Fórum - Téma


stěrače Bosch Aerotwin - výměna gumiček


Fórum 6 GG / GY stěrače Bosch Aerotwin - výměna gumiček

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2010-01-19 15:50:35

Projel jsem snad všechny odkazy a diskuze na netu ohledně gumiček do stěračů a ze všech těch miliard druhů, tvarů a směsí mi připadají nejzajímavější tyto (značka Tridon, jsou prý z USA a všude samá chvála):

http://www.vidivici.cz/akohout/?c=jan_6

Prodejna sídlí na P5, tak se tam zastavím, hned jak mi to vyjde, vyměním a podám hlášení

Doma jsem včera večer našel konečně všechny stěrače (oba Bosche aerotwin, origo Mazda a ještě Flexwiper, co jsem koupil teď nově v Bauhausu) a ošetřil jsem ty lišty na radu v jedné diskuzi takovým tím přípravkem od Turtle Wax, jmenuje se to "bez stěračů" a taky jsem to někde viděl jako "tekuté stěrače". Hodil jsem tam ty Boscháky a nevím nevím, zdá se mi že ten jeden maže, i když je to lepší než předtím. Asi se té výměně gumiček nevyhnu..

2010-01-19 21:00:34

Daj si nove gumicky do vsetkych (Bosch, Mazda a aj Fle...) a mas na par rokov pokoj.

2010-01-25 14:36:04

Tak včera jsem za pomoci kamaráda, který ostřikoval, abych pořád nemusel do auta a ven jako pitomec, pošteloval ostřikovače čelního skla. Výsledek je, že jsem u toho kapánek vypěnil a po dvaceti minutách pokusů + vystříkaného cca litru tekutiny to stříká ještě hůř. Navíc jsem asi oddělal ostřikovač na pravé straně. Jde to seřídit ztuha, nevím jestli je to tak u všech šestek nebo to zatuhlo stářím, ale jak jsem to pořád plochým šroubovákem ladil, ten měkký plast trysky jsem asi nějak narušil a ty trysky úplně napravo mají narušenou dráhu. Psal jsem dnes do mazdy, kolik by stály nové ostřikovače nebo pokud jdou vyměnit jen trysky. Odpověděli mi toto:

Dají se vyměnit samotné trysky. Jsou dostupné na objednání do třech pracovních dnů za cenu: levá strana 462,-Kč, pravá strana 651,-Kč.

Tak mě napadá, jestli by se tohle nedalo spíš sehnat na nějakém vrakáči za podstatně nižší cenu a klidně celé ostřikovače (předpokládám, že výměna by byla možná po sundání tapecu na spodní straně kapoty).

Nevíte někdo, kde je v Praze nebo okolí nějaký vrakáč s díly na šestku?

2010-01-26 00:19:18

Mirku - PM

Jinak kdyz tedy navazu na Mirkovo patalie. Ja jsem ostrikovace vymenil za universaly z Halfords. Jeden vysel cca 60kc. Jsou to dvoutrysky. Staci bohate.

2010-01-26 10:06:02

Test stěračů: http://auto.idnes.cz/test...00120_184354_automoto_fdv

2010-01-27 02:49:37

v mechenicich je serivs+ vrakoviste jen na mazdy myslim ze se to menuje auto dufek

2010-01-27 10:45:43

Jj, díky, trochu jsem se snažil, prošel jsem komplet celý fórum a taky hledal na netu mazda vrakoviště, mezi jinými jsem narazil i na ty Měchenice, tak jsem jim psal mail, zatím se neozvali. Mám na ně ale dobré reference od kamaráda, co má MX-5. Měnili mu tam motor mj. a vždycky je jen chválil.

