Fórum - Téma


Tribotechnické látky - ATOMIUM


Fórum Technický koutek Tribotechnické látky - ATOMIUM



1  2

2016-07-23 21:53:55

Je to jenom diskuse ktera se zvrtla na neco co sem nechtel.

Spis sem cekal ze se tu objektivne podelime o nazory a ze sem pripadne prijde aj nekdo kdo to zna a ma s tim pripadnou skusenost.

Nepredpokladal sem teda ze se cokoliv bude zatracovat driv nez se nadobudnou nejake skusenosti.

O to vic mne prekvapuje tva reakce Lukine s bg109 ktere si jako take dost chvalil a nepsal si o tom zadne negativni skusenosti. Naopak po jeho pouziti se ti zvacsil kompresny tlak ve valcich vyrovnal take a take si sam psal ze "teprve az ted mam tech 87 kw" co kolik si to psal v tom clanku. Ze auto uplne ozilo. Je ale logicke ze pokad motor trpel nejakym fyzickym poskodenim ze to nemohlo nic napravit.

Diskuse = kazdy ma pravo na nazor = ale nebudu zatracovat neco co nepoznam a s cim nemam skusenosti jenom proto se to zatracuji jiny ktory nemaji zadne skusenosti s tim

doris  
Doris
2016-07-23 21:56:55

Kdyby to skutečně fungovalo, používali by to i profíci v servisech a nemuseli by se v těch motorech hrabat. Prostě by to tam nalili a zákazník by měl po problémech...... Proč tomu ale tak není? Hmmmm....

Marketing je úžasný nástroj, který dokáže lidskou naivitu posunout ke koupi totálně zbytečného a někdy až nebezpečného výrobku. A toto je napříč celým trhem....

Ti, kteří o olejích a motorech něco vědí a mají alespoň základní znalosti chemie, tak na takovou blbost nenaletí. Ti ostatní se musí rozhodnout sami a buď vyhraje zdravý rozum a nebo si prostě musí pořádně spálit ruce, aby pochopili, že fyziku ani chemii nelze ošálit.

Zatracovat něco, co člověk nevyzkoušel? ...... Když jsem si přečetla ten blábol, jako že to vytvoří novou vrstvu kovu na opotřebeném povrchu, který je navíc zaolejovaný, tak tomu snad nemůže uvěřit nikdo, kdo má v hlavě zdravý rozum a má alespoň základní znalosti chemie......

2016-07-24 09:52:32

OK respektuji

(prispevek zmazan)

2016-07-24 11:30:01

Tak dámy a pánové. Uděláme to jinak.

Nebudeme se tu hádat kdo má co k ničemu a co používá a uzavřeme to.

Napíšu k tomu poslední sloh aby jsme si udělali jasno a zbytečně se tu nehádali.

Co se týče BG109 - použil to člověk jménem MAX6 na mém motoru s mojí obrovskou důvěrou a já s tím souhlasil. Kdyby si každý přečetl můj článek o chemickém ČIŠTĚNÍ motoru v mém aut tak by pochopil, že šlo pouze o nějaký druh vyčištění motoru od karbonu v mazacích kanálech a také od toho největšího humusu co byl kolem kroužků. Co byl další účel? To že jsem do motoru používal olej 15W-40 který už je snad minerální. Max udělal maximum jak už plyne z jeho nicku a já byl spokojený s efektem. Ano, podařilo se a já napsal obrovské díky a pochvalu za jeho práci a čas.

Kdyby to každý četl pomalu a pečlivě, dozvěděl by se, že toto bylo pouze dočasné a že kroužky a vnitřnosti motoru byli natolik ve špatném stavu, že jsem musel nakonec motor vyměnit a koupit jiný. Můj motor leží v garáži a osobně jsi jej viděl. Jediné k čemu to bylo opravdu dobré bylo, že jsem mohl znovu nalít olej o viskozitě 5W-30 a chvíli s ním jezdit. V čase cca 1 měsíc se stal v motoru úplně stejný stav a pak se to ještě zhoršovalo - bylo tak jako tak nutné udělat generální opravu na kterou samozřejmě došlo (viz. fotky a mé příspěvky na klubu). Jak píše Doris a jiní, nelze nahradit něco co tam není něčím co není svářečka, lepidlo nebo stejný materiál který by se zapekl, obrousil a udělal stejný materiál. To by jsi musel do motoru nasypat kusy hliníku a železa.

