Fórum - Téma


Tapeta a horko


Fórum O článcích Tapeta a horko



Diskuze o článku

Proměny interiéru

Úpravy vzhledu auta PROMĚNY INTERIÉRU Už několik let se zabývám vizuálními úpravami aut, takže se v tomto článku s Vámi podělím o nápady, jak vcelku jednoduchým a i cenově přijatelným způsobem změnit a oživit interiér nebo další části auta. Veškeré úpravy, které zde budou popsány, jsou vratné a lze je kdykoliv beze stopy vrátit zpět do původního stavu nebo změnit. Oživení interiér...



2011-08-04 12:17:53

Zdravim, mel bych dotaz ohledne teto promeny interieru pomoci tapet, ale nevim kde bych ho mohl polozit, tak pisu sem :) Mam Mazdu 626 z roku 1992 a rad bych si interier upravil do imitace dreva (mne se to proste libi :)). Zaujala me tato metoda, sehnal jsem si proto na vrakovisti nahradni plastove dily z interieru, vzal kus starsi tapety a zkusil jsem ji na kousek plastu prilepit. Pri nahrati se vse krasne vytvarovalo a prilnulo. Problem je, pokud auto stoji cely den venku na slunci. Uvnitr je obrovske horko a tapeta se "srazila" a ve slozitejsich mistech a zahybech se zacala vracet do sve puvodní polohy. Je nejak mozne se tomuto vyvarovat nebo se s tim musim smirit? Priznavam, ze je ten plast asi dost tvarove narocny a mozna to ani jinak udelat nepujde. Take by me zajimalo, zda je nutne vsechny otvory na tlacitka, vetraky apod. na pristrojove desce vyrezat uplne presne na velikost tlacitka, nebo je mozne tapetu nejakym zpusobem "zahnout" za ten plast ci pod to tlacitko, aby rez v tapete nebyl videt? Plasty mam vyndane, takze s tim by nebyl problem, ale obavam se ze tapeta by nedrzela :-| Snad jsem to napsal aspon trochu srozumitelne :) Budu rad za jakoukoliv radu :) Diky.

doris  
Doris
2011-08-04 16:54:38

Ahojky, hodně záleží na kvalitě fólií a přípravě podkladu. Mne to vydrželo i v motorovém prostoru, kde je mnohem vyšší teplota, než v interiéru. Používám často fólie, které jsou běžně k dostání třeba v OBI ( D-C-FIX, Friedola, Alkor aj.). Podklad by měl být dokonale hladký a odmaštěný, jinak se to může odlepovat. Právě plasty v interiéru bývají často impregnovány různými přípravky a ty pak dělají neplechu. Skutečně je třeba to 100% odstranit, jinak se fólie opět odlepí. Kolem tlačítek to nemusíš mít úplně přesně vyřezané, po nalepení to můžeš oříznout odlamovacím nožíkem, taky to tak řeším a je to v pohodě. Pokud tapetu zahneš za otvory, je to ještě lepší řešení.

Jediný problém mi vzniknul u zrcadlové fólie, kterou jsem nalepila na horší podklad v motorovém prostoru a teplem se začala v některých místech deformovat. Po předělání a volbě lepšího podkladu už je to O.K.

Takže hlavně si dokonale odmasti podklad, použij třeba i aceton nebo líh, pokud nebude poškozovat plasty palubovky. Lepidlo na fóliích k tomu přilne jak má a už se nebude odlepovat. V M6 už to tak máme 6 let a dodnes je to jako nové. V Nissanu je podobná úprava zhruba 10 let a také to drží.

2011-08-04 17:15:20

Podklad jsem cistil technickym benzinem, zkusim to ale jeste jednou a podklad vycistim jeste dukladneji :) Ona folie po nalepeni drzela naprosto perfektne, ovsem kdyz se v aute znovu zahrala, tak se jakoby "srazila" a konkretne ve slozitych zakulacenych ohybech okolo tlacitek, pokud jsem ji pretahl az pod tlacitko za okraj palubni desky, tak se povolila a vratila do puvodni polohy. Je mozne ze jsem ji pri lepeni a nahrivani az prilis natahl? Po zahrati byla folie opravdu jako gumova :) Pouzil jsem zbytek tapety co jsem nasel, ale mam za to ze to byl prave D-C-FIX.

Napadlo me take palubku nechat nabarvit do imitace dreva pomoci fladrovani, prece jen mam ty plasty dvakrat, ale porad bych radeji veril tem foliim :)

Diky za radu, zkusim to znovu a snad budu mit vice stesti :)

doris  
Doris
2011-08-04 17:40:39

Hmm, tak to může být způsobeno i nadměrným pnutím fólie, zkus ji méně natahovat a hlavně pozor na dotek prstů, občas u okrajů se to může stát, ale tím znehodnotíš to lepidlo na fólii a pak už to nedrží.

2011-08-04 22:44:04

Diky za rady. Plast jsem znovu vydrhnul benzinem a kus znova polepil. Snazil jsem se to moc netahat silou a niceho se nedotknout :) Musim priznat, ze to neni vubec jednoduchy, tentokrat se mi to moc nepovedlo, ale uvidim co to udela za tepla :) Budu zkouset dal a pozdeji dam vedet jak se zadarilo.

2011-09-27 20:43:30

No ako to dopadlo?

2011-09-29 19:50:42

No zatím to nijak moc nedopadlo... Zřejmě ten plast a otvory na tlačítka jsou moc složitě tvarované, protože ať to zkouším jakkoliv, tak pod tlačítka to nepřetáhnu, aniž by se fólie za tepla "nesrazila". Později za tepla se i na rovných plochách objevily jakoby malé bublinky pod fólií. Takže jsem se vlastně nikam neposunul. Nebo jsem možná jen málo zručnej a dělám něco blbě :) Ještě se chci zkusit poptat po tom fládrování a nechat to nalakovat... to by bylo možná nejjednodušší :)

2012-05-31 17:01:14

zdravím tak jaká je teda lepší folie na ten středový panel co máš dělaný na M6,ta tvarovací nebo nobo v tomto případě se líp pracuje s tou normální.Nejspíš se o to taky pokusím ale vůbec teda nevím jak udělat tu šablonu,mám ještě ten starší panel a tam těch knoflíků k rádiu je Dík za rady.

doris  
Doris
2012-05-31 22:04:35

Solidní kvalitu fólií za dobrou cenu má třeba D_C_Fix, dělají i karbon, broušený hliník nebo třeba vzor, který máme na palubovce v M6. Jinak koukni na http://wsfilm.cz/produkty/folie/tuning.htm, tam mají přímo fólie dělané pro stylingové úpravy aut.


Odpovědět