K tomu článku o stěračích - působí to trochu jako reklama na německou kvalitu, ale i tak super, nejvíc jsem se pobavil u čtení celé diskuze

2010-01-29 00:42:40

Tak hlásím, že problém se stěrači je vyřešen

Po pročtení článku a hlavně diskuze o stěračích na idnesu jsem dnes v Globusu koupil ty bezramínkové EVO a stírají jedna báseň. Možná je to jen dojem po těch měsících trápení se všemi možnými druhy stěračů, ale mám pocit, že stírají líp než aerotwiny na začátku. Vypadají úplně stejně. Uvidíme, jak dlouho vydrží. Zjistil jsem, že doma mám teď celkem 9 stěračů (nepočítám ty 2, co jsem dnes koupil a nasadil)

Koupil jsem si několik druhů gumiček a až se tyhle EVO zničí, budu dál laborovat. Jen asi do výměny gumiček u aerotwinů se nepustím, návod jsem pročetl a vím, že tohle bych se svojí "trpělivostí" nezvládl.

Pravý ostřikovač je v háji, čekám jestli se někdo ozve z toho vrakáče a asi ve finále koupím ty origo trysky v Mazdě, sice 650 Kč za trysky v jednom ostřikovači, ale mělo by to být to nejlepší, co pro to mohu udělat.

2010-01-29 04:51:50

dobra prace!

Taky mam levny a vydrzely tak trictvrte roku fpohode, ted nechavaji nejaka nesetrena mista, bud je to jen zimou, nebo proste gumicky opotrebovany... Ted v tech mrazech to nejak resit nechci, zas tak desny to neni...

Tak at slouzej!

2010-01-31 08:00:20

tak tohle je opravdu sperk mezi diskuzema. Dekuju vam vsem za pobaveni.

Stelovat ostrikovace v garazi je mozna zabava, ale uplne zbytecna prace, pri jizde auto obteka vzduch a ten vodu stejne "unasi"

'Ostrikovacem' mysli v mazde urcite vse co mas v kapote, tryska = ostrikovac, z toho co jsi psal jsem pochopil ze jsi to chtel kuchat a 'per partes' vymenovat .... to opravdu asi ne

taky se dost divim kolik lidi se divi ze jim sly sterace do kytek po tom co je nechali poskakt po zmzlem skle, to je snad kazdemu jasne ze pak budou delat pruhy, nebo ne

2010-01-31 21:21:37

Tak sorry no, mně to moc zábavný teda nepřijde

Je jasný, že při jízdě auto obtéká vzduch a proud ostřiku to trochu upraví (Mazdě s její "sílou" proudu stačí i trochu větší vítr), ale jak bys jako chtěl ty ostřikovače štelovat? Za jízdy? To zas pobavilo mě

Co se týče trysek, měl jsem na mysli to, co je v tělese ostřikovačů umístěných na kapotě. Uvnitř jsou prostě 2 páry dvojitých trysek a podle toho, co mi napsali z Mazdy, jsem to pochopil tak jako že se mění jen toto. Úplně přesně nerozumím tomu, jak to myslíš ty, jestli ostřikovačem myslíš komplet mechanismus, tj. včetně hadiček a tlakového motorku. To jsem pochopitelně na mysli neměl.

Jinak moc aut jsem ještě nevlastnil a se stěračema jsem problém nikdy neměl a to, že jim k likvidaci stačí jednou přejet zmrzlý sklo, si asi člověk musí vyzkoušet, aby to zjistil. Jenže mě ty aerotwiny za jedenáct stovek odešly v říjnu a na autě jsem je měl od června, tak tam to na zmrzlý sklo moc nevidím..

Neuraž se, ale snažíš se tady vypadat jako člověk, který všechno naprosto dokonale zná a ostatní jsou úplně neschopní dementi, kteří tě tady baví.

2010-01-31 22:10:56

2 samper:

presne tak

V posledni dobe je to tu vubec samej chytrej a zbytecne se tu lidi rozhadavaj

2010-01-31 22:36:45

Hosi, to je na kazdem foru. Opravdu vsude se najdou lidi, ktery vi vsechno a davaji to najevo tim nejnizsim zpusobem. Proto je musime respektovat a neschazovat. Trpi tim jejich ego v takovem pripade to byva jeste horsi. Vim o cem mluvim, sam vedu jedno nejmenovane forum o kamionech. Ale ted uz zpatky k tematu.

