Fórum - Téma


Startér (2kw), akumulátor


Fórum RX-8 (obecně) Startér (2kw), akumulátor

Informace o modelu: Mazda RX-8


1  2

2012-04-11 15:21:21

Zdravím, sháním startér do RX8, ale ten silnější (2kw) . Mohli by jste mi prosím poradit do jakého modelu nebo od jakého roku se do Mazdy startér dával. Díky

2012-04-19 00:50:22

Ahoj, je to takhle:

Puvodni starter verze N3H1 [N3H2 A u automatu] byl velmi slaby a v USA se dokonce menili spolu s puvodni slabou baterii v ramci zaruky.

Baterii menili za a pote davali INTERSTATE MEGATRON PLUS MTP35 [super baterie rozmeru presne pro RX8, parametry - Interstate Mega-Tron Plus 35 MTP-35, 12V, CCA 640A - 223x174,5x222 B00 - 17 kg (640, 800, 100, 85 9x6-7/8x8-3/4 - rozmer 22,86x17,46x22,225 - Shipping Weight: 38.2lbs / 17,38 kg ] Bohuzel v Evrope nelze sehnat. U nas pokud chces srovnatelnou super baterii tak jen - Optima Red Top R-3.7, 44Ah, 12V, 730A - 237x171x197-225 - B00 podstavec - 14,4 kg. No ale proc to pisu, protoze i sila baterie je dulezita pokud mate stale ten slaby starter - jde o spicku vykonu tzv. CCA (cold crank amps).

V Evrope nevim o vymene v ramci dealeru Mazdy.

Od roku 2006+ a jiz cast roku 2005 maji RX-8 s manualem z vyroby inovovany silnejsi starter N3H1 A a pote N3Z1. Posledni verze RX8 faceliftovana verze 2009+ ma jeste silnejsi typ N3R3.

Jeste existuji jinak znacene typy pro verzi s automatickou prevodovkou - Tam je pouvodni N3H2 A [na vymenu] a pote inovace na N3H2 B a N3Z2 a ty jsou lepsi.

Ten nejnovejsi N3R3 je optimalizovany take na bezklickovy start tlacitkem a je tedy jeste o to razantnejsi.

Viz servisni buletin Mazdy v anglictine kde se da vycist detaily - http://www.rx8club.com/at...entid=155508&d=1272304028

Pokud shanis novy tak doporucuji z Anglie - www.mazdarotaryparts.com , www.racingbeateurope.com [stejni majitele obchodu]

http://www.mazdarotarypar...ated-starter-b-1484-p.asp Zde je ten nejnovejsi N3R3, ktery je pro vsechny verze 192, 230 i 250 [ta limitovana puvodni US a Jap verze 2003] koni. Cena je drsna, ale jeste to jde. Maji jeste levnejsi neoriginal, ale kvalitni dle meho je take - http://www.mazdarotarypar...starter-motorb-1469-p.asp

Ja osobne planuji vymenu za ten N3R3 - mam sice 2005 ale bohuzel s puvodnim pomalym starterem N3H1. Rad poradim dal napis co presne Te zajima nebo mam doplnit...

2012-04-19 10:23:08

díky moc za radu

Nechce mi to chytat za tepla. Chcípnu to a už to nenatočím, musím to nechat cca 15min ustát a pak to chytne. Zkusil jsem to dát na startovací zdroj a chytlo to hned Tak si myslim že to má malé otáčky.Tlaky jsou v normě. Mám nové cívky,kabely,svíčky, tep. čidlo,baterii a startér jsem nachával opravit. Asi to daruji)))

2012-04-19 11:34:36

Panove, a kolik vam trva start pri teplym a kolik pri studenem motoru?...ja mam po repasi, za studena supr, hned chytne, ale kdyz je teply tak trosku toci - nevim 2 az 3 sekundy..a pak chytne..muze to byt taky starterem? :)

Thanx!

2012-04-19 21:36:54

Ahoj, ja mam 42.000 km a start jak studenej tak teplej cca 1 sekunda max. Neni to uplne idealni, toci trosinku dele oproti idealu (jsem ale perfekcionista), ja to stopro svadim na ten starter N3H1. Jinak starty se mi nelisi STUDxTEPL. 1x za 10 teplych toci o sekundu dele. Jinak OK.

A jak ten motor vypinas? Myslim co predchazi tomu teplemu startu? Podle meho to ma vliv.

