Fórum - Téma


STK


Fórum Tribute I STK

Informace o modelu: Mazda Tribute I



2016-06-17 10:01:48

Zdarec lidi, byl jste někdo teď na technický? Je v tom zmatek a nejsem moc jistá,že proudem

2016-06-17 10:08:11

elis8326: Mohu se zeptat na účelu tohoto tématu? Ono nechci být přehnaný puntičkář ale nikde nevidím žádný důvod proč by tvé auto nemělo projít technickou kontrolou, jaký je vlastně důvod a podobné informace. Mimo jiné je tu i samostatná sekce na fóru "STK" kde se diskutuje myslím až moc o zkušenostech, dotazech a dohadech ohledně TECHNICKÉ KONTROLY.

Prosím, doplň informace k tvému dotazu jinak budu muset označit text za nepořádek

Děkuji za pochopení

2016-06-17 10:19:10

Promiň, jen se ptám. Máme Tributku na lpg, zaslepený EGR a nášlapy bez zápisu v techničáku. Jen jsem chtěla znát zkušenosti ostatních.

Mimochodem, nějak nemohu najít sekci STK

doris  
Doris
2016-06-17 10:44:58

elis8326: Téma o STK apod. je třeba zde:

http://www.mazdaclub.cz/f...015-stk-prepis-atd-134726

Co se týče přísnosti,je to vždy o lidech a jejich nárocích - někde bazírují na opravdových prkotinách, které nemají s technickým stavem auta nic společného ( kontrola lékárničky aj...), jinde jsou třeba normální a řeší hlavně podstatné věci. Na co jsou ale velice hákliví všichni, tak to jsou jakékoliv zásahy do originality auta, nedovolené úpravy, díly bez homologace , vykuchané DPF prý už na emisích taky neprojdou, jak nyní budou mít nové přístroje na měření ME + k tomu určený software.

My jsme byli nedávno na technické s M6(r.v. 2006) i Primerou (1992) a oba auta prošly bez problému, ale s M6 jsme byli jinde (než jezdíváme obvykle) a technik na STK byl opravdu neskutečný magor. Mám ale pocit, že je to nyní mnohem přísněji zaměřené na jakýkoliv tuning/úpravy aut a takové vyhazují. Dva takové před námi vyhodili...

2016-06-17 16:16:57

No, to je právě ono. Teď emise zaměřili na zaslepeny EGR ventily(náš případ), filtry pevných částic, atd. Aut do roku 2002 se to netýká. A co se týče úprav, co není zapsáno v techničáku nemá na autě co dělat. Proto se ptám na zkušenosti.

Jinak díky za link, ale diskuse je rok stará a tyhle změny jsou v platnosti od 1.1.2016 prozatím v zaváděcí fázi a od 1.7.2016 natvrdo.

2016-06-17 17:00:40

Pridam svoji skusenost ktera neni primo ma, ale kolegu z prace

ma ford mondeo 2005 a jak byl delat technickou tak sem se nestich divid co vse se sprisnilo a ako reaguji na technickej na veci ktere nemate v TP.

auto po technicke strance ma v poradku no neprosel pre tyto veci:

  • ma 17 " kola co ma aj v TP avsak v TP ma sirku 205 a on mal obute zrovna 215 --- NEPROSEL!
  • mal uplne malilinku skulinku na celnim skle (prasklinu) ktera temenr neni videt --- NEPROSEL

a ted pozor. STK delal u sveho znamiho ktery mu ji dela roky rokuce.

Uz to nepude snad asi pres znamich.

To mi jeste rikal ze auto se hodne fotilo

Co je to za system tohle to? je to snaha zbaveni se starych vozu aby si lidi kupili vozy nove? Protoze inak si to nedokazu vysvetlit.

Kolik aut spusobi nehodu ktere jsou v povedzme "neidealnim technickym stavu" a kolik ich spusobi kde je ridic pod vlivem alkoholu... nech dou do prdele, proste oni resi veci ktere jsou absolute nepodstatni a na podstatni veci kaslou.

Buzerace nic jiniho

doris  
Doris
2016-06-17 17:48:58

Mno, pokud by pustili přes STK auto, které má zjevné vady, mohli by taky přijít o licenci a to by byl pro ně konec. Stačí, aby ho hned po odjezdu z STK zastavili za rohem policajti a když uvidí dírku ve skle nebo odhalí jiný rozměr pneu atd., jde to na hlavu technika, který to auto pustil a neměl tak učinit. Když to navíc fotí, tak to rozlišení jim umožňuje vidět (údajně i) vady na sklech a mají důkaz, že auto bylo v takovém či onakém stavu a také, že se STK opravdu účastnilo. Okna musí být zavřená, aby viděli vše - i fólie aj. Takže nikdo si to prostě nelajzne a nenechá projít auto, které má podle nás "nepodstatné" vady. Jiný rozměr pneu a díra ve skle jsou vady, za které se běžně vyhazuje a vyhazovalo i dřív, to není buzerace, bohužel to tak mají nařízené dělat. Jako buzeraci považuji kontroly data použitelnosti lékárniček, povinnost nalepení štítků na palubovku ohledně max. rychlosti pneu, když tato je nižší, než je maximálka auta a nebo nutnost vytažení všech pásů na zadních sedadlech, byť tam třeba nikdy nikdo nesedí atd.). Pokud si po technické na to majitel doma nahodí nějaký tuningový díl, jiná kola apod., to už je pak něco jiného a vina nejde na hlavu technika z STK. Policajti však takové auto mohou poslat k nejbližší stanici, kde takové úpravy prověří a rozhodnou, zda je auto způsobilé k provozu či nikoliv.

A stejně tak, když jsi účastníkem nehody a máš na autě něco mimo, co ho posunuje k technické nezpůsobilosti - může to být i relativní prkotina - třeba větší kola nezapsaná v TP), je velká šance, že budeš viníkem nehody ty, byť jsi ji nezavinil. A tak to tady chodí...

2016-06-19 11:02:16

Jde hlavně o ty emise. Tam to funguje tak nějak všelijak. Respektive to porad nikdo moc neví. Jedem na emise zítra. Uvidíme, co nam řeknou. Každopádně do konce června je s technikama aspoň trochu řeč. Pak už budou asi nekompromisní.

2016-06-19 14:36:02

Ted je z toho velke halo a jako vzdy se to uklidni.proslo i chipovane auto a nezjisti to.i egr off nezjisti . Lambda pryc nebo dpf off jsou velke zasahy.

doris  
Doris
2016-06-19 16:04:38

vvvenoushek: Také to tak vidím s těmi emisemi. Je nad tím mnoho otazníků, nikdo přesně netuší,jak ten nový systém bude fungovat. U starších aut bez elektroniky se to myslím nijak nezmění (s Nissanem jsme procházeli ME bez jakékoliv změny, u M6 už přes kabel). U těch novějších aut půjdou po nedovolených úpravách a zásazích - nejvíc asi po tom DPF.

Hodně jim vadí tuning a nehomologované díly.

2016-06-19 16:10:27

Co vím nesmí jim diagnostika nahlásit chybu. Odpojivali jsme egr prave kvůli hlaseny chybě. Uvidíme, co na to na emisich řeknou.

2016-06-19 19:17:53

nesmi svitit kontrolka motoru.chip je nezjistitelnej na emisich.dpf poznaj hned testem.pokud egr nevyhodi kontrolku nezjisti ho.protoze kdyz nesviti kontrolka je to max sporadicka chyba nebo zadná


Odpovědět