Fórum - Téma


Spotřeba oleje - jak s tímto bojovat aneb nekonečný problém


Fórum O článcích Spotřeba oleje - jak s tímto bojovat aneb nekonečný problém



Diskuze o článku

Spotřeba oleje - jak s tímto bojovat aneb nekonečný problém

Nekonečný boj se spotřebou oleje - téma které není nikomu cizí Hodně z nás, nejen Mazdařů a nejen zde na klubu, spojuje nejen láska k těmto vozům ale také problém který se tu denně omývá a to je spotřeba motorového oleje. Jistě si všichni majitelé starších vozů ale i ti co koupili vůz mladší avšak ve špatném stavu položili otázku, co je lepší s tímto problémem udělat a jak postupovat. Osobně se s...


1  2

 Magnetto  
2016-04-16 03:38:07

Děkuji všem za shlédnutí tohoto článku a opět věřím, že minimálně alespoň jednomu z vás pomůže s rozhodováním co dál s motorem který spotřebuje netolerovatelné množství oleje.

Do článku ještě v nejbližší době přibudou fotografie celé práce a v případě zájmu i cenové relace celé generální opravy.

Tato diskuze slouží pouze k článku a prosím tedy všechny diskutující - držme se tématu.

 Magnetto  
2016-04-16 17:27:15

Aktualizace den po generální opravě:

Olej byl ráno zkontrolován a neubyla ani kapka. Olej má barvu takovou jakou měl při nalévání.

Po dnešním nájezdu cca 150 km je hladina oleje pořád na stejném místě a koncovka výfuku je pořád čistá. Po startu ani známka po dýmu. Motor se rychleji ohřívá na provozní teplotu a zvuk je krásný. Pořád zajíždím ale myslím že výkon je z daleka někde jinde. Lepší to už být nemůže Ty reakce na plyn jsou úplně super

16.4 - najeto 203 km od generálky

17.4 - najeto 560 km od generálky (ani kapka neubyla)

19.4 - najeto 1063 km od generálky (ani kapka neubyla a olej má stejnou barvu jako při nalévání)

Do výměny oleje zbývá 437 km

  • olej který je momentálně v autě: Total Quartz 9000 5W-40

2016-04-28 09:38:30

magnetto: Uf, to bolo počteníčko Viem si predstaviť, čo si zažíval, keď si išiel po oprave poprvé naštartovať. Napínavé ako špenát, no. Takže - GRATULUJEM k znovuzrodeniu! . A nech ti to slúži ešte aspoň 500 tisíc.

A ukážte sa

 Magnetto  
2016-04-28 12:50:38

merlinhawk: Díky moc. Krásný to pocit na prvním nastartování kdy chytla hned napoprvé. Mám i dokumentační video ale to ti pak ukážu osobně. Nyní mi chybí najet asi 230 km do výměny prvního oleje. Nechal jsem to při 1500 km a ty ještě najeté nemám. Nesebral ani kapku za nějakých 1270 km

2016-04-29 14:23:27

gratuluju k úspěšné (klep klep na dřevo) generálce! :)

takže suma sumárum za úbytek oleje mohly zapečené pístní kroužky?

 Magnetto  
2016-04-29 14:28:20

bumerank: Díky

Pístní kroužky, nepořádek (karbon v motoru), gufera ventilů a další... Vše v jednom.

2016-04-29 15:50:06

Super článek. Mě se bohužel po výměně kroužku olej stále ztrácí. Najeté 3500 km a dolito 2L ale je to olejo žrout 2.3L :)

 Magnetto  
2016-04-29 15:57:46

kikilo: Díky. Dělal jsi i hlavu nebo jen kruhy?

2016-04-29 18:29:21

magnetto: Hlava byla také dělaná. Přebroušená a měněna buffera ventilu plus kompletní čistění...

 Magnetto  
2016-05-03 02:46:31

K dnešnímu dni (3.5.2016) má můj generálkovaný motor najeto 1483 km.

