Fórum - Téma


Spotřeba??


Fórum 3 (obecně) Spotřeba??

Informace o modelu: Mazda 3


1  2  3  4  5 ......... 6

2012-08-04 12:35:40

M3 2.0 2004, spotřeba 8,1. průměr po 7000 od února do července, 60% okresky (60-110) 20%město(40-60),20% dálnice 130-??? :) )

Shaddix, 2012-08-04 12:35:40 napsal:

M3 2.0 2004, spotřeba 8,1. průměr po 7000 od února do července, 60% okresky (60-110) 20%město(40-60),20% dálnice 130-??? :) )

2012-08-04 21:48:34

Netušíte někdo, jak se mění spotřeba u M3 v závislosti na rychlosti? Slyšel jsem (jedna paní povídala) že optimální rychlost je cca 80-90 km/hod a že při vyšších rychlostech, kdy odpor vzduchu roste je spotřeba o dost větší. Dost teď jezdím po dálnicích a řeším, jestli jet 130 nebo třeba jen 100. Pokud je rozdíl ve spotřebě třeba 2litry, stojí mi to za to a raději vyjedu o chvilku dřív. Jestli je rozdíl minimální, určitě bych raději fičel rychleji. Ale vím, že když jsem předtím fičel do Prahy, tak jsem před prahou začal pospíchat a na posledních cca 100km mi spotřeba podle nádrže vyšla na cca 15litrů. To mě krapet šoklo. Nemáte někdo k tomuto tématu víc informací? Dikes.

MAX6  
J.
2012-08-04 21:56:39

Jestli máš pětikvalt 1.6 benzín,tak je hodně nízká spotřeba při 110Km/h. Při 100 je o malinkato nížší,ale zase aby jsi nebrzdil provoz. Jestli máš 6 kvalt 2.0 benzín,tak tam je ideál tak 130-140Km/h. S tim 2.0 jsem na jednu nádrž dojel až z Liptovskýho Jána do Příbrami a opravdu jsem jel hodně svižně(ještě mi zbyl benzín na 50km podle počítače). V Buchlově jsem si to hodně užíval.

2012-08-04 22:07:17

Mám právě M3, 2.0, 110kW, benzín, r.v. 2003 s jen 5-ti kvaltem. Ta šestka by tomu fakt píchla, protože si myslím, že síly to má dost. Když vemu, že jezdím na 5 už od 60km/hod do vlastně maximálky, tak je to škoda. Ale Mazda se nechala slyšet (tenkrát), že do "sportovnějšího" auta šestku nedá, že je to o dravé a jízdě, která zároveň nemůže být ekonomická. Ale teď dojíždím do práce každý den cca 40km jedním směrem a proto raději vyjedu o 20 minut dřív, když mi to ušetří třeba litr, možná dva na 100. Co já vím. Palubáku věřím tak nějak všeljak. Jednou jsem si myslel, že je to jedno, jestli jedu 150 nebo 130, jindy, zase, že musí být vír v nádrži. Občas se najdou nadšenci s diagnostikou a kupou záznamů, kteří třeba přišli na to, že...

MAX6  
J.
2012-08-04 22:11:02

No jo,tyhle auta byly dělaný pro srandu a ne pro spotřebu. To začli dávat až do novejch M3 ten šestej stupeň. Nejlepší je jezdit v otáčkách tak 2500-2700ot. s timhle motorem. Jak to podtáčíš,tak si to vezme víc než kdyby jsi jezdil ve vysokejch.

2012-08-04 22:29:19

To s podtáčením dává smysl. Ale někde jsem na NETu objevil článek, kde mazda doporučuje rychlostiní stupně vs. rychlost a u mojeho typu byla 5 od myslím 55km/hod. Jinde jsem četl, že je to samozřejmě i o citu. Myšleno, že když to škube, tak už je to moc i na motor, ale pokud to jede, tak bez problémů.

Ale co říkáš na akceleraci. Myslíš, že je lepší rachle vytáhnout určitou rychlost. Třeba 70km/hod na trojku a pak dát pětku a držet rychlost nebo pomalu přidávat s každým stupněm a pak dát pětku? Někde jsem četl takovou myšlenku, že je lepší třeba na na 3sekundy šlápnout a mít aktuální spotřebu třeba 20l/100km než zryclovat postupně třeba 20sekund při aktuálce 14l/100km. Čísla jsem si vymyslel, ale chápeš, co jsem tím chtěl říct, že?

MAX6  
J.
2012-08-04 22:39:50

Já nevim,já jsem nikdy na spotřebu nejezdil. Osobně když jedu v "klidu" tak to vytočim na 3 na 80 a pak tam dam 5.

Ale tohle neni určitě jízda na spotřebu. Z mojí sportovní převodovkou ani nemá smysl auto rozjíždět na každej stupeň.

Jakmile ti auto začne při nízkej otáčkách cukat,tak ničíš motor. Na 5 jet 55km/h je docela zlej stav. Kdyby jsi takhle zajížděl auto,tak se ti špatně vyhřejou válce a auto bude líný a bude mít ještě větší spotřebu.

