Fórum - Téma


spínání kompresoru klimatizace


Fórum 6 GG / GY spínání kompresoru klimatizace

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2008-05-20 11:46:06

Zdravím všechny ochotné lidi na tomto fóru a mám velkou prosbu na majitele vozu s automatickou klimou (nejlépe v benzinu).

Mám Mazdu 6 2.0 i teprve od února tohoto roku (kupované nové),takže jsem klimošku začal plně využívat až v posledních dnech. Zarazila mně ale četnost spínání A/C kompresotu a vrtulí u chladiče:

Prostě když zapnu klinatizaci ať už v režimu AC nebo AC/ECO ,tak hned po zapnutí se mi sepne spojka kopresoru a zároveň se naplno rozjedou obě vrtule u chladiče ,cca po 6 vteřinách se kopresor i vrtule vypnou a po dalších cca 10 vteřinách zase zapnou a pořád dokola. Takže když vyjedu z garáže ,zapnu klimatizaci a stojím u auta tak slyším cca 6s „hůů“, cca 10s ticho,cca 6s „hůů“ ….atd. a 100% mám pohledem ověřeno že současně s ventilátorem se zapíná a vypíná (cvaká) spojka A/C kompresoru. Dělalo to už od koupě ,ale to jsem klimošku zapínal jen občas aby se proběhla ,takže jsem tomu nevěnoval pozornost. Možná je to u Mazdy naprosto normální záležitost ,protože jinak to chladí dobře (řekl bych až moc dobře),ale u předešlého auta taky s digiklimou mi to nedělalo tak jsem vás chtěl poprosit zda byste mi někdo nemohl napsat jak to spíná a vypíná vám ,než si nechám rozhrabat auto u „odborníků“.

Zkoušel jsem to i když jsem stál na slunci (venkovní teplota cca25) a stáhl jsem vnitřní teplotu na 15 stupňů -čas vypnutí a sepnutí se sice změnil ,takže se kompresor cca na 10s sepnul ,na 6s vypnul a pořád dokola a když jsem potom nastavil vnitřní teplotu na 23 stupńů tak se kopresor na 6s sepl a cca na 15s vypnul a zase dokola. Takže přímoúměrná závislost času sepnutí a vypnutí na rozdílu vnitřní a venkovní teploty tam je a z tohoto pohledu bych to viděl v pořádku, ale pořád se mi zdá ten interval spínání a vypínání s ohledem k životnosti spojky kompresoru dost častý. Kdyby to bylo řádově v minutách tak to neřeším ,ale v sekundách ?? Proto bych byl moc rád kdyby mi to mohl někdo odzkoušet poslechem přímo na své mazdičce.

Předem moc děkuji za pomoc.

2008-05-20 13:53:41

Ptal jsem se na to zde: http://www.mazdaclub.cz/m..._posts.php?topic_id=17112

takže to máme stejné, uvidíme jestli se přidá někdo další. Mám to pořád zapnuté na auto 22°C

2008-05-20 13:54:45

Ahoj,

vypada to na problem s fan controllerem. pokud mas auto jeste v garancce, trvej urcite na vymene.

  • bb-

2008-05-21 06:34:31

FredyK: V tom příspěvku píšeš ,že ti to sepne chvilku po nastartování -to sedí ,ale taky ti to potom spíná a vypíná cca 3x do minuty ???? Nemohl bys prosím tě zkouknout jestli se ti zároveň taky sepne spojka A/C kompresoru a jaké máš intervaly sepnutí a rozepnutí ???.

2008-05-21 06:40:42

bagrB : Díky za radu ,ale ještě kdybych tak věděl ,co to ten fan controller je

Stejně bych radši kdyby mi mohl někdo věnovat tu minutu(dvě) poslechu u své mazdičky a napsat jak často to spíná při zaplé klimě jemu. Třeba je to normální a zbytečně se plaším.

2008-05-22 12:30:07

Jo když někdo stojím tak je to furt dokola.

2008-05-26 09:30:46

FredyK: No vidím ,že se k nám asi nikdo nepřidá ,takže jsem v pátek navštívil servis a tam mě ujišťovali ,že je to naprosto v pořádku a že to tak má fungovat a pro jistotu mi udělali diagnostiku řídící jednotky klimatizace a změřili tlaky a vše OK. Bohužel mi z časových důvodů nezměřili množství chladící kapaliny, ale nechal jsem si nastartovat úplně novou M6 (je to sice nový model, ale systém fungování bude snad stejný) a spínala úplně stejně:cca 2x až 3x do minuty a současně s kompresorem se vždy rozjely vrtule na chladiči, takže nám to snad funguje tak jak má.

Měl bych ještě jednu prosbu ,co se týče xenonů (koukal jsem že máš taky Mazdu s xenonama). Když jedu pomalinku po nerovné cestě s vypnutým rádiem ,tak slyším do auta takové vrzání jak ze starýho kanape –docela mně to štve. Úplně náhodou jsem nakonec přišel na to ,že mi to dělají servomotory v xenonech a přenáší se to pak přes karoserii.Samozřejmě na normální rovný silnici ,nebo při rychlosti cca nad 20km/h už je to v pohodě .V servisu jsem se na to taky ptal a řekli mi že to je normální (jak jinak) ,ale nerad bych aby mi po třech letech odešly ty motorky a já dával nová světla za 20k.