  • Ani známka kouře (ani při sjezdu 6 km kopce a brzdění motorem)
  • Ani kapka oleje neubyla
  • Motor má čím dál víc síly a celkově jede lépe a pružněji

Dneska budu měnit olej (při 1500 km), nyní mám v motoru olej Total Quartz 9000 5W-40 a ten dám i nyní.

2016-05-03 02:54:09

magnetto: blahozelam... co jinak nespis? Vzdyt je 02:50 ja bych sel spat ale swm v praci na nocnej.

Jinak co muzu udelat pro to aby muj mazel zustal v stave jakom je. Tzn nezrre olej de pekne. Ako je potreba se o motor starat aby to tak zustalo aspon 100 tisic km? Co vse mu mam dopriat aby slapal dal jako hodinky?

Ako predchadzat tomuto vecnemu problemu se zranim oleje.

Da se to vubec?

 Magnetto  
2016-05-07 22:34:51

agg84: Všechno je jen o tom jak člověk o své auto pečuje a jak s ním zachází.

Jak zapříčinit spotřebě oleje? Ono to má dva faktory

  • 1. Dodržovat pravidelné servisní intervaly a chovat se k motoru tak jak má
  • 2. Nic není nesmrtelné - toto platí i pro díly které se opotřebovávají

K tomu bodu číslo 1. jen napíšu, že to jak se díly opotřebovávají má velký vliv na to jak se majitel ke svému vozu chová. Pokud budeš točit studený motor nebo třeba opakovaně a v krátké době startovat, nemůžeš čekat že motor vydrží tolik co motor který jezdí dálky.

Jak se vyhnout či oddálit poruše? Jednoduše. Měnit olej tak jak se má, nepoužívat žádné "sra*ky" které do motoru nepatří, netočit studený motor a zbytečně jej nepřetáčet / podtáčet, pravidelně kontrolovat ostatní komponenty které se opotřebovávají a vyměnit je dřív než způsobí další a větší škody.

Abych pravdu řekl, mě je to celkem jedno jak se každý ke svému motoru chová ale myslím že na to doplatí vždy ten co to koupí po něm. Ono vím že když si pojedu na okruhu opakovaně dráždit otáčky a budu motor honit jak blázen, nevyjde mě to na takové peníze protože si jej umím opravit. Jsou mezi námi i "brečáci" kteří jedou do servisu vyměnit stěrače a brečí že to stálo 890 Kč i s lištami.

Zrovna tu mám jednu Mazdu na GO motoru. Uvidíme jak se podaří.

2016-05-08 20:03:43

magnetto: Ahoj, tak studeny motor v zadnem pripade nevytacam.

A co se tyce vymeni veci ktere se opotrebujou driv nez narobeji dalsi problemi, tak tym myslis co?

Teda ja se ridim heslem ze "co nepali to nehasim" tzn ze kdyz auto slape jak hodinky tak jedine co delam je ze vymenam olej a tankuju benzin. letos mne ceka jeste vymena vsech filtru a mozna kupim aj nove svicky (nevim jak poznat ze je to uz potreba menit) Auto startuje na tuknutie, nekedy po otoceni klicku za 1 sekundu a nekedy mu trva 3 sekundy kym chitne ale ci byly mrazi nebo horko otocim klickem a naskoci.

Chapu na druhej strane ze znalec jako ty nebo jiny fajnsmekri mozna budou pocut uz z hluku motora ze je treba neco spatne, ze tamto treba vymenit atd... ja ale NE, protoze na to nemam potrebne vzdelani a jak rikam nehasim co mne nepali.

Takze skus prosuimte mozna trocha rozpisat co si myslel tym vymenit dily ktere se opotrebovavaji driv nez naddelaji vacsi paseku.

Jinak jeste z jiniho soudka, ja sem si myslel ze ty ruzna aditivita kvalitna overena co se leji jako prisada do oleja pomaji motor vic chranit, najme pri mazani ze se tak neopotrebovavaji pohyblive soucasti atd.

