Fórum - Téma


studený motor kouří


Fórum 323 IV BA / BH studený motor kouří

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2012-10-08 17:03:38

čaute, mám problem, ked ráno naštartujem mazdu(323 coupe 1.8 GLX) tak neskutočne dymí, skoro ako stara avia alebo tatrovka, ked sa motor zohreje tak dymivosť prestane, je tam náznam dymu ale o 95% menši, nestaraca sa mi ani olej ani voda, to sledujem, dym je modro biely, čo to može byť ?? mazda ma nabehane 210tisíc, može to byť nirečo v motore ??? pomože výmena tesnenia pod hlaovou, alebo nejaký prostriedok ?? nechem zase investovať neskutočne velke peniazem, teraz sa menila komplet naprava a brzdy ...... pottrebujem poradiť, dík

2012-10-11 23:41:33

opravdu pozorně sleduj spotřebu oleje.... řešilo se to tu mockrát... vypadá to na klasiku, zapečený pístní kroužky, nebo gufera na ventilech, někde to prostě cucá olej, pokud nedýmí za tepla je to ono a těsnění pod palicí bych neměnil. Pokud se ti neztrácí voda a na víčku od oleje se nevytváří bílá vodní suspenze tak je těsnění (potažmo hlava) dobrá.... to poznáš, příznaků je víc (auto netopí, dýmí pořád i za tepla, teploměr chladící kapaliny se pohybuje nahhoru a dolu ... podle toho jak ti vodevře termostat.... ve vyrovnávačce stopy po oleji atd..)

MAX6  
J.
2012-10-12 00:02:05

Přesně jak popisuje Hanzzz. Hlavně sleduj olej,vodu a jestli při ohřátym autě nejdou bublinky v expanzní nádobce na vodu.

Podle barvy dýmu bych řek,že se jedná o spálenej olej. Čichni k tomu a pokud ucejtíš takovej smrad,tak je to spálenej olej. Nejčastěji to bejvaj zapečený kroužky nebo gufera na ventilech. Jestli ti to nebaští moc oleje,tak to vypadá jen na ty gufera.200000km je u těhle starších motorů klasika na ty gufera.

2012-10-12 11:53:27

no áno, cítim tam akokeby olej alebo benzín, a nestraca sa ho veľmi, ale tak ked to auto naštartujem je to neskutočne velký dym, až pokým sa nezohreje, tak to je smutne, teraz musím cely motor rozobrať a dať dokopy, no teraz mi to financie nedovolia =( dakujem za rady

2012-10-12 12:31:26

http://www.youtube.com/wa...=mAo4p8J8BK0&feature=plcp tak to to vyzera

MAX6  
J.
2012-10-12 12:58:34

No konečně někdo s pořádnym videem podle kterýho se dá něco říct. Tohle je určitě spálenej olej,kterej tam steče,když auto vychladne a mezi ventilem a guferem vznikne vůle.Kdyby to byla voda,tak to nebude takhle namodralý,ale čistě bílá párá,která nesmrdí tolik olejem. I když jak koukám na to video,tak to čudí docela dost ikdyž je to zahřátý (kroužky+gufera) Takže jestli ti to toho oleje žere málo cca 1L na 6000km a míň,tak by to měly bejt jen ty gufera(můžou bejt ale i kroužky). Pokud nechceš investovat do opravy,tak napiš co používáš za olej. Napiš výrobce,typ,výkonostní třídu (např. SJ) a hlavně jakou zimní vyskozitu (0W,5W,10W atd...) Zkusíme něco vymyslet.

2012-10-12 13:06:22

použival som x-flow 10w-40, po výmene som použil shell helix hx7 10w-40 (Špecifikácia: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4

Schválenia: VW 500 00, VW 505 00, MB 229.1 ) + som vlial do motora aj doktor motor no žiadna zmena ..... možno ešte o čosi viac dymi,

MAX6  
J.
2012-10-12 13:17:27

Ten Helix je sice kvalitní olej,ale pořád je za studena dost řídkej. Jestli ti můžu poradit,tak zkus koupit Valvoline Maxlife (pro benzíny) 10W-40. Sám jsem ho používal do 626GE (2.0),která si vzala 1L oleje na cca 2000Km a asi po 4 vyplácanejch 5L barelů se ta spotřeba stáhla na 1L za 8000Km a auto dýmylo jen když byla opravdu zima a stálo hodně dlouho.

Zkusil bych ti doporučit před výměnou udělat výplach Motul Engine Clean http://www.znackoveoleje....-Motul-Engine-Clean-300ml

S motorem jako takovym ti ten výplach nic neudělá,ale je možný,že z těch gufer ti to sundá nános karbonu a ta vůle tam bude ještě větší. Kroužky to buď povolí nebo to neudělá nic,takže tam se strachovat nemusíš.

