Fórum - Téma


Tažné zařízení


Fórum 6 GG / GY Tažné zařízení

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2010-01-25 20:06:18

Čau lidi, chystám se namontovat tažné zař.. tak jsem se chtěl zeptat jak je to s elektrikou na M6.

Ma 6tka kontorolu spalenych zarovek? Pokud ano, asi bych mel vsechno resit pres relatka abych tuhle funkci neovlivnil.

Diky

2010-01-25 21:36:50

Nic takového to nemá, normálně nasvorkovat kabely k potřebním svazkum, co potřebuješ, dělal jsem si to taky sam doma.Jen potřebuješ solidní sekáč, čím vysekneš prostor kolem nosníků, kde prostrčíš konzole tažného a velký vrták na odvrtání děr pro šrouby a šablonu pro vyřezání pruchodu v nárazníku.. Šlo to v pohodě, práce na dvě hodinky, max........hodně štěstí...

2010-01-26 06:47:50

Sekáč? I ze Škodovek jsem byl zvyklej, že je všechno připravený, díry pro šrouby, dutiny pro montáž atd. Ty Japonci asi fakt zaspávají dobu...

2010-01-26 13:52:09

diky

s vercajgem problem nebude

musim to stihnout za odpoledne, "prevozni" spz uz konci a chci to prihlasit najednou at nemusim behat po uradech

2010-01-26 14:18:09

Dotaz na kontrolku není zas tak od věci. Třeba já ji tam mám..... Tažné zařízení mi montovali v Ostravské mazdě a ta elektroinstalce.... noo jak bych to řekl, je to hodně velká prasárna. Třeba kabely pro brzdová světla jsou odkryty a kontakty se dotýkají kostry. Žádné rychlospojky na to nepoužívej, často se rozpadají a pak to nefunguje. Nejjistější je cín a pájka + omotání vulkanizační páskou.

2010-01-26 14:41:10

neboj to asi zvladnu

ale zase si me vyvedl z miry s tou kontrolkou, protoze jestli tam ta kontrola je, tak to stejne bude blbnout

... uvidim zitra ;o)

2010-01-26 14:54:06

no ...vojtavojra... na co a jakou máš kontrolku? běžně se dávala kontrolka při montáži, tažného, jako kontrolka zapojení přívěsu, jinak nevím, že by 626ka měla nějakou kontrolku v budíkách pro ,,prasklou žárovku", ..stejně tak ani mazda6, pokud se pletu, opravte mě..díky

no a sekáč je potřeba na udělání prostupu pro konzole které jsou vsunuty do nosníků, ..je u přiv. zařízení přímo šablona na velikost otvoru, dobré je tento otvor poté vystříkat sprejem na dutiny.

Jo a ta ocelová výstuha co je pod narazníkem se už nemontuje zpět, mislto této výstuhy je potom tažné.....

2010-01-26 16:02:33

Jojo moje Mazdička má kontrolku pro poruchu zadních světel, nevím přesně jak to funguje ale podle návodu tam je a v přístrojovce je taky, ikdyž jsem jí svítit zatím nikdy neviděl. V době kdy jsem byl ještě moc mladý abych řídil auto si vzpomínám že byly problémy s pojistkama, Mazda to tehdy házela na nestandartní zapojení 13ti kolíkové zásuvky pro karavan. Celý háček byl nakonec v tom že bylo potřeba osadit silnější pojistky v pojistkové skříňce pro danné okruhy v místě kde se vedení od pojistkové skříňky dělilo na světla v autě a zásuvku tažného dát další samostatné pojistky ( pro případ poruchy světel v autě ). Doufám že vám k něčemu moje malé rady budou.

2010-01-26 16:53:43

vojtavojta.....No myslím, že se tu řeší dva problemy najednou, asi tato kontrolka, co tu popisuješ není asi to, na co se ptal v prvním dotazu....ta co máš Ty, je dodatečně montovaná až při montáži tažného....

2010-01-26 17:04:47

Kdepak, kontrolka je tam už od výroby jelikož je ve standartním manuálu pro auta z roku 93. Při pohledu do ceníku roku 93 není tažné ani v stadartní ani volitelné. Neříkám ale že vy v M6 ji tam máte taky. Jen říkám že existuje. Mám elektro vzdělání, takže přidání onné kontrolky by znamenalo nové vodiče mezi přistrojovkou a zásuvkou + relé a nedokážu si představit jak by případný elektrikář vyřešil funkčnost podle návodu.

2010-01-26 17:05:09

petr2503: a ještě vystříkávat dutiny? Takže ti klučíci japonský zaspávají víc, než jsem myslel Jsou to sice detaily, ale je vidět, že ona kvalita a trvanlivost karoserie je jim cizí... To samé vrtání děr pro šrouby...

2010-01-26 17:25:58

No jasně že musíš ošetřit místa kde porušíš nástřik...to by brzo zrezlo, protože tam není jinak přístup. To že se musí měco odseknout a vyvrtat, je normální,ale i tak je stím počítáno a je tam naznačeno místo kde se má něco udělat.... teda určitě lepší než aby tam byla díra už připravená, , třeba nikdy nevyužitá a plá bordelu ze silnice...... Tak asi takhle....