2012-04-19 21:49:53

Vypinam ho vytocenim do cca 4-5000 na par sekund...ale myslim ze to budu cievky alebo tiez ten starter.......mozno je to tam vsetko este od vyroby a ktovie ako sa tomu predchozi majitel choval :(

2012-04-19 22:26:08

cus ja mam to iste. a pred vypnutim vytocim a hned vypnem klucik. ja mam 2004r a cievky tam neboli mene a mam najazdene 66000km, ale urco je to aj baterkou a starterom. mam to overene. ked auto stoji viac dni tak tie starty su taketo a teraz ked som zabehaval brzdy tak som jazdil kazdy den a daval som tomu knedle a dokonca sa mi starty za tepla stiahly aj tak jak za studena. ale zase ked auto stoji viac dni a idem len po meste tak niekedy za tepla toci aj 6sec kym nastartuje. ja si to stopujem kazdy start na stopkach. ale ako vravim cievky, baterka a starter, tie prve dva veci idem teraz riesit do leta.

2012-04-19 22:35:05

Mhhhhhhhh.....ale nezda sa mi to ze to budu cievky alebo starter...ako je potom mozne ze tieto veci idu za studena bezchyybne...a za tepla zrazu nie?....na kolko vyjdu cievky a starter?:))

2012-04-19 23:12:11

No mne to taktiez neslo do hlavy az kym to neobjasnil Kamikaze. Cievky: je to tym ze cievky su upevnene priamo na motore (to vidno pekne ked sundas ten dekel). a ked je zohriaty motor tak cievky ktore to maju uz za sebou su nachylnejsie na to teplo( neviem presne princip teda presne zoskladanie tej cievky) proste im to neroby dobre. Dobre to poznat ak jazdis normalne a ides nastartovat teply motor a ked ides nastartovat motor ked si pred tym jazdil ostro. Sarter to uz vysvetlyl Machbuster. A ked je este k tomu baterka slabsia tak to je perfektna zostava na tieto problemy. Tlaky mam skoro velmi dobre najmensie namerane 87PSI. A este ak cievky su v pr... tak na volnobehu mozes pozorovat nepravidelny chod a niekedy akokeby neodpalila nejaka sviecka a to wankel ma mat pekne hladky.

2012-04-19 23:21:56

Tak starter stoji v prepocte ten najlepsi z anglicka nejak cca okolo 11000kč a cievky by som odporucil pockat kym Kamikaze dokonci kit silnejsie cievky, kable, a sviecky. a cenu este neviem ale co som vedel tak cca 15000kc, ale oplati sa

2012-04-19 23:52:28

Jak to tu ctu tak ja snad ten N3R3 koupim jeste dneska http://www.racingbeateuro...ted-starter--b-1753-p.asp

2012-04-20 09:49:45

:) sakra, isiel by som do toho hned! :)

ale money nejsou prave... :)

Ano niekedy mi aj volnobeh skace, takze hovorite ze to bude cievkami?

2012-04-20 11:27:50

Neznáte ještě nějaký UK obchody pro RX-8?

2012-04-20 14:20:30

ikonka kde jsem jiz nakupoval

http://www.mazdarotaryparts.com/

http://www.racingbeateurope.com/

http://www.pettitracing.co.uk/

http://mazda-rx8.sgpetch.co.uk/pages/parts vypada velka nabidka

http://www.partsmazda.co.uk/rx-8/

http://www.dcperformance....erformance/mazda/rx8.html

ty posledni 4 nemam osobni zkusenost a nevim ani jestli do CR dovezou. Predpokladam ale ze ano. Chce to projit.

2012-04-20 21:02:41

Ano urcite to budu cievky

2012-04-21 10:15:59

Kurnaaa! Vcera som to hooodne prebehol a nastartoval az na treti krat :(:(:( ked startujete nepridavate plyn zeee? :):)

2012-04-21 13:23:13

Ne, absolutne PLYN NE. Ten pouze pokud je motor zahlceny a dle presnych pravidel. To bude proste ten starter a civky - co muze take pomoci je odebrat ten plastovy kryt motoru na jizdu, lepe pote proudi vzduch okolo motoru a chladi (civky pak tolik netrpi pri hot startu). Jedine minus bez toho krytu ja myslim je, ze obcas se trochu postrika motor kdyz prsi atd. Jinak zkontroluj pod autem jaky mas ten starter - jestli N3H1 tak by to asi chtelo vymenu spolu s temi civkami a svicky k tomu a je to jak pise MarkoDaytona a Kamikaze.

