Fórum - Téma


Spotřeba oleje M6 diesel


Fórum 6 GG / GY Spotřeba oleje M6 diesel

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



zed
2010-03-01 17:07:37

Ahojte. Mám diesel 2,0l ,r.v. 2005. Mám ji teprve chvíli a samozřejmě jsem hned po koupi nechal vyměnit rozvody a filtry a taky olej. Dal jsem tam Castrol SLX Professionall 5w30. Najel jsem cca 1200 km a musel jsem dolít 0,5l a ted po dalších 1500 km mám opět pod ryskou MIN. Auto nijak zvlášť nečoudí, nikde nic nekape...Nevíte čím by to mohlo být? Mají sice uvedenou v manuálu nějakou toleranci 0,7l na 1000km ale stejně se mi to zdá hodně.

Nebo je možné, že předchozí majitel už tam dával olej s vyšší viskozitou a když jsem teď dal tento, že to může být i tím?

Nerad bych každých 1000 km kupoval litr oleje

Díky za rady.

2010-03-01 17:42:47

hm ta spotreba oleja ja riadna ,myslim ze ked das olej 10w-40 o moc sa to nezlepsi . a mohlo by to byt zodrate kruzky alebo zle turbo

doris  
Doris
2010-03-01 18:54:41

Dala bych tam tu 10W-40, přecijen je o něco hustější a spotřena oleje by mohla klesnout. 5W-40 je pro naše klima zbytečný. Kolikrát se startuje při -30°C ?. My pro diesel ( i když jiný motor i auto) používáme 10W-40 a vše funguje v pohodě, spotřeba oleje prakticky nulová - nikdy nebylo znát úbytek i po 6.000km, kdy ho měníme a starty v zimě naprosto perefektní.

2010-03-01 19:32:43

Zdravím, ta spotřeba je řádná, momentálně jsem přešel na 5W-40, před tím jsem tam měl 10W-40 a mohu říct, že 10W mému motoru rozhodně nechutná... motor klepal za studena (ventily, než se nasál olej), dal jsem 5W (Castrol Magnatec) a při teplotách pod nulou již o divných zvucích nevím a motor se celkově ztišil při běhu za studena, bylo to hodně poznat, i můj sluch zbystřil a momentálně motor nevyluzuje žádné klapání.

Tudíž i přes předchozí používání 10W-40 za sebe říkám, že 10W běžně ne (jen pokud motor žere olej), jinak tam lít 5W-40 (samozřejmě určené výkonostní třídy). Cenový rozdíl mezi 5W a 10W není dnes již tak markantní.

Pokud trpí tvůj motor tak velikou spotřebou oleje, nebude "desetwéčtyřicítka" marná a zřejmě bych ji v tomto případě také použil. Do svého benzinu, po předchozí zkušenosti, již ne. Nyní budu sledovat, zda olej po zpětném přechodu na 5W neubývá...

zed
2010-03-01 21:16:57

Díky za postřehy. Ohledně toho turba...dá se to nějak diagnostikovat že by ta spotřeba oleje mohla být zapříčiněna tím? Já právě nemám pocit že by to turbo nějak vadlo při zátahu nebo nějak jinak blblo..jen párkrát za studena jsem slyšel, když jsem více přidal, jakoby trochu víc pískalo, ale tomu jsem nepřikládal velkou váhu. Auto má dle tachometru najeto cca 96tis km, ale je možné že má i o 30 tis více. Sice má servisku, ale poslední kontrola je v 89tis pred 2 roky. Tohle jediné mě ted na tom autě trápí. No asi po cca 10 tis ten olej vyměním a zkusím napřed ten 5w-40 a pak uvidím.

zed
2010-03-02 21:09:26

Tak už jsem asi zjistil co je příčinou zvýšené spotřeby oleje. V Mazdě mi poradili sundat hadici od turba a zjistit zda je tam olej. Udělal jsem to, a hadice je zevnitř opravdu docela mastná od oleje, takže pravděpodobně ten olej uniká přes turbo....Tak mi řekli že buď se s tím teda smířím (spotřeba cca 0,5l/1000km) nebo pořídím nové turbo Takže asi budu krom nafty lít do M6 i olej

2010-03-03 19:30:08

Skus tam dat hustejsi olej, tak ako ti tu radili (10W-40). A hadica od turba byva od oleja vzdy. Otazka je, v akej miere.

zed
2010-03-15 13:03:09

No takže v brzké době asi vyzkouším ten hustší olej (napřed 5w-40). Pokud ani to nepomůže, tak asi půjdu cestou repase turba. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti? Psal jsem si už do nějakých specializovaných turboservisů a ceny za repas jsou všude cca 11tis vč DPH, nové turbo vyjde na cca 29 tis bez DPH.

Myslíte, že repasované turbo je dobrým řešením? Nějaké záruky by na něj taky měly být poskytnuté ne?

A máte někdo teda nějaké dobré zkušenosti s nějakým takovým servisem?

Já jsem zkoušel zatím:

http://www.specialturbo.cz/

http://www.turbocar.cz/cs.html

2010-03-15 16:48:48

petro canada vyrabi i 10W40 v plne syntetice ... asi bych sel touhle cestou

jinak myslim ze pullitr na tisic km by me asi nedonutilo k repasi turba, ja mam spis opacny problem ... diky DPF mi oleje spis pribyva

2010-03-15 17:55:55

2010-03-15 19:06:37

Zed: Odkazy vypadají profesionálně, řekl bych fundovaně...

Tak než bych jim to tam dával (než tě vojedou...jelikož o to tady především jde)

...bych si jistě ověřil, nebo nechal zkontrolovat co se dá...od "normálního" automechanika.

Mám z toho takovéééj špatnéééj pocit...(tropická bouře)

Mno, mi olej nežere vůbec.../140t/ Měnil sem 5W30 orig tak před 4t...zatim full.

A ani nepřibejvá... ...nemám "DéPéHá"


Odpovědět