Fórum - Téma


Svíčky pro M6 r.v.2006 2.0


Fórum 6 GG / GY Svíčky pro M6 r.v.2006 2.0

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2013-08-28 19:06:44

No já u svojí šestky 2,3i včera po 98000 km měnil svíčky a původní tam byly ITR6F-13 (na izolátoru logo Mazda / u závitu NGK) a nový jsem tam dal taky ITR6F-13 (NGK) tak nevim proč by tam měli patřit 5tkový.

Stav svíček po 98k viz foto. (na to kolik tim motorem prošlo oleje docela v pohodě)

2013-08-30 20:03:35

Ja jsem na 2,0 2007 dal origo Ford a dalsich 90 tis o tom neuslysim :-D

2013-09-01 19:11:17

to deri: ty ILTR5A-13G patří do 2,3 po FL. Ty tam máš mít origo ty 6

MAX6  
J.
2013-09-01 19:18:10

luban748: Je úplně jednojestli 5 nebo 6. S těma 5kama to budelíp startit v zimě nebo ve studenejch podnebích,ale nejsou moc vhodný třeba na okruh nebo tam kde se motor hodně ohřejvá. Na to jsou lepší ty 6ky. Ale popravdě pro běžnýho člověka je to jak prašť a uhoď.

2013-09-01 19:26:59

max: no ja jen že ty ILTR5A-13G mají delší závit než ty ITR6F13 to o tý teplotě vím ale podle toho co tady všichni píší tak tam jdou asi oboje a do pístu to neklepe.

MAX6  
J.
2013-09-01 19:44:34

luban748: Tam je místa dost,takže nějakejch 7mm neni nic proti ničemu. Stejnak je to jen kvůli změně cívek a lepšímu zapalování. Ale za sebe bych taky dal ty co tam maj bejt,asi kvůli klidu na duši.

2013-09-01 23:16:46

Po výměně svíček musím konstatovat, že problém s tím:

Když nastartuju studenej motor ujedu dejme tomu 1-2km (nestihne se to úplně ohřát) chcípnu to a po pár minutách (třeba zajdu do tesca) chci nastartovat tak musím o pár s dýl držet startér protože se to tak 1-2s jakoby dusí a nechce to vyskočit do správnejch volnoběžnejch otáček.

... se novejma svíčkama nevyřešil, tak budu muset zjišťovat dál čim to může být.

(při úplně studenym startu nebo naopak teplym to startuje na první cuknutí)

MAX6  
J.
2013-09-01 23:22:02

deri: Tak to dělej jak u dvoudobáku. Než to "neúplně" teplý chcípneš,tak to vytoč do otáček a chcípni to ještě v tom vytočenym stavu. Jen potom na mě nenadávej až se stane to co se má stát

Jinač tohle bych jako problém neviděl. Mě se děje úplně to samý a to mám motor skoro novej. Dá se to vyřešit koupenim teplejších svíček. Pro tebe to znamená:Místo ITR6F-13 dát ITR5F-13.Průser ale nastane,když to vezmeš třeba do Mostu,tak se ti ten izolátor na svíčce začne tavit. Na tvym místě rači oželim 2-3 vteřiny startování než si oddělat elektrodu na svíčce,která pak spadne do spalovací místnosti a akorát tam nadělá neplechu.

2013-09-01 23:25:06

max6: Jo myslíš abych to chcípal jako RXkáři jo?

No rači s mym občasnym ostřejšim stylem jízdy nechám to co tam patří. Nerad bych jel pak odněkud domu na laně

Jen občas se při tom poloteplym startu zapomenu a musim startovat na dvakrát, když to pustim moc brzo

2013-09-02 14:50:48

ITR5F-13 jsem měl taky v motoru. Koupil jsem šestky. Jedna ta pětka se při povolování rozpadla.Naštěstí se to obešlo bez nějakého velkého rozkládání motoru.Ale automechoš měl zkažený celý den...

2014-06-13 12:52:24

Je to už staršia diskusia, ale snaď niekto zareaguje...

Mám Mazdu 6 2.0 2005 104kW, na tacho cca. 205.000 km. Kúpil som to ako ojeté v 184.000 km a nebol som si istý, kedy boli menené sviečky. Podľa servisu kam to chodilo, to bolo u 100.000 km s tým, že predchádzajúci majiteľ tam dal nejaké platinové sviečky kus za 1.000 KČ s výdržou 100.000 km. Takže je čas na výmenu.

