Fórum - Téma


Startér - repas, díly, záměna?


Fórum 626 GF / GW Startér - repas, díly, záměna?

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2013-12-27 09:15:22

Zdravím všechny!

Dlouho mě varoval startér a teď už asi definitivně chcíp

Otázky od lamy, ale vážně to nevím:

Je stejný startér u benzinu a dieslu?

Mají GE, GF a GW stejný startér?

Dají se někde sehnat nové náhradní díly? Myslím zejména uhlíky?

Díky moc za rady.

Pepa

Ještě jeden dotaz. Nemáte někdo fotku startéru, do 2,0 benzinu GF? Nějaké jsme objevil, ale nevím, jestli je to ono...

Díky.

MAX6  
J.
2013-12-27 21:31:13

Všecky 2.0FS motory po "faceliftu" (od 1997) s manuální převodovkou měly stejnej startér. Teda používaly se dva typy startérů - Mitsibishi a Ford.

Častěji se používal ten startér od Mitsubishi,kterej sice byl stejně výkonej jako ten od Forda (1kW),ale byl daleko kvalitnější a výdržnější. Jakej startér má tvoje auto se dá zjistit buď podle VIN nebo podle OEM kódu co je na něm napsanej.

OEM kód pro Ford FP34-18-400A

OEM kód pro Mitsubishi FP13-18-400

Dalo by se říct,že ten startér můžeš vzít z GF,GW,Premacy a 323BJ kde byl 2.0FS. Z GE asi sedět nebude,protože ten měl jiný uchycení startéru na převodovce/spojce.

Ohledně náhradních dílů tak to neni vůbec problém. Celej startér se dá sehnat po dílech. Pokud se jedná jen o uhlíky, převinutí rotoru, vyvážení rotoru nebo přeložiskování,tak to by měli zvládnout ve firmách kde opravujou startéry/alternátory/elektromotory. U nás to dělá jeden starší pán a třeba celá generálka alternátoru mě stála 900Kč a altích frčí líp než novej. Dle jeho doporučení není dobrý kupovat takový ty NO NAME nebo čínský altíky a startéry,protože hlavně ložiska v nich nejsou nic moc,což u těch altíků a startérů od Mitsubishi jsou jedny z nejlepších.

Tady máš obrázek rozporcovanýho toho altíku od Mišáka (na 90% ho máš taky): http://japancars.ru/image...gespeed.ic.GNK1FBA1ji.png

2013-12-28 10:05:56

max6: Ahoj Maxi.

Díky za rady.

Mám Myši v buši, takže jsem se rozhodl, že ho zkusím vymontovat, rozmontovat a vyčistit. Bohužel jsem nikde nenašel obchod / servis, který by prodávál náhradní díly. Zkusím se v pondělí stavit ve firmě, kdě převíjejí elektromotory, jak radíš.

Původně jsem startér sháněl jiný, ale vrakáče chtěj 1000 Kč, dokonce i 1500 za starou opotřebovanou věc, o které nevíš, kolik startovacích cyklů už má za sebou a kdy klekne. V Polsku prodávají repasované za cca 800 - 1000 a nové od 1300, ale je to nějaká druhovýroba, takže to bude asi naprd. Jinak ale vymontovaný z auta a funkční za 200 - 500 Dost velký rozdíl od našich "překupníků."

2013-12-28 10:12:31

pepyx: startéry jsem kdysi repasoval a není důvod repasi nevěřit, samo, může se stát, že to nevydrží dlouho, do všech dílů mechanik, co repas provádí, nevidí, ale jinak pokud chceš šetřit, tak nevidím jediný logický důvod proč to hanit. z jedné strany na nový nemáš a druhovýroba ti nevoní, to nějak nejde dohromady, je třeba si určit priority. pár let z5 byla nějaká speciálka na uhlíky do startérů v Havířově, ale víc nevím

2013-12-28 10:48:53

radomiláček:

Ahoj. Nehaním repas. To vůbec ne. Když je to udělané dobře, máš 90% nového stroje. Haním česká vrakoviště a překupníky s použitými díly

U mě je problém, že odstávka vozidla, kdybych dal startér repasovat, je pro mě velkou komplikací.

Jen jsem se pozastavoval nad rozdílnou cenou vymontovaného startéru v Polsku a u nás...

2013-12-28 10:51:47

pepyx: stejně jsi psal, že ti to nejede, a u poláků bych se divil, kdyby jsi na repas musel čekat, oni ti to vymění kus za kus, nebo ty by jsi to řešil zásilkou?

