Fórum - Téma


Trable s klimou


Fórum 6 GG / GY Trable s klimou

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2011-06-06 10:31:02

Ahoj,

mám relativně krátce Mazdu 6 2.0 rv 2007 a zlobí mimo jiné klima, bohužel co technik to názor a solidní cenovka.

Co se děje?

Klima málo chladí (11 st ve výdechu) a spíná následovně - 10 s běží a 10 s odpočívá .. stále dokola.

Sjel jsem do servisu, vysáli klimu, převážili (bylo jí od 15 dkg více), doplnili olej atd. naplnily, vakuovalil a hotovo Před plněním tlak 10 Bar po plnění 12 Bar a rafička kmitá což prý značí problém. Údajně by měl být tlak cca 15 Bar.

Co se pak dělo? Chladí stejně, spíná stejně. Že prý to bude asi třeba vyměnit sušič klimy a propláchnout a mělo by to být OK za cca 3000 proplach 3000 sušič a 600 práci :-O. Údajně nejde jen propláchnout, ale musí se hned vymanit i sušič. Je to tak? Raději bych propláchl a pak by se vidělo ...Aby toho nebylo málo, po odjezdu ze servisu mi začal vytékat kondenzát na koberec spolujezdce v zatáčkách.

Mátě někdo zkušenost s podobným problémem? Jak postupovat abych se do toho rovnou nevysypal bez efektu ....

Co ceny které uvádím? Kdyby jste měli tip na nějaký fachmany v Praze s dobrým poměrem cena výkon budu zavázán ... Díky za pomoc ...

2011-06-06 20:53:53

Napsáno 2009-07-27 22:41:07 (679 dní)

Klimatizace se skládá z kompresoru, kondenzátoru, klapky, výparníku,

zachycovací nádržky a tlakových vedení. Jako chladicí nápln se používá

kapalina R134a. Kompresor klimatizace je poháněn klínovým řemenem nebo

drážkovaným klínovým řemenem od klikového hřídele. Kompresor zvyšuje tlak

v chladícím okruhu na maximálně 3 MPa (30 bar). Stlačením se chladivo

zahřeje. V kondenzátoru odebírá proudící vzduch z chladiva teplo (studený

vzduch zůstává ve vnítní oblasti). Ochlazuje tím horké chladivo, které

kondenzuje, tedy zkapalní. Chladivo je pod vysokým tlakem a protéká klapkou,

která redukuje jeho tlak. Chladivo expanduje a vypařuje se, a tím se znovu silně

ochlazuje. Ve výparníku odebírá chladivo teplo od kolem proudícího vzduchu a

vzduch se tak ochlazuje. Chladnější vzduch je veden do vnitřku vozidla.

Chladivo přijímá ve výparníku teplo a vypařuje se. Páry chladiva, které mají

malý tlak, jsou nasávány kompresorem, kde znovu začíná chladící okruh.

Zachycovací nádržka slouží jako expanzní nádržka a zásobní nádržka na

chladivo.......

Sekundární komponenty klimatizace

Tlakový spínač:

Nachází se v oblasti vysokého tlaku mezi kondenzátorem a expanzním ventilem.

V cca 90% vozů je připraven na vstupní straně vysoušeče. Tlakový spínač je

kontrolním prvkem, který zapíná a vypíná kompresor.

Druhy tlakových spínačů:

· 1-bodový tlakový spínač

Hlídá pouze vysoký tlak ( maximálně cca. 27 barů)

· 2-bodový tlakový spínač

Hlídá tlak a nedostatek chladiva (minimálně cca. 2 bary)

· 3-bodový tlakový spínač

Hlídá vysoký tlak, nedostatek chladiva a zapíná ventilátor

Sonda výparníku:

Sonda výparníku je pojistný prvek, který zabraňuje namrzání výparníku.

:

Sonda výparníku vypíná kompresor.

Spínací teplota: vypnuto cca. -1ºC

Zapnuto cca. +4ºC

1 bar, ≡ 105 Pa, ≡ 1 bar, ≈ 10197,16213 kp/m2, ≈ 1,019716 at ...

obsah chladiva do okruhu klimatizace je 600g - 900g, podle typu auta.

POZNÁMKA:

Aby se zabránilo přílišnému absorbování vlhkosti z okolního

prostředí dehydrátorem, což by mohlo narušit jeho činnost,

doporučuje se nečekat déle než 15 minut od doby jeho připojení

k systému do montáže dehydrátoru.

Pokud toto není možné, utěsněte vstupní a výstupní trubky dehydrátoru nebo

volné konce připojených hadic vodotěsnými zátkami

.....to je vše .....

...............................................................................................................................................................................................

Takže u Tvoji mazdy bych viděl problem někde v čidlech , tlak a teplota, nápln myslím s tim nemá nic společnéhu, muj názor.

2011-06-07 14:13:06

Nastav teplotu na co nejnižší (plně vlevo), fukar se rozjede naplno, klima trvale sepnout. Zkus, pak se budem bavit dál...

