Fórum - Téma


To je to jediné a správné zařazení Alfy


Fórum Pokec všeobecný To je to jediné a správné zařazení Alfy



1  2

2008-05-07 13:14:13

Tak se mi dostal do rukou odborný časopis Fleet firemní automobily, zabývající se financováním služebního vozového parku, a celkem jsem se zasmál tomu, do jakých skupin dělí auta podle značek....zároveň mě to samozřejmě i potěšilo Hned jsem to s potěšením rozeslal kamarádům se skříženýma motykama,Fordama,Renaultama a taaak

Tak mrkněte:

http://ukazto.com/?img=3139807~3137258DSC07342.jpg

http://ukazto.com/?img=3139806~3137261DSC07343.jpg

2008-05-07 13:26:36

By mě zajímalo kdo to psal a jak je to starý?!?

2008-05-07 13:30:21

Jo ještě jeden poznatek - subaru a masová značka? Proč není mazda, toyota, honda micák v jedné skupině? Jsou to naprosto vyrovnané značky Lancia prémiová? Ten kdo to psal musel být skouřený a fakt sjetý jinak nevím. A nebo to byl zapřísáhlý příznivec koncernu VW, Audi a škoda.

2008-05-07 14:01:20

Audi a Alfa premiove znacky U Lancie bych to bral nekdy pred 20 lety, kdy to byla de facto premiova odnoz Fiatu (Dedra, Kappa, Thema), ale treba zase Delta bylo obycejny auto. A u Alfy to fakt nechapu, je to jen odnoz Fiatu. Nevim co je na 146ce premioveho Audi to same. Jen to potvrzuje maly rozhled Cechu, kteri nerozlisuji Audi, BMW a Mercedes

Subaru bych v masovych taky moc nevidel. I kdyz posledni dobou se cim dal vice obejvuji FWD a uz i diesely.

2008-05-07 15:44:14

Nikdo tady nemluví o 146ce a jak si na to přišel že Alfa je odnož Fiatu to bych taky mohl říct že Ferari je odnož Fiatu.

2008-05-07 15:50:16

Tááákhle jsem se dlouho nepobavil . Možná to psal někdo z jiné planety jinak to nechápu

ado
2008-05-07 16:34:39

Tak si prečítajte ako velmi je premiová

Alfa Romeo - prémiová značka ?

Byl jsem osloven, jedním fanouškem italských vozů, zdali by bylo možné zveřejnit článek týkající se problémů s novou Alfou Romeo 147.

Protože nejsme web, který by pouze slepě idealizoval "naší" značku tak jsem se rozhodl tento článek uveřejnit.

Nyní si můžete udělat svůj vlastní názor a případně o něm diskutovat na našem fóru...

Dlouhé roky jsem byl příznivcem italských vozů. Kromě toho, že je používám v běžném provozu, jsem zrenovoval dva historické Fiaty. Pravda, četnost poruch a životnost některých dílů byla o něco horší, ale vozy to vynahradily jízdními vlastnostmi a elegantním vzhledem. Stranou mého zájmu vždy zůstávala Alfa Romeo. Alfy se mi líbily a měl jsem možnost si vyzkoušet jejich výborné jízdní vlastnosti, naproti tomu mě odrazovala jejich nepraktičnost a cena, nepřiměřená italskému vozu. Samozřejmě mi neuniklo umístění na nelichotivých místech žebříčků spolehlivosti.

Časem, když jsem přestal potřebovat větší objem kufru a místo na zadních sedadlech, jedna z mých výhrad proti Alfám ztratila opodstatnění. V době, kdy jsem se uvažoval o koupi nového vozu, byla v akci nabídnuta Alfa 147 za stejnou cenu jako Fiat Bravo, a já jsem se rozhodl, že to zkusím. Rozhodnutí, kterého jsem brzy trpce zalitoval.

V listopadu 2007 jsem u firmy Motortec s.r.o. Brno koupil Alfu 147 1,6TS 105k. Již při koupi vozidla jsem byl nepříjemně zaskočen neprofesionalitou prodeje, kontrastující s tím, že Alfa Romeo je prezentována jako prémiová značka koncernu Fiat: ve voze nebyl namontován objednaný, fakturovaný a zaplacený zámek zpátečky. Následovalo několikeré bezvýsledné urgování dodání již zaplaceného dílu. Nakonec mi nezbylo, než se obrátit na náhradního dodavatele a situaci s firmou Motortec řešit formou vrácení peněz za nedodaný zámek. Nehledě ke zvýšenému riziku odcizení nového nezabezpečeného vozu vinou chybějícího zámku, zanechala tato situace ve mně odstrašující dojem jednání se zákazníkem. Po zaplacení vozu se přístup změnil na naprostou nevstřícnost.

V prosinci 2007 jsem zjistil výskyt vody na koberci ve voze na podlaze na levé straně. Původně jsem se domníval, že jde o roztátý sníh, nanesený do vozu a zateklý pod gumový koberec. Že jde o vodu ze silnice, vniklou do vozu netěsnostmi v podlaze mě vůbec nenapadlo - takové problémy se naposled řešily počátkem sedmdesátých let u škodovek typové řady 100/110. Do pozdějších stopětek už neteklo. Vzhledem k tomu, že se situace stále zhoršovala, závadu jsem reklamoval a na výzvu jsem vůz předal 22.1.2008 k odstranění závady do servisu Motortec Brno.

