Fórum - Téma


STK 2016 - zkušenosti


Fórum 6 GG / GY STK 2016 - zkušenosti

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY

Diskuze o vozidlu

2007 6 GG / GY 2.0

62 diskuzí

Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui).


1  2  3  4

2016-01-09 19:12:30

Minulý týden jsem byl na STK v Jihlavě. Měl jsem velké obavy, že neprojdu, protože mám vykuchaný DPF.

Nejprve jim asi 5x spadl systém až se jim to úplně zakouslo. Měl jsem domluvené nějaké jednání, tak jsem nemohl čekat. Půjčili mi auto s tím, že mezitím udělají emise a STK. S obavou jsem souhlasil. Schůzka byla hodně důležitá, tak jsem neměl sílu dál to řešit, případně vysvětlovat, že tam není DPF.

Po návratu jsem obdržel STK, bez jediné připomínky. Na papíru jsou emise totálně pod limitem.

Chci upozornit, že jsem tam neměl žádného známého a úplatky ze zásady nedávám. Je otázka jakým způsobem bylo celé STK provedeno, protože jsem nebyl přímo u toho, ale STK je doma

2016-01-09 19:20:31

Zrovna já bych potřeboval známého, který zajistí emise aby prošly. Už před rokem měli keci, že Lambda sondu je potřeba vyměnit....!

2016-01-09 19:41:09

Já jdu na pranýř v únoru. Taky mám sevřenou pr..l. Fíltr sice mám a zatím se mi neozval a před dvěma lety u Kubajze bylo vše v cajku, až se divil, že na ty ujetý km to hlásí tak hezký hodnoty. Jen říkal, že mu to ukazuje, že nejde lambda, ale že to nemám řešit, pokud auto jezdí bez problémů. To je důvod obav, třbea je blbý kontakt, nebo to blbě načetla diag. Jinak mám jen zaslepený egr. Ten vyhodil časem chybu, která zmizla ( takto to má udělat a nemá se to řešit) a je klid, tak to se bojím podruhý, aby jim to neukázalo.

2016-01-10 06:53:07

Strihak: To ti dali z lítosti už jenom to STK. Vždycky na to přijdou ze tam není filtr,má to hodně velký hodnoty.

2016-01-10 09:27:07

strihak: Pod limitem? Těžko Anežko - u mě je poznat i taková blbost, že mám zaslepený EGR....

2016-01-10 09:51:10

magnetto: Takže myslíš, že bych ten plech měl vyndat? Je tam čidlo i na množství spalin v sání?

2016-01-10 11:12:45

wirda: Ani tak nejde o čidlo ale přecejen EGR slouží k opětovnému spálení malého množství výfukových plynů. Nikdy tento systém nepochopím protože např. v USA nemají žádné limity a my jo....

Já mám EGR ucpaný hned u svodů tím, že jsem vzal nějakou korunu či co to bylo za kopjejku a obrousil ji na požadovanou velikost. Tu jsem narval mezi svody a trubku k EGR a hotovo... Hele, ono je to taky na údajný ohřev spalovacího prostoru ale na to já kašlu. Jakmile půjdu na TK, minci vyndám a po TK zase vrátím.. Ono na zimu by neměl být údajně EGR odstavený ale nevidím v tom žádný rozdíl....

Pokud ti dají do výfuku nějaký krám který měří emise a zjistí, že ve výfuku máš i to množství co by mělo být reciklované pomocí EGR - asi to nebude nic dobrého... No, rozhodně to vyndej před TK...

Jinak OT: V dubnu mě čeká komplet GO motoru vč. pístů atd., poté jedu na dyno tak to udělám dvakrát a schválně jednou s a jednou bez EGR... Budu mít živý důkaz jestli to fakt má něco společného s výkonem > do teď si myslím že nemá..

2016-01-10 12:36:59

magnetto: ale zase egr funguje tek, že neotvírá pořád. Tedy né můj po FL. Ten je řízen už elektronicky a otvírá při konstatntích otáčkách motoru, když ,třeba jedeš po státovce... Pokud se jezdí, bzda- plyn, tak ani neotevře. Při regeneraci dpf je taky zavřen. Tak nevím, zda by to poznal, když to bude tůrovat na emisích. Ale radši to vyndám.

2016-01-10 14:26:42

Známý byl teď na emisích s CX 7 benzínem + plyn.. těsně předtím měl auto v opravě.

