Fórum - Téma


Tech. koutek - Aditiva


Fórum Technický koutek Tech. koutek - Aditiva



1  2  3  4  5

2014-05-06 12:53:55

Vacsinou tankujem Vervu na Benzine a aj tak tam davam aditiva (aj ked to podla mojho nazoru nebude potrebne nakolko ta Verva sa vyraba tak ze tam vyleju sud aditiv :D )

Bol som teraz ale na Slovensku a kedze tam ziadna benzina nie je zasiel som na OMV a natankoval MaxMotion Diesel bez dolievania aditiv a musim povedat ze oproti tomu Verva dieslu to bol poriadny rozdiel - auto islo nenormalne skvele uz od nizkych otacok az som neveril ze to moze byt taky rozdiel - Vervu nezavrhujem ale skusim este raz natankovat OMV pre porovnanie ta zmena aspon u mna bola radikalna.

2014-05-06 13:16:16

Ono upřímně tady hraje velkou roli psychika... "Jedu na jinou naftu a tak musím slyšet trávu růst".

Verva, Max, V-power, .... jsou všechno velice kvalitní paliva - jediné, co je může poznamenat je transport (čistota cisteren) a skladování (i doba skladovaní) v tancích ČS a jejich čistota.

Osobně "spoléhám na sebe" - tj. kupuji naftu u renomovaných benzínek (snažím se u EO, protože tam není biohumus, ale většinou mi to vychází na TOP-Q u Benziny) a aditivuju VIFem.

2014-05-06 13:18:24

Praveze som cakal ze to bude horsie, kedze som spokojne cely cas tankoval Vervu, a praveze som bol neskutocne prekvapeny aky to bol v pozitivnom slova zmysle rozdiel, takze to o psychike nebude - ale s tou druhou castou suhlasim, vyskusam natankovat aj u inej Benziny respektive OMV a porovnam :)

2014-05-06 13:52:01

Pozor na to, že OMV MaxxMotion má na Slovensku jiné složení než v CZ. Je to prý proto, že bio složka typu HVO nebyla na Slovensku uznána a tudíž tam musejí lít klasický MEŘO. Více třeba zde:

http://www.oleje.cz/forum...-benzina-verva-t4629.html

http://www.oleje.cz/forum...bez-bio-humusu-t5165.html

2014-05-06 19:10:39

rupus: Pravdu dis. Na HVO na Slovensku nelze uplatnit danovou ulevu na bioslozku a tak pouzivaji FAME (MERO). O to vic me ta pozitivni zkusenost s MAXem na Slovensku prekvapuje...

2014-05-06 19:18:09

Neviem ci si mozu alebo nemozu nieco uplatnit ale ako laik subjektivne hovorim ze lepsie vlastnosti motoru a celkovy dojem som zo ziadnym inym dieslom zatial nemal,a to potvrdila aj spolujazdkyna,dokonca aj ona zaregistrovala sviznejsie chovanie vozidla.

2014-05-26 13:10:20

Podařilo se mi natankovat Shell Fuel Save a auto vůbec netáhlo a když bylo studené tak při jízdě konstantní rychlostí kolem 1800 otáček cukalo. Koupil jsem tedy VIF, nalil 1.5 odměrky, nádrž dolil Vervou, projel to do Budějic a paráda. Motor přestal za studena škubat a lépe reaguje na plyn.

2014-07-21 11:36:49

Vrátím se opět k čištění vstřiků pomocí TEC 2000. O víkendu jsme se se členem petapr sešli a tento úkon provedli. Díky návodům a radám členů Bowie a Thomas17 šlo vše v pohodě. Velký dík

Žádné zázraky se sice neděly (žádný dým z výfuku ani motor který by chtěl vyskočit do pole). Trochu byl slyšet chvíli kovový zvuk, ale taky nic hrozného. U mého auta ani ten kovový zvuk nebyl slyšet. A výsledek? Auto jde za plynem, jako nové. Úplně oživlo. Nejdřív jsem si myslel, že je to placebo, ale cestou kterou hodně dobře znám, tak bylo vidět, že auto má nějak více výkonu. Prostě je živější. Spotřeba ani zatím moc neklesla (možná to je tím stálým vytáčením a zkoušením). Uvidíme jestli při delším časovém intervalu i ta spotřeba bude hezčí. Každopádně určitě doporučuji všem udělat. Vím určitě, že to udělám co nejdřív i na GH.

