Fórum - Téma


Suzuki Grand Vitara - zkušenosti?


Fórum Pokec všeobecný Suzuki Grand Vitara - zkušenosti?




2009-09-04 20:23:43

Mazdárek, mám dotaz týkající se vozidla Suzki Grand Vitara.

Kamarád si hodlá kupovat jeté SUV a v jeho oku uvízla Grand Vitara roku výroby 2006 (tedy jeho poslední generace). Z auta jako takového strach nemá, ALE kvůli spotřebě (jelikož to není žádný drobeček) by rád dieselový motor, konkrétně 1,9DDiS a v tom je právě kámen úrazu - Suzuki totiž do své poslední generace použilo agregát Renault a z toho plynou kamarádovy obavy.

K tomu se váže má (jeho) otázka: Je toto povedený a bezproblémový motor, nebo je to jen poruchový, zhýčkaný a nafoukaný frantík? Máte někdo zkušenost konkrétně s tímto typem motoru (či tohoto vozu), třeba i z jiných automobilů, nebo zda se chová v Suzuki vzorně? Nepodařilo se nám nikde najít žádné diskuse, nebo články týkající se těchto agregátů, kde by např. popisovali jejich slabiny a pod.

Nechci se přihlašovat někde na Renault klubu a on taky ne, tak se ptám zde, jestli se nenajde někdo se zkušenostmi. Myslím, že je to dobré auto, ale ten motor by mne také odrazoval Předem díky

doris  
Doris
2009-09-04 20:33:53

Jak na tom bude motor záleží i na dalších faktorech, u ojetiny člověk nikdy neví. Na diesely od Renaultu jsou spíš dobré reference, zpravidla u těch aut zlobí elektronika. Šéf měl dieselovou Lagunu a motor chválil. Nicméně vše je asi dost o štěstí na konkrétní kus, vem si třeba naši M6..... A to je považována za etalon spolehlivosti.

2009-09-04 21:11:23

Jojo, je to náhoda, to jsem mu taky říkal, jenže když slyší Renault, tak mu to nahání husí kůži (a mě tedy také). Stačí se jen podívat jak propadl Nissan v kvalitě/spolehlivosti po spojení s Renckem Je ho škoda. Z toho má právě obavu u Suzuki. Jenže zase si říkam, že ve Vitaře by ten motor mohl fungovat skvěle a co se týče elektroniky, tak snad je na tom Suzuki dobře, nebo jsem alespoň doposud neslyšel zádné negativní zkušenosti od majitelů. Dříve Suzuki dokonce používalo motory HDi. Jde jen o to, dovědět se, zda-li tento motor netrpí nějakou vážnou chronickou vadou a pod. Pokud odchází jen prkotiny, tak se není čeho obávat. Ale je to pořád jen náhoda, samozřejmě

Také jsem nikdy neslyšel nějaké veliké stížnosti majitelů dieselových Renaultů.

Mimochodem, dle mého názoru je to desingově povedené auto, přikládám foto.

2009-09-04 21:44:32

Zkus pročíst toto http://autorecenze.centru....asp?id=46&typ=535&yd=off

2009-09-05 11:33:18

hele mám taký pocit, že agregát od renaultu v suzuki rozhodně nebude. To spíš v nissanu ale suzuki nikdy s renaultem nespolupracovalo. Spíš to vidím na nějakej agregát vod Opla což je docela možný, jelikož tam byla spolupráce v rámci koncernu GM

2009-09-05 12:51:20

No právě že jsem v různejch recenzích četl, že se jedná o motor Renault. Starší generace Vitary prý měli dieselové motory HDi, tedy Peugeot a později začalo Suzuki používat dieselové motory od Rencka. Prostě samé "lepší" výrobky To máš jako Mitsubishi, to používá diesely koncernu VW, tedy staré známé TDi, vlastní diesel nemají, nebo alespoň co mi paměť sahá, tak ještě nedávno neměli nevím, jak je to nyní.

Kamarád ale právě zařadil do výběru také Nissan X-Trail, jelikož je lépe k sehnání právě v dieselové verzi a také za lepší peníze (akorát se toho Renaultu nezbaví ). A to už by mohla vědět Doris jelikož je určitě přihlášená na Nissanclubu jak si vede u majitelů Nissan X-Trail

Jdu omrknout Nissanclub

doris  
Doris
2009-09-05 17:14:29

Pepa: No popravdě, Nissan po roce 2000 už je spíše Renault a je to znát. Určitě na Nissanclubu budou nějaké info, já jsem to až tolik nestudovala. Největší problémy teď mají Quashquaje.

Co taková Toyota RAV4? Pěkně a kvalitou zajímavě působí i Hyundai, šli hodně nahoru.

