Fórum - Téma


Topení 2.2MZR-CD (GH)


Fórum 6 GH Topení 2.2MZR-CD (GH)

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2

2013-10-01 11:42:43

generator: AC nemusíš mt puštěné aby se webasto spustilo. K tomu je potřeba venku zima a studená chladící kapalina. Jinak otestování nejlépe na diagnostice. A mazda z výroby má správně opravdu přídavné topení, aby bylo nezávislé je potřeba dodat mimo jiné hlavně čerpadlo, timer, případně dálkové ovládání k timeru. Celá sranda startuje na 10k.

2013-10-01 13:04:25

fredyk: to je sice fakt, ale u benzínu znatelně snižuje výkon a otravuje zvukem spouštění kompresoru... o zvýšené spotřebě nemluvě... řešili jsme to i na srazu, že když vypnu A/C tak zhasne na displeji nápis AUTO, z čehož jsem usoudil, že v ten okamžik se přestanou automaticky ovládat klapky a ventilátor... někdo ale říkal, že to pořád automaticky funguje

2013-10-01 13:24:33

vitus: Auto je, že nastaviš teplotu a regulace si přepíná sílu ventilace, směry výfuku a případně uzavření vstupu. Jinak bez auto se také automaticky udržuje teplota. Může ale paradoxně docházet k větší neefektivitě, než při AUTO režimu.

V létě si AUTO vypne přisávání horkého vzduchu a ochlazuje jenom vnitřek. Kdyby si to vypnul a nechal otevřeno, tak ti klima musí chladit teplý vzduch z venku.

U AUTO mě vadí, že většinou pálí vzdch výdechy co jsou značeny jako -> (rovně) Fouká to do očí a ty pak pálí. A hlavně u přídavné navigace se mi stává, že když vypnu ofuk předního skla, tak se navi přehřeje a nechce se nabíjet.

2013-10-01 14:14:29

generator: zřejmě jsi mě nepochopil ,-)

debatuju o tom, jestli se právě všechny úkony jako je nastavení klapek a intenzity foukání děje i poté co vypnu A/C a tím pádem zhasne i AUTO ,-)

edit:

odpovim si sam vyzkousel jsem zapnout klimu na AUTO, pak vypnout AC a zvysit teplotu. Automaticky se zvysovaly otacky ventilatoru, takze to automaticky funguje , jen nelogicky zhasne AUTO na displeji i ovladaci teploty.

2013-10-08 15:32:28

vitus: když máš AUTO a vypneš jenom AUTO, tak to funguje pořád stejně jen bez klima. V okamžiku, kdy začneš kvedlat tlačítkem pro směr ofuku tak pak už to zůstane pořád stejně podle tvého manuálního nastavení. Aspoň tak to bylo u první generace, u druhé jsem to ještě neřešil neboť AUTO to zatím jistí stále když tam není časovač webasta.

2013-10-10 15:48:15

fredyk: no jasně, to je to, co popisuju výše. ale tlačítkem AUTO to jenom zapneš, vypnout musíš čudlikem AC, když je režim AUTO, tak můžeš čudlik AUTO mačkat jak chceš a nic se neděje

2013-11-04 15:50:57

vitus: a napsal jsem snad něco jiného ?

2013-12-04 13:39:32

Další poznatek:

Když jedu nedaleko (asi 50km) a chci mít v autě hezky teplo, tak vytočím teplotu na maximum (29°C). Bez AC, jenom si řídím sílu ventilátoru a směry výdechu.

Pak se děje zajímavá věc.

WEBASTO furt jede. Venku je 0-5°C a WEBASTO i po příjezdu do cíle a vypnutí motoru chvíli jede (jak asi spaluje zbytky nafty co si nasálo). Mimo to ho slyším jak hučí, když někde stojím na křižovatce.

Zajímavé je, že když nenastavím teplotu na MAX, ale dejme tomu 25°C, tak je v autě vlastně stejně a WEBASTO asi nejede (neslyším ho a ani po zastavení nedobíhá), stačí se to dohřejvat od motoru.

Závěr:

Když vytočím telotu na MAX, pálím zbytešně víc nafty v přídavném topení a teplota v autě se pocitově neliší od nějaké roumně nastavené hodnoty.

Kdyby to někomu připadalo jako objev ameriky v roce 2013, tak si to nechte pro sebe, každej se nerodí chytrej. ;)

2016-09-10 13:39:04

Včera jsem hledal, kde mam webasto a nějak ho nemůžu najít (2011 GH 2.2 MZR-CD). Po pátrání na internetu jsem zjistil, že oproti GG/GY, kde bylo topení za pal. filtrem na příčce mezi motorem a kabinou, má u GH být jakoby hned za motorem. Začínám se obávat varianty, že ho někdo před prodejem vyndal a prodal. Ještě než pojedu do mazdy, můžete mi to potvrdit? Přikládám fotku, kde si myslím, že má být. Nebo se montovali i do jiných míst (benzíny ho údajně měly za nárazníkem v místě, kde má diesel intercooler)? Nebo je možné, že ho do některých aut nemontovali (vím, že diesely by ho měly mít všechny, ale třeba existují výjimky)?

2016-09-10 13:47:35

zeli85: Webasto je nezávislé topení, které si můžeš nechat do auta namontovat. Žádná Mazda ho nemá z výroby.

2016-09-10 14:31:54

pantauleo: všechny dieselový šestky (možná až na pár výjimek pro určitý trhy) mají z výroby přídavný topení webasto thermo top C (cca 25.000,-Kc), který lze přidáním čerpadla a hodin předělat na nezávislý (cca 10.000-13.000,-Kc)...to už bylo za příplatek v rámci výbavy...

2016-09-10 14:45:38

zeli85: tak to ani nevím, to je pro mě novinka. Tak to sorry za mylnou informaci.

2016-09-10 20:54:54

Nejsem si plně jist, ale do 2,2 už se webasto nedávalo. Do 2,0 MZR-CD tam bylo automaticky, tedy v M6. V M5 byl Eberspächer.

2016-09-11 08:05:33

Tak jsem včera trochu googlil a hledal a zjistil jsem zajímavou věc. Webasto jako přídavný topení dávala mazda standardně do všech naftových šestek 1.generace. U 2.generace do motorů 2.0 MZR-CD také do všech (jenom 1.rok výroby modelu 2008-2009). Dvoulitr pak nahradila 2.2-ka a tam už se snad dávalo topení standardně pouze do aut s VIN JMZxxxxxxxx237863. Jakákoliv další vyrobená auta už topení standardně neměla. To znamená, že facelift (JMZxxxxxxxx4xxxxx) už o tenhle "bonus" přišel plošně a dokonce i poslední modely před faceliftem už byly bez topení. Podotýkám, že i potom se samozřejmě topení mohlo objevit, ale už pouze jako nezávislý, za který se připlácelo. Když se nad tim tak zamyslim, ze strany výrobce je to i docela logický, vlastně nechápu, proč to neudělali už dávno. Proč dávat do každýho auta navíc topení a platit ho "ze svýho" (Thermo top C u nás stojí cca 25.000,-). Ještě si to nechám potvrdit v mazdě, ale zatím to vypadá, že jsem topení u svýho auta hledal zbytečně...


Odpovědět

1  2