Fórum - Téma


Teplota Motoru PROBLÉM!!! :-(


Fórum 626 (obecně) Teplota Motoru PROBLÉM!!! :-(

Informace o modelu: Mazda 626


1  2

2009-04-02 19:53:38

zdravim všechny...mám problém koupil jsem jeteho xedose 6(na 626 by to mělo funguvat taky) a nefunguje mi budík teploty Vody na přístrojovce...čidlo je nové drát je dobrý (táhnul jsem i druhý a stejný výsledek) a budík je taky OK...jak ten drát co vede k čidlu připojím na kostru tak teploměr vyjede a jak odpojím tak sjede...jak připojím čidlo teploty tak budík vystřelí do maxu ikdyž je motor studený...měřil jsem odpor na čidlu a jak je motor studený tak kolem 260 Ohmů a jak je zařáty na provozní tepoltu tak nějakých 60 Ohmů, nechápu jak ten budík funguje, dokázal by mi někdo vysvětlit princip nebo zapojení? jestli je to ohmetr nebo voltmetr...neví někdo čím by to mohlo být? setkali jste se někdo s tímto problémem? ten budík bude u většiny mazd fungovat stejně protože čidla jsou stejne na hodně typech...chci to dát nějak do kupy protože sledovat teplotu motoru je dobrá věc

2009-04-08 12:57:56

Ahoj, nemam osobni zkusenost s cidlem v 626, ale delam trochu do elektroniky a podle toho co popisujes je to cidlo tzv. NTC termistor.. je to rezistor (odpor-soucastka), co meni svuj odpor-hodnotu v zavislosti na teplote, NTC neprimo umerne (vetsi teplota-mensi odpor), takze to co popisujes s merakem je v poradku a vypada to na to cidlo, asi bude spatne (uhly mu hodnoty smerem dolu, proto ti merak furt ukazuje vysokou teplotu). Zkus se nekde blizko domluvit s nekym, kdo ma taky Mazdu a byl by ochotnej ti pujcit cidlo na vyzkouseni, a kdyz to s tim pujcenym pujde OK tak je to jasny... Pak kdyztak napis jak jsi dopadl, at jsme vsichni o (tvou )zkusenost bohatsi

2009-04-08 14:16:05

Môžem ti moje odmerať za studena, ale ak je nové tak staré asi robilo to isté, čiže by som tipoval na chybu v budíkovej doske. Nemám s tým skúsenosť, ale na doske je určite len pár súčiastok. Takže vybrať a premerať. Možno tam je nejaký trimer (potenciometer) a niekto do toho strkal prsty

2009-04-08 14:29:48

může se stát, ale není lepší začít od toho jednoduššího?

2009-04-08 16:08:18

No pre každého je jednoduchšie dačo iné. Ja by som kábel odmeral a neťahal nový . Čidlo odmerať, načo tam strkať z iného auta . No a budíky nakonec.

2009-04-08 17:14:56

tak čidlo jsem vyměnil a o5 to same co předtím...asi to vyřeším tak že si koupím digitální budík a vyřežu mu díru místo te ručičky...nějak to zkutím...našel jsem stavebnici toho teploměru za 250kč takže to asi tak vyřeším...protože shánět další budík bude vražda...ale pokud by Někdo Měl budik teploty na Xedose 6 a za rozumnou cenu tak prosím kontaktujte Mě...zatím díky...Jsem autoelektrikář a fakt si s tím Lámu hlavu jinak zbytek elektriky jsem pospravoval a je v cajk...

2009-04-08 17:36:56

A jsi si jistý, že jsi řešil to správné čidlo? Našel jsem totiž, že čidlo teploty má mít za studena 1000-2000 ohmů a za tepla (80C) cca těch 300, co jsi uváděl jako hodnotu za studena. Nenapsal jsi nikde co je to za motor, takže nemůžem dohledat vzhled a přesné umístění toho čidla, ale měl by mít zelený konektor (na sobě, to do čeho zasuneš ten drát).. Ještě to změřím na mém autě a zkusím to i "bliknout"...

edit: Jo, a digitálem bys sice vyřešil sledování teploty, ale z tohohle čidla, se kterým je ten problém, si bere informace o teplotě i řídící jednotka motoru, takže to vyřešit asi chce..