Co je potřeba: Plechovka tec2000, kleště (na povolení spon u hadiček), papírový filtřík (např. na pionýra), hadice (7-8mm), injekční stříkačka (na zaplnění hadic aby motor nejel ze začátku naprázdno), nádobu (je lépe vidět kolik aditiva zbývá), 30min času

Rady a triky: Nepoužívat zbytečně dlouhé hadice; klidně přilít trochu VIFu, když už je málo aditiva v nádobě.

Víc mě toho zatím nenapadá. Tak potom pište ohlasy, jak se práce povedla a motory oživly

Přidávám pár foto zapojení.

2014-07-25 19:52:51

Tak dnes hotovo i GH. Musím uznat, že na tom bylo nečekaně nejhůř. Kovovej zvuk celkem totální a dým byl taky cítit. Takže předchozí majitel tomu moc dobrou naftu rozhodně nedopřával, protože u motoru který má o 100tis km méně než GG/GYčka co jsme dělali o víkendu, jsem čekal, že bude pohodička.

Princip stejný, jenom nejsou hadičky pod sebou ale vedle sebe a tím pádem je tam lepší přístup.

A teď ten nehorší průšvih. Palivovej filtr se nedá u GH nacukat Takže pomůže jen startovat tak cca 10s, potom dát pauzičku a pak znovu cca 10s startovat a pořád dokola. No a u mě to trvalo cca 10min (cca 8-12 startování) a vzduch se dostal z okruhu a auto spokojeně naskočilo. Kdo má slabší baterku, tak rozhodně doporučuji mít po ruce někoho se startovacíma kabelama (měl jsem u sebe druhou mazdu) Aspoň vím, že baterka z Hirošimy už po 5ti letech dosluhuje a musím se před zimou kouknout po nové

U GG stačí párkrát namačkat "tlačítko" na pal. filtru a je to v pohodě.

A výsledek u GH? Neskutečná střela teď. Hned jde za plynem a rádo se teď nechá vytočit do otáček. Prostě stejné jako u GG

Určitě doporučuji všem Mazdar

2014-08-04 08:17:12

natural: Napadla mě jedna věc.Než rozdělávat hadičky od nafty,nebylo by lepší při plánované výměně palivového filtru tento filtr naplnit Tec 2000,tak jak se plní naftou?A s tím přípravkem,necháváš to běžet jen na volnoběh nebo motor i vytáčíš?

2014-08-04 08:59:22

míra: Jde o to, že jedna z těch hadiček jde do nádrže jako přepad od vstřiků(není to zanedbatelné množství-to znamená že by to moc dlouho nejelo na čistý TEC z toho filtru. Nehledě na to, že se to ve filtru rovnou doplňuje naftou-ředí. To už by podle mého vyšlo nastejno jak to vylít do nádrže.

Jinak ano, nechat chvíli na volnoběh a pak různě měnit otáčky.

2014-09-25 13:39:49

Zdravím, chci si taky vyčistit palivovou soustavu, ale potřebuju poradit, jestli to jsou tyhle hadičky, na které to mám napojit: http://www.mazdaclub.cz/g...l/9641_imag0341-thumb.jpg ta horní je sací kde bude filtr, a tou spodní se vrací nafta do nádrže (bude se mi vracet do kelímku) - myslim si to správně nebo jsem úplně jinde? Mám na to, zde moc vychvalovaný, TEC 2000.