2010-01-26 18:53:20

Nevim, tažný na např. Škůdkách jsem dával stokrát a vše bylo připravené a ty díry, které zde musíš vrtat, sekat a stříkat, byly připravené a jen zalepené/zakryté silnou izolačí hmotou, která byla běžně na spodku/nosnících (což M6 nezná) a jen se odtrhla (měla ouško, za které jsi chytil a ten kousek odrhnul) a pod ní byly díry pro šrouby, žádné dutiny plné sajrajtu, žádný dodatečný nástřik. Navíc celé ty dutiny byly vystříkané voskem, tedy antikorozním přípravkem (a že ho tam bylo), což také M6 nezná. Takže, tohle je prostě další část, kde je M6 pozadu. Elektroinstalace měla připravené průchodky, respektive díry a konektor se jen nacvaknul na původní přívod ke světlům

2010-01-26 19:22:09

Se divím , že tada nejdeš do škodovky. . ......přece mazda ..........je takovej krumpl.... ne nic ve zlém, všechno má svoje...

2010-01-26 19:47:11

Pochybuju že je tomu tak i u nových škodovek, všichni šetří kde můžou. Škodovky o kterých mluvíš se vyráběli jako stavnice, opravil jsis tam skoro všechno sám. Japonci mají jinou filozofii, tam se nic nedělá doma a se vším se jede do servisu k " odborníkům". Ale je pravda že i u té mojí stařičké mazdy jsou všechny dutiny suché, takže ta antikorozní ochrana je na hovno to ano.

2010-01-26 19:54:23

Tos řekl ty, že je to krumpl

Š jsem zmínil jen pro porovnání, protože co se týče montáže tažného, tak je znám nejlépe, tudíž to srovnání... Na M6 zkrátka ani v tomhle ohledu, respektive po stránce přívětivosti montáže tažného, není vidět pokrok, či snaha výrobce proceduru usnadnit. O nic víc nejde, zkrátka se divím, že v dnešní době se jde i na montáž tažného sekáčem, kdy dochází právě k onomu narušení už tak nedbalé antik. ochrany, žádní jiné kouzlo v tom nehledejte. Nebo jste snad všichni Mazďáci tak přecitlivělí, když člověk zmíní jinou značku?

2010-01-26 20:18:31

Nejsem zaujatý proti žádné značce, každý prostě ma rád tu svoji, i dyž jsem prošel během svého pusobení v provozu i škodovkou, hondou oplem , mazdou 626 89+96+ M6-04. No ale pokud mám porovnat mazda tedy 626 co jsem měl, prostě rok 89 neměl konkurenci, když sla na díly po 14ti letech, neměkla ani tknuté prahy, podběhy ani lemy... 96 rok už byl špatný, lemy po 9 letech na prach, stejně tak i ted u 04 jsou náznaky rezu ma lemech.

Pokud jde o jizdní vlastnosti, asi jsem měl štěstí, prostě všechny tři řady bez problemu.

2010-01-26 20:40:31

Souhlasím s tebou, starší Mazdy byly nejlepší. 626 byla nedoceněná. Prostorné a spolehlivé auto. Je pravdou, že od konce 80. let a počátkem 90. Mazdy hnily více. Ale stále si vzpomínám na kamarádovu starou 626, se kterou jsme podnikli pár výletů. Naprosto shnilý vůz, snad úplně všude, ale ohromně pohodlný, krásně měkké sedačky, ne jako dnes, ani po douhé cestě člověka nebolela záda. Škoda té antikoro. To mě právě zaráží i dnes, namísto lepšího ošetření se navíc musí sekat díry do karoserie. Potom to nemá hnít...? Předchozí věty nebyly myšlené jako rýpání, jen mě to zarazilo, čekal jsem nějakou lepší přípravu pro tažné. Výrobce zde opravdu neřešil antikoro a následky. Všichni přece chceme aby vůz vydržel, chceme vidět pokrok a ne aby shnil rychle jako z počátku 90. let. Je to škoda

2010-01-31 17:59:43

tak jsem to v sobotu montoval, a i kdyz se povazuju za celkem sikovneho cloveka, a i kdyz myslim ze muzu rict ze se v autech trosku vyznam ... tak mi to trvalo 7 hodin, + navstena chirurgicke pohotovosti :) ... sjela mi ruka pri "demontazi" vyfuku a rozzrezal jsem si prst o protizarovou ochranu karoserie, ups ... krve jak z kralika

montaz v pohode, myslim ze to zvladne i celkem nemehlo. Prosekavani der do ramu auta je trosku brulat, ale kdyz to jinak nejde...

hodne casu mi zabrala elektrika. Mam kombika a mlhovku jsem musel tahat az z deklu zavazadloveho prostoru, coz znamenalo rozebrat celou prdel abych schoval draty pod tapicirungy

PS: zvlastni je ze mi nic nezustalo, ani jeden sroubek .. coz je opravdu divne,jsem zvykly ze i z pomerne jednoduche opravy mi zustava krabicka soucastek ;o)

2010-01-31 18:15:01

Tak 3x hurá, no aspon ti zustala konzole do nárazníku, tu máš na památku na pracovní úraz.


Odpovědět

1  2