Fórum - Téma


Svíčky pro LPG


Fórum Technický koutek Svíčky pro LPG




2010-02-02 21:16:58

Ahoj všichni, koupil jsem Tribute 2.0 a přestavěl na LPG, co mi poradíte za svíčky pro tyto přestavby?

Brisk vůbec řadu Silver (pro LPG vozy) nevyrábí na Mazdu, na jiné vozy se pohybují do 200kč/ks. Na Tribute jsem našel Bosch, ale za 700kč/ks, což je hóóódně peněz. Poradíte?

2010-02-04 11:30:37

Mám Tributa taktéž na LPG a svíčky jsem zatím vůbec neřešil .... na LPG ti to bude jezdit pěkně i na normální benzínové svíčky, jen říkají že kvůli vyšší teplotě ti dříve odejdou .... zatím nemohu říci po kolika km mě odešly, ale u jiných aut to bylo 80 000 km což mě jako dřívější "odejití" nepřijde - nehledě na to, že mě vlastně ani neodešly, ale už jsem si říkal, že je vyměním.

Každopádně pokud scháníš LPG svíčky, tak pak dej vědět jaké jsi ty svíčky vůbec koupil ... jen ze zvědavosti.

Jinak už těch témat o LPG či Tributovi je tady více, tak hledej a třeba se něco dozvíš

Třeba zde:

http://www.mazdaclub.cz/m..._posts.php?topic_id=50844

http://www.mazdaclub.cz/m..._posts.php?topic_id=42238

http://www.mazdaclub.cz/m...topics.php?category_id=25

2010-02-04 13:57:03

Taky si myslim, že by to mělo chodit v pohodě se svíčkama který ti obědnaj na 2.0 benzín-plyn neplyn

2010-02-04 14:53:18

KOlik jsi najezdil od listopadu s plynem a co tam máš za výrobek? V Brně jsem nechal od Čadka namontovat Elpigas s doživotní zárukou a po 5-ti tis. zatím spoko, když jsem volal p. Čadkovi včera co mi doporučí za svíčky, nadiktoval mi Brisky a ať si vyberu jestli obyč. nebo yridiový, pokud by zlobily tak mám přijet a seřídí vzdálenosti. Tak to asi udělám nebo má někdo jinou zkušenost?

2010-02-04 22:23:29

Musím se stydět - s Tributkem jsem najezdil od 25.11. necelých 1.000 km, tak ještě nemůžu hodnotit, ale co se týče Toyoty a Felicie, tak v prvním případě mám najeto 160.000 km na plyn a v druhém okolo 6.000 km.

V Tributce mám sekvenční ELPIGAZ 01.

2010-02-06 09:39:30

Ahojky , svíčky na plyn ani nezkoušej.jsou docela drahé, a navíc vydržej 3.000-5.000 km, na plyn nejedou ale na benzín jo.Nevíme čím to je už jsme zkoušeli hodně druhu ale stale stejný výsledek, dej si tam klasiku Denzo nebo NGK, je to pro japonce to neklepší

2010-02-06 21:57:27

tomass. Nevím, kde jsi přišel na to, že LPG svíčky málo vydrží a nejedou a jsou drahé ... do Toyoty jsem kupoval LPG svíčky ( 4 ks za nějakých 500,-Kč ) a mám na ně najeto 80.000 km.

I logicky svíčky dělané na LPG by měly být lepší a trvanlivější .... spíše bych hledal chybu někde jinde než ve svíčkách.

2010-02-17 14:34:47

Ahojky, na LPG jezdím od roku 1994, osobně na 6 autech a nejvíce jsem byl vždy spokojen se svíčkami co předepisuje výrobce vozidla na benz. provoz.

2010-02-17 17:08:12

Barvas: Přesně tak - skoro je jedno jestli se jezdí na svíčky klasické či plynové ... mám odzkoušené, že to jezdí na oboje v pohodě a ani trvanlivost se nijak nemění ... takže dle mého ty problémy výše uvedené nebudou ze svíček, ale někde jinde.

LPG svíčky jsem do auta dával až když jsem najezdil 80.000 km na ty benzínové.

2010-02-17 19:47:47

Tŕibutce tedy jedině originál, mají Motorcraft, ale nevím jestli ještě dělají ty platinové, takové tam jsou teď.