Po zapojení auta do OBD mechanik řekl, že auto by po novému neprošlo protože ještě nemá načtený nějaký 8 místný kód ( souviselo to s tím že měl auto v servisu a diagnostikou mu ho asi smazali, ale prý se časem sám dočte .. pokud vše funguje jak má), takže mu řekl že mu emise napíše k 31.122015 protože teď by mu emise dát nemohl..

z OBD zjistí závadu EGR (že neprobíhá cirkulace) + poznají že je DPF softwarově vypnuté.. jak se k tomu zachovají jsem hodně zvědavý :-/

2016-01-11 18:53:16

Minulý týden jsem byl na TK a až na drobnosti v pořádku. Měl jsem teda s některýma věcma hrachy, ale je to tam . EGR jsem byl nucen čistit před rokem, jelikož byl furt otevřený díky karbonu, ale povedlo se a zase funguje. Napíchli se na OBD a bez chyb. Jen taková poznámka, že mam volnoběh 650ot. a má bejt 700ot . Další novinka je focení vozu a identifikačního označení včetně stavu tachometru. Cena 1100,-.

2016-01-11 19:05:13

scar: u benzínu bych se na nějaký čištění EGRu vyprd, protože to nemá žádnou kontrolu cirkulace plynů jako má diesel tudíž po zaslepení ani nevyhodí žádnou chbovou hlášku, která by to práskla. Nejlepší je tam prostě strčit mezi hlavu a ventil kus plechu a je vyřešeno (aspoň se pak nešpiní karbonem celý sání).

A co se týče volnoběžnejch otáček, tak při No load má L3 motor normálně volnoběžný otáčky 650ot.

700 ot má až při zpanutí zátěže (tj když běží větrák, jsou zapnutý světla a zároveň je zapnutej rozmrazovač zadního okna) nebo když se zatočí s volantem a začne tlačit servo.

Při zapnutí klimatizace by pak měly otáčky vzrůst na 750.

2016-01-11 19:13:16

scar: Týý voe. V jakým kraji žiješ? Tady jsou stk od 1200,- do 1600,- Tábor a okolí

2016-01-11 19:28:43

wirda: 50km od tebe - Písek. Mam ale benzín.

2016-01-11 19:30:11

deri: To by ses divil, co to dělalo za bordel. Přišlo se na to diagnostikou, když ukázala chybu s EGR. Na emisích jsem ho nechtěl nějak poučovat a zeptal se akorát, jestli je to problém. To, že otáčky lítaj podle zatížení elektriky je mi jasný...

2016-01-11 19:37:21

scar: Já EGR měl zaslepenej dlouhodobě a nikdy mi žádnou chybu egr nenapsal. Když se nechá obvod komplet zapojenej tak to ani chybu napsat nemůže pokud ventil fyzicky funguje (je tam jen krokovej motůrek žádný čidla)

2016-01-11 19:42:00

deri: Jak řikáš, pokud ti otvíral a zavíral, tak to chybu nehodí. Já ho měl furt otevřenej a dělalo to bordel, jak když jedeš na tři válce.

2016-01-12 16:07:07

Tak ženský dělal dneska známej STK na Fabii 1gen. benzín. Emise s odřenýma ušima a nebejt známýho, který tam zná jednoho technika, tak asi neprošla. Má vyšší hodnoty od normálu. Ale má to, hurá! I TK. Ale prý neskutešný vos.r a po dieslech jdou jak slepice po flusu. Byl tam hodinu a půl a 4 ropáci jeli domů neúspěšně. Takže se těším za měsíc

2016-01-12 16:13:07

wirda: Teď jsem si až všiml, že ani nevím na co jsem ti psal když nevím jestli máš BA nebo NM.. Rozhodně si myslím, že jak jsi napsal, že "EGR se otevírá při nějakých otáčkách" je pravda... Také to tak mám takže jen souhlasím

Jelikož jezdím a řadím při nějakých 6000 RPM, ventil mám docela v pohybu. Díky zaslepení alespoň nezasírám sání

Jinak, gratuluji k úspěšné TK = na 2 roky pokoj

2016-01-12 16:46:13

magnetto: No jo, ale TK na ženský Fobii. Moje naftová Mazda mě čeká za měsíc a bojim,bojim

2016-01-12 16:48:11

wirda: Aha, takže máš teda ropáka?

Tak to se možná pletu v dojmech a informacích o EGR.. No, já jsem naplánovaný na 10/2016 tak uvidíme

Do té doby mám v plánu komplet GO motoru takže snad se zadaří. Peníze nebyli a byl čas.. Tentokrát je to naopak...

Snad ti to dobře dopadne


Odpovědět

1  2  3  4