Bohužel, závada po opravě nezmizela. Oprava byla provedena nanejvýš nedbale a nevedla k odstranění závady. Nedbalou opravu jsem opět reklamoval. Sám jsem při zběžném pohledu pod vůz našel (a opravil) špatně zatmelený spoj levého předního podběhu a podlahy. Ikdyž, jak se později ukázalo, toto místo nebylo tím pravým, kudy do vozu vnikala voda, fakt, že vadně zatmelených míst bylo víc, svědčí o kvalitě výroby. Jen pro zajímavost - vůz prošel výstupní kontrolou ve 21:29 hodin, tedy krátce před koncem odpolední směny.

Po demontáži koberce bylo zjištěno, že plstěná vložka pod kobercem je nasáklá vodou a pod ní na podlaze a v levém prahu je nashromážděné bahno s posypovými chemikáliemi, vniklé do vozu s vodou. Rovněž byl zatopen svazek el. kabelů na podlaze vozu. Na snímcích jsou patrné i stopy vznikající koroze. K dalšímu poškození vozu došlo v servisu Motortec, kdy byl při hledání netěsnosti demontován levý přední blatník, čímž došlo k poškození ochranných vrstev spodní části karosérie.

Následkem výrobní vady došlo k trvalému nevratnému znehodnocení vozu několikaměsíčním stáním vody s obsahem posypových chemikálií a bahna na podlaze a v dutinách vozu, které konstatuje i posudek soudního znalce 1949-19/2008 ze dne 2.2.2008.

Vzhledem k prakticky neustálým potížím s novým vozem, výrobní vadě s trvalými následky a s ohledem k mým zdravotním potížím (zhoršení alergie pravděpodobně následkem růstu plísní v mokrých kobercích vozu), jsem žádal firmu Motortec o vrácení kupní ceny vozu, popř. výměnu vozu za Fiat Bravo, protože k Alfě Romeo jsem ztratil důvěru. Po původním vstřícném jednání, kdy ve mně byl ze strany servisu vzbuzován dojem, že s výměnou vozu nebude vážnější problém, jsem začal dostávat stále vyhýbavější odpovědi na způsob řešení reklamace. Proto jsem s případem písemně seznámil zákaznický servis koncernu Fiat v Turíně.

Závěr reklamace přišel ve formě, kterou jsem po celou dobu tušil: Pouhé 2 hodiny před uplynutím sjednané měsíční lhůty jsem byl vyzván k převzetí vozu. Reklamace byla vyřešena utěsněním prahu a výměnou koberce ve voze. Vůz tím byl dle Motortecu bezezbytku opraven. Přestože toto tvzení je v rozporu s výše uvedenými fakty a osobně se tímto řešením cítím velmi poškozen, uposlechl jsem pokynu svého právního zástupce, vyhnout se zdlouhavým soudním sporům, a vůz převzal. Jako kompenzaci za to, že jsem byl 5 týdnů bez služebn

ado
2008-05-07 16:40:37

auta a za výdaje spojené s řešením reklamace (znalecký posudek, právní zástupce atd.) jsem obdržel couvací senzory. Kompenzace se netýká vlastního znehodnocení auta - to je dle Motortecu opravené do takového stavu, že není co kompenzovat. Pro úplnost dodávám, že na autě bylo v rámci opravy vyměněno přední sklo, k jehož poškození došlo v servisu (zřejmě při zkušební jiízdě).

Pokud tedy je něco na Alfě Romeo exkluzívní a prémiové, kvalita a služby to rozhodně nejsou.

A postoj koncernu Fiat? Na odpověď na svůj dopis čekám dodnes. Fiat mlčí. A kdo mlčí, souhlasí.

Petr Tichý

Reakce druhé strany

Pro pokud možno největší objetivnost jsem kontaktoval dotyčného prodejce a požádal ho o vyjádření k tomuto případu. Jeho email (samozřejmě se souhlasem pisatele) vám nyní nabízím k přečtení...

Dobrý den,

Bohužel s daným problémem reklamace AR 147 jsem obeznámen. Jsem velice rád, že se mohu k danému případu vyjádřit a zaručit tak objektivnost před jeho zveřejněním. Pan Tichý k nám přijel s reklamací vnikání vody do interiéru vozidla. Již při této reklamaci se vyjadřoval ve smyslu, že si přečetl pár článků o vozidle a chtěl by ho vyměnit za Fiat Bravo 1,4. Někde se dočetl o špatných výsledcích crash testu Alfy a od první chvíle chtěl vozidlo vrátit.

