Fórum - Téma


Svaření nárazníku a chladič klimatizace


Fórum 323 V BJ Svaření nárazníku a chladič klimatizace

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2010-12-29 20:42:41

Tak se mi dneska s mou 323 BJ 2001 podařilo nedobrzdit a odnesl to přední nárazník - popraskaná žebra a v nárazníku vodorovná prasklina tak 30 cm - a to hlavní vodorovné žebro navíc asi zrušilo chladič klimatizace (kondenzátor).

Tak se chci se zeptat zkušenějších, dá se ten nárazník svařit? Mám dojem, že nový stojí kolem 5000 a to je celkem dost. Klimatizaci budu řešit potom, ale i tak - nevíte, na kolik nový chladič přijde? A dá se sehnat neoriginál?

2010-12-30 19:28:32

http://www.magmar.cz/shop...03_3808&products_id=17147 Tady máš odkaz kde mají levný nárazník,sám sem odnich kupoval a spokojenost hlavně nezapoměň na to že máš nov.model!A chladič sem si nechával dělat,dával jsem akorát plasty a žebrování vyšlo před 2roky asi na necelé 3tis.tenkrát mám zato stál novej víc jak 5tis.tak sem nepřemýšlel.Ale je to v někde u Tábora,Myslivec 602 689 058.

2010-12-30 19:36:00

mě nedošlo hned že sháníš chadič klima,ty jsou na těch stránkách taky a jsou od 2 do 5tis.Divím se jen že nevydržel,větčinou klma zůstane v pořádku a odnese to spíš chladič zaním...

2010-12-31 09:43:02

No já popravdě ještě nevím, jestli to ten chladič klimy odnesl, v mínus 12 jsem to ještě nezkoušel.

Chladič motoru to přežil - ujel jsem pak přes 200 kilometrů a v pohodě. Problém je, že to vodorovné žebro nárazníku, jak se zlomilo, tak se natlačilo na chladič klimy a prohnulo ho až k chladiči motoru za ním. Takže teď se ty dva chladiče v jednom místě dotýkají. Možná, pokud to klima neodnesla, by stačilo chladič klimy nějak ohnout zpátky, aby tam byla mezera. Ale nenapadá mě, jak to technicky provést.

2010-12-31 10:32:52

já ho vyheveroval přez prkno spět,on toho vydrží hodně a kdyby byl prasklej tak už by byl prázdnej tak skus odšroubovat zátku a skusit přez vent.jestli je vněm náplň nebo ne...(já ho měl naraženej taky z jedné strany úplně na chadiči)

2010-12-31 10:50:47

Dík za tip, takhle nějak to vypadá i u mně. Takže mysliš vyndat chladič motoru, ventilátory a zevnitř ho přes desku heverem vytlačit ven? No až se dostanu domů, tak zkusím, jestli je plný. Pokud teda najdu zátku a ventil. A pak to asi nechám někomu udělat, protože do demontáže chladiče se asi nepustím.

Když se sundal chladič, tak ten hever opřels o motor? Nebo o co na druhé straně?

2010-12-31 10:58:37

Pokuď nejseš uplnej antitalent tak vymontovat chladič motoru zvládneš jako prd,jinak jsem se opřel o motor,dělal jsem to přez obyčejný hever co je v každym autě.

2010-12-31 11:03:13

No já se spíš bojím, že ho tam už nedám zpátky, aby to pak neteklo. A že ho nedokážu správně naplnit, protože vůbec nevím, co je v tom nalito, kolik tam toho je a jak se to odvzdušňuje. Tak abych to nějak nepokazil a nezůstal pak někde viset.

Naposledy jsem takové věci dělal ve staré škodovce 105 a to už je pěkně dlouho. Tam se lila destilovaná voda a fridex a na chladiči byl myslím nějaký odvzdušňovací šroubek.

2010-12-31 11:14:36

nev.co máš za motor,Benzin 6-7.5l. a diesel 9l.kapaliny pak už jen vědět jestli máš hliníkové topení,chladič,hlavu a podle toho pořídit fridex...a toho jestli to bude nekde teci bych se nebal,jen stáhneš hadice,pak je zas nasadis,chladič mám zato drží jen na dvou šroubech a to zezhora na příčce a ovzdušňovat nemusíš...jen pak skontroluj znova vodu.

2011-01-07 21:01:47

Tak nárazník jsem nechal svařit v Brně a vypadá to, že odvedli docela slušnou práci. Chladič klimy to fakt přežil, protože potrubí je pořád natlakováno, takže ho zkusím nějak narovnat. V servisu, když mi sundávali nárazník, tak říkali, že nejlepší by bylo ho vyndat a narovnat mimo, ale moc se mi do toho nechce, protože se bojím, že pak odfláknou utěsnění trubek a začne to utíkat.


Odpovědět