Ano! Všichni to odsuzujeme, a to hlavně z toho důvodu že víme o motorech nějaké informace a údaje. Stejně tak i o přípravcích které jsou jako placebo efekt který sice ukáže něco tabulkově a udělá nějakou dočasnou práci ale tak jako tak se opravě poškozeného dílu nevyhneš. Je to to stejné jako když rozpůlíš kuchyňské prkno a pak jej ponoříš na 20 minut do něčeho aby to srostlo jako zlomená ruka. Blbost, blbost a blbost!

Chceš dopřát svému motoru nějakou péči? V tom případě udělej generální opravu a začni jezdit tak jak určuje výrobce tj. nepodtáčej jej a měň pravidelně olej + používej kvalitní paliva které obsahují šložky udržující motor a díly v něm.

Já doufám a věřím že Max přijde do této diskuze a napíše také svůj názor který budu považovat za profesionální vzhledem k jeho znalostem které nemám ani já.

AGG - když jsem ti při našem setkání řekl, že točíš motor málo a musíš jej vytahovat na alespoň 5000 RPM, založil jsi téma "kolik točíte svého mazla" a ověřil pravdivost mého názoru a rady. Do té doby jsi trápil motor otáčkami nízkými i pro dieselový motor a divíš se, že jsi vyklepal celý výfuk a že motor má špatný zvuk + spotřebu. Tvůj motor s takovou opravdu dlouho nevydrží.

Doris - také nevěřím tomu že její vosky dokážou nahradit například kus odloupnutého laku který má červenou barvu když je její vosk v barvě čiré. Nikde však neprezentuje tento fakt že to tak je a nějaká chemická látka nahradí barvu a lak. Vosky jsou od toho aby nějakým způsobem udělali nano vrstvu po které bude sjíždět voda a tu slabou vrstvu laku ochrání! Proč to nemám vyzkoušené? Protože vím, že na moje auto je to zbytečné když můj lak není vůbec nový a už vůbec ne v dobrém stavu. Tady jsou však podložené reference o tom, že to funguje. O krámu který prezentuješ ty ve videu neví nikdo nic a nikdo tomu nevěří právem!

Tímto uzavírám diskuzi ohledně dohadů. Aby jste však nevyšli s prázdnou, koupím ten speciální přípravek za své peníze a naliju jej do auta místního člena "Slouky" kterému se olej ztrácí a čeká jej 100% generální oprava.

Celý průběh natočím a budeme sledovat on-line výsledky. Potom motor rozeberu a zjisíme jestli tento oblbovák funguje.

2016-07-24 11:33:42

ZPRÁVA ADMINA:

Prosím, zůstaňme u tématu a laskavě tu nesrovnávejme něco co někdo najde na internetu s něčím co tu někdo prezentuje několik let a má velkou chválu (ač z mého hlediska nemohu soudit).

Toto téma se zabývá chemickým ošetřením motoru - nikoli vosky, laky...

Téma vracím zpět do správných kolejí a kdo nebude respektovat toto, bude z diskuze vyloučen.

Mimochodem, myslím že mám obrovské znalosti a zkušenosti s motory a jejich opravou. Prosím zanechte pochybných útoků na někoho komu tady lidé svěřují svá auta.

2016-07-24 11:39:27

ALe nikto nepise zee to opravi velke poskodzeni motoru, pistnich krouzku nebo jinych casti.

