Fórum - Téma


sportovní pružiny


Fórum 6 GG / GY sportovní pružiny

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 6

2008-07-11 07:53:06

Zdravím fšecky, jsem čerstvým majitelem starší báječné Magdy 6 Sport a měl bych otázečku....dle servisní knížky byly při prodeji auta instalovány sportovní pružiny a zdá se mi to na nich až moc snížené...netušíte jaké tam jsou v sérii, resp. kolik místa je mezi kolama a blatníkem? Případně kde levně sehnat origo pružiny?

2008-07-11 09:52:02

Pokud jsou originál mazda, pak jsou snížené o 3-4 cm. Spíš by mě zajímalo jak se na tom jezdí. Od někoho jsem slyšel, že jízdní vlastnosti jsou horší než u originálu, ale tomu se mi nějak nechce věřit.

doris  
Doris
2008-07-11 10:35:10

Já nevím, mi příjdou origo pružiny tak akorát, Šestka má na nich nadprůměrně dobré jízdní vlastnosti a hlavně to není na úkor pohodlí, třeba jako u Nissanu Primery první generace. Co se týče jízdních vlastností, tak kratší sportovní pružiny by měly snížit těžiště a teoreticky by to mohlo držet ještě lépe v zatáčkách. Ovšem jestli to má sportovní pružiny, je možné že tam budou i jiné tlumiče než u série.

Origo pružiny se dají sehnat asi jen v Mazdě, netuším, zda se už dělá druhovýroba.

2008-07-11 10:39:09

no...jaxe na tom jezdí...s jinou mazdou sem ještě nejel, mi se zdá že to jezdí dobře...moc dobře...akorát je to dost nízko a těch retardérů co tu je...ne že bych na nich škrtal, to ještě jde, ale když pojedeme čtyři, nevím nevím...a taky esteticky se mi ty kola zdají utopené v podbězích...

doris  
Doris
2008-07-11 10:45:38

Jj, na našich cestách zaneřáděných kdejakými nebezpečnými předměty a též obtěžujícími retardéry je auto s nízko posazeným podvozkem či nárazníky dost znevýhodněno. No zkus se zeptat třeba zde:

www.autogeorg.cz

mívají mnoho dílů i na japonce, jen nevím, zda na tak mladé auto, jako je M6 už budou mít, co potřebuješ. Na stařičkého Nissana u nich seženeme skoro vše. A nebo zkusit vrakáč, pár rozstřelených Šestek už jsem taky viděla.

2008-07-11 12:25:17

Díky za info, zkusím se poptat a eventuelně budu "tunit". A jinak Doris...pročítal jsem diskuzi a smekám poklonu, jinou takhle technicky zdatnou ženu neznám...to se fakt nevidí...já zatím najel nějakých 300km za ty dva dny co magdu mám a musím říct, že to co jsem četl v recenzích se mi potvrdilo - super podvozek, hodně místa, spousta výbavy...přesedlával jsem z Laguny 99 a i když si myslím, že ten její interiér nebyl zatím překonán, magda byla láska na první pohled, taxnad nám dlouho vydrží a bude přinášet jen radost....zoom zoom

doris  
Doris
2008-07-13 06:28:46

Děkuji, to mne těší. No když vím, ráda pomohu. Auta jsou moje velké hobby.

2011-04-24 21:57:45

Ahoj Doris, ahoj Mateso,

zrovna si tu řeším, jak s tím pružením pružin pružících? Pruží mi to až překomfortně a tak by se z toho dalo možná slevit. Zatím jsem s tím neměl problém v žádné zatáčce, ale někdy to tak klopí, že ti co jedou za mnou si asi myslí, že se snad překlopím . Když mám na cestu cokoliv jiného ze současné produkce, tak v této třídě jsou všechna auta do ostré zatáčky podstatně tvrdší. Ten Mazdí náklon mi je občas prostě nepřijemný.

Prosím, dejte mi vědět, jaké máte zkušenosti. Rady vítány!

J.

doris  
Doris
2011-04-24 22:20:29

Ahojky, tak náklon v zatáčkách tam sice je, ale není to nějak výrazné. Drží to slušně, podle mého posouzení zdařilý kompromis mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi. V jakém stavu máš tlumiče a pružiny? Nemůže tam být už vyšší míra opotřebení? Tipovala bych ty tlumiče, pružiny vesměs při únavě materiálu "sednou" a auto je nižší. Dost udělají i pneumatiky, jak jezdíš třeba na menších kolech s vyššími pneu, taky to je znát a při ostřejší jízdě v zatáčkách to není ono. Jinak pokud Ti auto drží bez problému stopu a v zatáčkách neustřeluje, asi bych to neřešila. Je to možná jen o zvyku, když ze surově tvrdé Primery přesednu za volant M6, příjde mi to až moc měkké, ale za chvíli si zvyknu.