Jeden servis mi tvrdí, že tam patria tie platinové a ďalší servis, že stačia iridiové, ktoré vydržia 60.000 km, obaja ale tvrdia, že by tam mali ísť Denso. Našiel som Denso sviečky pre moj model:

http://www.svickydenso.cz...ci-svicky/mazda/6-atenza/

http://www.svickydenso.cz/denso-it20/

Nechce sa mi tam sávať tie platinové, stačia teda tieto iridiové od Densa? Predpokladám, že výmenu mi urobí akýkoľvek servis max. za hodinku. Je to tak?

Ďakujem.

2014-06-13 12:55:01

marek71: to že je starší, je pro tebe výhoda, mrkni dolů, kolik lidí toto vlákno sleduje a většině z nich přijde mejl o tvém novém komentu, možná by si toho nevšimli, ale takto je větší šance, že ti někdo odpoví

to byla jen taková vsuvka, teď z5 ke svíčkám

2014-06-13 13:09:57

marek71: mrkni treba sem. http://www.bikes.cz/otazk...jne-vs-iridiove-svicky-83

Jestli jsou platinove nebo iridiove je tedy asi jedno. Byt tebou dam si poozor na delku zavitu protoze pred FL a po FL ma jinak dlouhy zavit.

Jinak ja jsem daval iriginalni svicky Ford. Zaslechl jsem totiz ze tyhle motory jsou na svicky citlivy a ty originalni se daji sehnat za slusnou cenu.

Nejsem si jisty mozna jsou to tyhle.

http://www.originaldilyfo...ord-mondeo-18-20-mk3.html

Na presny typ se ti mohu podivat doma, pokud budes chtit. Mylsim ze krabicky jeste mam. Zivotnost maji snad tech 100tis

2014-06-13 13:30:43

Takže tam dám nejaké iridiové sviečky. Otázka je, aké? Servisy tvrdia, že Mazda 6 je citlivá na správne sviečky, takže mi doporučili Denso. Moj model je pred FL (104 kW, 5-rýchlostná), takže aké Denso sviečky by boli najlepšie? Alebo neurobím chybu ani s tými NGK?

Nahasapimapetilon: Díky a budem rád, ak upresníš, čo si tam dal. Pochopil som teda, že máš rovnaký model ako ja... Mazda 6 2.0 GG 104 kW pred FL.

2014-06-13 13:34:52

marek71: ne on má facelift, takže motor 108 kW do kterého patří svíčka ILTR5A-13G.

Ty máš motor 104 kW do kterého patří svíčka ITR6F13

Snad to mám poznamenané správně.

2014-06-13 13:34:59

marek71: nene ja mam po FL 108kW myslim ze maji kratsi zavit tay moje nez tvoje. Zkusil bych najit treba ty fordovsky. Motor je schodny jako se daval do Mondea. Jenom musis najit spravnej typ. A nebudou snad ani tak drahy. Za 1500 sada neni na original vubec spatny.

2014-06-13 14:02:34

OK, splietol som to. Takže do mojej Mazdy by išli tieto:

http://www.autodily-cardo...-ngk-itr6f-13-ford-mazda/

No a na webu Denso som podľa ich tabuľky našiel, že by mal pasovať tento typ: Denso Iridium Power IT20

http://www.svickydenso.cz/denso-it20/

Cena je +- rovnaká, ide mi o to, aby to bolo spoľahlivé a niečo to vydržalo, auto si hodlám ponechať ešte min. rok-dva určite, ročný nájazd mám okolo 20.000 km.

2014-06-13 14:49:05

marek71: Firmy NGK nebo Denso vidim jako kvalitni obe takze bych se nebal ani jedne.

2014-06-13 15:22:45

Dej tam ty NGK ITR6-F13 a budeš mít na dlouho pokoj. Mám je taky v motoru. Forďácké bych tam už vůbec nedával. Jednomu členovi prý moc dlouho nevydžely.

2014-06-13 15:24:34

milan123: Tak jsou to stejne svicky s jakymi vyjizdely Mazdy z fabriky akorat maj logo Ford a ne Mazda, tak proc je tam nedat.. ;)


Odpovědět

1  2  3  4