Fórum - Téma


spojkový pedál vrže


Fórum 6 GG / GY spojkový pedál vrže

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2010-08-17 02:29:45

nezda se mi ze US auto by bylo bez tempomatu....

2010-08-17 15:18:09

No jo....já čekal že to fabce natřu na 5ku a s kolama na střeše. Je mi jasný že muj banzínovej motor má největší výkon při vysokejch otáčkách. Jen tak mimochodem volant stavitelnej do všech stran neni samozdřejmostí. Rozhodně ne před FL. Vyčet sem to v manuálu.

2010-08-18 23:21:07

Dnes jsem v autobazaru viděl M6 po FL a neměla ani tempomat a ani ovládání radia na volantu. Automatickou klimu měla ovládanou točítkama a ne čudlíkama. Koukal jsem na to jak vejr. Chci se zeptat zda tu neni někdo kdo má zkušenosti s výměnou zadního nárazníku. Nebo zda tu neni někdo kdo si ho v mazdě nechal nastříkat. A nebo zda si někdo v mazdě nedodělával parkovacího asistenta, popřípadě za kolik. Děkuji

doris  
Doris
2010-08-19 06:15:39

Hmm, tak to mi příjde jako nějaká slátanina uplácaná z více rozstřelených M6 nebo se jedná o starší verzi nabízenou jako FL, leda že by se pro jiné trhy dělala M6 po FL v jiném provedení. Právě M6 po FL je typická jinou přístrojovou deskou, kde nejsou samá kolečka, a všechny verze jsou s tempomatem. Zadní nárazník drží plastovými zácvaky, možná tam budou i nějaké šrouby, ale je to podobně řešené jako u většiny aut. Lakovat se to dá kdekoliv, osobně bych to nechala udělat v kvalitní specializované lakovně, ale třeba i autorizáky budou umět toto udělat pěkně. Hlavně by to měli umět 100% dobře odstrojit i nastrojit, páč ta auta dokonale znají.

2010-08-19 13:08:23

no já si myslím že autorizáky by to měli udělat lépe než v lakovně protože maj přístup k mazda barvám ale možná se mýlim. Právě bych potřeboval zda tu je někdo kdo si takle nechal přestříkat nákej díl aby mi řekl kde a jestli to je nepoznatelné.

2010-08-20 09:44:08

Zrovna jsem si nechával stříkat nové křídlo u lakýrníka, jezdím k němu, jelikož dosahuje lepších kvalit než autorizák. Ale i tak ze vzorníku, které přivezl bylo od mé barvy 8 odstínů (ani mazda nemíchá celé tři roky životnosti modelu pořád stejné barvy), ale žádný nebyl přesný. Když už to mělo stejnou barvu, tak byl rozdíl ve velikosti zrn a podobně. Takže trefit identickou barvu je nemožné. Pak je to opravdu na umu lakýrníka aby udělal rozstřik sousedících dílů tak aby nebylo možné udělat příme srovnání.

Takže rada na závěr, za každého lakýrního mluví jeho předchozí práce. Na to se koukni a pak se rozhoduj.

2010-08-20 10:31:53

myslim že rozstřik sousedních dílů když se jedná pouze o zadní nárazník je špatná volba. Mam červenou metalízu. Stříkat na nepoškozené díly a znehodnotit je tim je blbé. V mazdě přece musej namíchat přesný odstín podle vinu. A za pět let života auta se na něm lak nezměnil. Neni tu někdo kdo si nechal něco nastříkat v mazdě? vždyt když někdo je nabourán tak mu to taky opravěj a neni nic poznat. U novejch aut se doveze nárazník v barvě. U mé mazdy z roku 2005 už asi těžko co?