S timhle motorem a 5 kvaltem jsem neměl možnost jet,ale obecně pro tyhle motory mam vyzkoušený jezdit v rozmezí těch 2500-2800. Jakmile jedeš pod 2500,tak už máš horší spotřebu a když pojedeš pod 1900ot,tak už dáváš naprdel i motoru a spotřeba je daleko větší. Někdy je lepší to trochu točit a motor má pěkně krouťák i výkon tak kde ho má mít a tim se líp popere se silnicí, než jet v nízkejch a pak při sebemenšim stoupání silnice motor žere jak ďas jen aby udržel rychlost.

2012-08-05 00:43:58

Mé drobné poznatky ke spotřebě. Mohu za posledních 10,let porovnat v benzínu

626 85kw M 6 104 kw a M 3 rok 2009 111kw. Jezdím pořád stejným stylem

a na pravidelných trasách. cca 50% Praha a zbytek dálnice a okresky .

Nejmenší spotřebu měla 626 -5 kvaltů průměr za 30,tis km 8,1 na 100.

Dále se umístila M6 pětikvalt na 30,tis 8,8 na 100.

Nejhůře je to na M 3 šestikvalt kde zatím na 20,tis je průměr 9,1 na 100.

Snad se to u ní zlepší po ujetí více km. 6 rychlost proti 5 při tachometr. 110

točí jen o 250 ot. méně a v 130 točí motor 3100 ot.na 6. 50 km. rychlostí

se s ní dá jet tak na 4,rychl. stupeň cca 2000 ot. na 5, tak max. z kopce.

Optimální spotřeba je tak při 110 - a to je na 6přev.st. 7,9-8,1. Je pravdou, že

u všech Mazd u razantnější jízdy není nárůst spotřeby tak enormní - cca 1,5 litru

proti šolichání při úsporné jízdě./je to méně než u turbo mot. benzín, kde rozdíl

je i 3 a více litrů na 100. Tzv. I stop který vypíná motor při zastavení/ je u M 3/

je na nic. uspora tak 0,3 litrů na 100 ale při popojíždění časté startování

určitě motoru neprospěje nehledě na spožděnou reakci pro rozjezd.Chceš-li

vystartovat tak spoždění je cítit. Já tento vynález vypínám. /musí se to po každém

start. klíčkem nelze to udělat vypínačem i. stopu dlouhodobě /

2012-08-05 01:05:59

Tak jak jsem koupil tu svou po prvním majiteli (kámoš), tak na benál jsem jezdil tak 7l/100km bez problémů. Pak jsem jí nechal překopat na plyn teď jezdím tak za 8-9l LPG/100km. Akorát, jak jsem psal výš, když jsem třeba fičel do Práglu, tak jsem bral asi 100km před Prahou cca 15litrů a než jsem dojel do Prahy, tak jsem měl prázdno. Valil jsem tak 150-170. Ale to jsem "hnal". Od doby, co jsem se vyjebal na mašině a učil se znovu chodit a tak, už moc nespěchám. Rychlé starty mi nic neříkají a přes Ostravu máme pár rychlejších cest, které jsem snad nikdy nezažil ucpané, takže 90km a tadá. Ještě jsem neměl šanci jet v autě s i-stop systémem. Spíš tomu fandím. Záleží, kolik toho najedeš po městě. Ale protáhnout se občas centrem, kde jim zelená vlna nic neříká, tak stojíš skoro na každém světle a minuta není žádný čas. Takže když vemeš, že si na volnoběh papne tak 0,8-1litr tak to může být úspora tak za 30 semafórů a železničních přejezdů. Což by na těch 100km mohlo udělat 0,5l k dobru. A s životností motoru bych si starosti nedělal. Ani se startérem a akumulátorem. Je to dimenzované. Já tomuhle fandím, ale jak říkám, mám to nastudované jen teoreticky, ale v praxi nemám zkušenost. Ale myslím si, že kdybych to měl, tak bych to nejspíš používal. Kámoš třeba z principu vypíná ASRko a ostatní asistenty s tím, že lepší je to bez nic. Někdy určitě, ale pořád...? Asi by to tam jinak nedávali. Nejspíš o citu každého z nás.

MAX6  
J.
2012-08-05 12:35:22

Ten i-Stop je takovej divnej. Musim uznat že oproti známejm co maj systémy Stop-Start v jinejch autech,tak ten i-Stop je zaručeně nejrychlejší. Údajně na nastartovnání neni potřeba startéru,protože motor má jeden píst pořád v kompresy a do něj jenom práskne jiskra a už to zase frčí. Ten startér je tam ale slyšeš a prej je to z důvodu "uzavření elektrickýho obvodu".

Když jsem jel někam do tramtárie,tak mi vůbec nevadil,ale když člověk přijede do Prahy a každejch 10 vteřin mu chcípne motor tak je to fakt supr. Taky bylo supr,když člověk přijížděl na semafor na kterym je červená,člověk zastaví a ona se tam najednou začne valit zelená,ale motor zase chcípá a člověk musí čekat než chcípne úplně,aby to mohl nastartovat. To mě štvalo nejvíc.