2013-04-25 12:11:54

Netušíte někdo náhodou kolik má být chladiva R134a v Mazdě 6 po FL motor 2,3?

Strejda google nějak neumí poradit nebo blbě hledám.

Dnes jdu na doplění a rgeneraci, tak jen abych měl představu a nevěšely mi bulíky na nos.

díky

2013-04-25 12:42:10

Mám 2.0 ale klima bude stejná. Mě technik říkal, že obsah je 500 g. Nedávno jsem byl na výměně trubky a na faktuře mám 410 g.

2013-04-25 15:35:45

Diky Chemer!

2013-04-28 17:06:10

dr.know: Mám M6 2.3 před FL a je náplň 750g

2013-04-29 16:51:49

chemer: Když se mění nějaký díl klimatizace, odsaje se medium a potom se zase vrátí, takže jsi asi neměl plnou náplň a doplnilo se k Tvému do plného stavu, potom dopočítaly jen doplnění.

2013-04-29 17:21:05

Ano máš pravdu, nedodal jsem, že prý 80 g odsáli.

2013-05-07 08:13:48

Takže u Mazdy 6 2.0l před FL (kombi) má být 410g? To mi přijde dost málo...našel někdo u motoru ten štítek kde by to mělo být napsaný?

2013-05-07 08:30:38

Já mám po FL. Náplň jě prý 500 g. Měl jsem tam 80 g. a 410 g. doplnili. Takže celkem mám ted 490 g.

MAX6  
J.
2013-05-07 22:02:06

Lidičky stáhně te si workshop a nemusíte se tady předbíhat v číslech Podle workhopu pro M6GG/GY(benzíny i nafty) je pro levostraný řízení náplň přibližně (neni udána naprosto přesná hodnota) 470g (16.6 oz)

2013-05-07 22:18:01

max6: OK. řesně tak . To mi taky dopnily a pak rychle vzaly. NO , je to ďerav

ý. Kondendenzátor klimatizace katup.

2013-11-05 18:31:32

Nazdar mazďáci,

dneska jsem jel do servisu se svou 6 2.3 2003, protože při puštěné klimě trošku pískala. V servise mě řekli, že je špatná volnoběžka klimatizace resp. vysypané ložisko.

Jelikož klima funguje bez problému, tak se ptám:

  • dá se někde koupit samotné ložisko?

Popř. nějaké jiné řešení, abych nemusel vyhazovat 20k za klimu?

Jsem vděčný za každý návrh. Děkuji

MAX6  
J.
2013-11-05 19:59:02

jonybrno: dá se sehnat samostatně. Jinak kompresor novej se tak před 2lety dal sehnat za cca8000kč z ciziny

2013-11-05 20:38:26

max6: A nevíš kde by se to ložisko dalo zakoupit?

2014-04-11 17:39:52

tak koukám, že informace se různí - mě při plnění řekli, že dle údajů v jejich automatu Waeco má mít M6 2,3 (MPS to neznalo) 430g chladiva

2014-04-12 00:25:26

achmed: Achmede, já mám teď průšvih = jak bylo pár teplých dní cca před týdnem, tak jsem zjistil, že mám kompresor klimatizace, zcela tuhej a nic s nim nejde udělat - musím nový, od Mazdy opět úchylných 40+ tisic chacha. Objednal jsem tedy z USA asi za 8.000,- s postovnym i clem (DPH) jak píše MAX6. Novy OEM, vypadá dobře. Ale je to draha vec, pokud např by někdo bral přes Mazdu...

Kdyby nekdo pak chtel ten rozbity a zkusit ho třeba repasovat, tak se ozvete - prodam / poslu za kompenzaci postovneho a balneho. MAXI, nechceš ho na pokusy - vizuálně vypadá dobře (2006)?

Koupil jsem i sadu na opravu toho rachtání VVT vlivem toho řetězu - častá věc u 2.3 Turbo. Projevuje se to zejména studený volnoběh a pod 2.000 otáček, takové rachtání... Sada to spraví - vše na jednom místě, já ty Američany a jejich trh v tomhle žeru (nabízí zákazníkům více...).

2014-04-12 13:09:03

machbuster: ẗa "rachtací" sada by mě zajímala....

já jsem v klimatizaci měl naštěstí v háji jen chladič .... za 2300 nový (samozřejmě ne originál) a včera po naplnění to vypadalo, že z výdechů bude brzy sněžit

teď ještě aby to za pár dní neuteklo

MAX6  
J.
2014-04-12 13:23:18

machbuster: Ty máš kompresor na 2.3 ? Máš ten výkonější GJ6G-61-K00B nebo ten na klasickej chladič GJ6A-61-K00B ? No jeden by se mi zrovna možná i hodil,protože tu mám 2.3 který právě docela brutálně začal rachotit klimakompresor, že bych si s tim od tebe pohrál,zrepásnul a mohl ho hnedka vyměnit,protože už nemám žádnou náhradní kladku když se jezdí s vyndanym klimakompresorem a to auto musí jezdit.

Ještě dotaz: Co tě stálo to variabilní časování ventilů ?


Odpovědět

1  2