2010-08-20 18:15:11

Máš pravdu u nárazníku je to sporné, tam bych se na rozstřik také vykašlal. Ale že bude odstín shodný tomu prostě nevěřím. V nejlepším případě bude hodně podobný. Na druhou stranu, když se to povede, tak to nikdo nebude zkoumat jako ty, jestli je to fakt vidět. Z metru už každý pozná prd.

doris  
Doris
2010-08-20 20:53:42

Taky trochu přispěji svoji troškou. Nárazníky bývají často i u nových aut nepatrně odlišného - spíše tmavšího - odstínu, než zbytek auta, což je pravděpodobně dáno použitím odlišného laku kvůli pružení plastů. Taktéž i struktura povrchu laku bývá jiná. I na naši M6 to je trochu poznat, ale protože se jedná o oddělený díl, člověk tomu nevěnuje až takovou pozornost a vesměs si toho skoro vůbec nevšimne. Pokud bych si nechala nalakovat nárazník v klasické barvě nebo metalíze, zástřik do okolních dílů je obvykle zbytečný. U perleti a měňavek už je to jiné kafe, tam se může kvůli prkotině stříkat i půl auta, aby oprava nebyla poznat. Pokud by se lakoval boční díl karoserie - třeba dveře, tam už je dopasování odstínu uměním, prakticky se nedá namíchat 100% identická barva a i kdyby, položení zrnek nikdy nebude totožné s původním, takže tam udělat jedině zástřik do okolních dílů a nebo nejlépe stříknout celý oddíl viditelný z daného úhlu, tedy celý bok. Toto se realizuje, pokud jste skutečně nároční na opravu laku, která nesmí být poznat.

Jinak jakákoliv barva má několik pododstínů a i originální nástřik u dvou aut identické značky ročníku i barvy může mít nepatrnou odlišnost (vlastní zkušenost). Pokud vám auto stojí na sluníčku, tak už po roce má jiný odstín než byl origo. Taktéž nešetrné mytí změní za čas nablýskaný lak v matnou vyšárlou plochu plnou škrábanců.

Ohledně servisů a lakoven - je to jen a jen o člověku, který práci provede. V autorizáku si pěkně připlatíte a pokud mají průměrného lakýrníka, výsledek bude též jenom průměrný. Naopak, pokud si najdete špičkového lakýrníka a karosáře, který své řemeslo nejen ovládá na výbornou, ale zároveň ho práce baví a je pedant, pak to stojí zato a lak může být hečí než byl originál z výroby ( u moderních aut je často místo sklovitého laku spíše "pomeranč"). Viděla jsem práci mnoha lakoven, i autorizovaných servisů, a na všem jsem vždy našla větší či menší nedostatky (smítka, nestejnoměrná struktura krycího laku, špatná příprava podkladu, barevné anomálie v pigmentu, stékance, mikro prasklinky + následné loupání laku kolem neodstrojených dílů...., a samozřejmě odlišný odstín, který mi bil do očí....). Většinou však kvalitnější práci odvedli specialisté než autorizované servisy. Já sama jsem značný pedant na takové věci, proto jsem nejspíš až moc přísná při posuzování lakýrnických prací. Musím však upřímně říci, že asi 1 lakýrník z deseti odvede skutečně úctyhodnou práci. Já osobně si mnohé díly na autech lakuji raději sama, nejčastěji nárazníky a prahy, které bývají zničené od kamínků:

2010-08-21 17:07:28

Koukám, otázka pro mne...a aktuálně. Ale myslím, že vás z lakování v "autorizáku" rychle vyléčím.

Klasická příhoda. Za mnou nedobrzdil = popraskaný lak a tmel nárazníku (ne rozbitý)

Viník uznal škodu, navíc leasing...takže sem nic neřešil - autorizák.

