Fórum - Téma


STK 2016 - zkušenosti


Fórum 6 GG / GY STK 2016 - zkušenosti

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY

Diskuze o vozidlu

2007 6 GG / GY 2.0

62 diskuzí

Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui).


1  2  3  4

2016-04-19 19:27:47

michalk: zajeď si udělat emise někam jinam než na stk a bude to v pohodě

2016-04-24 06:54:38

stk v Německu https://vimeo.com/147023271

doris  
Doris
2016-04-24 10:38:23

triper: Hmm, proč mne to ani nepřekvapuje.....

2016-04-24 12:58:27

Tak toto je poriadne svinstvo... doted sem si myslel ze nemecko je krajinou zakonu, ale zjavne nieje vsetko zakon co je psano a dano. smutne

2016-04-24 13:11:21

agg84: Hm, a my se tady stresujeme jak blbý aby jsme dělali opravy motorů a následně na ME prošli.. To snad není pravda co je ve světě za bordel! Jo, skopčáci můžou a my ne..

Je možná lepší bydlet poblíž Německa a dělat emise tam. Stejně jako tam mít registrované auto..

2016-04-24 13:27:42

magnetto: Ved pravee... ale uprimne rekknu ze nevim co to bude na tech stk. ceka mne to az o vic jak rok, ale som sam zvedav jak to bude. Kazdy tady strasi a clovek aby se bal ze kdyz nastane stk tak pude auto do srotu protoze neprojde, anebo bude muset absolvovat tak zlozitou opravu ze spis to auto prodam na nahradne dily anebo na vrakoviste... je to smutne.

Na druhe strane chapu ze nejake to ovzdusi musime chranit, predse jenom to vse dychame.

Nastesti (uz ted(ziju v meste ktere ma 5500 obyvatelov, takze kdyz du po ulici tak okolo mne projde mozna 10 aut, oprroti kdyz sem zil v meste kde zilo 100 000 obyvatelov, tam to bylo jine.

Ale musime nejak to zdravi chranit a kdyz (jak to v nemecku rikali) tie prachove castice uvolnovane z vyfukov jsou rakovinotvorne tak je potrebna nejak to mat pod kontrolou.

ALe take e potreba si uvedomit ze ne kazdy ma na nove auto a muze si dovolit kupit novy autak, anebo se uverem zavazat na jeho splaceni jenom aby prosel emisema.

Co ale nechapu je kdz vidim uplne starou skodovku 105 nebo favorita a ten kdy nastartujee tak vypusti tak cernej dym do ovzdusi a tolik oxidu uhliciteho ze tolik nevyprodukuje ani 100 nasich mazd... a takovy clovek si v pohode jezdi a emisema a celkove STK projde!

2016-04-24 14:08:53

agg84: Oxid uhelnatý je nejhorší. Oxid uhličitý mám doma v lahvích na svářečku. Favority mají jisté normy a tolerance. V tomto případě máme ale i tyto tolerance my. Pokud je krám typu Favorit konstruovaný na emise třeba plácnu 0,79 a splňuje je, nechápu tedy proč nemůžeme mít emise také 0,79 ale musíme mít minimálně 0,42 (příklad)...

Na starých kraksnách to tolerují a na nových autech ne? Hele na toto jsme malé panstvo a nevyřešíme to nikdy. Jsme jen ovce které musí dělat jak se jim řekne. Jinak k tomu ovzduší bych napsal jednu věc.

Jelikož máme stejné mraky a stejnou atmosféru jako USA a další země, nechápu proč teda my neprojdeme na emisích byť o chlup a oni si tam můžou jezdit závody do vrchu s krámy které uvidíš na videu. Ten dým co oni způsobí za dvě minuty ty se svým autem neuděláš za 5 let... Jo, jiný stát jiný mrav.

Auto mám po generálce v pořádku a ani to nestálo tolik peněz jak kdyby mi to dělali v servise. Jedna z výhod je, že na ME projdu a na STK také. Na ME díky téměř novému motoru a na TK díky známosti.

To jen ti co si na základě nějakých informací nechali odinstalovat DPF a darovali jej za tu práci - trpte. Znám několik takových jedinců co jej dali za práci a teď nemají prachy na nový. Na inzerátu seznamu.cz je několik takových které nemají PDF a blíží se TK.

