Fórum - Téma


Táhla stabilizátoru BJ 1.5 16V


Fórum 323 V BJ Táhla stabilizátoru BJ 1.5 16V

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2

2012-04-12 12:31:10

Caute, kupuju nový táhla stabilizátoru dopředu i dozadu z autokelly, chci se jen zeptat,jako značku doporučíte, MOOG, FEBI nebo NIPPARTS? druhá věc je že jsou tam dva typy zavitu, 1,5 a 1,25, ale stejně je tam matka takže by to mělo byt jedno,nebo se pletu? jinak na našem autě mají vzadu délku 190mm a v nabídce je i 160, to se dělali dva druhy náprav nebo stabilizátorů nebo jak? díky moc

MAX6  
J.
2012-04-12 13:14:27

Ahoj,je úplně jedno jakou značku koupíš. Ty značky co jsi vypsal jsem všecky ozkoušel,ale díky naší úžasný kvalitě silnic vydržej všecky stejně.

Jinak závit se neřeší,protože dostaneš ždycky novou matku.

Ty máš BJ před faceliftem (do 2001), takže by jsi měl mít tu delší variantu jestli se nepletu.

2012-04-12 13:20:00

jo,tu delší,ale aj bych rád viděl jak vypadá náprava s tou kratší...sem myslel že je to všechno stejný..jinak s těma našima silnicema máš pravdu. musím ještě mrknout na přední,tam je myslím jen jedna délka,ale radši mrknu

2012-04-12 13:23:24

není tam jedna délka, je tam 190 a 265,tak si to radši ještě změřím,nebo to víš z hlavy? venku totiž prší tak se mi tam nechce :-D

MAX6  
J.
2012-04-12 14:03:47

Na to tvoje by to měly bejt ty delší,ale rači si to změř. Ta náprava vypadá úplně stejně, jen uchycení těch stabilizátorů je trochu jiný - asi kvůli jinem tlumičům.

2012-04-12 14:14:42

už to mám objednaný,vpředu byly taky 190mm takže kratší varianta v případě přední nápravy, ted už to jen vyměnit,snad to nebude dovíjaký problém

MAX6  
J.
2012-04-12 15:22:27

Já je asi před měsícem vyměňoval na přítelky BJ 1.8 2000 a vim že byly prostě jinak dlouhý, oproti mojí BJ

Pokud povolíš ten šroub bez problému,tak nejtěžší je na tom asi sundat kolo. Pokud ty šrouby na stabilizátoru nepovolíš,tak je povolí frička

2012-04-12 15:46:48

Vy máte takový UNIsex auto jo? :-D taky mě lákala 1,8, ale nějak už se mi okoukala ta verze před FL když ji máme doma. Jak jsme se bavili o těch turbech, tak jsem si aj říkal esi ještě nepošetřit a nekoupit imprezu wrx sice to bude náročnější na finance,ale prodat se to dá dycky když ji neuživím :)

MAX6  
J.
2012-04-12 15:49:45

Přítelka má BJ 1.8 GT 2000 a já BJ 2.0 Sport 2003. Nám se tu válí BJ-ček že už nevim co s nima

Jo Subáčo supr,hlavně je to 4kola,ale někdo mě povídal (jedna pani povídala) že motor 80000-100000km a je KO a jde na GO.

2012-04-17 19:36:57

čau, hele takže jak jsem čekal, matky povolit nejdou, protáčí se s tím i ten šteft, a navíc nechápu jak to vevnitř upevněný protože ten šteft by se protáčet neměl. hele odbrušoval jsi to na straně jak je ta matka nebo na druhý? su docela nepříčetnej, protože navíc je něco s fričkou, vyhazuje pojistky, takže dnes se opravdu všechno daří.....

MAX6  
J.
2012-04-17 20:48:31

V tom šroubu jak se ti točí,neni v něm náhodou díra na imbus nebo hvězdici ? Občas tam bejvá. Jinak dobře to jde povolit vzduchovou pistolí,když ji teda máš,ale jen vzadu. Na přední nápravu jí na ten spodní šroub nedostaneš. Tam se to buď povoluje že dáš ten imbus do toho šroubu a klíčem povoluješ matku nebo se to řízne fričkou na tý straně kde ti to zrovna vyhovuje. Já když to musel řezat tak jsem to řezal na straně kde je tyčka.jen to pěkně smrdí,když zajedeš do tý gumy toho stabilizátoru.

2012-04-17 20:52:57

díra tam je,ale kulatá taky jsem zkoušel imbus....

MAX6  
J.
2012-04-17 20:55:38

Tak to jedině zkusit z tý strany jak je tyčka chytnout sikovkama pořádně přes tu gumu a zkoušet povolovat nebo to prostě uříznout.

MAX6  
J.
2012-04-17 20:56:42

Jen si neuřízni tu hlavní stabilizační tyč. To je potom sranda jí vyndat,hlavně tu na přední nápravě.

2012-04-17 21:20:50

no jsem zvědavý....ale jestli to nebude tímto tak už teda fakt nevím.....

MAX6  
J.
2012-04-17 21:25:09

Ti to klepe ? Na našich silnicích ty tyčky odcházej jak zběsilý.

Ty tyčky se daj poznat který jsou mrtví. Ždycky za ní vezmeš v nejdřív v jednom koubku (např.hornim) silně zatřeseš a pak za ten druhej kloubek a znova silně zatřeseš. Když uslišíš nebo ucejtíš bouchání,tak je KO. Ještě se občas stane že odejdou ty gumy co držej tu příčnou stabilizační tyč. S tou taky stačí zespod auta silně zacloumat a uslyšíš.

2012-04-18 20:43:42

Tak sem odbrousil tři táhla,dvě vzadu a jedno vpředu a čoveče vzadu to furt klepe,takže bude asi problém jinde....ale co se týče těch starých táhel tak byly docela v hajzlu...

MAX6  
J.
2012-04-18 20:59:33

A zkoušel si zespoda zakejvat s tou příčnou stabilizační tyčí co vede přes nápravu zleva do prava a drží ty stabilizační tyčky ? Je přišroubovaná k nápravnici a drží jí 2 gumy (viz červený šipky). Občas ty gumy ztvrdnou nebo se potrhaj a potom to taky klepe. Ty gumy bych dyštak měl doma,tak bych ti je mohl prodat.

MAX6  
J.
2012-04-18 21:03:21

Jestli ani to nepomůže,tak už jedině uložení tlumiče,nějaká kost nebo je něco s kolem.

2012-04-18 21:35:47

No a co třeba uložení ramen? Jinak s tou tyčí sem taky hýbal, vím co jsi myslel a tomu nic nebylo...zítra jdu na geometrii, nějak se mi blbě sjel předek, ono se ani není čemu divit, odkazuju na řsd čr uvidím no, a co samotný tlumič že by byl špatnej? ono já bych na to hrozně rád přišel sám,ale doma na to nemám podmínky a kupovat díly jako pokus omyl se mi nechce


Odpovědět

1  2