2013-12-28 10:54:52

radomiláček:

Ještě to jede, vždycky ho přemluvím, aby se roztočil, ale je to boj, který možná zítra, možná za týden definitivně prohraji.

Nene, Poláci pošlou celej repasovanej startér. Ale myslel jsem na repas toho původního, co mám v autě...

2013-12-28 10:58:31

pepyx: nechápu co řešíš, za ty prachy, co to mají poláci, se ti to vyplatí od nich vzít, jde taky o to, co přesně ti ten startér dělá, jestli blbne cívka, uhlíky.... osobně, ač jsem repasy dělal jako brigádu cca 3 roky a myslím si, že se ve startérech vyznám, tak za ty prachy bych se do toho nepouštěl

2013-12-28 11:20:47

radomiláček:

To máš pravdu, že toho může být víc, ještě jsem to nerozdělal a pak by se mi to mohlo finančně dost nevyplatit.

Díky za rady a názory!

2013-12-28 11:22:27

pepyx: každopádně, když vemeš repas, zůstane ti i ten tvůj a příště, čehož by se majda neměla dožít, máš už šanci to dát do kupy sám v garáži.

nezapomeň pak napsat, jak jsi to vyřešil atd.

2014-02-10 19:04:12

Tak po dvou týdnech bezproblémového startování s "novým" startérem, je tu ten samý problém znova. Nenapadá vás někoho, čím by to mohlo být? Ještě ke všemu se mi rozsvítilo ABS a TCS. Ale to bude jen shoda náhod.

Jo, jinak jsem tam dal stratér z 2,0 GE. Je trochu tlustčí, ale vejde se. Na druhou stranu je výkonější a líp točí.

2014-02-10 19:17:24

pepyx: rozdělal jsi ten původní a zjistil, co mu je??

2014-02-10 19:20:24

radomiláček:

Už od pohledu vypadal blbě, tak jsem seznal, že umřel. Ozubené kolo bylo šíleně omleté a osa vypadlá z pouzdra (ložisko tam tuším není). Takže jsem to vzal, jako že je v haj..u a dal tam "nový"

2014-02-10 20:17:22

pepyx: teď je otázka, co to dělá teď (jak se chová/nechová new startér) a jak vypadalo ozubení na setrváku.

2014-02-10 20:34:10

radomiláček:

No je to tak, že ve chvíli, kdy se startér rozeběhne, tak není problém. Pastor zapadne, nic nikde nechrastí, vše jak má být, dvě otočky a motor chytne. Jenže: někdy se roztočí hned na první sepnutí, nekdy až třeba na 150tý pokus. Ve startovací poloze poloze pohasne osvětlění klimatizace, vypne se větrák a rádio a svíti palubka. Někdy stačí, když déle potržím klíček ve startovací poloze. Nevím, jestli jde baterka naplno do startéru, nebo jestli je tam problém někde jinde. Mám 74Ah Vartu baterku, tak se nebojim, že bych ji vytavil. Není tam nějaké relé, které by mohlo dělat paseku? Nebo problém ve spínací skříňce? Ale to si myslím, že ne.

2014-02-12 17:50:59

pepyx: Měl jsem podobný problém, vyvíjel se rok a pak už jsem byl objednaný k "repaserovi" starterů. Ve vánočním volnu jsem ale ještě pro sichr kuchnul spínací skříňku a ejhle - vypálená díra na startovacím kontaktu. Z vrakáče mám novější a startuju na první brnknutí. Tak si to prověř, co pozoruju, řešilo tuhle potíž více uživatelů. Můžeš to poznat i podle nalezení polohy, ve které to startuje. Otáčej klíčkem při startování pomalu a najdi, kde to chytne kontakt a tam zastav a "dostartuj" Zastudena se to projevuje hůř, než za tepla, kontakty jsou totiž z výroby hodně zapatlané vazelínou.

2014-02-12 18:50:05

jarid: Díky za tip. To by totiž mohlo být přesně ono!

2014-04-08 18:41:56

pepyx: Tak je to záhada.

První startování ráno, je vždycky o přemlouvání, jestli se startér roztočí. Další během dne bez problémů. Jsem z toho jelen. Nemůže na elektroniku nějak působit zima? Totiž tuším, že v neděli, kdy bylo oprvadu teplo, jsem první start dělal až odpoledne při 23 st venkovní teploty a točilo to hned. Když ale běžně sedám do auta ráno, tak s tím zápasím klidně i 10 minut. Nemáte někdo nějaký nápad, co by to mohlo být? Já už fakt nevim....


Odpovědět