Termín a doba práce v poho...3.den pro auto. Jistěže díky novým, vodouředitelných barev (no, kdoví, jestli to není shit...že ) Ale teď zpozorněte... Cena, odhadovaná (neoficiálně) byla 5.500-7.000. Právě že díky "rozstřikům" do dvou dílů a přípravě povrchu se cena opravy vyšplhala na astronomických 14,330Kč.(oprava cca 20cm prasklého laku...že ) Abych byl přesný, vč. ceny za prověření park.senzorů..které byly v pořádku)

No...s tím jsem si šel pro vůz. Nevěřil jsem vlastním očím, že mi chtějí předat práci, kdy na "vodorovné části nárazníku u kufru" byla asi 15cm dlouhá vlna po stečení barvy... NORMÁLNÍ lakýrník...by se styděl. Chtěli to spravit na počkání, což nešlo...takže to dořešíme příště. Jestli mi pojišťovna neuhradí celou škodu (ze zákonného)...ještě jsem s nima neskončil. Pokud jo, je jen zřejmé, jak se tyhle servisy "hojí" na pojišťovnách...ale na mne se nikdo hojit nebude...

Mno, ještě tu pak dopíšu epilog...

epilog 1: pojišťovna potvrzuje plné krytí...no problem

epilog 2: reklamace vyřízena jednodenní opravou.

Nárazník jak nový. Vím, že to umí, když chtějí. Auto umyté, dokonce naolejované gumy...

(to měl technik-lakýrník za trest)

KONEC

doris  
Doris
2010-08-22 13:34:55

Tak to je prasárna, vodovky jako barvy jsou druhořadé, bohužel naše skvělá EU je nařídila používat na autech a je to marné. Na ocelové a stavební konstrukce se nedoporučují používat vůbec, manžel v tomto oboru dělá a ví, co tyhle "skvělé" ekologické barvy dokážou..... Ale budiž, jak je dobře připravený podklad a lakýrník s tím umí dělat, dá se to. Nicméně ta cena mne doslova zarazila - dát 14 tisíc (pokud bych to platila ze svého) za takovou šlendriánskou práci - tak to bych se s nima hádala. Stékance jsou vizitkou naprosté neprofesionality, vždyť i já ze spreje dokáži stříknout lak tak, aby nestékal a to nemám žádné odborné vzdělání jako lakýrníci....... Obvykle výjde nárazník na cca 3.000,- podle náročnosti práce a velikosti lakované plochy, ale za tuhle pálku už je nalakováno skoro půl auta nově a u solidního lakýrníka i pěkně. Vím jak kolega zjišťoval cenu opravy laku, měl jen lehce odřený zadní lem a kousek zadních dveří a v autorizáku za to chtěli více jak dvojnásobek oproti normální lakovně, kde si to nechal i opravit a je spokojen. Opravu jsem viděla, nevypadalo to vůbec špatně za ty penízky.

My, když jsme si M6 koupili - byl to zbrusu nový vůz, tak doma jsem objevila amatérsky opravené oděrky na levém rohu zadního nárazníku - bylo to zatřené pomocí štětce jen vodovou barvou bez krycího laku, taky to byl "pěkný dáreček" a autorizák se samozřejmě k tomu neměl , že jsme si to museli udělat sami..... Nikdy by mne nenapadlo, že nový vůz je možné prodávat za plnou cenu s vadou/vadami, ale moje chyba, měla jsem si auto před koupí detailně zkontrolovat. Opravu jsem jim nesvěřila, udělala jsem si ji raději sama a rozstřik laku jsem realizovala jen na cca 30% plochy nárazníku, nikde jinde. Oprava není poznat, vyšla mne na cca 500,- (barva + lak ve spreji a brusné papíry vč. 3M pasty pro rozleštění). Použila jsem konvenční akrylové barvy, žádné vodovky. Doba opravy cca půl dne.

Mimochodem, pokud tam máš stékanec takového rozsahu, to se dá opravit jedině kompletním přebroušením a opětovným přestříkáním velké plochy nárazníku.

