Fórum - Téma


Střídání teplot a rez


Fórum Technický koutek Střídání teplot a rez




2010-12-02 10:11:18

Ahoj mazdáci pár lidí mi říkalo že když budu v mrazech jezdit parkovat do obchodního centra aby se mi tam auto roztálo že mi bude akorát reznout . Tak co je na tom pravdy?

2010-12-02 15:05:29

Tuhle teorii jsem taky slyšel a něco pravdy na tom bude, protože jak všichni víme, tak sůl reaguje až do teploty nějakých - 5, - 7 °C čili ideální pro reakci soli je teplota nad nulou a vlhko, ale nějaké postávání v obchoďáku bych neřešil - beztak neošetřené části karoserie, či tam, kde je karoserie poškozená ti to bude žrát sůl i za běžného provozu.

Důležitá je prevence a to například vystříkání dutin a spodku rezistýnem či jiným sajrajtem aspoň jednou za 3-5 let a nebo s autem přes zimu vůbec nejezdit.

doris  
Doris
2010-12-02 17:15:34

Střídání teplot je vždy problém, protože vzniká kondenz, auto se in i out orosí a toto skutečně přispívá korozi. Pokud jsou špatně ošetřené dutiny, korozi se v takovém případě hodně daří.

2010-12-03 10:32:12

Parkování v garáži v zimě má své klady i zápory. Jasný + je že se nemusí škrábat skla a čistit auto od sněhu, motor se rychleji zahřeje takže i interiér taky navíc lak pak po zimě vypada daleko lépe než když auto prakuje venku, baterka tolik netrpí. Velké mínus je ona rez. Mám garáž zapuštěnou pod terén až po střechu a je tam nad nulou až do -10C, auto si vesele rezne a já jej opravuju. Už aby bylo léto.

doris  
Doris
2010-12-03 11:00:17

To je pravda. Mi osobně příjde nejlepší řešení kompromis - a to dobře větraná garáž, která není vytápěná, respektive není součásti domu, takže je v ní teplota podobná té venkovní. Alespoň my to tak máme a s korozí problémy nejsou. V zimě je v ní teplota těsně pod bodem mrazu, auto si ji trochu vyhřeje, když má teplý motor. Stěny jsou dobře izolované, takže teploty později neklesají k extrému. Včera jsme startovali diesel zhruba po pěti dnech odstávky, teplota v garáži cca -1°C, a vše fungovalo bez potíží, baterie O.K. Zahřátí auta trvalo samozřejmě déle, ale nic se neorosilo a ani když jsme přijeli z venku, nedošlo k orosení auta.

Každopádně zima není příjemná a nepřinese nikdy nic dobrého pro nás motoristy....

2010-12-03 13:45:37

Když v garáži pootevřu okna tak by se vevnitř v dutinách nemusela srážet voda ne?

doris  
Doris
2010-12-03 14:33:53

De facto ano, měl bys vyrovnat teplotu v garáži s tou venkovní. Ale nevadí, když je v garáži o něco tepleji, my to taky tak máme (zhruba kolem 0°C, když venku mrzne) a auto se nerosí. Podstatné je, aby tam bylo dobré větrání a sucho. Nejhorší situace nastává, když s autem, které jelo v mrazivých teplotách a je navíc zasolené, zaparkuješ do vyhřáté garáže.

2010-12-04 13:59:23

špatně jsem se vyjádřil. Když pootevřu okna auta v garáži tak by se nemělo orosit ani srážet voda v dutinách hmmm?

doris  
Doris
2010-12-04 14:21:34

Ne, to nepomůže. Udělej si jednoduchý pokus: Když přinesež z venku do tepla jakýkoliv kovový předmět (může být i z jiného materiálu - třeba plast nebo sklo), vždy se orosí. S autem je to podobné, akorát v dutinách a vnitřku bude déle vysychat. Pokud je navíc od soli, tak v teple bude pro kovové díly daleko agresivnější.


Odpovědět