Fórum - Téma


Tabulka zpřevodování jednotlivých rychl.


Fórum 6 GG / GY Tabulka zpřevodování jednotlivých rychl.

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2011-02-12 11:23:53

Ahoj, dá se někde najít tabulka zpřevodování jednotlivých stupňů? (Pro Mazdu 6 GG)

Jde mi především o 5-ti kvalt vs. 6-ti kvalt u 2.3i

(a vs. 2.0i)

Díky

2011-02-13 16:48:36

Ahoj, neviem sice presne hodnoty prevodov , ale na obidvoch verziach jazdim .... 2,3ka po facelifte teda 6rychlostna ma lahsie prevody ako 2,3ka 5stupnova co je lepsie do mesta ale na dialnici velky rozdiel nie je

6rychlostna -

6stupen -130km/h - 3500otacok

6stupen - 70km/h - 2200 otacok

5rychlostna -

5stupen -130km/h - 3800 otacok

5stupen- 70km/h - 2300 otacok

2011-02-13 19:29:32

https://www.mazda.cz/uplo...ads/mazda6/Mazda6_CZK.pdf

strana 35

2011-02-13 21:14:09

Ahoj, díky za info, původně jsem si myslel že ta 6stupňová pomůže ušetřit na dálnici dost paliva, ale podle technických specifikací není moc znatelný rozdíl ve spotřebě mezi pětikvaltem a šestikvaltem, což by odpovídalo i tomu co říkáš, že až tak není velký rozdíl ve zpřevodování..

2011-02-14 10:31:42

http://www.youtube.com/wa...jBYqMyXKc&feature=related tohle bude podle meho 2,3 MPS

stejně tak http://www.youtube.com/wa...d1QUq4XcU&feature=related

http://www.youtube.com/wa...ANuaNoRkU&feature=related tohle je faceliftovanej model 1,8

http://www.youtube.com/wa...pRUK2RC1c&feature=related tohle je starej dvoulitr co ma stejný zpřevodování jako 1,8

2011-02-14 10:33:24

tohle by mě taky zajímalo vyzkoušet by se to dalo kdyby každej zkusil jet na dalnici p rovině konstantní rychlostí 180 km hod na tempomat a pak jsem napsal model vozu a spotřebu dle palubního počítače.

2011-02-14 21:51:56

2,3ka ma pri 230ke na tachometri okamzitu spotrebu 36 litrov

2011-02-14 22:05:04

to je sice fajn info ale pro srovnání s jinou motorizací uplněk ničemu co třeba při 180 ?

2011-02-14 22:13:44

To neviem, ale myslim si ze pokial planujes chodit cez 130-150 tak sa ti viac oplati 100Kw diesel

2011-02-16 22:16:46

Doplnam udaje :

5-stupňová 2,3.....

I. 3,31;

II. 1,84;

III. 1,23;

IV. 0,97;

V. 0,76);

stály prevod 4,39

6-stupňová .... http://www.kekanoo.com/mazda6homepage.htm

2012-12-08 22:46:10

Tak sice je tohle dost starej topik, ale je asi tak jedinej kam by se tohle hodilo a někoho dalšího to možná taky může zajímat tak si nenechám pro sebe

V training mauálu jsem si našel převody všech 3 benzínových motorizací původní M6 GG před FL (5stupňové převodovky) a tak sem si schválně sestavil graf závislosti rychlosti na otáčkách motoru při jednotlivých převodových stupňích - zajímalo mě jaký je mezi těmi třemi motory rozdíl.