2012-10-12 18:42:40

aha jasne, mne mechanik odporučil ten helix, ale počul som dobre ohlasy na ten valvoline, tak to skusim, ale ked mi vlastne ten vypôach dá dole ten karbon, nerozbije mi to motor ?? alebo nebude toho dymu ešte viac ???

MAX6  
J.
2012-10-12 19:06:48

Nerozbije,ale spíš mam strach,že jestli máš hodně usazenej karbon na těh ventilech,tak po jeho rozpuštění,tam bude větší vůle a bude to hulit ještě víc. Záleží jestli je tam karbon nebo ne. Ale asi se na to rači vyprdni... Bude to jistější.

2012-10-12 19:10:09

okey, no len teraz čo mám robiť ?? mám to nechať tak ?? ide o to že motor po zohriati aj tak dymí, ale len ked mototr vytočím nad 4000otačiek ..... može to sposobiť aj veľmi veľa oleja ??? inak mám dosť vody aj vo výfuku, to som si všimol až dnes, ked som nechal auto octavene a naštartovane tak mlaka bola pod vyfukom, a ked vytočím tak dosť to vystrekuje, ale voda sa mi nestraca, to sledujem už dlhšiu dobu

MAX6  
J.
2012-10-12 19:25:51

A když máš hodně ohřátý auto, jdou ti bublinky v expanzní nádobce na vodu ? Je možný jak je teďka špatný počasý,tak se ti tam hodně kondenzuje voda. Mě to ráno taky trošku začoudí,ale je to jen pára z kondenzovaný vody.

No můš to nechat tak,ale podle toho videa tam toho oleje je asi dost a časem by e ti podpálily ventily a auto by se znepojízdnilo.V takovymhle případě je dobrý si říct,jak dlouho auto chceš mít a jestli ti to má cenu opravit. Nejlepší oprava je udělat kroužky a gufera.

2012-10-12 19:31:02

bublinky nemám, to sledujem, nikdy som tam nič podobneho nevidel, a auto by som chcel používať do konca stk, to je zhruba rok a pol, momentalne nemám na dalšiu investíciu, skusil by som ten olej vymeniť za ten valvoline, čo to spravý, keby to zmiernilo ten dym bolol by som rad, a motor ked raz rozoberiem tak bvy soém chcel spraviť komplet všetko, len či sa mi to oplatí ešte neviem ...

MAX6  
J.
2012-10-12 19:40:49

Ten Valvoline neber jako všelék. Jednak to bude dlouho trvat než to zabere a určitě to neopraví úplně. Jak jsem psal u tehdejší 626GE to trvalo 20 litrů a 2 výplachy než se to ustálilo na 1L oleje na 8000Km a když měla přítelkyně Hyundai Lantra tak tam to bylo asi 15 litrů toho Maxlife bez výplachu než se to ustálilo na 1L oleje na 7000km.

2012-10-12 19:47:27

ja len chcem skušať a testovať čo pomože, o tu stratu oleja mi až tak nejde, kedže viem že tie mazdy žeru olej kvoli tomu že su vysokootačkove a maju kratšuie piesty, to je v pohode, stale som ten olej dolieval, cca 1 liter na cca 2500KM, mna len štve ten dym, bývam na sídlisku a je to katastrofa ked to auto ráno štartujem, vid video rozmýšlam čšo by mohlo pomocť, alebo objednam motor s allegra.pl ale to tieš nebude vyhra ked nebduem vedieť čo zač to vlastne bude, tak neviem no ....

MAX6  
J.
2012-10-12 19:56:30

1L na 2500km ? Tak to už jsou pístní kroužky. Já si před půl rokem ve 158000km nechal dělat nový kroužky a nový guferana ventilech. Mam na tom najeto 174000km a ještě jsem nemusel dolejvat ani kapku (olej teda měnim po 10000-15000km). To co to žere tobě už je opravdu hodně a tam už jsou určitě zapečený kroužky. Můžeš zkusit udělat ten výplach. Třeba ty kroužky povolí,ale moc tomu nevěřim. Spíš mam strach,že to po výplachu začne víc baštit přes ty ventily. Můžeš to takhle nechat bejt,ale při týhle spotřebě dávam tomu tak 30000-40000km a podpálej se ti ventily.

2012-10-12 19:59:08

ja ked chodím normalnou jazdou, že nevytáčam tak zmenu oleja nevidím, pani čo mala predomnou to auto hovorila že od výmeny do výmeni doliala 2 až 3 deci aby bol olej stale v polke, no tých ventilou sa bojím ...

2012-10-22 17:01:48

inak može sposobovať nadmerne množstvo oleja dymivosť ?? zda sa mi že ked bolo oleja menej tak mi za zimneho motora nedymilo, teraz ked som dolial trocha oleja, tak dymi stale, alew oleja je nad macximum, neviem či to nieje chyba, mam trocha oleja vypustiť ??


Odpovědět