Musím s lítostí konstatovat, že do současných Nissanů bych už moc nešla.

http://www.nissanclub.cz/...topics.php?category_id=16

2009-09-05 19:57:23

Jo, je tam motor od Rencka,osobně bych do toho nešel,bere celkem dost ,nedostaneš se pod 9 l a životnost nejistá.Snad ještě platí že není nad japonský atmosferický benzín,ale kde ho vzít?

2009-09-06 09:45:00

Ty budeš asi opravdu Pepa,nebo snad Honza?Je opravdu rozumný se vyptávat na Renaulťáckej motor na Mazďáckým klubu.V první řadě nechápu,co si od toho slibuješ a taky nevím kdo by ti tady mohl zodpovědně poradit.Kdybys nwměl v hlavě bramboračku tak se budeš ptát v klucech patřičný značky lonkretních lidí co mají zkušenosti.Jinak s francouzkýma motorama mám já osobně velice dobré zkušenosti.

P.S. Neber to nijak osobně a ve zlým.

2009-09-06 14:30:46

Jo jsem fakt Pepa...

Už jsem to psal výše, že se nehodlam přihlašovat na Renault/Suzuki a pod. clubu kde ti stejnak každej vychválí svýho Renaulta/Suzuki a pod. Asi se budeš divit, ale je plno lidí, co nemají celej život jen Mazdy, ale také znají plno dalších aut - např. automechanici atd., kterým projde rukama spousta vozidel. A je to navíc pokec všeobecný, tudíž je prakticky jedno o čem se tu debatí... Prostě jsem to zkusil, zda-li se nenajde někdo, kdo by měl zkušenosti s Vitarou. To máš jako např. se mnou, také namám doma jen Mazdu... Samozřejmě, že jsem si nejprve přečetl diskuse na oněch klubech, ALE dozvím se jen to, co jsem dopředu věděl, že se dozvím - jak jsou to skvělá auta, jak málo žerou, jak dobře to jede, jak je to spolehlivý, když se někdo nový zeptá na zkušenosti s daným vozem/motorem, tak každý jen chválí a chválí - to svoje...?! Třeba Ty jsi právě napsal, že máš s francouskými motory velice dobré zkušenosti - a o tohle jde, že jsem získal další názor ještě bys třeba mohl více rozvést s kterými motory konkrétně a člověk se hned dozví názor někoho, kdo není zaslepen jedinou značkou... To se povětšinou na konkrétním klubu, až na vyjímky, nedozvíš... Zkrátka jsem zkusil zdejší lidičky a jejich názory, případné zkušenosti atd., fakt se mi nechce přihlašovat u Rencků

2009-09-06 20:32:39

Zajda: proč by se tady nemohl ptát na rencky? Konkrétně já mu rád řeknu vše co vím ,v rodině máme lagunu,megana i scenic , a proto já mám Mazdu

2009-09-07 23:53:38

SUZUKI GRAND VITARA

Předchozích dvou modelů Vitara a Grand Vitara se od roku 1988, kdy byla poprvé představena, prodalo po celém světě více než 1,1 miliónu kusů. To svědčí o velké oblibě předchozích generací. Novinka má tedy na co navazovat a také těžkou úlohu pozice udržet a pokud možno ještě vylepšit.

U Suzuki šli na věc z gruntu a třetí generaci Grand Vitary postavili po vzoru konkurence zcela nově. Zásadní konstrukční změny se dotkly především karosérie a podvozku. Jako téměř všechny nové modely, také Grand Vitara výrazně povyrostla. Proti předchozímu modelu je třídveřová verze delší o 100 mm a pětidveřová dokonce o 255 mm. Také na šířku nabrala celých 30 mm. Naopak výška byla díky nové konstrukci karosérie o 45 mm snížena. Výrazně byly prodlouženy i rozvory obou verzí, v obou případech o 240 mm proti druhé generaci. Ze všech těchto přírůstků mají samozřejmě největší užitek cestující, jejichž životní prostor se svou velikostí blíží vozům o třídu větším. Zvětšení rozměrů však může naopak omezit schopnosti vozu v terénu. Aby tomu tak nebylo, je světlá výška plných 200 mm a nájezdové úhly vpředu u obou verzí 29°, vzadu 36° pro 3D a 27° pro 5D. Úhel pod vozem mezi nápravami je 20° resp. 19°. Obě verze vozu mají nově vyvinutý trvalý pohon všech kol, avšak mají rozdílnou filozofii přístupu k off-road jízdě. Zatímco kratší verze je směřována spíš jako lehký SUV do města a na pláže bez větších ambicí v terénu, pětidveřová verze nabízí veškeré možnosti včetně redukční převodovky (převod 1,97) a uzávěrky mezinápravového diferenciálu. Za běžných podmínek na silnici je rozdělení točivého momentu 47:53 mezi přední a zadní nápravu.