Uvadeji to aj na jejich strance.

cituju


U silně opotřebených spalovacích motorů, tj. ve stavu:

  • snížení výkonu o 20 % a více,
  • zvýšení spotřeby paliva o více než 20 %,
  • více než pětinásobném zvýšení spotřeby oleje,
  • výrazně kouřícího motoru,
  • rychlého začernění oleje i po krátké jízdě, se výsledky autochemie Atomium vůbec nemusí projevit, a to dokonce ani při dvojnásobném zvýšení koncentrace maziva. V takovém případě doporučujeme provést generální opravu a teprve poté ošetření aditivem Atomium.


Totez BG 109 neni na opravu motoru ale jenom na jeho dekarbonizaci, tj vycisteni.

kdyz je neco cistejsi tak to de lip, to je logicke ne?

2016-07-26 20:31:38

Ahoj všichni,

moje 6 je aktuálně po výměně oleje a aplikaci druhé dávky Atomia. Na první jsem najezdil cca 800km před výměnou oleje. Během výměny oleje jsem vyměnil i vzduchový filtr - byť ten původní tam byl jen pár měsíců a byl OK. Chci dodržet postup výrobce. Zatím je samozřejmě brzy na nějaké konkrétní závěry. Prozatím jen podle mých dojmů (a uznávám že to může být "placebo efekt") má motor hladší chod, reaguje lépe na pedál plynu. Motor se mi zdá také tišší. Mohu - li soudit podle prvního tankování (zatím berte s véééélkou rezervou) zdá se že i klesla spotřeba. To bude chtít ale delší měření. Nejezdím totiž zrovna na spotřebu a tak toto zatím není nijak vypovídající.

Za čas sem dám další poznatky. Nyní mě čeká výměna po 10k km. Což odhaduji tak za 4-5 měsíců. To budu aplikovat poslední 3tí dávku. 10.000,- km už na nějaké relevantní výsledky měření bude.

P.S. docela by mě zajímalo jaký by to mělo účinek na životnost motoru u RX 8. Vzhledem k tomu že to má zlepšovat tření a snižovat tím třecí ztráty a zároveň snižovat opotřebení třecích dílů.

Zatím zdar

2016-08-02 19:13:17

Ahoj,

Dnes jsem se stavoval u Kamikazeho. Plánuji totiž nákup RX 8. Docela jsme si pokecali a probírali jsme i teoretický účinek Atomia na Wankel. Z našeho rozhovoru vyplynulo asi toto: vzhledem k tomu že je olej spalován společně s benzínem a tribotechnické látky prakticky nehoří (respektive hoří velmi špatně a nedokonale) mělo by Atomium pravděpodobně opačný účinek. Motor by se zanášel a rychleji opotřebovával.

2016-11-26 23:00:36

Zdravim,vlastnim toyotu corolla E10 má už najazdených 220000km mením stále pravidelne valvolain olej no som rozmýšľal že si objednať ten atomium na skúšku čo to správy.

doris  
Doris
2016-11-27 00:21:32

toyota: Pokud Ti auto funguje dobře, tak není třeba používat žádnou dodatečnou alchymii a zbytečně experimentovat. Je to riziko, negativní důsledky se mohou projevit až později, když už je bohužel pozdě. Kvalitní olej obsahuje vše, co motor potřebuje, a měníš-li ho pravidelně nebo klidně i dříve, než je nutné, autu tím jen prospěješ. Nic dalšího do motorového oleje není třeba přidávat.

2016-11-27 22:04:18

já osobně bych to taky tak řešil. až bych měl něco s autem pak bych zkusil experimentovat, ale dřív určitě ne..

určitě by se mělo předcházet následkům, ale tím, že budeš měnit správně olej v intervalech......

2016-11-27 23:04:00

Zatial som neexperimentoval,len som pred nedavnom menil rozvody motora a novu spojku menil sviecky denzo iridium paver,nove filtre a olej 10w40 valvolain.a trocha umyl motor,smazim si ho udrziavat nakolko na nove nemam dostatok peniazkou,ale som zatial spokojny,nato ze ma mali obsach je v meste aj mimo mesta dost svizne.no ma uz svoj vek ale je sikovne auto.