2010-08-22 17:52:45

No já to řeším proto, že se musim poníženě přiznat, že jsem při poslouchání jak mi vrže spojka nacouval v mikrorychlosti do nákejch betonovejch trubek. Nic výraznýho se nestalo...ale málem jsem zešílel jak mužu tak selhat. Na nárazníku byly 4 vrypy asi 4 mm jinak vůbec nic. Chtěl jsem to mít zase hezký, tak jsem našel na netu firmu která dělá smart opravy škrábanců. To znamená že udělají rozstřik na konkrétním dílu a nestříkaj ho celý a že prý to nebude poznat. Jsem jako Doris taky pedant co se auta týká. No a za 3000 stříkali skoro půlku zadního nárazníku. Barvu trefili dobře. Jenže kvalita vlastního lakování je špatná. Protože jsou vidět rozdílné odrazové vlastnosti laku. Zatímco od původního laku se odráží povrch země pod nárazníkem jako od zrcadla, tak od nově nastříkané plochy ne...jsou tam matné fleky. Chápu že červená metalíza je asi těžká. Moc bych to chtěl mít zase jako to bylo když sem si před 2 měsíci auto koupil. Ale nevim kam to dát aby to nezkur...li. V mazdě bych chtěl stříkat jenom ten nárazník. Bez nákýho rozstřiku. Rozstřik mi příde jako škoda dílu no. Rozhodně ten rozstřik co teď na tom nárazníku mam. Je to prostě nerovnoměrně nastříkaný s matnými fleky. Myslím že kdyby o tom člověk nevěděl nebo se po tom nepídil, těžko by si všiml...ale mě to až příliž bije do očí. Závidím doris že si to umí sama nastříkat tak že to sama taky nepozná. Svého starého nissana sem si taky stříkal sám sprejem. Ale přece jenom u auta z roku 95 má člověk víc odvahy než 2005 a metla. Jsem z toho zoufalej. Odřel jsem si to sám a to je ještě horší. Vůbec se to nemuselo stát. teď tam škrábance už nejsou ale zato nekvalitní lak.

doris  
Doris
2010-08-22 18:36:31

To jsou malé věci i když to člověka mrzí. Pokud máš podklad O.K., jemně bych to přetáhla smirkem 1000-1200 a foukla to znovu metalízou a pak bezbarvým lakem. Je úplně jedno, jestli je to staré nebo nové auto, M6 má mizerný lak z výroby a navíc, jak jsem poznala, se dost špatně dělá rozhraní nového a starého laku, hází to z některých úhlů jiný odstín, ač se jedná jen o bezbarvý lak Osobně bych ten nárazník stříkla buď celý a nebo zakončila zástřik v rozích, kde je zaoblený. Pak po vytvrdnutí laku jemně přebrousit 2000smirkem pod vodou a celé pečlivě vyleštit 3M pastou. Takto jsem postupovala i já a výsledek je vidět na fotce výše.

Pokud si na to netroufáš, můžeš to dát do lakovny, která má dobré refernce. Nech si od nich ukázat jejich práci, co odvedli na jiných autech, ať můžeš posoudit, zda bys byl spokojen. Cena však nemusí být adekvátní kvalitě výsledku, někdy obyčejný lakýrník udělá práci lépe a levněji, než profi lakovna, co je členem SAČR. Autorizovanou lakovnu Mazda bych osobně volila jako to poslední řešení kvůli jejich přemrštěné ceně.

2010-08-23 18:48:18

Sám to dělat určitě nebudu. Na to si netroufnu. Asi nechám nastříkat buď celej nárazník nebo tu špatnou polovinu znova. A to mam ještě takovej škrábanec na dveřích řidiče. Ale s tím fakt nevim co dělat....nechat to stříkat nachci....přecijen zkaženej nárazník neni takovej problém...dá se snadno napravit. Ale zkažené dveře to je už horší. Takže sem si řikal že bych zkusil tužku fix it pro. Měla by to zamastit a chcíli by to nemělo být vidět. Je to škrábanec sice až do bílýho ale když se to namočí tak to neni vůbec vidět. Proto myslím že by ten fix fungovat mohl. Další varianta je retušovací tužka...ale s ní sem nikdy nedělal takže by to asi také dopadlo špatně. uvědomil sem si že oprava tužkou je dobrá v tom že mi pak při prodeji auta neřeknou že bylo bourané když bude mít nastříkané dveře. Proto nechci nechat dveře stříkat. A pokud by to dopadlo jako můj nárazník tak by byly zničené celé dveře a ne jen ty dva centimetry škrábance. Doris....opravovala jsi už na M6 nějakej škrábanec na plechu? (né na náraznících) třeba tou tužkou? Pokud jo tak to asi poznat vždycky bude žejo. Myslíš že to lze udělat tak aby to vidět nebylo? (Tužkou).