NORMAL START - Zmackni spojku vzdy naplno dolu, zarazen neutral - Pote toc klickem a nech tocit az do startu (pokud nejde hned tak neprerusuj startovani, nejvic drz tak 8 sekund v kuse - pote ho nech odpocinout a zkus znovu - dost to obecne zatezuje baterii)

Pokud nenastartuje ani napotreti, predpokladej, ze je motor zahlceny. Pote tento postup presne.

START ZAHLCENY MOTOR (tj. process of De-Flooding)

Kroky:

1. Zmackni plynovy pedal komplet az na podlahu

2. Startuj klicem opet ne dele nez 8-10 sekund (toto se pokusi odstranit veskere palivo co je v komore a zahltilo motor). Pokud motor nastartuje, motor naskoci a otacky extremne vyskoci a tedy pozor na to ihned sundat nohu z plynu - zaroven ale decentne udrzet otacky okolo 1500-2000 pokud motor ma tendenci chcipnout. Pozor na ty vysoke otacky (neshorene palivo v tomto momentu muze byt v katalizatoru a pokud bys to tocil tak muze nenavratne poskodit, vypalit Cat). Nechat tedy auto na volnobeh minimalne 10 minut plus a pak nevytacet urcitou dobu normalni jizdy.

3. Klic vratit do polohy OFF. Drzet plyn jeste cca 3 sekundy, pak krok 4.

4. Vyslapnout plyn. pedal po vraceni do polohy OFF a 3 sekundach.

5. Cekej cca 20 sekund aby se starter zchladil a trochu "zmátořil" a pak pokus o NORMAL START (tocit bezne az 8 sekund bez plynu - pokud ne tak znovu deflooding)

Opakuj tedy kroky 1 – 5 dokud auto nenastartuje, muze take ovsem rychle dojit baterie. Zkus 3x i vice, ale je to zahul na systemy vozu (Mazda pise 3-4x zkusit pak do servisu, kde odcerpaji palivo manualne a pak nastartuji - no ne vsechny servisy to umi presne a vi jak, je to loterie).

2012-04-21 18:15:59

Ja by som este skusil ked sa ti zda ze sa ti podaril ten DE-flooding tak este pockaj aj 5-10min kym sa ti cievky ochladia a trebarz otvor kapotu a potom skus nastartovat. a ked nic tak potom skus ten postup. To len taka rada overena

2014-03-12 13:05:50

Poradte, ako nabit baterku. Ked ju odpojim na viac ako 12hodin auto zabudne zakladny plyn na volnobeh a zas ho treba ucit. Mate na to nejaku fintu? vdaka za kazde info

2014-03-12 13:23:35

dodesz: Navrhuju Ti koupit asi nejlepsi nabijecku na trhu CTEK MXS 5.0 a ta je tak super, ze s tou nemusis vubec vyndavat baterku z auta. Naprosto bezpecne nechat a nabit vsechno jak je. Je to skutecne UZASNA VEC. Za tu cenu kup pokud muzes a nikdy jiz nebude problem s baterkou kdyz by jsi potreboval nabijet... Tedy s touto nabijeckou nezapomene.

http://www.rommar.cz/ctek...new-zaruka-5-let/d-85143/

Zaroven potom, kdyz zapomene jak rikas, je dobre RESETOVAT ECU a ona se to nauci cca par desitek km OK.

ECU Reboot

1. Disconnect battery & leave for a minute.

2. Reconnect battery and turn to ignition II so the dash lights are on,

3. Pump the brake 20 times

4. Turn the key forward to start the engine and leave to run for 5 minutes on idle, You may hear the revs rise and fall but this is O/K

5. Turn engine off

6. Restart engine, let run for 2 minutes turning the steering from lock to lock two or three times to reset DSC and steering

Jsem línej prekladat, ale ok ne?

nabijeckyctek.wmv

Chytré švédské nabíječky Ctek. Nabíjejí všechny dostupné typy akumulátorů jako je Gel, AGM, Ca/Ca a další. Stiskem jednoho tlačítka pohodlně dobijete nebo můžete udržovat Vaší autobaterii.


Odpovědět

1  2