2016-12-14 11:02:49

newcastle: Zdravím, chci se zeptat na zkušenosti s Atomiem - už jsi došel k 3. aplikaci? Dokážeš zhodnotit, jestli to mělo nějaké účinky v 2. fázi?

2016-12-14 19:02:21

Ahoj, tak mám po další výměně oleje a aplikoval jsem poslední 3tí dávku. Najeto prakticky přesně 10.000 KM. Spotřeba LPG je na stejné úrovni - cca 10l. A jak jsem již psal na spotřeb zrovna nejezdím. Při ceně benzínu přes 30,- bych asi jezdil jinak, ale při 13 kačkách za plyn to moc neřeším A to proč jsem to celé dělal - spotřeba oleje? Klesla odhadem o 30% - 50%. Motor běží naprosto v pohodě a jde za plynem skoro stejně jako když jezdím na benzín. Pocitově. Měření jsem neprováděl a ani to nemám v plánu. Není pro mě důležité. Jak víte Benzínové Mazdičky si oleje rády přihnou. A 2,3l obzvlášť. Navíc po najetých skoro 180.000 KM už je spotřeba oleje často enormní. Mám zkušenost i se 4l na 10.000 km. Po druhé aplikaci jsem doléval cca 2l mezi jednotlivými výměnami. Měním po 10.000km a leju 10w-40. Je to staré auto, už má i nějaký ten kilometr nejeto tak dávám o něco hustší než předepisuje výrobce a měním častěji. Další výměna proběhne odhadem v květnu. Zatím ahoj

2017-05-14 14:19:27

Ahoj,

jsem po poslední výměně. Tento týden ve středu:). Takže už mám vypuštěnou i poslední 3. dávku. Negativního nic nepozoruji. Nepatrně se motor ztišil. Ale opravdu nepatrně. M6 nebyla nikdy tiché auto. Také mi přijde že spotřeba oleje opravdu klesla docela příjemně. Doléval jsem cca 2litry. Jak jsem psal - dříve i 4 . Měním každých 10.000km. Možná i auto reaguje o malinko lépe na pedál plynu. Pro mě je zásadní ta snížená spotřeby oleje. Ta 2.3 si prostě ráda přihla i nová. Natož 10ti leté auto se 190.000 km nájezdem. Podle tachometru . Kolik má ve skutečnosti netuším .

Zkusím se ještě ozvat po další výměně oleje. Abych dal info jestli se něco změnilo nebo ne když už v oleji nic není.

Ahoj

2017-05-14 17:15:26

Mazdar.

Mám Magdu 6 DI 105kw, jsem teprva u druhé dávky atomia, ale docel mě to to překvapuje. Spotřeba klasla o 0,6l a moje magda neměla ráda nízké otáčky - pod 1500 se motor pěkně klepal. Teď je to tak o 80% méně a motor se taky ztišil.

2017-05-14 17:27:52

Mne mazlik 2.3. papa olej tak normalne na 10 tisic km 1 liter. Co je u tychto motoroch vraj normal. Ale som asi 2 tisic pred vymenou a akurat dneska som rozmyslal ze ci to tam dat abo ne. Ziadne problemi s mazlom nemam. Kupene atomium mam uz davno ale zatial som to tam nedal

P.s. raz som spm pocul nazor ze na uplne ozivenie motora sa ma pouzit BG dekarbonizace a nasledne az atomium. Ze vtedy je to vraj max co sa da pre motor urobit v ramci ocisty pomocou chemie.

Este dodam ze jedine co pouzivam je zatim VIF a musim povedat ze uz od 5 nadrze som citil zlepsenie a nizsiu spotrebu. Nemeral som to nijak a mozno len klamem sam seba ale subjektivny pocit je lepsi. Zrejme sa netreba overenych veci bat. Vyvoj ide do predu vo vsetkych smeroch. A na trh dostat nieco co motor ppskodi je nemoznd. Kedze musia mat rozne atesty a skusky. A to nehovorim o hromadnych zalobach v pripade zeby to poskodzovalo motori ako niektory "odbornici" pisu


Odpovědět

1  2