2014-10-04 17:22:13

davidch: Ano,jsou to tyhle.Právě dnes jsem čistil palivovou soustavu TECem,tak dávám své poznatky.Při aplikaci jsem nezpozoroval žádné atypické zvuky,snad jen malinké ,skoro neslyšitelné cinkání.,žádný smrad z výfuku,vše šlo snadno.Použil jsem úzkou zavařovací láhev se závitem,Ve víčku jsem udělal 2 díry na hadičky Průměr 12 mm.Potom jsem postupoval stejně jako u předešlých příspěvků.A výsledek?Necítím vůbec žádný rozdíl,snad jen na volnoběh je motor trošku tišší,ale měnil jsem i olej,tak to není jednoznačné.Mám najeto 140 000km,105 kW,Auto jede úplně stejně,akcelerace je i byla super.Tak snad,že jsem trošku prodloužil život vstřikovačů.Možná je to i tím,že dávám už 40 000km vif v dvojnásobném množství a naftu od Eurooilu bez biosložky

2014-10-04 18:52:55

míra: S Davidem, jsme to už vyřešili a je moc spokojen se změnou. ;) Jinak gratuluji k bezva autu Už podle toho, že ti to nevydávalo zvuky a nesmrdělo Je vidět, že máš o motor bezva postaráno. Tak ať to jezdí Mazdar

2014-11-24 13:37:14

Moc se omlouvám za dotaz na něco co už se probíralo, ale ve čtvrtek sem nalil 1 VIF zimní do nádrže, dotankoval do plna Vervou (na lahvičce bylo na 40-60l) cca 58 litrů a od tý doby mi přijde, že auto je mnohem línější a spotřeba šla dost nahoru, v otáčkách dobrý, ale při volnoběhu mi přijde, že motor všelijak klepe což do tá doby nedělal. Může to bejt tím VIFem + Vervou dohromady? Standardně jezdím jen na Vervu, nebo na Shell a nikdy to nic podobnýho nedělalo.

2014-11-24 14:00:54

mr_kef: Myslím si že VIF na to mít vliv nebude, protože by to mělo jet i na čistý VIF. Já zkoušel VIF+TEC2000 v poměru asi 50/50 a jelo to celkem v klidu( na místě při čistění vstriků dle návodu).

Jen doplňující otázka-toho VIFu jsi tam nalik kolik? celé balení, nebo jen jednu odměrku? Protože jestli se nepletu, tak jedna odměrka je na 20litrů nafty

2014-11-24 14:04:26

petapr: Celý balení, ale toho malýho, který je určený jako jednorázová dávka do nádrže. Vypadalo to zhruba takhle, jen na zadní etiketě bylo přímo napsáno, určeno na 40 - 60 l nafty.

http://www.buyoil.cz/buyo...Diesel-Aditiv-zimni-125ml

P.s. mám s tím najeto zatím cca 200km, tak třeba je to jen "pocit" ale ... nevím, ten zvuk se mi nelíbí.

2014-11-24 14:18:44

Tiez si nemyslim ze to bude tym VIFom - len mi nejde do hlavy je 500ml balenie ktore stoji 220 Kc je na 1:1000 a ten 125ml je len na 60 litrov ? To je ten maly akoze menej koncentrovany alebo ako ?

2014-11-24 14:21:17

esite: To netuším, 500ml plechovku mám ode dneška doma, ale ve čtvrtek jsem se přímo na benzině rozhod to vyzkoušet, tak jsem koupil tuhle malou lahvičku a před tankováním jí poslal do nádrže. Taky mě překvapilo, že normálně je ředění 1:1000 a tady je 125ml na 40-60litrů. Uvidíme, vyjedu půl nádrže a zkusím to "zředit" nějakou obyčejnou naftou.

2014-11-24 14:21:58

mr_kef: Prémiové nafty se nedoporučují dodatečně aditivovat, protože může dojít ke kolizi aditiv. Konkrétně tenhle poznatek, co máš ty jsem už slyšel od kolegy v práci asi před 3 lety. Takže prémiovky neaditivuj Já tankuju obyč. (snažím se bez bio, ale moc mi to nevychází...) a aditivuju do sytosti sám - mám litr levnější než prémiovku a navíc vím, co mám v nádrži

esite: Složení jak toho velkého, tak i malého balení je stejné. Když to malé uvedli na trh, překvapilo mě dávkování a tak jsem psal dotaz na VIF. Odepsali, že důvod je ten, že mají za to, že lidé, co budou kupovat menší balení nebudou aditivovat pravidelně, a tak zvedli doporučené dávkování proto, aby i nepravidelná aplikace měla alespoň nějaký přínos. A od té doby já VIF (plechovkový) dvojnásobně předávkovávám


Odpovědět

1  2  3  4  5