2016-04-24 14:41:16

magnetto: asi to bude tymi EURO komisema a normama, ktere ironicky v nemecku neplati

co prave nemecko by melo jit prikladem kazdemu...

2016-04-24 14:46:19

agg84: Pořád nechápeš proč jsem alergický na koncernová auta a jejich majitele?

2016-04-24 15:02:46

No tak pockaj, majitele nemuzes za to vinit. koncernove auta vacsinou maju hodne reklamy a teda jsou bliz lidem.

take je na kazdem kroku vidis. Zase nemusim hadzat kazdeho do jedneho vreca.

Na jedne strane je nemecko policejni stat, to se nemuze uprit. mozna tym ze sem stale slisel jak je policejni a jake zakony tam jsou prisne, sem si ho tak jako tak zidealizoval aj co se tyce jinych zakonu a ze tam plati vsude takhle prisne pravidla. zjevne sem se mylil takze to v konecnem dusledku bylo jenom moje spatne ponimani veci, resp statu ako celku a jejich zakonu.

Myslim si ze uz sme ale trocha offopic, tak spat k teme.

Hlavne sem zvedav teda jak to bude. aj tak s tym nic neudelam. jedine co muzu udelat je pred samotnou STK privest auto neam do servisu na kontrolu a pak jit na STk a trpnut jestli prrojde

2016-04-24 17:11:19

agg84: Policejní stát? Máš-li peníze, jsi dobrý a nikdo si tě nevšímá. Jak to vím? Mám kamaráda který je původem z ČR a ten má v různých tuning časopisech svůj milovaný SEAT. Je to majitel koncernu a na autě má takové úpravy že to není až hezké a tím myslím jak vzduchový podvozek tak body kit a další u nás nereálné úpravy. S tímto autem nejen že jezdí na výstavy (mnozí jej znají třeba z Mimoně) ale také normálně po pozemních komunikacích a do ČR za svojí rodinou.

Jelikož se oženil do Německa tak tam získal i občanství a má tam i práci - z toho plyne, že na autě má Německou registrační značku kterou tady v ČR nikdo nezastaví a hlavně, nikdo nemůže nic říct protože auto je přihlášené na jiný stát kde jsou tyto úpravy povolené. Kolikrát jsem přemýšlel jak to udělat abych mohl přihlásit auto někam kde mě nebudou buzerovat za vytažený výfuk za předními koly nebo za křídlo širší jak auto. Jo, lehké to není a co jsme se na SKYPE bavili, nikdy neplatil pokutu a na TK neměl problémy. Mimochodem na STK tam nemají ani kombinované kleště ani GOLA sadu. Všechno tam jde over diagnostiku.

Tady? Musíš mít hodně dobrého známého který si troufne odrbat systém emisním výsledkem z jiného auta a tím ti dát zelenou. Ono projít s nefunkční ruční brzdou není problém ale emise jsou něco jiného. Navíc jsou STK většinou jednoho člověka který si kvůli blbovi co dělá ústupky nenechá vzít licenci.

2016-05-08 21:16:49

STK před 2 lety: 900,-

STK nyní 1600,-

Tábor - Sezimovo Ústí.

Fakt dík.

2016-05-13 12:41:30

chemer: Proto jsem jel do Sobíku na zelenou k houbárně. Jsou o 200,- levnější i po zdražení. Na kovák už nepojedu.

2016-05-21 22:00:20

Zdravím zdejší diskutující. Mám dieselovou M6 FL a na začátku září mě čeká technická. Před 4 lety od Kubajse vykuchán DPF + zaslepen EGR. Auto do teď jezdí bez problémů (jen v nízkých otáčkách nechce hned táhnout, ale po chvilce chytí dech a vystřelí). Když pročítám fórum, tak se té technické bojím. Přemýšlím, že bych šel už teď v červnu, to jsou dle informací na zdejším foru ještě emise v nějakém zkušebním modu. Ale hlavně se vás chci zeptat, jakým programem doma vyčtu ty readiness kódy. ODB mám z ebay, a vím, že dobře funguje (například autokalibrace vstřiků, čtení a mazání chyb, ...) a používám program FORScan a v něm nevím kde je najdu. Poradíte? Rád bych se na ně podíval, a pokud bude 1 u EGR tak ho zas před technickou zprovozním. Bohužel s DPF nic teď neudělám. Kubajs se z fóra vytratil a nemám na něj kontakt, kdybych chtěl DPF vrátit (z druhovýroby), a zálohu původního softwaru taky nemám.

