Fórum - Téma


Spotřeba oleje


Fórum 3 I BK Spotřeba oleje

Informace o modelu: Mazda 3 I BK


1  2

2014-11-18 13:26:50

Taky jsem četl tady na foru, že by mohlo i pomoct zahustit olej nějakým adetivem "No smoke" a nebo dávat hustější olej.

MAX6  
J.
2014-11-18 13:29:00

pierre1986: aditivama do oleje zničíš aditiva v samotnym oleji. Hustčí olej funguje,ale není to dlouhodobý řešení.

2014-12-19 10:19:11

Vzhledem k tomu, že počasí nedovoluje vlastnoruční výměnu pístních kroužků, rozhodl jsem se vyzkoušet nějaký "kouzelný" lektvar pro motory. V životě bych takovou volovinu neudělal ale jak se říká, vyzkoušet se má všechno. Třeba se to bude někdy někomu hodit a podle tohoto příspěvku nazná zda je vhodné vůbec něco takového použít.

  • 18.12.2014 - Vyměnil jsem olej vč. filtru za Sunoco Futura 10W-40 (při 133 842 km)
  • 18.12.2014 - Oleje jsem použil asi 3,4 litru a dolil asi 325 ml toho zázraku Super Charge od výrobce Wynn´s.
  • 19.12.2014 - Hladina na měrce je po ujetí asi 140 km pořád na stejném místě. Zatím je vše v pořádku.
  • 20.12.2014 - pokračování..

V čem jsem zatím poznal rozdíl? V tom, že když auto nastartuji (ráno studené) vyletí z výfuku dým ale ne jako obvykle, spíš takový jako se používá na diskotékách. Drží se asi půl metru od země a stojí na místě. Další poznatek je že koncovku výfuku která byla standardně i po ujetí 20 km černá jako prase je nyní pořád čistá. Auto při podřazení, rychlé akceleraci, teplém startu atd. nekouří - pouze asi 5 sekund po studeném startu. Kroutící moment je znát lépe a celkově, auto již díky vyšším tlakům nemá výkonové díry při určitých otáčkách.

Závěrem - Budu sledovat chování motoru a celkově funkčnost tohoto aditiva kterému jen tak mimochodem nijak nevěřím a do motoru jsem to nalil v rámci testu. Motor jsem vytočil i několikrát až na samý omezovač při vypnuté funkci TCS takže je momentálně pod nátlakem závodního módu tak jako VW Golf IV 18-ti letých namachrovaných bl*ců.

Jak Max píše, jedná se podle mého o dočasné řešení takže buď motor odrovnám tímto sajrajtem úplně a nebo mu to pomůže do výměny pístních kroužků a částečné GO některých jeho částí. O zbytek poznatků se podělím.

MAX6  
J.
2014-12-19 10:45:57

Tady bych jen trošku upravil tu svojí hlášku,že výplachy nic moc neudělaj (směrem k lepšímu).

Mám tu na doježdění M6GG 2.3 kterou když jsem přebral tak v sobě měla asi přes 30000km starou olejovou náplň neznámého výrobce 10W-40,baštila 1litr na 400km (50% město 50% mimoměsto) a to i po výměně za jiný určitě kvalitnější olej a na 1 a 3 pístu byly tlaky tak nějak hodně špatný. Protože se mě nechtělo motor rozebírat a kvalitní čističe jako Motul Engine Clean co má TÜV byly moc slabý na takovýhle zahnojení,tak po pár hledání a doporučení jsem ozkoušel výplach od BG konkrétně BG109.

Po prvnim výplachu z motoru vytekli abolutně hrozný věci: olej super černej,místama malinký hrudky a k tomu neuvěřitelnej smrad. Potom jsem nalil novou olejovou nápl Castrol 5W-40 + novej filtr. Na jízdě nebylo ani nic znát až na to,že auto začalo baštit olej 1litr na 1000km a olej ani po 500km nebyl hnedka černej jako se tomu dělo dřív,že když jsem nalil novou náplň tak za 200km byla černá jak boty. Takže jsem s autem ujel asi 5000km a udělal výplach pomocí BG109 znovu. Tentokrát už vytejkal jen černej olej,ale byl pořád řídkej,žádný nechtěný hrudky nebo něco takovýho jako tomu bylo předtim. Zkusil jsem udělat test tlaků a ejhle najednou bylo všecko v pořádku a tlaky skoro jako nový a hlavně všecky stejný. Tim druhym výplachem jsem se dokonce posunul na spotřebu (upozorňuju,že to auto když žralo 1litr na 400km tak jezdilo na NO NAME 10W-40 i na třeba Castrol,Valvoline 10W-40) 1litr na 1500km tý 5W-40. Od tý doby auto ujelo nějakejch 10000km a pořád všechno stejný.

Takže moje schrnutí je,že výplachy určitě dokážou pomoct, ale novej/repasovanej motor od toho nečekejte. Ten kdo viděl zapečený kroužky,tak jistě vý jak je docela těžký odstranit tu zapečenou vrstvu okolo pístních kroužků i za pomocí frézky/nože/škrabky na čištění drážek pístů.

2014-12-19 10:51:43

MAX6: Jak píšeš, to je super.. Taky by se mi to líbilo aby to jelo na 5W-40 a žralo tak málo.

V každém případě je můj krok pouze jen na vyzkoušení a potom se podívám jak vypadají písty při té výměně. Jestli motor zadřu do té doby nevím ale snad ne. Ten čistič je drahý nebo jak? Taky bych do toho šel před tou výměnou z důvodu jednodušší demontáže a GO..

Výplachy nehodnotí - neznám... jen to sviňstvo co jsem tam nalil bylo husté jako salko a musel jsem to nalít do rozehřátého oleje. Co to udělá nevím (krom toho že to zahustí olej jako sádlo)... Ten výplach určitě schvaluju... chcíííí


Odpovědět

1  2