Fórum - Téma


Teplota motoru u 2.3 draví


Fórum 6 GG / GY Teplota motoru u 2.3 draví

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY

Diskuze o vozidlu

2004 6 GG / GY 2.3

18 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 261 ccm (138 cui).



2016-02-01 20:55:04

Zdravím, mám problém s teplotou motoru a nevím proč.. Už po cca 2 minutách jízdy mám ručičku lehce nad půlkou ukazatele.. Díky moc za rady..

2016-02-01 21:42:20

A vyleze ti do červenýho, nebo se někde zastaví?

2016-02-01 23:07:00

Po upozornění, že už se to tady řeší se případně omlouvám, ale moc jsem tu toho nepobral.

Ručičku jsem měl nejvíc v cca 3/4 už u toho mi.. nevím přesně, ale víc jak 15 km to nebylo, točil jsem město tuším. S únikem problém nemám, kapalina ok. Po kratší trase jsem zvedl kapotu a ono opravdu z toho peklo celkem i šlo.. Ten start jde vždy po pár km rapidně nahoru v půli to zpomalí, ale jde.. Kontrolka mi taky žádná nesvítí, nevím..

MAX6  
J.
2016-02-02 00:13:29

radeczek: ahoj, zaměřil bych se na termostat. Pokud bude termostat OK tak vodní pumpa

2016-02-02 07:01:54

Tohle vypadá na ten termostat, že začíná otevírat později. Nech ho co nejdřív zkontrolovat a asi rovnou vyměnit... Pumpa podle mě pumpuje pořád...

Jestli se ti nárůst teploty zpomalí, tak to znamená, že termostat někdy otevře. Já vlonijel v autě, kde mi termostat za jízdy odešel a zavřel se natvrdo. Teplota pak narůstá prostě pořád až do červenýho... :) Bylo to pak 5 minut jízdy, než to začlo bublat a pak půl hodiny chladnutí.. a to bylo v zimě...

2016-02-02 10:03:25

Nevím, jak je to u šestky, ale u mého předchozího auta měl domeček s termostatem nahoře i čidlo tepltoty a když byla soustava zavzdušněná, tak to právě dělalo něco takového, jak popisuješ.

2016-02-04 17:48:03

Dík moc kluci! Zajedu s tím tedy raději do servisu.. Ještě jednou dík..

2016-02-05 00:03:41

bumerank: neměl jsi BMW? Tam je to běžná věc a půl roku jsme to s kamošem řešili

2016-02-08 15:08:14

Magnetto: nn, měl jsem Forda Escorta :D ..pár dní zpátky jsem měl na Mazdičce otevřenou kapotu a přišlo mi, že nejvyšší bod chladicí soustavy asi bude spíš expanzka, takže moje teorie nejspíš nebude správná :)

2016-02-08 16:53:52

bumerank: No, ono i u toho bavsona to bylo stejně řešené tím, že byla expanzka nejvýše ale i tak se to odvzdušňovalo přes šroub na krytu termostatu... Samozřejmě za běhu motoru... Tak asi se tam moc nemýlíme

2016-06-25 21:36:50

Krásný dobrý večer. Pročítám problém s přehřátím motoru.. Včera po natankování, rurčička až v červeném poli- dolitá chladící kapalina atd.. Večer projetí okey, dnes trasa dlouhá 10 km chvilku dobrý a po 15 minutách jízdy se z auta kouřilo jako by hořelo- bílý kouř, něco i jako by hučelo, teplota až v červeném poli, chládlo to velmi velmi pomalu, ventilátor se krásně točil, cesta zpět byla horor, jela jsem jí dvě hodiny s přestávkou chládnutí. Hledám nějaké informace co by to tak mohlo být, zda termostat, vodní pumpa- ta zatím neteče ale nebo něco závažnějšího.. ??

2016-06-25 21:50:05

ťulinka: Osobně to vidím na "fouknuté" či poškozené těsnění pod hlavou. Jelikož jste vyvařila motor, bude to první věc co bude potřeba vyměnit. Pokud je to opravdu jak píšu, bude potřeba rozebrat půl motoru a udělat generální opravu hlavy což nebude stát 500 Kč.

Jakmile začne auto vařit, nesmí se s tím jet! Ono není to stará Felicie (nebo-li pofaceliftový Favorit) ale japonský motor. Takto z hlavy můžeme střílet od boku ale pokud se nezkroutil samotný blok a nepraskla hlava, možná to půjde opravit - otázka však je v jaké je to fázi.

Podívejte se, kolik je v autě oleje. Podívejte se zda není na měrce oleje i voda.

2016-06-25 22:15:24

magnetto: já se potřebovala dostat nějak domů, a tak abych po té mohla dopravit auto do servisu, který mám nad domem.. Jakmile vlezlo do červeného, dnes jsem zůstala stát, okey, olej zkontrolujeme.. A v tomto případě teda v pondělí servis. Snad to nebude zas až tak moc závažné.. přesto děkuji.

2016-06-25 22:20:39

ťulinka: V pohodě, od toho tu jsem. Ono pokud se valil bílý dým z výfuku, dostala se voda do spalovacího prostoru tj. do válce. Jak se voda dostane do válce? Přes těsnění pod hlavou. Pokud je motor vyvařený, může se také stát že bude již nepoužitelný ale to zase nechci malovat čerta na zeď. Uvidíš, pak dej vědět jak to dopadlo

2016-06-25 22:25:55

to rozhodně dám, už teď vím, že bude luxusní spaní.. A modlení se at to nebude celé v a nebudeme muset měnit celý motor a nevím co ještě.. jen mě zaráží, že do včerejšího natankování to bylo v pohodě..

!- Opraveno /SA

magnetto: Tak hlásím odpověď co je naší berušce.. Známí včera dojel, nabral auto na odtah a odvezl si jej do dílničky, dnes mi volal a říká mi, že vyhořel chladič, voda vytekla úplně dopryč.. proto ten kouř a smrad noo a ač chladící kapalina v nádržce byla už se nedostala dál jak by měla.. Jinak motor snad ze 70% v pořádku, víc se uvidí jak se vymění hlavní příčina.. Našel ještě nějaké další detaily jakou jsou brzy atd.. No ale hlavní příčina je teda chladič..

2016-06-27 10:56:21

Jsem rád že to "dopadlo" dobře. Toto je daleko lepší zpráva než můj předběžný odhad.

Určitě ať mrkne na to těsnění pod hlavou. Ono pokud motor není chlazený, jde do háje a pak se vyvaří.

Dej vědět jak to potom pokračuje.

2016-06-27 11:03:38

No on to bere skutečně poctivě, doporučil mi výměnu brzd- kotouče, destičky ale je potřeba udělat repas zadních třmenů.. Když sem viděla částku jdu do vývrtky.. Kor když k tomu přidám ten zbytek drobných oprav.. Zbytek říkal, že projde kolem motoru po výměně chladiče aby se zjistilo více...

2016-11-09 17:40:06

ťulinka: A jaký je výsledek? Píšu si komu příště asi nebudu radit když není čas na to napsat odpověď a řešení které by zajímalo třeba další členy se stejným problémem.


Odpovědět