doris  
Doris
2010-08-23 19:29:58

Oprava tužkou je poznat vždy, ale pokud je na nenasvětleném místě, nemusí být skoro vůbec vidět. Vyloženě záleží, jak je poškození velké, kde se nachází (třeba na povrchu kapoty je to vidět vždy, na dolních částech karoserie naopak mnohem míň) a taky na typu laku - metalíza, klasika, tmavý/světlý odstín...... Už jsem opravovala i lak na plechové části karoserie M6 - máme modrou metalízu, naštěstí to byl prah a dolní část dveří pod otěrovou lištou, takže i oprava tužkou vyšla hodně dobře a není to skoro poznat. U Primery, která má stříbrnou perleť, by taková oprava byla o ničem, byla by vždy vidět. Osobně mám odzkoušeno, že čím tmavší barva, tím méně je oprava vidět. Kdysi jsme měli tmavě zelenou Primku P11 a tam se lak opravoval hodně dobře.

Aby oprava tužkou nebyla poznat - to je docela kunšt, osobně tvrdím, že to bude poznat více či méně vždy a záleží jen na tom, jaký je člověk pedant a jak si s opravou pohraje. Už se mi povedlo opravit lak tužkou hodně pěkně, že jsem pak nemusela stříkat, ale vyloženě záleží na výše uvedených faktorech.

2010-08-23 19:30:32

tomas33: na tužku se vy*er, ta je vážně pro amíky... Dlouho nevydrží...a skoro vždy je vidět.

Opravdu na tom nic není, vzít malý štěteček...ťukance a škrábance si na-několikrát přejet až do "kopečku" a ten pak finish-smirkem srovnat. Pak jen přeleštit lehce abrazivní leštěnkou. Máš z toho přehnaný respekt, ale uvidíš...jak budeš spokojen se svou prací

Mimochodem, barvu si necháš namíchat třeba pár cl...za stopade. (cena tužky,že... )

2010-08-23 19:32:37

A ten tvuj nárazník co je na fotce...to jsi stříkala celej? Ta modrá je normální nebo metalíza? Fakt to neni poznat?

doris  
Doris
2010-08-23 19:43:02

Ten nárazník jsem stříkala de facto celý, ale boky jsou stříknuté do ztracena jen bezbarvým lakem. Je to modrá metalíza, ale zakončení rozstřiku překrývám do podstatně větší plochy právě čirým lakem. Poznat tu opravu není - nesmí být, jinak bych to dělala znova, neuznávám průměrnost.

Co se týče zakapávacích tužek, dnes se hojně prodávají vodou ředitelné barvy - ty jsou ale pro takovou opravu špatné, pokud se nepřekryjí akrylovým lakem, nelze je s úspěchem rozleštit. Barva je stále jakoby gumová a brusná pasta ji vytáhne.

Jinak pozor - lak na M6 je velmi tenký a smirkem i brusnou pastou se snadno vybrousí, zásadně doporučuji extrémní opatrnost. Na některých vnitřních částech karoserie lak chybí skoro úplně, je tam jen základ a slabá vrstva barvy. Bohužel Mazda šetřila na nesprávném místě a my na to doplácíme.