2009-04-08 18:15:53

tak že ten drát od čidla do budíku jde přes nějakou jednotku? co když ta je v tahu...víš co? já vezmu a objednám další (už třetí) čidlo :-D jinak motorizace 2,0 V6 24V...

jinak uvažuju o tomhle http://www.helkon.cz/deta...igitalni-led-displej.html

2009-04-08 18:33:13

No spíš je na něm asi někde odbočka a vede na dvě místa, do palubky a do ŘJ. Jinak jsem to změřil za studena, má to u mě 1360 ohmů, a i vyfotil (červené kolečko). Je to takové malinkaté čidélko (navenek) velké jak můj poslední článek malíčku, vede do něj jen jeden drát, a když si stoupneš před chladič, tak je to to, co je od tebe dál (před ním na hadici k chladiči je hned za rozdělovačem ještě čido na spínání ventilátoru, to má dva dráty; jinak já mám 1.8ku benzín, ale podle popisu v manuálu by to u tebe mělo být podobně)

Jinak ten digitální teploměr vypadá pěkně, něco takovýho jsem si taky chtěl udělat, ale za ty prachy to asi nemá cenu dělat

edit: tak u mě je to čidlo na pravé straně, u tebe je na levé a víc vzadu, u zadní trojice válců

2009-04-08 19:09:46

jj Já vím kde to čidlo je...nejsem lajk přes auta a Můj tatka automechanik ale fakt už teda nevím :-D a za budíky na xedose chtěji i 1500kč protože kdo mi prodá jen ten budík co chci...nikdo...takže jsem přemýšlel nad tím digitálním...a ten termistor nebo co tam je bych nějak přikutil na hlavu válců a dobre...zkusím ještě další nove čidlo at jednotka neni oblbla...

2009-04-08 20:00:56

Doporučuju nechat si vyměnit to čidlo, vzít si ohmetr přímo do prodejny, nebo odkud to je, a změřit si to na místě... pokud je ta možnost. Budíkem to, myslím si, nebude, ten sám v drtivé většině neodchází, pokud se v tom nikdo nerejpe.. Jinak jsem se nechtěl nijak dotknout, jen se snažím poradit jak umím

edit: Jo, a ještě furt je ta možnost zkusit to na jiným autě, ani se to čidlo nemusí vytahovat... stačí propojit kostry a natáhnout drát od čidla do druhýho auta co stojí vedle, zapnot klíčky a víš na čem seš.. ale nestartovat!

2009-04-08 21:24:09

To staré malo kolko ohmov? Porovnaj si tie dve a pozri katalog, porovnaj čo ide do tej 1,8 a mojej 2,2. Moje má 850 odpojené za studena. Ináč v mojom sú dve čidlá, jedno pre RJ a druhé na budíky. Pokial viem čidlá pre RJ sú dvojkonektorové. Neviem ako u novších, ale pochybujem, že by bolo spoločné. Rád sa poučím, napíšte.

A tá krabička je možno nejaký obvod, čo to upravuje na budík. Netreba to náhodou po výmene kalibrovať? Ak mám ja 850 a Dave 1360 tak je to dvojnásobný rozdiel! Určite tam nie je trimer?

2009-04-08 21:55:20

Já nevím jakou krabičku myslíš...dva čidla? to mě nenapadlo člověče...ale kde by bylo to druhe teda? to originál čidlo co tam bylo tak to jsem vyhodil ja kkt...takže nevím hodnotu...ale zkusím obědnat další, nové a poměřím hodnoty...

2009-04-08 23:26:49

Zle som čítal, krabičku som myslel nejakú jednotku, čo ste spomínali. Meral si odpojené čidlo? Moje pripojené má 85 ohmov. Ak má čidlo jeden drát tak je na budík, takže to je asi OK. Nepämetám si to presne ale budík je taký ako keby motorček a išla tam šťava z napájania. Tam to omrkni, či to ide priamo do toho motorčeka. Určite tam bude nejaký trimer. Alebo si namiesto čidla daj potenciometer napríklad 2kohmy a toč s ním pomaly a zmenšuj hodnotu. Ak ti to bude fungovať tak budík máš OK, len to čidlo je na nejaké iné auti. Mazdár.

