Fórum - Téma


Standartní výměny


Fórum 6 GG / GY Standartní výměny

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2009-07-12 19:13:30

Ahoj. Koupil jsem Mazdu 6 2D r.v. 11/2004 combi

Dá se sehnat nějaký manuál na to kdy (km, datum) a co měnit.

Znám tak akorát doplnění do odstřikovače a kontrola oleje, ale

tady je toho trochu víc.

Vše dávám dělat u svého automechanika, ale chci to mít

nějak tak pod kontrolou. (do origo serv. se mi nechce)

Po roce mi přirostla k srdci a nechci nic nechat na posl. chvíli.

Dík

2009-07-13 13:45:17

Projdi si tady diskuze. Pouzij vyhledavani a najdes co potrebujes. Jinak,

120tisic -rozvody

ob 30tisic olej a filtr

vymena vzduchovy filtru podle stavu

brzdovou kapalinu po nejakych dvou, trech letech.

desticky, kotouce podle opotrebeni

Vsechno, kdyz se zactes tu najdes. Ale pokud se ti o to stara mechanik, mel by ty zaklady znat.

2009-07-13 19:45:35

no s tím olejem po 30 tisíc bych dovolil nesouhlasit.I když tam dáš olej na 30tisíc,tak to není dobrý pro motor.A pokud mě paměť neklame,tak se tam ani takový olej dávat nemá.Ten co tam patří je na 15t.km.A kord u nafťáku,to je zvlášť citlivý na takový olej

doris  
Doris
2009-07-13 20:39:50

30.000km bych olej nenechávala v motoru v žádném případě, už jen předpis výrobce, měnit olej nejpozději po 20.000km o něčem svědčí. Navíc degradace oleje bývá někdy tak vysoká, že už mnohá aditiva jsou pryč a obsah nečistot je na kritické mezi v polovině výměnného intervalu. Je to dost i o tom, jakým stylem se s autem jezdí.

2009-07-13 21:12:04

Doris- naprosto souhlasím.Jastli,že sedneš do auta a ujedeš 400km každý den v kuse je to pro auto dobré.Jestli ,ale jezdíš těch400km s přestávkama je to pro motor a olej horší.A co když těch 30 tis najezdíš za dva roky? Olej prostě muže vydržet těch 20tis jak píše Doris ,ale já osobně(mám už starší auto)dělám olej bud po 10tis a nebo po roce.Jak se staráš o auto ,tak ti to autíko oplatí.Mám najeto přez 200TIS a nedoleji ani tuk

Až někdy budu mít nové auto tak stejně budu oleje dělat každý rok.

2009-07-13 21:25:08

tak olej by se měl hlavně měnit zhruba jednou za rok až rok a půl

2009-07-14 06:58:11

Aha. Pravdou ale je, ze mi v Mazde menili olej a dalsi vymena bude za 20tisic. Moje ex-octavie 1.9TDI jezdila... a vlastne jeste jezdi u nas v rodine na 40tisic. Nehodlam tady ale nic srovnavat. Diky za vyvraceni meho mylneho tvrzeni padnymi argumenty.

doris  
Doris
2009-07-14 07:11:28

No japonci jsou na olej dost hákliví, u VW jsou ty výměny stanovené jinak, avšak pro motor jakéhokoliv auta je vždy lepší, jak se olej mění alespoň jednou ročně a raději při nižším počtu km, než je doporučeno. Sama to tak řeším, raději vyměním co 10.000km u M6 solidní olej na syntetické bázi, než tam nechávat 20.000km nějaký plněsyntetický long life. I když vlastně i standartní olej by tam těch 20tkm měl vydržet. Tolik můj názor a zkušenosti.

2009-07-14 07:22:55

Jasny, to chapu. S Octou jsem najezdil tech cca 40k za rok. Takze ono to vychazelo tak nebo tak. Ted ji ma v peci tatik. Majda je samozrejme uplne neco jineho a dam na interval od servisu. Tam mi dali 5w30.

2009-07-14 07:47:09

tak já olej měním po 15tisících,ale když sem viděl pak ten olej,tak byl dost už teda jetý a zanesený.Takže sem taky pro u nafty ho měnit tak po 12tisích.Rozhodně bych ho tam nenechával 20tisíc a víc

2009-07-14 08:03:18

U naftaku staci i par stovek kilometru aby se zasvinil.

Ben
2009-07-14 08:37:49

Taky přidám něco do mlejna. Vždy jsem měnil olej buď po roce, nebo 15tis. km. V manuálu jsem se dočetl, že v M6 by se měla po výměně oleje v motoru vynulovat ŘJ. Pokud někdo mění olej sám měl by zajet do autorizovaného servisu co nejdříve, nejdéle do 1000 km. Máte s tím někdo zkušenost? Při koupi M6 jsem se dotazoval, jestli je nutno nějakého vynulování, pokud byl servis proveden v neautorizovaném servisu. Bylo mi sděleno, že není třeba žádný zásah. Uvítal bych nějakou zkušenost. Díky.

doris  
Doris
2009-07-14 08:43:02

U benzínu není potřeba nic nulovat, ale u dieselu je to možné, že si to ŘJ hlídá. S jistotou to však nevím, akorát jsem něco o tom četla v manuálu.

2009-07-14 13:44:09

To se jedna nejspis o servisni interval, ne? Nevidim jiny duvod proc by se musela jednotka nulovat.

Ben
2009-07-15 09:51:14

Ahojky. Vím, že k tématu filtr pevných částis se již v minulosti dosti diskutovalo. Prošel jsem diskuse různých značek, příspěvky odborných časopisů apod., kde se řešila životnost, zacházení, nafta v oleji, regenerace apod., ale nikde jsem se nedočetl, zda někdo s tímto vynálezem najezdil třeba víc jak 60-70 tis. km. Zajímalo by mě, jestli někdo z majitelů M5 a M6 s DPF (stejné motory) najezdil kolem těch 70tis. km a více (hranice životnosti DPF) a mohl se podělit o zkušenosti, případně jaká se investice do nového DPF. Díky.


Odpovědět