Fórum - Téma


Studené starty benzínového motoru


Fórum 6 GG / GY Studené starty benzínového motoru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



doris  
Doris
2009-08-17 10:58:24

Ráda bych znala Vaše postřehy, když startujete benzínové motory za studena. Máme v M6 vyměněný motor, najeto je na něm přes 3000km, šlape pěkně, ale jedna věc mi na tom trochu nesedí. Když startujeme studený motor, několik sekund je hlas motoru na volnoběh trochu kolísavý, jakoby ŘJ hledala optimální otáčky či co. Na otáčkoměru to nijak vidět není, jen mi jde prostě o ten zvuk. U původního motoru se toto nedělo, nebo si na to aspoň nevzpomínám, že by to bylo tak výrazné, nicméně tam byla tendence, že se motor po startu víc vytočil, než je u toho současného, ten má snahu otáčky hned snižovat. Teplé starty jsou v klidu, tam žádné kolísání není slyšet. Je to u benzínových M6 normální?

2009-08-17 11:21:58

Ahoj Doris, mám 1.8 a mi motor po studeném startu zůstává v poměrně vysokých otáčkách, určitě se je nesnaží hned srazit.

2009-08-17 11:44:47

Tak já ještě zimu s mazdou nezkusil, ale mám opačný problém. Otáčky jsou naprosto ok, po nastartování pár vteřin drží nahoře, pak pomalu a plynule spadnou a motor běží naprosto vyrovnaně bez kolísání. Mám na mysli přímo startování. Jsou nové svíčky (origo) a měsíc stará baterka Banner, obojí servisem Mazda. Přesto se stává, že auto cca při každém třetím nastartování točí dlouho, než chytne. Někdy to dokonce působí, že motor nenaskočí, ale zatím pokaždý chytnul. Psal jsem to do Mazdy a odpověděli mi následující:

"Ptala jsem se Vám na delší startování pana Dědiče (technik) a ten mi řekl, že přesně u motoru 2.0i v Mazdě 6 a Mazdě 3 se to občas stane, protože záleží na tom, v poloze se motor při vypnutí zastaví, když se zastaví přesně za čidlem k řídící jednotce, tak se musí při nastartování motor vícekrát protočit, aby řídící jednotka stihla načíst všechny potřebné hodnoty pro nastartování. Opravdu zajímavá informace, slyšela jsem to prvně, ale pan Dědič věděl okamžitě, čím to je :o)"

2009-08-17 12:13:49

Sakryš, to je zajímavé zjištění

Mě startuje pokaždý stejně dlouhou dobu, respektive naskočí za stejnou dobu. Samozřejmě občas chytne hned (na cvrnknutí), občas po malé chvilce, ale ten rozdíl je úplně zanedbatelný.

Po naskočení otáčky mirně vyletí (ale nedrží se) a pak klesnou (usadí se) tuším na nějakých 1400otáček, kde chvíli zůstanou (v zimě samozřejmě déle) a pak postupně klesají dolů (v zimě pomaleji samozřejmě) jak se motor ohřívá

doris  
Doris
2009-08-17 13:24:13

Díky za postřehy kluci! Mi jde jen o ten zvukový projev motoru několik sekund po startu, zda je to O.K.? Otáčky samozřejmě závisí i na okolní teplotě - rozdíl léto/zima, toto je v pořádku, tam problém není. Jen jsem si všimla toho kolísavého hlasového projevu při startu chladného motoru. Oproti tomu původnímu to nyní startuje lépe a rychleji, jen ten hlas motoru je po startu jiný. Už tomu autu prostě nevěřím jako kdysi, takže jakákoliv věc, ať už banalita, mne znepokojí.

2009-08-17 13:43:35

Podle mě je to tím, že studenému motoru chvíli trvá, než se motorový olej dostane úplně všude a proto může mít také krapet jiný zvukový projev (studený motor je vždy o něco hlučnější), který ti třeba může připadat jako kolísání otáček...?

Přd týdnem jsem si vyzvedl auto ze servisu a taky jsem si myslel, že furt budu koukat na kdejakou chybičku a pod, ale nakonec na to prdim, auto jezdí skvěle a funguje jak má, tak ani nemyslim na to, že by mě někde nechalo. Oprava mě stála dva tisíce, takže to ani neberu jako vážnou závadu a prostě mu věřim dál...