Motory:

L8 - 1,8i 88kW - 5500ot./min

LF - 2,0i 104kW - 6000ot./min

L3 - 2,3i 122kW - 6500ot./min

Převodové poměry u motorizací 1,8i a 2,0i

I: 1:3,666

II: 1:2,059

III: 1:1,392

IV: 1:0,970

V: 1:0,755

pevný převod: 4,388

Převodové poměry u motorizace 2,3i

I: 1:3,307

II: 1:1,842

III: 1:1,233

IV: 1:0,970

V: 1:0,755

pevný převod: 4,388

Maximální rychlosti u jednotlivých motorizací dle převodů vyšly (rychlsosti počítány pro obutí 205/55R16) :

L8 - 197,7km/h

LF - 215,7km/h

L3 - 233,7km/h

MAX6  
J.
2012-12-08 22:59:05

Hele neni v tom grafu chyba ? Nějak se mi nezdá,že by u 1.8 šla vytočit dvojka jen do 73km/h a u 2.0 dvojka do 79km/h. To se bere jen do otáček kde končí výkonová křivka ? Protože třeba 2.0 točí daleko víc přeci.

2012-12-08 23:04:54

Asi to jde vytáčet ještě výš jako každej motor, ale obvykle se při tvorbě těhle grafů bere jako bod přechodu na vyšší stupeň otáčky s nejvyšším výkonem. Je to podle mě taková nejrozumnější alternativa,o co se při sestavování grafu opřít.

Kdo by chtěl točit ještě výš může postupovat po přímce dále doprava.

Hlavně u tý 1.8čky je vidět, že jde točit docela dost nad max. výkon, ale dost prudce to tam klesá.

MAX6  
J.
2012-12-08 23:06:59

Jo to je vlastně pravda Já si říkal,že svojí 323čičku na dvojku vytáhnu přes 95km/h při 6500ot. (cca) a proto se mi na první pohled nezdálo,že by M6 to měla menší.Trouba já

2012-12-09 14:03:11

Nedalo mi to a našel jsem si na netu ještě tabulku toho, jak je zpřevodovaný MPSko. Bohužel tabulku převodů pro 2,3i po FL s šestikvaltem se mi najít zatim nepodařilo.

  • Tak alespoň srovnání L3 před FL vs MPS

PS: i když koukám jsem slepej a stačí se mrknout o pár postů výše - tak to ještě upravim

Akorát se mi fakt nějak nezdá, že by 2,3 po FL s šestistupňovou převodovkou měla na šestku naprosto stejnej převodovej poměr jako 2,3ka před FL na pětku. (0,755 x 4, 388)

2012-12-09 15:08:28

Ještě jsem dodělal grafy:

  • porovnání šestistupňové převodovky u motorizace 2,0i a 2,3i po FL
  • porovnání pětistupňové a šestistupňové převodovky u 2,0i (před a po FL)
  • porovnání pětistupňové a šestistupňové převodovky u 2,3i (před a po FL)

Nicméně mi ty šestikvalty jak to dle tabulek vyšlo opravdu nějak neseděj. Je to takový nerovnoměrný (některý převody zbytečně dlouhý, některý naopak moc krátký)

Hlavně u dvoulitru FL zbytečně dlouhá čtyřka a naopak u 2,3FL moc krátká šestka (stejnej převod jako 5 před FL) - ideální tak dostat dvoulitr čtyrku z 2,3ky a 2,3ka šestku z 2,0ky

Někdo kdo má faceliftovanou šestku může říct jestli to řazení odpovídá nebo maj pánové z japonska v tabulkách bláboly

MAX6  
J.
2012-12-09 15:14:13

To porovnání jak je u MPS tak to by docela sedělo,tam jsou některý převody fakt kraťounký. A když vezmu naší novou M3 2.0 benzín 6 kvalt,tak rozdíl v 5 a 6 stupni je opravdu malej. Ale třeba na spotřebě je to hodně znát (na dálnici)

2012-12-09 17:47:38

A aby nebyli majitelé "ropáků" ochuzeni tak tady je graf pro Dieselové motorizace první generace.

2012-12-09 21:21:25

Deri> pěkný grafy! :)

2012-12-11 17:11:52

Zdravím, marně pátrám už nějakou dobu po tabulkách výkonu motoru. Mám M6 rv 2012 2.2TD těch 180Koní. Tady jsem viděl nějaké tabulky ale nejsou pro můj motor. Kde se dají tyhle tabulky najít? Moc prosím o pomoc nebo radu. Děkuji Vašek.


Odpovědět

1  2