PS: nevíte o někom tady s fóra, kdo Kubajse23 dokáže nahradit? Rád bych si nechal prověřit vstřiky a udělat celkovou diagnostiku motoru. A auto do normálního servisu nechci dát.

2016-05-22 08:10:16

qwert29: Mobilní aplikace Torque ti na to bude stačit. Proč proboha vracet Filtr ? Readiness se neberou a řekl bych že ani nebudou. Berou se jen chyby v paměti. Od 1.7. bude online měření kouřivosti, takže tankovat maxxe a přidávat vif. Klesne ti i spotřeba po delším užívání. Mám průměrnou už 5.8 takže i menší kouřivost. Doporučuji jezdit na emise aspoň 14dnu předem ať je čas na případnou opravu vstřiku atd.

2016-05-22 11:24:41

M4rt4s: No já jsem právě pochopil z toho co jsem přečetl, že musí být ty readline kódy na nule, jinak tě ani nepustí na emise.

Podle tohoto článku http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686 je kód 11-místný, a měl by být ve tvaru 100-00000000. Ještě by mě zajímalo, co ta jednička ("sledování ostatních komponentů") znamená. A na technické berou pravděpodobně jen těch osm míst, předchozí tři ignorují. No asi na konci měsíce vyzkouším emise, abych měl čas na případnou opravu.

Stejně bych si nejraději před emisemi nechal od někoho zkontrolovat vstřiky, přeci jen na Magdě je nalítáno 200tis a vstřiky jsou původní, a ne vždy jsem ji krmil tím nejlepším.

2016-05-26 10:03:02

qwert29:

Zdar, dle Kubajse na DPF nepřijdou, má to udělaný tak, že se tváří, že tam je. Tzn. pokud ti projde kouřivost, tak není problém. Mě to prošlo, ale domnívám se, že jim na technický ještě nešel nový software, tak to nemůžu na 100% potvrdit. Dej pak vědět jak jsi dopadl.

S tím tahem v nižších otáčkách jsem měl taky problém, a pomohla mi jednoduchá věc, viz jiný topic: http://www.mazdaclub.cz/f...lect=143501#message143501

PS: Kubajse by mohl nahradit administrátor, protože mu zakázal publikovat příspěvky kvůli reklamě

2016-05-26 21:51:26

Strihak: Díky za info. No s tím turbem to už jsem zkoušel, a lopatky se mi natáčejí bez problému. Teď o víkendu se chci na turbo podívat podrobněji, je možné, že už trošku drhne a nedává vzduch co by měl. Ale olej nikde neteče a ani nepíská. Ještě chci prověřit i selenoid, a uvidím.

2016-06-27 11:21:10

Zdravím. Tak dnešní emise katastrofa. Poradili mi vyčistit EGR ventil a vyměnit filtry. Děkuji za každou radu jak se dostat pod limity. M6 GY 2003 100KW.

2016-07-05 21:03:47

Tak solenoid je vyměněný a auto táhne zas o něco líp. Ke konci června jsem byl na STK a emise bez problémů. Před emisemi jsem natankoval celou nádrž MaxxMotion Diesel a vyjezdil půlku nádrže a přitom motor vůbec nešetřil. Poslední cestu na emise (cca 15 km) jsem jel celou dobu jen na trojku (nepříjemné na uši i srdce, ale asi to opravdu pomohlo). Až budu doma přiložímm protokol z emisí. Vykucháno od kubajse, tak není čeho se bát.

Marek99: zkus taky natankovat MaxxMotion Diesel, a pořádně motor protáhnout a vypálit výfuk a ventili. EGR mám zaslepený, tak si myslím, že tím ta kouřivost nebude. Pak už jedině turbo, vstřiky a čerpadlo... což je drahé.


Odpovědět

1  2  3  4