Hlavní změnou proti předchozímu modelu, opomeneme-li výrazně moderní design, je konstrukce karosérie. Nejnovější model již nedisponuje rámovou konstrukcí, ale kombinací samonosné karosérie s integrovanými mohutnými podélnými nosníky a příčníky v podlaze. Díky této zásadní změně je v interiéru i přes snížení celkové výšky, více prostoru pro hlavy cestujících. Při pohledu zepředu se oba modely nijak neliší. Až při pohledu z boku jsou patrné rozdíly. Také zádě obou variant se liší na první pohled. Zatímco u verze 5D působí záď poměrně seriózně, verze 3D má díky čirým svítilnám a lehčímu krytu náhradního kola výrazně sportovnější nádech. Další zásadní změnou, kterou sice již není tolik vidět, ale o to více ji posádka pocítí, je opuštění tuhé zadní nápravy a její náhrada nezávislým zavěšením. Přední náprava je konstrukce McPherson a zadní má víceprvkovou konstrukci. Tato změna výrazně zlepšila vlastnosti vozu na kvalitních silnicích, kde většina vozů jezdí nejvíce a zároveň posunula i jízdu terénem do jiných rozměrů. Nápravy jsou osazeny kotoučovými brzdami vpředu a bubny vzadu. Standardně jsou vybaveny ABS a EBD. Oba modely jsou vybaveny 17“ koly s pneumatikami 225/65 R 17. Jen základní 3D model má kola ocelová, všechny další výbavy a modely je mají z lehkých slitin.

O pohon nové Grand Vitary se starají tři motory, dva zážehové a jeden vznětový dodávaný Renaultem. Základní motorizací pro 3D model je nově vyvinutý čtyřválec 1,6 16V VVT s variabilním rozvodem. Ten pro 1445 kg těžký vůz produkuje výkon 78 kW (106 k) při 5900 ot/min. Točivý moment 145 Nm sice vrcholí až ve 4100 ot/min, ale díky proměnnému časování je k dispozici v širokém rozsahu. Pro 5D verzi je určen čtyřválec 2,0 16V. Ten si musí svým výkonem 103 kW (140 k) při 6000 ot/min poradit s hmotností 1580 kg. Točivý moment má hodnotu 183 Nm při 4000 ot/min. V Evropě však bude asi oblíbenější přeplňovaný vznětový motor 1,9DDiS, který dává výkon 95 kW (129 k) při 3750 ot/min a točivý moment 300 Nm při 2000 ot/min. Musí si ovšem poradit s pohotovostní hmotností 1660 kg. Všechny verze jsou spřaženy s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou, pro motor 2,0 je k dispozici čtyřstupňový automat. Všechny motory samozřejmě splňují emisní normu Euro IV.

Prostorný interiér prošel výraznými změnami. Je celý vyveden v černé se stříbrnými motivy jak v čalounění, tak i na přístrojové desce. Tři výrazné kruhové sekce před volantem obsahují nejdůležitější přístroje a decentně tvarovaná středová konzola je ohraničena masivními stříbrnými lemy. Zadní sedadla jsou u verze 3D dělena 50:50, u verze 5D jsou nesymetrická 60:40. Zavazadlový prostor má ještě pod podlahou k dispozici malou uzavřenou schránku pro drobné předměty. Velký důraz byl kladen na výbavu, kde jsou všechny verze vybaveny automatickou klimatizací, elektricky ovládanými okny, kouřovými okny, ovládáním rádia na volantu či osmi airbagy.

Nová Grand Vitara se jeví jako více než zdařilý nástupce úspěšného modelu. Také cenová politika českého zastoupení je příjemná, když cena 5D modelu s motorem 2,0 je necelých 650 tis. Kč a vznětový motor bude k dispozici od ledna za 750 tis. Jak se k této strategii postaví zákazníci ukáže jen čas, ale vyhlídky má určitě zajímavé.

2009-09-12 21:29:16

Mrkni na http://www.suzukiclub.cz/. Jsem tam též přihlášený,pár těchto Vitar tam myslim je,my máme GrandVitaru ještě předchozí model,3dv. a s motorem 1,6,předtim sme měli Vitaru,ale taky krátkou a s obsahem také 1,6,tak nemůžu hodnotit novou a ještě k tomu s dieselem.Ale díky tomu,že se znám s jednim člověkem z Liberecké Suzuki,půjčil sem si právě tuhle novou v dieselu na svatbu,něco málo sem s ní najezdil a musim uznat,že to bylo parádní poježděníčko,diesel krásně tahal a byl živej,navíc byl příjemně utlumenej,teda z pohledu kabiny,z venčí cvakal pěkně,ale koupě z druhé ruky opravdu závisí na předchozím majiteli a jde o konkrétní model,člověk může mít smůlu a natrfí na poruchový vůz,to je holt těžká volba


Odpovědět