2010-01-31 22:47:02

jenze driv to tu nebejvalo:(

2010-01-31 22:59:08

Tak ja jsem pomerne novy clen. Takze to posoudit nemuzu. Ale tahle moda se rozseva po internetu plosne.

2010-02-01 04:10:47

Jak píše Marabu, dřív to tu nebejvalo A když jo, bylo to výjimečně. Prostě tady v klídku diskutujeme o stěračích a ostřikovačích (hlavně ty ostřikovače jsou podle mě hodně slabou stránkou našich šestek, ostatní auta jsou napřed) a pak přijde "pan dokonalý" a napíše nám, že tahle diskuze je šperk a že se fakt pobavil, jinými slovy že jsme prostě parta dementů, co řeší věci, který jsou jemu naprosto jasný. Ale jak tady zaznělo s tím egem, něco na tom bude

2010-02-01 07:56:38

Diskuze je tu predevsim proto, aby si mohli jednotlivi clenove diskutovat nad problemy a navzajem si predavat zkusenosti. Proto jsou tu casto "hloupe" dotazy laiku, ktere nekomu prijdou absurdni, protoze odpoved znaji. Ne kazdej muze znat vsechno, nekdo ma auto 30let a meni si na nem vse sam, nekdo ma auto pul roku a casto to tedy byva nejaka starsi ojetina, u ktery je proste velka sance, ze se neco vysype. Tudis ma pak problem a snazi se ho vyresit. Samo kdyz zalozi tema, ktere tu je, tak je to spatne, proto je tu funkce Hledat. Ale pokud se zepta spravne, jen na neco, co je pro ostatniho snadna vec, kterou zvladne se zavrenyma ocima opravit, tak mu ostatni maji poradit, nebo mlcet a nekomentovat to.

2010-02-01 12:00:05

Tak tak, všichni zkrátka nemohou znát všechno

Např. kamarádka o autě neví vůbec nic (ale vůbec), takže jí člověk radí se vším, i s prkotinama a taky se jí nesměju. Kolikrát volala: "Mě svítí nějaká kontrolka...!" Tak říkam: a jakou má barvu? Ona na to: "Oranžovou". Odpovídám: tak normálně jeď, dokud svítí oranžová, je to dobrý, až se rozsvítí červená, tak zastav..." Nikdo prostě nemůže znát auta do detailů, když třeba nezná ani mnohé základní veci. A přitom není důvod se mu vysmívat, protože on zase vládne něčím jiným... Učenej z nebe nespadl...

Co se týče ostřikovačů, ano, za jízdy jejich pramínek sráží vzduch, ale o tom je právě to seřízení, aby ostřík dosáhl co nejvýše. Zajímavé je, že jsem u našeho druhého auta tohle nezpozoroval, tam ostřikovač spláchne sklo dobře (za jízdy samozřejmě), nebo rozhodně lépe než u mojí Šestky, kde dostříkne sotva do poloviny (za jízdy). Osobně je používám dost, takže mě to štve, horní část stěrače potom zkrátka rozmazává a dělá šmouhy a to je to, oč tu běží... stěrač v téhle části prakticky běhá po skle chvíli na sucho, což také gumičkám neprospívá... takže za mě, ostřikovače jsou důležité, obzvlášť nyní v zimě

doris  
Doris
2010-02-01 15:03:33

Přesně tak, diskuse je tu přece od toho, aby si lidé pomáhali a NE aby hledali konflikty a povýšeně sráželi názory druhých.

2010-02-01 16:59:30

no nemusis se hned certit, netusil jsem ze te tak nakrknu

ostrikovacem / trykou samozrejme mysli v mazde toho "ufona" co mas strceneho v kapote ... hadicky, motorek atd s tim nema nic spolecneho.

s aerotwinama mam jenom kratkou zkusenost .... kratkou = spatnou

uprime nejlepsi zkusenost mam se systemem: castejsi vymena gumicek ve steraci za par korum nez jednou za rok drahe sterace

uz nebudu ryyypat


Odpovědět

1  2  3