2009-08-17 14:22:08

Každý studený start i v létě musí mít více otáček. Automatický sytič dává motoru více paliva do doby ,než nasaje teplejší vzduch , pak otáčky padnou na normál

doris  
Doris
2009-08-17 14:58:05

Jj, to že jsou u studeného motoru vyšší otáčky je samozřejmé, tohle neřeším, jen mi jde prostě o ten kolísavý, jakoby neklidný chod chvíli po startu. Někdy mu to trvá 5 sekund, někdy ale i dvojnásob času.... než se to srovná. Čím déle motor běží od startu, tím méně se to už projevuje, no až to prostě zmizí a motor běží už kultivovaně. Když se nepatrně sešlápne plyn, už to pak dál nekolísá. Technik z Mazdy mi sdělil, že to ty 3 sekundy po startu dělá běžně na těchto autech a je to normální, avšak co pozoruji, nám to trvá o dost déle.Ten předchozí motor se takhle neprojevoval a dávat dalších sto nebo více tisíc za opravu se mi už fakt nechce, pokud by i tento motor šel do kytek. Je to už druhá Mazda, která nám přinesla velké zklamání ohledně motoru, tu první jsme museli prodat, protože ani autorizák si s tím nevěděl rady. Hrozila výměna ŘJ, která měla stát víc, než celé to auto...ale jistí si nebyli.

Pepa: S tím zaolejováním je to zajímavé, ale to by pak trvalo strašně dlouho podle zvuku, který motor dělá. Třeba u Nissanu zhasne kontrolka cca 2 sekundy po startu avšak motor má od okamžiku, kdy naskočí, naprosto čistý a stejnoměrný chod. O tomhle si mohu u M6 nechat jen zdát. Včera jsme právě u Nissanu měnili olej, trvá cca 8 sekund, než se po prvním startu celý systém zaolejuje - aspoň kontrolka po celou tu dobu vždy svítí, no a chod motoru byl beze změny, kultivovaný a klidný. Není tam však žádná ŘJ, kterou by ten motor musel poslouchat.

2009-08-17 17:03:08

Náš motor 1.8 r.v. 2006 se chová tak jak popisují ostatní. Po startu cca těch 1500 ot a pak postupně klesají. Zdá se mi, že to je taky mírně kolísavé ale jen chvíli po startu tak do těch 3-5 sec. Zkusím to pro Tebe vypozorovat, jak je to u naší 1.8čky. Ale zbytečně se s tím neznepokojuj, popř. to zkus prokonzultovat v autorizáku. Na tu opravu/výměnu motoru jste určitě dostali nějakou záruku, ne?

2009-08-17 17:41:15

1,8 r.v. 2003 žádný kolísání za studena nemá a to s ní jezdím od ledna,chvíli vyšší otáčky ale stálé

doris  
Doris
2009-08-17 18:05:48

Pavel: Děkuji. No před chvíli jsme to startovali a kolísání zvuku motoru bylo slabší, trvalo to do těch 5ti sekund, je to asi podle nálady...... Otáčky se nehýbou, jsou vyšší a stálé.

Jinak mě ještě napadá - máme facelift, kde je elektronicky řešený plyn, starší M6 1.8 to měly jinak, takže taky se to může chovat odlišně.

2009-08-17 20:32:10

Takže potvrzuji - dnešní start, mírné zakolísání - do 3 sec., pak už pozvolný pokles otáček.

Myslíš, že M6 před FL nemají el. řešený plyn? Já měl za to, že pokud má auto tempomat, tak "elektronický plyn" má... Zeptám se na to tento týden v Mazdě, pojedu konečně na geometrii.

doris  
Doris
2009-08-17 20:58:11

Díky za ujištění, Pavle! Tak to budeme mít asi O.K., i když to někdy trvá o trošku déle, než se ten zvuk srovná. Jinak M6 1.8 před FL neměla takovou výbavu, tempomat tam standartně nebyl, podobně jako el. zadní okna. Po FL se výbava u 1.8 zlepšila a narozdíl od předchozích M6 má "elektronický" plyn.

2009-08-17 21:39:31

Doris:já myslím že máš zbytečné obavy,měla bys slyšet mého ticouše po ránu ,otáčky skáčou 500 až 2500 , někdy to úplně chcípne ,ale jede furt a to už má cca 200000km . Vím že už máš strach o auto ale zkus to brát trochu a nadhledem... Jinam mě tam po nastartování chvíli něco šustí.

doris  
Doris
2009-08-17 21:50:40

Mirin: Díky za Tvůj příspěvek! Jsem jen opatrná, už to člověku asi nedá, když si s tím autem užil své. Tehdy to začínalo nenápadným klepkáním a skončilo destrukcí celého motoru. Chtěla jsem mít prostě jistotu, že to tyhle motory u M6 po faceliftu dělají a je to jejich normální charakteristický projev. Budu si muset na to zvyknout.


Odpovědět