Nicméně náš servis postupoval přesně podle reklamačního řádu a vozidlo převzal do opravy. Byla nalezena netěsnost u předního podběhu. Protože v té době bylo suché a teplé období museli jsme provést zkoušku v myčce. Po testech se závada již neprojevila. Vozidlo jsme předali. Bohužel musím přiznat, že po prvním deštivém počasí se vnikání vody opět projevilo. Znovu jsme sepsali garanční zakázku, tentokrát s upozorněním, že se oprava může protáhnout až na 30 dnů. \Většinou se snažíme opravu neprotahovat, tak aby zákazník nebyl dlouho bez vozidla./ Tentokrát jsme našli netěsnost na podlaze vozidla a řádně jsme toto místo utěsnili. Po konzultaci s importem byl vyměněn kompletní koberec a výplně podlahy. Osobně jsem provedl zkušební jízdu v deštivém počasí a s demontovaným kobercem. Do vozidla nevnikla již ani kapka. Z tohohle pohledu musím konstatovat, že závada byla odstraněna a zákazník byl vyzván k vyzvednutí vozidla. Dále jsem nabídnul panu Tichému kulanci ve formě montáže couvacích senzorů. Samozřejmě vše bezplatně. Pan Tichý tuto nabídku přijal. Vozidlo si převzal a ujistil nás, že ho hned prodá a koupí si jinou značku. Nerad přicházím o zákazníky, ale v tomhle případě již nešlo nic zachránit. Celou dobu jsem se k panu Tichému choval slušně a korektně. O průběhu opravy byl celou dobu informován. Snažil jsem se o co nejobjektivnější posouzení případu. Pana Tichého chápu a respektuji jeho zájem zveřejnit tento případ na Vašem webu.

Je opravdu složité stoprocentně uspokojit tak velké množství zákazníků, ale naší snahou je se k těm sto procentům co nejvíce přiblížit. Alfu Romeo vnímáme jako naši prémiovou značku. Budujeme nové zázemí pro tuto značku. Ale to už odbíhám od případu.

S pozdravem

Marek Ventruba

Vedoucí servisu

Motortec, spol. s r.o.

Maříkova 341/21

621 00 Brno

2008-05-07 20:19:15

To se stává běžně u všech značek když si nějaký balík koupí auto které bylo xkrát bourané a myslí si že si koupil bůh ví co.

2008-05-07 20:28:37

no ty kráááááááááááso... já se fakt musííím smááát větší hovadinu jsem už dlouho nečet....koukám že je tu "zaděláno" na pěkný divadýlko

ado
2008-05-07 21:54:42

to:cuhan

Asi si to nečítal,lebo sa jednalo o nové auto!

ado
2008-05-07 21:58:33

Ja mam taký istý časopis len lepší

2008-05-07 22:07:43

Jooo to je onoo

2008-05-07 22:40:33

Hmm to uz vypada lepe..

2008-05-07 23:56:41

nevypadá to o moc lépe, v luxusních autech chybí Porsche, a v prémiovkách zcela zbytečně zaclání Audi ... nechápu kdo tohle dělal... s tou Lancií je to taky trošku na pováženou... asi milovník italských aut, proto to šlo Cuhanovi tak "na ruku"

EDIT ... Teprv teď jsem si všiml té Mazdy... kucííííííííí gratulacéééééééééééééééé to už fakt vypadá o dost lépe...

2008-05-08 12:06:42

I blbej pozná žes tam vygumoval Alfu připsal Acuru a dopsal Mazdu.

2008-05-08 12:08:12

Članky od p. Tichého nečtu bo to je omezenec a popsuje každou značku.

ado
2008-05-08 12:53:13

Ale smozrejme že jeto vidiet že jeto prepísané,ved o to šlo,ako žartík ,keby mi to stálo zato,akože nestojí,tak by som sa stým pohral viac než 2-min a bolo by to na nepoznanie,ale o to mi vobec nešlo.A nehaním ani značku alfa,ked si ju vyrobca udava ako premiovú tak nech,je to len marketingový ťah a premiová by mohla byť tak cena.Rozhodnutie je ajtak na zakazníkovi,kupi si ju pre pekný dizajn a výkonný motor a teší sa,ale len chvílu kým neprídu problemy s motorom,prevodovkou/zvlášť selespeed/ a s podvozkom a nakoniec zistí že mu ostala premiová karoséria s nadupanou výbavou s ktorej polovica vecí nefunguje.Viem očom hovorím,sám mám jednu doma/dufam že ma zato neukrižujú/ a ostalo s premiovej značky len krásna červená karoseria sportwagon so šibrom a sedačkami recaro a všetko ostatne je na prd a nepredal som ju zato lebo nemám to srdce aby som niekomu privodil doživotné traumy,tak ju nadalej využivam ale už len do lesa na drevo a na smetisko vyvažať odpad,na cestu to už nieje to by bola samovražda .Bol som vtedy presne ako ty ALFAK a nedal som na alfu dopustit a odkedy mám mazdu nič iné už nechcem,tod vše

2008-05-08 16:05:35

Mám opačný problém do Mazdy cpu prachy a z Alfou si užívám

2008-05-08 16:10:30

Ještě něco já neodsuzuji žádnou značku ať si každý jezdí v čím chce to co si tady píšeme je jenom z hecu a trošku popíchnout neuškodí.


Odpovědět

1  2