Fórum - Téma


Spotřeba oleje M6 GH 2.0 Benzín


Fórum 6 GH Spotřeba oleje M6 GH 2.0 Benzín

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2

2012-07-17 07:15:22

Zvolil bych 10W40 nebo lépe 5W40. A proč zrovna Motul, myslíš že je v něčem lepší než třeba Mobil 1, který je za polovic ?

2012-07-17 09:02:14

no já nevím, lil jsem ho do své mrkny, pak do M3 a myslím si že je dosti kvalitní! Za kvalitu se přeci platí ... prostě jsem si ho oblíbil ....

MAX6  
J.
2012-07-17 11:19:00

Zvolil bych tu viskozitu oleje,kterou lili v servisu (typuju 5W-30). Jestli si ale auto nějakou tu deci oleje vezme,tak bych přešel na hustčí (10W-40). Motul je docela známá značka. Rozhodně bych nekupoval neznámí věci nebo pofiderně levný oleje. Až se zadře motor,nebo ztratí tlaky tak můžeš nadávat jen sám sobě a ušetřený peníze dáš za opravu a ještě si připlatíš.

2012-07-17 18:55:25

Na téma motorové oleje by se tady dalo diskutovat celé týdny

Tady je nějaké fundované čtení o olejích a jejich výrobě:

http://www.oleje-pema.cz/...rabi-zakladove-oleje.html

2012-07-18 13:13:12

já dávám do 2.3 10w50 od Q8. Motor se dost zahřívá a zdálo se mi že tu teplotu 10w40 nezvládá.

MAX6  
J.
2012-07-18 13:21:42

Luban748: To s tim ale jezdíš závodně ? Z fabriky tam lejou 5W-30 a ten to zvládá bez problémů. 10W-40 už vydrží hodně,teda pokud s tim fakt nejezdíš někde po trati.

2012-07-18 14:01:06

Závodně s tím nejezdím, ale měl jsem sundané víko u rozvodu a v motoru byl usazený přepálený olej tak jsem dal radši tu 50. jinak ten předemnou jezdil 5w40. 5w30 se dává jenom kvůli emisím a spotřebě ale pro motor to není nic extra. Můj názor

MAX6  
J.
2012-07-18 14:16:02

Ty usazeniny co si viděl se dělaj ze dvou důvodů: Jednak že olej měníš pozdě (problematika typu longlife ) a hlavně se to dělá,když nastartuješ a chcípneš motor dřív než se pořádně olej prohřeje (typická městská jízda).

2012-07-18 14:53:18

ty max ... můžu do 6tky teda hodit 5w 40?

2012-07-18 14:59:14

Luban748: Přesně tak, tyhle řídké sračky jsou trendem moderní doby. Za prvé kouzelná formule longlife která se běžných uživatelů netýká, ale obchoďáci s jejich nájezdem kteří by normálně měnili olej každý druhý měsíc tohle uvítají no a motor to nějak přežije

Druhou věcí jsou ty emise a spotřeba. Standard pro naše klimatické pásmo je 10W40 a když něco extra tak 5W aby to v zimě nebylo tak tuhý a dřív se to mazalo a 50 když to tomu někdo víc šlape za krk.

MAX6: Jak se může olej začít usazovat když se ještě ani pořádně nezahřeje ?

MAX6  
J.
2012-07-18 15:29:18

Standard pro naše pásno tak nějak neexistuje. Např. "standard pro naše pásmo" u MPS je podle fabriky 0W-30. Výrobce určí co je standard.

MAX6  
J.

looptrop, 2012-07-18 14:53:18 napsal:

ty max ... můžu do 6tky teda hodit 5w 40?

2012-07-18 15:34:49

Jestli s autem jezdíš i pro zábavu (trocha ostřeji),tak tam dej tu 40. Ta vydrží větší teploty. Ale nejdřív bych podle servisu zjistil co se tam lilo předtim. Švagr do 2.3 7 let lil 5W-30 a protože mu to ten olej v 260000km začlo trocha baštit tak tam začal poslední 2 roky dávat 10W-40 protože je hustější. Teď má najeto skoro 290000km a NO PROBLEMO. Hlavní je vyprdnout se na nějaký intervaly výměny 20000km a víc a měnit ho tak okolo 15000kmkydž jezdíš často mimo město a když jen ve městě tak 10000km nebo 1rok

2012-07-18 15:37:22

Adventurer: přesně tu 50 dávám proto že tu 2,3 občas trochu proženu a prostě se mi to co v motoru bylo po ježdění na castrol 5w40 nelíbilo. Podle mě zrovna tento motor 2.3 nemá moc dobře vyřešený chlazení oleje a vody v motoru taky zrovna moc není a to je i duvod opotřebení pístních kroužků u těchto motoru a následně vysoká spotřeba oleje.

2012-07-18 15:56:23

ostřeji se taky rád projedu, ale není to zas každý den. Jezdím více okresky, ale i město. Ptám se proto, že mi z M3 zbyly doma 2litry 5W-40 a do auta se nalívalo dle servisky to co v mazdě, takže klasika 5W-30.

Jsem ze starý školy, takže měním po 10t km ;)

MAX6  
J.

looptrop, 2012-07-18 15:56:23 napsal:

ostřeji se taky rád projedu, ale není to zas každý den. Jezdím více okresky, ale i město. Ptám se proto, že mi z M3 zbyly doma 2litry 5W-40 a do auta se nalívalo dle servisky to co v mazdě, takže klasika 5W-30.

Jsem ze starý školy, takže měním po 10t km ;)

2012-07-18 16:01:58

Tak tam klidně nalej tu 5W-40. Je to opravu jedno.Jestli nebo až ti to začne trocha baštit olej,tak přejdi na 10W.Ta je hustčí a ucpe mezery v motoru.

MAX6, 2012-07-18 16:01:58 napsal:

Tak tam klidně nalej tu 5W-40. Je to opravu jedno.Jestli nebo až ti to začne trocha baštit olej,tak přejdi na 10W.Ta je hustčí a ucpe mezery v motoru.

2012-07-18 18:49:25

To druhé číslo značí vyšší viskozitu u zahřátého oleje, tzn. když chceš vymezit drobné vůle tak musíš jít na 50 nebo 60. Například longlife 20 je po zahřátí jako voda takže když budeš neustále motor přetáčet tak to kloudně nemaže. První číslo značí viskozitu studeného oleje.

MAX6  
J.
2012-07-18 18:59:26

V tom máš sice pravdu,ale musíš brát,že největší vůle má motor když je studenej. Po ohřátí se většinou vůle vymezí sami a když ne,tak je motor stejně zralej na opravu. Proto vétšinou auta začnou čoudit jen za studena a po cca 5km přestanou. Když už jde dým z vejfuku i po ohřátí tak můžeš přemejšlet nad novejma kroužkama nebo minimálně guferama na ventilech. Ale to už odbočuju od tématu :)


Odpovědět

1  2