost dlho

2013-03-20 10:25:30

nazdar pani, po vcerajsej navsteve v servise mozem konecne konstatovat: problem s kolisanim otacok a zhasinanim tepleho motora je vyrieseny Bolo to vcelku prozaicke, so zhasinajucim motorom som sa dotackal do servisu kde sa ma spytali co mi chyba... povedal som ze kolisu otacky a zhasina motor a ze bola vycistena skrtiaca klapka a nejake hadice sania.Technik mi prikazal nastartovat a potiahol lanko plynu aby udrzal otacky. Potom iba skonstatoval: snimac polohy skrtiacej klapky Prepacte, nevyjadrim sa teraz presne technicky o co islo ale povedal ze japonske auta maju nastavitelnu sktriacu klapku (polohu snimaca?), takze je mozne jej nastelovanie, napriklad po dlhodobom vybehani v jednej polohe... zobral srobovak a a mierne potocil srobom v klapke (snimaci?) cim postupne zdvihol otacky volnobehu na cc 835 ot/min (neviem preco prave tolko). Potom tam dal nejake lepidlo (silikon) aby to zostalo v nastavenej polohe. Povedal ze takto to v pohode vydrzi dalej ale ze uz je to v krajnej polohe a v pripade zavady by sa zrejme musela vymenit skrtiaca klapka (snimac) a nastavovat pristrojmi v autorizaku. Po uvedenom zasahu mechanika otacky vebec nekolisu a motor prestal zhasinat. Zavada je odstranena, verim ze natrvalo, trvalo to vsak takmer pol roka... vela stresu, navsteva asi 5 servisov... nastastie som sa nepustil do vymeny snimacov, vahy vzduchu, RJ, atd atd. Dufam ze moja skusenost a riesenie pomoze aj ostatnym. Zdar.

2013-03-26 10:10:38

dunajsky: Dobrá práce

Díky za postřehy

2013-03-26 12:02:19

Jolly: no, tak, aby to zas nebola uplna idylka, musim povedat ze aj ked od posledneho nastavenia skrtiacej klapky mi nekolisu otacky a nezhasina motor... zato sa vsak rozsietila oranzova kontrolka motora... stalo sa to pocas jazdy ked som viackrat prerusovane sliapol na brzdu... a kontrolka svieti stale... Musim povedat ze pokial som mal zavadu s kolisanim otacok a so zhasinanim motora, kontrolka nezasvietila nikdy... takze, neriesim to, ale pri najblizsej diagnostike sa vymazu chyby a hadam zhasne a nepojde o nic vazne

2013-04-03 12:59:25

diagnostika ukazala na EGR ventil, moze byt, lebo je zaslepeny. Chyba bola vymazana a kontrolka uz nesvieti. Hura!

2013-05-17 19:24:03

Ahojte, kolik může stát EGR ventil na Mazdu 6 diesel 2003 Kamarádovi někde řekli 17 tis, někde 13 tis.. a tady jsem se dočet 4500 kč ?Je to možný takovej rozdíl ? Díky za rady...

tomas33, 2011-03-15 17:28:50 napsal:

Ahoj, máme v rodině mazdu tribute 2003 2.0 najeto asi 130 000km. Vše fungovalo bez problému až z ničeho nic dnes po nastartování (teplý motor po 10km jízdy, kdy bylo vše v pořádku) na volnoběh motor hned chcípne pokud nešlápnu na plyn. Auto jede normálně, výkon normál. Jen když vyřadim na neutrál tak otáčky padaj rychle dolu až na 0. Dá se s tim jet ale opravdu velmi těžce (brždění levou nohou). Nechal jsem auto odpočinout asi hodinu a nic se nezměnilo. Nevíte co by to mohlo bjet? Volnoběžný ventil? Řídící jednotka? Má někdo zkušenost? Moc díky

2013-05-20 09:55:12

no, este k povodnej teme kolisania otacok, musim povedat ze po nastaveni skrtiacej klapky maju otacky aj nadalej tendenciu klesat ale RJ to vzdy zvladne a vyrovna. Smerom nahor od nastavenej hodnoty otacky nevyskakuju. Stale si myslim ze ide o nejaku zavadu niecoho na co este mechanici neprisli ale motor uz nezhasina a myslim uze zaslepenie EGR ventilu nemalo na uvedenu zavadu ziadny vplyv. Tak uvidime dalej. Nedavno som dal vymenit komplet rozvody, vodnu pumpu aj klinovy remen s kladkami (cca 115 000 km) a motor ma celkovo kultivovanejsi chod, je tichsi a aj zivsi. zdravim

2013-07-30 11:04:16

zavad odstranena, bol vadny IAC ventil (vymena), otacky nekolisu, motor nezhasina, zdravim

2013-08-03 10:40:45

ahojte všetci,ja mám tributa 2.0 2001 asi mesiac a mam opačný problém . dal som tam sekv. lpg a ked pustím plyn tak otáčky držia cca 30sek. a potom pomaly padaju na 1500 a držia, niekedy ešte kolíšu zo skoro 0 na cca. 1500. Ak niekto vie poradit tak dik. Namornik.

2013-08-21 13:08:13

otacky opat kolisu, klesaju najma pri brzdeni, (aj po vymene IAC ventilu v autorizaku), motor zatial nezhasina, hm, neviem co dalej, svieti kontrolka motora (pred opravou nesvietila), hm?

2014-05-11 21:53:00

dunajsky: měl jsem stejný problém na diagnostice to píše chudá směs a byla prasklá gumová hadička od volnoběžného ventilu

ta prasklina nani nějak vidět ona se rozvírá v podélné smě+ru jak unda je třeba ju zkusit pomačkat a najít prasklé místo když tak to nafotím servisák tam dal před lety jinou a jezdím s tím už asi 2 roky bezrpoblémů


Odpovědět

1  2  3  4