Treba v poradu autosalon v reklamne casti predstavovali pripravek ktery z dvoch rovnakych vozu udelal dve uplne rozdilne vozy, co se tyce kompresniho pomeru ve valcich, emisii a take spotrebe paliva. Ten rozdiel kdyz to merali kde jedno melo pridane to aditivum a druhe ne, byl uplne sileny v dobrem slova zmyslu.

Uprimne take nad tym premyslim ze to pred vymenou oleje do toho mazla naleju. pak se to leje jestte 3x ci tak nejak.

je to tenhle produkt, ktery tady nedavam jak reklamu ale jako skutecne overene aditivum ktere testovali v poradu autosalon.

http://atomiumshop.eu/ind...uct&path=59&product_id=51

kdyz je to proti predpisum omluvam se a muzou to admini ten odkaz vymazat. (prispevek mi nechte prosim)

2016-05-10 14:56:33

Taky jsem na to aotmium koukal a hledal jsem recenze. Nikde nic moc, až jsem našel na fóru Mini Cooprů odkaz na tento článek: https://www.oleje.cz/clan...isady-do-motorovych-oleju ..oproti tomu přísady do benzínu jsou prý o něčem jiném, například VIF aditivum do benzínu s mazivostními přísadami pořád vyhrává nějaké testy, takže jsem ho koupil a budu ho teď zkoušet. Cenově vyjde lépe (cca 45 haléřů na litr benzínu), než kupovat prémiová paliva od Shell, OMV, Benziny apod., která ale stojí alespoň o 1.5Kč/l více a v podstatě dělají to samé..pokud teda nemají vyšší oktanové číslo, což už je zase jiná :)

 Magnetto  
2016-05-10 16:22:45

agg84: To že dělám základní GO motorů na kterých jsem se dost naučil a tak pomáhám ostatním neznamená že jsem odborník. Co jsem myslel tím "vyměnit než udělá více škody"?

To že třeba není vhodné čekat až se to vysype a pak shánět nebo nechávat opravit. Do tohoto tématu to rozhodně nepatří ale když už jsme tu, napíšu to zde - nyní prosím zpět k tématu.

  • Tyčky stabilizátorů (měním po 4000 km) - když upadne, zlomí se ti o kolo a urve brzdovou hadici... Už jsem to viděl na vl. oči.
  • Svíčky (měním po 4000 km) - tím zabráním tomu, že auto nevynechá ani jednou a hlavně, nestihnou se tak zanést.
  • Brzdové kotouče (měním po 10 000 km) - i když jsou jako nové, rád se na ně spolehnu. Stejně tak na destičky.
  • Ložisko vyměnit hned při prvním hvízdnutí - nechá se-li to tak, super, může to vydřít náboj ne-li hůře.
  • Chladící kapalina (měním 2x ročně) - proč? Jezdím na plný plyn a proto bych rád aby měla potřebné hodnoty.
  • Olej - ...
  • Další díly - Měním proto, že seženu nějaký lepší než mám já a tak tím prodloužím životnost. Vše si po troškách opravuji, renovuji a konzervuji (viz fotky které nahraju z poslední doby)..

P.S. Až bude mít někdo čas napadat mě za to, že měním zbytečnosti, přečtěte si mé články než začnete útočit. Mimochodem, všechny peníze které vydělám za opravy aut a ve svém zaměstnání utrácím za svoji MAGNETTKU a své auto, nikoli za drogy, pokuty a alkohol. Možná se ozve i Fishi který ví proč mi auto svěřil.