2010-02-18 10:37:47

S tema svíčkama předepsané výrobcem nemužu plne souhlasit mel jsem je tam obyčejné jednobodové NGK a mechanik plynař mi sklepl odtrh na 0,7 z 1,1 nevim přesně proč ale věřim mu a doporučil mi bud vícebodové určené pro tohle auto anebo iridiové co líp zapalujou chudé směsy což plyn oproti benzinu určitě je obzvlášt když to má někdo poštelovaný do usporna a spíše se pak předejde zpětnýmu zášlehu což už se mi taky parkrat stalo.

Nevíte někdo jaký jsou rizika zpětnýho šlehu plynu do sacího potrubí?

2010-02-18 20:36:43

Jirsa: Zpětný zášleh do potrubí ti už dneska u plynových systémů nehrozí - tam je to bezpečnostně ošetřeno ... naposledy vím, že to dělalo u Felícií a u Favoritů a dneska už jsou úplně jiné a propracované systémy.

Pokud máš starší typ v autě, tak v tom ti neporadím - já mám v jednom z aut plyn 8 let a ani jednou se mě to nestalo - nehledě na to, že jsem na seřízení plynu byl 2 kráte a na výměně plynového filtru 1 a to mám najeto 160 000 km na plyn.

2010-02-19 10:36:59

To se máš čím chlubit, že jsi neměnil filtr, až se něco po... to zas bude řečí a dotazů tady ve fóru Za ty tři stovky to nestojí. Každopádně ten odtrh se upravuje na 0,7 nebo 0,9mm jak u čeho, ale to můžu udělat i u Motorcraftu. Chlap od montáže LPG mi říkal, že si mám dávat bacha, pokud si to budu dělat sám, abych nepoškodil horní vrstvu na elektrodě, by to brzo odešlo. Prostě žádný: "Klepu nejtek"

Proto se vícebod. svíčky nedoporučují

2010-02-19 10:50:21

jj mam tam hodně starej system ale sem s nim maximálně spokojenej da se u toho jednoduše štelovat bohatost směsi a už jsem se dostal na 8 litru LPG to je pohoda, zbohem přecpaným autobusům :)

2010-02-19 12:49:17

Na to domácí štelování bych se víš co

Ale s tou 1,8 není problém jezdit za osm, když Tributka, která váží víc, jezdí od 10-ti a nic nešteluju

2010-02-19 23:55:39

Sádlo: Kde jsi vyčetl, že jsem měnil filtr plynový až se něco posralo? ... nic se neposralo a vyměnil jsem ho jen proto, že jsem si říkal, že už tam je dlouho ... technicky jsem nemusel

Tak, tak - taky jsem slyšel i četl, že vícebodové svíčky nemají do motoru s LPG přijít.

2010-02-19 23:59:26

Domácí štelování bych taky nedělal, ale jestli to má ve starém pekáči, tak bych se tomu až tak nebránil ... maximálně si to může obohatit či ochudit a buď mu to bude žrát jak Ďas a nebo střílet z výfuku či chcípat ...

Je jasný, že u novějšího auta bych to nedělal ...

2010-04-01 14:49:39

Zpětný šleh do sacího potrubí může protrhnout těsnění na sacím potrubí. Nejčastěji se to prorve mezi prvním a druhým válcem, projevuje se to tak, že se třese motor a řadicí páka. Ověříš to tak, že stříkneš spray na čištění brzdičů mezi sání a hlavu motoru, když se zvíší otáčky tak je těsnění načaté nebo děravé. Další místo kde je slabé těsnění, je shora od prvního válce směrem k chladiči.

2010-04-01 17:49:55

mi to už parkrat řachlo ale poslední zášleh byl asi silnější než obvykle tak se mi rozlít airbox a odešla váha vzduchu tak jsem tam dal zpětnou klapku do potrubí a drobet přidal plynu do směsi. ted už jen kdyby někomu přebejval airbox s váhou tak se za nabídku zlobit nebudu:) ale malinko mě mrzí že jsem měl 2 a obě váhy jsem funkční vyhodil :( to sem ještě nevěděl že se mužou někdy hodit


Odpovědět