Fórum - Téma


Srovnání MX5 v průběhu vývoje


Fórum MX-5 (obecně) Srovnání MX5 v průběhu vývoje

Informace o modelu: Mazda MX-5



2015-12-03 00:28:31

Ahoj.

Zajímaly by mne zkušenosti majitelů, nejlépe těch, kteří jezdili s více typy.

Jak by jste charakterizovali rozdíly mezi jednotlivými řadami? Zajímá mne několik oblastí. Vzhled je velmi individuální záležitost, ale.... jak vidíte rozdíly ve výkonu, v jízdních vlastnostech a rozdíl v reznutí podvozku ?

Jiří.

2015-12-03 11:01:03

Ahoj,

vlastní MX5 jsme si nadělili vloni k Vánocům ( 2 litry, "pevná" střecha, NC ). Je to auto pro radost se sqělými jízdními vlastnostmi - oproti supersportům má jen asi 170 PS, ale samosvor, min. hmotnost a dostatečně veliký kufr pro týdenní výlet (190 l). Podvozek není přehnaně tvrdý - i když ráda odskakuje - jízda je komfortnější než s mnoha SUV a ovladatelnost se blíží motokáře - jízda se staženou střechou je nepopsatelná - dokud lze udržet rychlost do 80km/h může pršet/sněžit - ovšem při větší přůtrži je 15s (než serva zavřou střechu) zatraceně dlouhá doba...

Měl jsem půjčené i "sportovnější" modely MX5: 20% vysoká pneu (na dlažbě poletuje vzduchem) + tvrdá sedadla (za hodinu přijdou křeče) možná patří na okruhy, s MX5 - NC s 205/17 - 45 s "měkkými" tlumiči se dají komfortně projet celé Alpy.

Motor 2l (+6kvalt) má o něco větší výkon + samosvor - je zábavnější než 1,8 (+5kvalt) - než člověk zjistí jak se dají ošoupat gumy po "několika málo" driftech:)

Na alpských kopcích bych dalších 50 (100?) koní uživil, ale to už je dost extrémní - i menší motory dají dost zábavy a Mx5 je suprově vyvážené auto - až na šotolině jsem uvěřil, že je "nedotáčivě-přetáčivá".

Můj dojem je, že nejdůležitější je mít dostatečně odolného spolujezdce/kini:)

H

2015-12-04 23:11:18

Ahoj

Jak se dá udržet rychlost pod 80 km/h..? To když vezete babičku z domova důchodců na kardiologii..?

J.

2015-12-06 10:41:21

Ahoj, sorry, to byl překlep - tam mělo být samozřejmě "nad 80"

Jednou se mi podařilo udržet rychlost +- do 110 - několik stovek km bez tempomatu ( Praha - Rujana v noci ) bylo utrpení, odměnou byl rekord spotřeby ca 6,9 l/100 km

Zato nad 200 se ručička ukazatele stavu v nádrži sune viditelně(!) k nule

Při normálním ježdění je to někde mezi 7,5 - 8 l/100km - v dnešních kolonách se najezdí stovky km než přijde kousek cesty, kde se pořád někdo nelepí na čumák a Mx5 může ukázat co umí


Odpovědět