Toť vše, nyní zpět k tématu

2016-05-10 19:08:02

Přesně jak píše MAGNETO chcete-li předcházet vetším opravám nebo mega opravám tak je důležité vyměňovat ostatní díly menšího rázu. tím i zaručit lepší chod... Já jezdím hodně ostře a tak se chci spolehnout na všechny díly v autě a ne se modlit za každou dírou,zatáčkou...... Chci vědět, že když do toho sednou moji blízcí tak se v tom nezabijou i v těch největších rychlostech.

nechci se někoho dotknout, ale jaký je rozdíl mezi českou čokoládou a německou? Třeba použítí umělých barviv éééčka..... takže jaký asi bude rozdíl v palivech? třeba ten že neobsahují tolik vody aby se vám nezničili vstřiky, čerpadla......

Většinou se používá selský rozum když to někdo neumí odhadnout tak např. jiné klepání tzn. někomu něco říct at se na to podívá.... Dodržovat intervali viz servisní knížka.

Když jsem koupil auto tak jsem si myslel že když to párkrát zakouřilo tak si tam dám pár aditiv a vše bude ok. dal jsem BG na utěsnění motoru , čistič na vstřiky.......... (Pravděpodobně rozežral karbon i tam kde neměl) ejhle po roce a půl konečná. dával jsem tam kvalitní benzín. nechával jsem to vždy ohřát než jsem se rozjel... bohužel už byl načatý a tak jsem díky bohu našel fajnové chlapíky, kterým můžu důvěřovat a dělají mi repas celého motoru (GO) aniž bych jim stál za zadkem ( viz pár servisů co na to čuměli...).

Tím chci říct že, když vydržel motor 250 000 km bez aditiv a pouze se dodržoval intervali a měniil věci co se mi nezdály tak Díky tomu to tak dlouho vydrželo. a nikdo předemnou nenalíval žádné aditivum.

Takže můj názor je takový že aditivum nedávat Ten olej je už tak navržený a tak to má být. Může se to akorát poprat. Výměna oleje co 10 000km a je to né žádné sračky long life atd... nechte si někdo udělat testy loglife oleje a pak poznáte že je to naprd. 10 000km je nejlepší hranic. Prostě vše má omezenou dobu trvanlivosti.

Prostě souhlasím s MAGNETEM

 Magnetto  
2016-05-11 11:07:45

A proto ti dam po složení motoru náplň oleje kterého mam i já. Ono pokud je motor staveny na nějaké normalizovane dily a náplně, nemůže tam člověk rvat to nejlevnější nebo něco co doporuci nějaký "znalec". I motory které jsou staré deset a více let umí jezdit bez jediné spotřebované kapky oleje.

Však uvidíš. Čekám na hlavu která by mela byt dnes hotova a tak budeme pokračovat. Hod si nějaké fotky do profilu ať je vidět kolik jsi do toho věnoval úsilí. A peněz.

 Magnetto  
2016-05-27 08:41:28

Tak, dnešním dnem odevzdávám další generálkovanou Mazdici která u mě nějaký ten den pobyla. Jede jako nová a já mám radost z toho, že bude i majitel a místní člen spokojen. No, uvidíme

Opět se jedná o motor FP z auta Mazda 323F BJ 1.9 84kW. Kdo bude další?

2016-05-27 08:51:54

fishbone5110: súhlas, olej by som neupravoval. Ak chce niekto niečo pre motor urobiť, tak všetko to dobré, čo sa tu na fórach povedalo. Aditivovat palivo, aby sa zmiernili následky, šanovať motor, apod. To platí aj pri tankovaní dobrého paliva, akurát pri ňom sa motor ľahšie udržuje v dobrej kondícii.

Časom by som chcel napísať kratučký článok, aký je rozdiel v spaľovaní benzínu a nafty. Myslím tým samotný "chemizmus" spálenia.

magnetto:

2016-05-28 21:38:20

Tak já měním olej po 12-13 tisících,dávám běžnou polosyntetiku,mám najeto 200000km a mezi výměnami olej nedolévám,ubude tak půl cm na rysce. Svíčky jsem neměnil už 80000km...asi bych je už mohl vyměnit ne?


Odpovědět

1  2