Hlavne sa neunáhli, väčšinou je chybná somarina a netreba hneď kupovať druhé čidlá, ale premerať a byť si istý chybou.

2009-04-08 23:38:41

takže jsem se dal do studování schémat a Vikigo měl v jedné věci asi pravdu, tohle čidlo pravděpodobně nejde (u některých aut, u jiných zase jo, bůhví jak to přesně funguje) do řídící jednotky, jen do palubky a u některých aut ještě může řídit vyhřívání lambdasondy, takže v tomto směru se omlouvám za případnou mystifikaci, nemám k dispozici dokumentaci přesně k tvému autu. To druhé čidlo (dvoudrátové) jde do ŘJ a ta případně spíná ventilátory, mimo jiné, ale to nás nezajímá. Důležité je, že víc čidel tam určitě není a zajímáme se o to správné (ostatně sis to vyzkoušel, když sis dal ten drát na kostru a vylétla Ti teplota na max.). Takže problém je téměř určitě v tom, že je dodáno čidlo jiného typu (asi do 2.5, tam by to s tím jeho menším odporem a vyhříváním lambdy sedělo). Pokud chceš mít jistotu, než rozkucháš palubku, že měřák funguje dobře, můžeš si v nějakém obchodu s elektrosoučástkami koupit za 10,- Kč logaritmický potenciometr 2k7. Má tři vývody, jeden krajní dáš na kostru, prostřední zapojíš na ten drát místo čidla, a ten třetí necháš navolno. Sedneš si do kabiny, zapneš zapalování a budeš točit potenciometrem, a ručička bude pochodovat podle toho jak budeš točit, pokud bude měřák ok. Při 300 ohmech bys měl mít zhruba 90C. Víc už neporadím... good luck

edit: než jsem to dopsal, tak Ti to poradil i Vikigo :-D Nu což... zkus a uvidíš

2009-04-09 08:56:55

tak přesně to jsem zkoušel před nějakou dobou...a jak jsem vřadil potenciometr místo čidla oproti kostře tak právě ručička vyjela pokaždé nahoru...a tím odporem jsem dosáhnul akorát toho, že ta ručička jela bud pomaleji nebo rychleji ale vždy do maxu...takže je asi vadný budík...a palubku jsem měl už rozebranou Xkrát...zkusím ještě vyvrakovat jinou budik z jineho auta a pozjištuju jak to funguje...ale i elektrikáři si nad tím lámali hlavu...já si teda myslím že ty čidla jsou jak u 2,0 tak i 2,3 2,5 stejné protože většinou je provozní teplota cca stejná...kolem 90°, musím to nějak zkutit protože hlídat teplotu je dobrá věc

2009-04-09 10:40:16

Aha, tak to uz vubec nechapu, v podstate jsi nam popsal chovani spatneho palivomeru, u nej je integracni clanek, ktery ma za ukol integrovat vstup, to proto, aby ti rucka palivomeru nelitala jak zbesila nahoru a dolu podle splouchani v nadrzi, nicmene na teplomer se nic takoveho obvykle nedava, tam nehrozi pri provozu prudsi vykyvy teploty nahoru a dolu.. asi teda fakt zkus i ty meraky, jinak uz nevim..

2009-04-09 11:24:34

Tak to si mal napísať, že si to skúšal a aký si mal potenciometer? Nebol moc malý. Ako rýchlo to vybehlo. Podla mňa tam môže byť niečo podobné ako na palivometry. Prečo nie , takto by vyrábali jeden druh len nejaká jedna súčiastka iná , ktorá by menila rýchlosť. Drát ide rovno do toho meráku?

2009-04-09 11:54:59

jestli vede drát přímo to nevim...tobych musel rozebrat celou palubovku abych skontroloval svazek...a to se mi zatím nechce...ale jak jsem natáhnul druhý drát tak výsledek stejný

2009-04-09 13:42:09

Myslel som či sú tam nejaké súčiastky v ceste na prístrojovke, alebo je to skrat na prístrojovke rovno do budíku.


Odpovědět

1  2