2010-08-23 20:05:37

Opravdu ti závidím. . Tvá M6 je opravdu špičková. Ani nevíš jak bych si přál mít tvůj um. Zkusim ten nárazník někam dát....Jediný co od nich chci je aby namíchali odstín podle vinu...to udělali když mi to teď stříkali taky a barva sedí dokonale...a aby nárazník nastříkali tak aby se leskl všude stejně a odraz od něj byl taky všude stejný to se totiž firmě kde sem to měl nepodařilo.. toť vše. Zaplatil bych cokoliv. kdyby mi dal někdo typ na osvědčenou a ověřenou lakovnu v Praze byl bych mu stranšně vděčný...ale zatim jsem bezradný....nemam důvěru to svěřit nikam...Ani do mazdy, ani do lakovny.

2010-09-19 23:10:45

Zdravím po delsí době.

Mazdička mi dělá jen radost . Uvědomil sem si že zadní nárazník je v podstatě nepoznatelný....pokud to budu ještě řešit tak až po zimě. Jinak ted už 14 dní pracuji na odrezení podvozku, a samozdřejmě nástřik podle metodiky Doris, které děkuji za všechny rady co se tohoto týkají. Koupil jsem asi 4 litry materiálu, včetně 1 litru vosku do dutin. Počasí minulý týden mi zkomplikovalo práci ovšem stále pracuji na broušení zkorodovaných dílů. Musím říct že to je jedna z nejnáročnějších prací co se dá s autem dělat. Pracovní nástroje jsou: smirkový papír, úhlová bruska a vrtačka s ocelovým kartáčem. Samozdřejmě sem musel demontovat plastové kryty podvozku a šrouby z nich jsem kompletně zrenovoval (odrezovač, obroušení, konzervace). Nástřik provedu při teplotě nad 20 stupňů co má být tento týden, zatím ale musim stále brousit, protože za celý den pod autem toho udělám dost málo. musí se to obrousit dokonale, jinak to nemá smysl. Nejhorší sou části náprav a místa kam se nedá skoro dostat. Je to nekonečná práce. Dál mám v plánu provést kompletní navoskování již zde známou směsí a korrkem s teflonem. Asi jsem se zbláznil ale mám plnej kufr přípravků na auto. Skrátka se snažim dát auto do původní formy ve které vyrazilo z Hirošimy. V zimě ještě udělám renovaci brzdových kotoučů (demontáž,odrezení, nastříkání,montáž) brzdiče již mám krásné, červené v barvě vozu. Co se týká stavu podvozku tak je ve stavu jaký sem očekával. Neni to nejlepší ale taky to neni nejhorší. Musim říct že materiál je špičkový, příde mi to že tomu prostě jen chyběla lepší antikorozní ochrana od výrobce. CO se týká toho maeriálu tak kvalitní je. Koroze je v podstatě jen povrchová. Příde mi to jako měkkčí pevnej kov. A taky mi příde že neni zinkovanej. Spíš jako nějáká slitina s hliníkem, ale víc železa...ale tohle nemužu posuzovat páč to neni můj obor. Nejhorší jsou asi některé šrouby a matky, dál ramena a části řízení u kol. Na hlavní části podvozku ( na té střední) již u mého vozu antikorozní ochrana provedena byla...stajně jako na rezervě. Když jsem provedl několik brusních sond pod nástřik tak je to naprosto zdravé. Jestli sem se ale z něčeho málem poblil tak to byly šrouby na výfuku. Takové ty dvoujšrouby s rámečkem co drží dily výfuku u sebe. Takovou korozi sem ještě v životě neviděl. Nicméně to drží pevně...myslim že to nákej rok eště vydrží...pak se to holt vymění. Nicméně problematika koroze je opravdu složitá. Snad se mi vše podaří. Snad pak dodám nějaké foto jak to dopadlo.

Abych řekl pravdu tak bych nejradši v zimě nejezdil...otázka je co autu ublíží víc, zda stát 4 měsíce v garáži nebo jezdit v soli...co si o tom myslíte?


Odpovědět

1  2  3  4