Fórum - Téma


Tření předního kola Mazda 323F hatchback


Fórum 323 V BJ Tření předního kola Mazda 323F hatchback

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2013-04-14 19:04:27

Ahojte,

mám problém s předním pravým kolem u Mazdy 323F (benzín 1,6, r.v. 2003). Při jízdě kolo dře, po zastavení je cítit spálenina, kolo je horké. Byly měněny brzdové děstičky a rovnána přední náprava. Auto mám chvíli, tak se chci poradit, jestli někdo neměl již stejný problém. Mechanik mi radí výměnu brzdového třmenu, ale přeci jen je to dražší záležitost a byla bych neráda, kdyby to po výměně dělalo zas. Před rovnáním nápravy a měněním destiček jsem tento problém nezaznamela. Zvýšila se hodně i spotřeba auta. Teď jezdí na cca 10 litrů na 100, to mi přijde moc.

Díky všem za názor

MAX6  
J.
2013-04-14 19:21:33

mofa: Klasickej problém zaseklího třmene nebo zaseklejch destiček. Na předku jsou třmeny podstatně výdržnější než vzádu,takže bych to typoval jen na zaseklý destičky ve vodících plíškách. Samozřejmě jestli to dostalo nějakou ránu,tak se moch poškodit i třmen. Mělo by stačit sundat třmen,vyndat brzdový destičky a ty vodící plíšky pořádně očistit aby se blejskali. Potom pořádně očistit boky destiček a zasadit je zpátky do vodících plíšků (musí se volně hýbat). Při tom,když je třmen dole,zkontrolovat jestli se dobře vysouvá pístek v něm a jestli jde zasunout. nakonec namazat vodící čepy třmenu bronzovou pastou nebo nějakou jinou co vydrží hodně vysoký teploty.

Pokud ten pístek ve třmenu bude zaseklej,tak se dá koupit opravná sada. Jinač novej třmen se dá koupit už za 2000Kč (plus mínus)

2013-04-16 21:16:01

max6: Ty plíšky se čistily při výměně destiček. Třmen se seká, když se kolo "zahřeje". Asi je to už delší záležitost. Usuzuju dle té spotřeby. Nakonec budu kupovat nový. Šetřit na něm nebudu, přeci jen jak píšeš vydrží dlouho a dalších 130.000 km na tom autě asi já osobně nenajedu

2013-05-06 12:55:28

Ahojte, tak jsem tu znovu a nechci zakládat nové téma, když se to týká stejného auta. Snad to nevadí.

Po vyměnění brzdového třmenu už vypadalo, že je vše ok až do tohoto víkendu. Po ujetí 40i km v kopcovitém terénu (nahoru, dolů) a posledních 8 km stále z kopce s mírným dobržďováním, jsme zjistili, že je opět cítit spálenina. Pro změnu hřálo pravé zadní kolo Je v něm špatné ložisko, to vím, ale že by to zapříčinilo zahřátí kola ?? Ložisko zatím jen hučí a ozývá se do pravé zatáčky. Nebo že by byl problém pro změnu v zadních brzdách? Spotřeba se ale nezvyšuje.

Díky všem.


Odpovědět