Fórum - Téma


Stále cvaká, stále cvaká


Fórum 626 GF / GW Stále cvaká, stále cvaká

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2012-09-15 18:47:25

Zdravím lidi. Mám mazdičku 626 kombi rv.2000 16v (103kw) při testech výkonu naměřeno 105.2kw :).. Motor dělaný od základu tedy od vyvážení a zabroušení klikové hřídele až po vyvážení ojnic + ložiska ,pístu,ventilu atd atd..Mám menší problém u svého mazlíka. Při sešlapnutí plynu od 2000ot/min se dere ven divné cvakání a to pod palubovkou. Myslel sem, že jsou to ventili, ale blbost vzhledem k tomu, že sem dělal od základu celý motor.Při otevřené kapotě motoru se cvakání dere od posilovače řízení mezi palubovkou a posilovačem.Je to jako by relátko, nemá s tím někdo zkušenosti?

No a jedna asi moje blbost. KDyž jsem měnil spojku, vykašlal sem se na ložisko a vyměnil jen přítlačák s lamelou, teď mi při rozjezdu drásá uši spojkové ložisko svým krásným toonem :(( To bude zas něco rozebírat to..

MAX6  
J.
2012-09-15 18:59:48

Ahoj.Mezi palubovkou a posilovačem je alternátor. Nemůže cvakat v něm ? Když si v autě z jaký části palubovky to cvaká ? Od řidiče nebo od spolujezdce ? Je ještě možný,že by mohla bejt blbá spojka na klimatizaci a nemůže pořádně sepnout.Když úplně vypneš klimu,děláto pořád ?

2012-09-15 23:50:19

Prosím Tě špatně sem to popsal, je to od posilovače brzd né řízení. Tedy mezi nálevkou a hlavním posilovačem a palubovkou tedy kde vlastně dochází i ke spojení řídící tyči s volantem. Cvakání opravdu zní jak relátko kdyby špatně sepínalo. Co se týče klima, tak tu mám uplně vypnout, poněvadž sem zatím neměl čas ji nechat vyčistit a doplnit.Takže když otevřeš motor a dáš hlavu k posilovači brzd, po levé straně přidáš plyn nad 2000ot/min tak se začne ozívat cvakání.jako např, když zapneš blinkr, téměř totožný zvuk.Ale opravdu to zní za posilovačem tedy jakoby v u palubovky a tam když dám hlavu pod palubovku a přidám, tak to zas zní u motoru :D :D divné je to :D

MAX6  
J.
2012-09-16 12:03:17

Tý jo.No jedině zkouknout,teda spíš poslouchat relátka co jsou pod palubovkou. Je jich tam docela dost,ale opravdu mě nenapadá který by to mohlo bejt. Takový nejpravděpodobnější mi příjde relátko od zapalování,ale to mam pocit,že je v tý krabičece v motoru.

2012-09-16 17:08:48

Je možny kluci, že by cvakalo ABS? protože to tam je taky pod posilovačem a na té straně je snad už jen motor stěračů a pár hadiček...tam fakt nic není co by mohlo, protože skřínka s relatkama je až před kolem

MAX6  
J.
2012-09-16 19:14:28

Když jsem měl GE a zaplo ABS tak mam pocit že necvakalo ale byl slyšet nějakej motůrek.Ale to stejně bylo jen při brzdění.

2012-09-16 21:50:16

No tohle je opravdu divný. Děje se to pouze při sešlápnutí plynu a nikoli v závyslosti na otáčkách jak sem si myslel a je to celkem rychle za sebou. Zvuk blinkru je o proti tomu lenoch tohle je jestli si někdo pamatuje staré škodovky a fáčka táhla od tachometru, když byli ochozené, tak se při rozjezdu ozívalo takové slabe ťukání, bylo to následkem vůle mezi čtyřhranem na táhlu a tacháči.. Opravdu jak nějaké relátko. Dneska sem to projížděl.Zvuk ani rychlost cvakání se vůči rychlosti auta nemění.Pouze když pustím pedál plynu cvakání přestane a jakmile opět více sešlápnu POZOR! pří mírném sešlápnutí nic ale více už začne..Takže mě opravdu napadá pouze to relátko a nebo něco špatného na škrtící klapce, tak je též pár čidel či ventil regulační.Jako na to že jsem vyučený mechanik a elektrikář, tak tohle mě fakt zaskočilo a můžu se vrátit na základku.

Nechci odběhnout od tématu, ale taková rychlovka. Digi ukazatel klimatizace a teploty. Jak je to s podsvícením? Svíti všechny čudlíky a nebo jen nějaké? Mě právě pouze pravá strana abych viděl na přidání a ubraní teploty interieru, pak displey a diody po zapnutí ofuku oken atd..jinak samotné čudlíky zeleně nikoli a tak na ně nevidím.. a na el.okna nesvítí žádny spínač, nechci to rozebírat pokud nebudu mít jistotu že má svítit vše, proto se ptám a je mi divný, že by jen tak odešli diody na osvicení čudlíku.

MAX6  
J.
2012-09-16 21:57:18

S tim podsvícenim. Jestli už máš ve výbavě automatický dojezdy oken tak maj svítit čudlíky,který ten dojezd mají. U 626 se dělal automatický dojezd jen u řidiče,takže na hlavnim panelu by měl svítit maximálně na řidičovym tlačítku nápis AUTO. Záleží teda na výbavě.

To podsvícení klimtizace tak ze zadu jsou žárovky. Stačí panel vyndat a vyměnit zezadu žárovičky.

MAX6  
J.
2012-09-16 22:14:41

Jestli máš teda automatickou klimu s digitálnim displejem,tak zezadu jsou š žárovky. Tady jsem ti hodil foto a červeně zakroužkoval žárovky.

MAX6  
J.
2012-09-16 22:24:43

Tady máš ještě rozkreslený ty relátka. Je jich tam docela hafo v tom místě co popisuješ - imobilizér,zamikání dveří,klakson,alarm atd. atd.

2012-09-19 00:03:19

Díky za ty žárovky. Taky mi svítí jen pravá půlka ovládání klimy. Levý a spodní knoflíky v noci nevidím... Takže žírovky tam jsou!

2012-09-20 17:39:31

Perfektní chlapi, fakt moc dík. Co se týče dojezdů, tak mám pouze řidiče a ani to nesvítí :D Takže vyndat a pokoukat co to tam šibe :)) Co se týče fotek, opravdu moc dík, rozeberu, vyměním, já už se bál, že tam budou trapný diody a budu muset letovat. Dám dovolenou a mrknu se na to celý, to cvakání je děs, ale ještě horší je teda to ložisko, každým sešlápnutím to začne neskutečně vrzat a pištět a čím dál častěji, takže vyměním jak spojkový, tak i to hřídelové malé a snad to přestane a namazat spojkový pedál :D

Jinak opravdu díky za rady..Pak povím (napíšu) co to cvakalo..

2014-09-15 20:06:15

to cvaká relátko u váhy vzduchu, které odčerpává vzduch z nádrže. chvíli by to cvakat mělo, ale ne víc než 10-15 minut. vím od servismana přímo ze servisu Mazda


Odpovědět