Novou M3 111kW jsem dokázal dát průměrnou spotřebu 8,7. Měl jsem ozkoušený že když člověk jede po rovný silnici,má tam 6 kvalt a jede tak 135-145km/h tak si to bralo 6,8-7,2litru.

U mojí 323BJ 2.0 benzín když dam 5kvalt,jedu 130km/h tak mam otáčky 3950ot a spotřeba je po rovince cca 9,6-10,1l/100km. Holt je to verze Sport ,převodovka je Sport a cena u benzínek je Sport. Ale neměnil bych

2012-08-07 18:58:29

Tak jsem teď zas tak nějak sledoval spotřebu. A prakticky jízda pouze s klímou. Akorát ráno při cestě do práce, kdy je tak do 18st. ji nezapínám. Ale po práci ji zapnu a vypne se až večer po zaparkování. A spotřeba 8-8,2l. A to jezdím z práce po Rudné ulici směrem na Ostravu ve špičce. Kdo tam jel, ví o čem píšu. Párkrát jsem jel na chalupu při hodně naloženém autě do Beskyd, (cca 80km) kdy část cesty jedu do kopce na trojku. A určitě nemám vytrénovanou lehkou nohu, často jezdím dost za 130 km/hod. A s klímou musím motor mnohdy točit nad 4000. Ale myslím si, že kdybych klímu vypnul a otevřel okna tak by spotřeba určitě dost stoupla. Co vy, jakou stím máte zkušenost?

2012-08-07 20:47:34

Nad tím už jsem taky uvažoval, co je menší zlo, jestli mít klimu, nebo otevřená okna. Já to praktikuju tak, že pokud jezdím po městě, řekněme těch 50-60km/hod, tak mám stažená všechna 4 okna a jakmile najedu do na Rudnou (rychlostní silnice) tak je automaticky zavírám a pouštím klimu. Teď jsem jezdil "dálkovou", kdy cca 25km jedu v průměru 80-90km/hod a mile mě překvapilo, že po doplnění do plna mi vyšel průměr 6,3l LPG/100km. Tak mi to udělalo radost. Ale není s tím problém jezdit i za 15

MAX6  
J.
2012-08-07 20:49:18

Taky bych řek že ve městě jsou lepší okýnka a při větší rychlosti klima.

2012-08-07 22:25:04

Ale teď jsem dostal úplnou facku. Venku sice jen 28, ale auto bylo celý den na slunku. Rozjel jsem se domů a automaticky pustil klimu. A před příjezdem jsem klimu vypl a stáhl okna a do auta mi vletělo takové vedro, až mi z toho dobře nebylo... Takže buď jsem v autě hodně podchlazeno, nebo bylo venku extrémně vytopeno.

2012-09-18 20:12:41

RE: "Je pravdou, že u všech Mazd u razantnější jízdy není nárůst spotřeby tak enormní - cca 1,5 litru proti šolichání při úsporné jízdě./je to méně než u turbo mot. benzín, kde rozdíl je i 3 a více litrů na 100."

No nevím, ale má měření pro 2.0 i-stop ukazují následující:

90 km/h - 7.0 l

130 km/h - 8.5 l

160 km/h - 12.0 l

200 km/h - 21 l

vše průměry na více jak 100 km jeté v kuse na tempomat po rovinaté dálnici

jsem zvyklý jezdit rychle, ale ten nárůst mi přijde jako fakt síla... i na okreskách extrémně záleží na otáčkách a síle plynu...

2012-09-19 18:28:03

Nechci nějak mudrovat, ale při vyšších rychlostech hraje dost důležitou roli hustota vzduchu. Prý při rychlostech (teď nevím přesně, ale řekněme) nad 150km/hod je srovnatelný s hustotou medu. To se pak není čemu divit, že se u toho motor tolik nadře a pak je z toho i dost hladový.

MAX6  
J.
2012-09-19 20:23:37

TOnicek: Nemudruješ,je to opravdu tak. Jen nevim jestli ve 150 je jak med,ale určitě je hustčí.

2012-10-01 21:11:02

Máme VW Golf Plus 6 a spotřeba je průměrně 7,3l/100 a to se nemusím vůbec snažit. Dálnice 130-140, mimo město kolem 100-110 a město prostě jak se dá Manželka to má obecně všude kolem 05, - 1l úsporněji. No a pak je tu trojka MPS - průměr kolem 10,5l/100 v kombinaci více mimo město + dálnice a trošku město. Pokud bych si odspustil docela časté rychlostní vložky, tak by by to o nějaký litr kleslo Ale vydržte to

2012-10-31 15:34:01

Tak pořídil jsem si trojku s benzínovou šestnáctistovkou a za týden mám kombinovanou 6,2l/100Km..

Spokojenost

2012-10-31 18:24:43

Jak to děláš? Já najezdím z nádrže 70%město 30 mimo a mám se stooktanem spotřebu kolem 8litrů kombinovanou. A to mám hodně lehkou nohu :)


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6