2011-04-24 22:28:46

Pružiny odpovídají stavu 60t Km, 4 roky. Tak to asi nebude nijak špatné. Ani při servisce technik při projížďce nic neříkal. Asi to je standardně měkkčí. Kola mám origo 16 malíčků. Napumpováno mám dost a kupovat 17tky a nové pneu, to by se dlohudobě moc nevyplatilo. To mi ty pružiny přijdou levnější a navíc se to dá zase vrátit ;o)

doris  
Doris
2011-04-24 23:46:50

Hmm, tak to bude spíš jen o zvyku. My jezdíme na 16" a je to v pohodě.

2011-04-29 12:51:56

Kup 17" kola na léto a budeš spokojen. Časem se ti investice začne vracet na přezouvání.

2011-04-29 19:14:12

Ahoj, tak jak lítají teď z jara ty vaše Magdalény? Doufám, že jste jim taky švihli pomlázkou jednu po zadku? To aby nezadřel motor

Já už mám na zimu litá kola patnáctky s Michelinama a zatím jsem na nich přebruslil každého na Šumavě. Né že by sem to nikdy neutrh, ale vždycky to šťastně zkončilo.

Doumlouvám se s Matesem, že bych prubnul ty pružiny z jeho auta, tak by mě zajímalo, jestli s tím musím někam na technickou a nechat si to nějak nechat schválit, nerad bych dával pojišťovně záminku k možnému neproplacení škordné události kvůli vozu neodpovídajícímu normám a směrnicím

A jestli to tedy není nějaký problém, stačí to vyměnit kus za kus? Nebo jsou tam ještě nějaké redukce nebo nastavení kvůli tomu, že tyhle pera jsou kratší?

A dotaz na konec, zvládnu to sám s heverem, nebo je to práce pro servis?

Tož díky za rady a pak uvidíme.

Jirka

2013-04-23 13:24:00

Delší dobu uvažuju, že si pořídím sportovní pružiny a dnešní zjištění mě v tomhle rozhodování asi urychlí.

Zjistil jsem, že mám levé přední péro na začátku druhého zavitu shora prasklé a je dost prohnutý

Uvažuju o dvou variantách:

  • Eibach -30 mm které nabízí Mazda i jako originální příslušenství.
  • H&R -35 mm o kterých jsem taky někde čet, že jsou dobré a snížení neni nijak extrémní.

Máte s těmito dvěma výrobky nějaké zkušenosti jak se na nich auto chová?

MAX6  
J.
2013-04-23 13:48:18

deri: Oboje firmy jsou kvalitní,takže bych se rozhodoval jen na základě ceny za kterou jednotlivý díly seženeš.

2013-04-23 14:27:22

No já zase četl, že pouhé pružiny nejsou ideální volbou, jelikož dochází k vytváření oskákané pneumatiky a prý originální tlumič nepracuje jak má. Většina lidí doporučuje celý podvozek (teda co jsem se dočetl na forech). Mně osobně by se ale taky zamlouvala varianta sportovní pružiny/origo tlumiče, jenže nevím, co to udělá...

MAX6  
J.
2013-04-23 14:33:02

deri: Jo ještě jsem zapoměl: Když snížíš podvozek,tak je dobrý si koupit nastavitelný tyčky stabilizátorů nebo si ty současný aspoň zkrátit. Jinak se ti hodně rychle vymlátěj a celkově mají špatně nastavený přepětí.

2013-04-23 15:16:45

K těm tlumičům jsem slyšel, že pokud nesnižuješ víc jak 45 mm tak by to měly origo tlumiče zvládat.

2013-04-23 15:20:43

max6: o kolik se tak ty tyčky zkracujou nebo o kolik kratší maj bejt ty stavitelný ? Je to stejná hodnota jako je velikost snížení, nebo je tam nějakej koeficient?

MAX6  
J.
2013-04-23 15:30:20

deri: To ti neřeknu. Správně,pokud je chceš mít nastavený nějak líp než univezrál,tak potom co vyměníš ty péra,by jsi měl zatížit sedačky tak jak nejčastěji jezdíš. Já jsem třeba dal 78Kg závaží (78 litrů vody v plastovejch kanistrech) na řidičovu sedačku a podlahu a u spolujezdce jsem dal 55Kg na sedačku a podlahu. Jelikož mam ty tyčky stavitelný,tak jsem si je jenom zašrouboval (zkrátil) aby ty osy těch stabilizašních tyček byly přesně do děr aniž by byly trocha ohnutý. Dělá se to po kolech,takže nejdřív začneš u řidiče,ale u spolujezdce musíš mít tu tyčku chytnutou,jinak by ta stabilizační tyč padala. Takže např. u mě jsem musel tyčky zkrátit o 2,1cm na levym přednim kole a o 2cm na pravym přednim kole - při mym sníženym podvozkoku.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6