Fórum - Téma


Těsnení sání


Fórum Technický koutek Těsnení sání




2012-05-26 15:10:19

Zdravím všechny,

chystám se zkontrolovat celý přívod vzduchu do motoru, jestli mi problémy nezpůsobuje nějaká nětěsnost. Koukám, že se prodává těsnění sání (autokelly). Prodává se (je vůbec potřeba) i jiné těsnění, které bych mohl potřebovat a dá se to případně něčím nahradit, když není po ruce origo koupený? Vím, že v Mazda servisu říkali něco o tom, že ho v rámci nižší ceny někdy vystřihují snad z papíru či co.. je to možné?

Díky za odpovědi

MAX6  
J.
2012-05-26 15:13:55

Co máš za auto(motor a rok) ?

Těsnění se dá v případě nouze vystřihnout z tvrdý čtvrtky,ale to je úplně na nic. Nebo se to spíš používá v nouzi.

Někde jsem čet že máš GE ?

U GE je těsnění mězi sánim a motorem: http://www.e-cat.cz/p-199...95_459599_3947234_3947239

Potom je tam těsnění mezi klapkou a sánim. A poslední těsnění je mezi klapkou a ventilem volnoběžných otáček.

Tyhle dvě poslední těsníní,ale seženeš jen v Mazdě (pokud nekoupíš sadu na celej motor) za pár stovek.

2012-05-27 09:48:31

Ahoj,mám už 626 GW (station wagon) rv 99, 85kW. Tam to asi bude stejné viď?

GE jsem mimochodem prodal za pár korun jako nepojízdnou a ve finále se dozvěděl, že závada nebyla tak velká, jen způsobená posledním mechanikem, který mi ji "opravoval" . V poslední době jsem se zklamal nejen v autorizovaném servisu Mazda, ale i u dalších dvou mechaniků - garážistů (na první dojem supr, ve finále problém dostat z nich auto s odvedenou prací), takže jsem se rozhodl co nejvíc si udělat sám..

MAX6  
J.
2012-05-27 09:59:10

Tomu říkam správná logika Nakonec zjistíš ,že to nic těžkýho nebylo a ušetříš mraky peněz.

U GW jsou ty těsnění stejný,akorát je tam nějaký gufero v rezonanční komoře (nevim co to je).

Tady máš stránky kde máš ty těsnění nakreslený: http://japancars.ru/cat/m...=AEGV05&_grp=C2&blk=1300A

Tam jsou těsnění 13-111, 13-163B

Pak tady máš vstřikování: http://japancars.ru/cat/m...=AEGV05&_grp=C2&blk=1325A

Tam je dobrý jednou za čas vyměnit ty podložky pod vstřiky 13-257

Klapku sání: http://japancars.ru/cat/m...=AEGV05&_grp=C2&blk=1364A

Tam je dobrý vyčistit ventil volnoběžnejch otáček 20-660 a přitom vyměnit těsnění 13-W89

A tady je celý sání: http://japancars.ru/cat/m...=AEGV05&_grp=C2&blk=1370A

Tam určitě vyměnit těsnění mezi klapkou a sánim 13-655B a těsnění u EGR ventilu 20-305A

2012-05-28 14:26:05

Díky moc za vyčerpávající a hlavně přínosnou odpověď . Zkusim dnes zajet do Mazdy a ty těsnění objednat. Snad si za ně neřeknou ranec. Potom, až bude dost času, tak to rozeberu, vyměním těsnění, vyčistím a snad i složím zpátky

2012-05-29 11:59:51

Tak jsem byl v Mazda servisu a objednával těsnění.

To mezi sáním a motorem (13-111) koupím v druhovýrobě.

V Mazdě mi objednali 13-655 mezi klapkou a sáním, 20-305A k EGR ventilu a 13-W89 mezi klapkou a ventilem volnoběžných otáček.

Těsnění 13-163B u rezonanční komory nenašli v jejich systému objednávání dílů, ale prý se jedná o obyčejný O-kroužek, který se dá koupit všude. Bohužel mi nebyli schopni říct, jak velký mám koupit. To prý zjistím, až vyndám starý.

Věděl by někdo, jak ten kroužek má být velký a zda na něj jsou kladeny ještě nějaké požadavky, například materiálové?

Druhý dotaz je, kolik si mám zhruba vyhradit času na výměnu všech těch těsnění a pokud to je na delší dobu, jestli to jde udělat vě dvou krocích?

Díky opět předem za odpověďi


Odpovědět