Je to dobře slyšitelné ,když stojím bez nastartovaného motoru s rozsvícenýma xenonama ,otevřu si haupnu a trochu víc zhoupnu auto ať už vpředu nebo mi ho někdo zhoupne vzadu –prostě jakmile ty motorky začnou pracovat tak se přímo z těch světel začnou ozývat zvuky jak ze starýho kanape. Nemáš prosím tě stejnou zkušenost ,popř. nemohl bys to odzkoušet při tom zhoupnutí na místě s rozsvícenýma xenonama ?,jestli taky vržou nebo ti to naklápí potichu ? Díky moc.

2008-05-26 11:36:39

Z tohoto důvodu jsem zvolil přestavbovou sadu, jelikož úmrtnost orioginál xenonů je obrovská.

Za to info ohledně klimy díky. Uvidíme jestli ještě někdo něco napíše, a nebo asi nikdo jiný kliimu v čr nemá

2008-05-26 13:18:49

Oni mi ty xenony ale jinak fungujou dobře,tedy při zatížení předku se zvednou a při zatížení zadku se sklopí akorát že strašně vržou. Takže právě sháním informace jestli jde o předzvěst úmrtí a nebo jestli je to normální.

No nic ,zkusím to tu vyvěsit na fóru jestli mi odpoví někdo ,kdo je má origo.

Jinak o té úmrtnosti xenonů už jsem taky slyšel ,ale prý na to trpěli jenom první typy a vesměs v naftě a hlavně jsem kvůli tomu projel různá fóra a nikde jsem se o poruchovosti nedočetl.

2008-05-26 14:22:48

zdárec kolegové,

ohledně klimatizace, musím jen souhlasit s tim spínánim mam tedy M6 s 1,8 benzín, ale cca 3 x do minuty se taky sepnou větráky na chladiči. bude to myslím standart.

Ohledně Xenonů, jsem vzhledem k ceně volil taky přestavbovou sadu- bez dorovnávacího čidla na zadku,

jak si dáš Xenony, už bez nich nebudeš chtít jezdit, je to super rozdíl

je pravda, že na STK budu muset dát na chvilku zpět žárovky klasický H1, nechci na to moc myslet, moc místa tam neni, pokud nechci sundavat nárazník se světlama

doris  
Doris
2008-05-26 20:34:13

Tak nám klima / větráky na chladiči nespínají, jak je uvedeno výše. Prostě zapne se a běží nějakou dobu a pak vypne, ovšem NE v tak krátkých a četných intervalech. Máme obyč manuální klimu a funguje to bezvadně.

Jinak k těm žárovkám (resp. xenonovým výbojkám) a jejich výměně - světlomet na pravé straně auta jde v pohodě, ten levý je trochu natěsno kvůli airboxu, ale pokud má člověk drobné ruce, jako třeba já , jde to jakž takž vyměnit i bez demontování čehokoliv dalšího. Když jsem měnila původní žárovky za lepší Phlips Blue Vision, tak mi to zabralo asi 3 minuty. V manuálu se píše o demontování podběhu či co, ale nebylo to potřeba. U nové M6 bych žárovky měnit nechtěla, tam to vypadá šíleně a není tam už vůbec místo. Možná tam je ale fígl, třeba jako u Octávky II., kde se údajně světlomet vytočí. Mám to pouze z doslechu, neviděla jsem to v reálu.

2008-05-26 21:26:18

jj, povolí se plastová matice,odpojí konektor a světlomet se vyklopí, jenže tahle informace je asi těžce stravitelná...

2008-05-27 10:17:32

Díky za info ohledně klimy ,co se týče xenonů hodím to tu jako nové téma ,aby to bylo viditelnější -snad se ozve někdo ,kdo je má origo .

2008-05-28 09:13:40

Vyměnit to jde, bez jakékoliv demontáže světel či nárazníků. Chce to je párkrát zkusit za světla. Jde to ztuha, ale jde bez jakéhokoliv nářadí, či rozebírání auta.

2008-07-28 10:55:49

Mám Mazdu 6 2,3 objem motoru v benzínu. Co se týče té klimatizace tak mě taky zapíná a vypíná několikrát během minuty pří zapnuté automatické klimatizaci resp. ECO/AC , při zapnuté manuální klimatizaci to běží v delších časových intervalech. Toť mé zkušenosti

2008-07-28 11:09:33

Ahoj Doris

Chcel by som vedet tvoj nazor na : M6,1,8 /2005/ maju mech klimu hadicky vedene ALU. v motorovom priestore . Vsak . ak tie zaizolujem (PET hadica, Paska s LA , paska s bitumenem a pod. ), budem mat vacsi chladiaci efekt v aute ? Jednu trubku vidim prava cast auta pri-pod postrekovacom , dalej trubka ide pri chladici a inde , kde nejak se bezne nedostanem .

Tvoj nazor ? vdaka

doris  
Doris
2008-07-28 11:30:55

GabrielM6: Ahoj! Tak to nevím, co by to udělalo. Ty Alu trubičky bývají po používání klimy orosené a pokud bys je zaizoloval, nejspíš by se mezi tím držela vlhkost. Co by to udělalo s hliníkem nevím, znám ale případ, kdy jedna z těch trubiček praskla, nebyly přitom nijak izolované či upravené, prostě stalo se. Nejsem mechanik, ale mám zato, že to výrobci mají takto vyřešené bez izolace nejspíš z určitého důvodu. Nám chladí manuální klima dostatečně účinně, takže jsem o podobné úpravě neuvažovala. Ono vem si i fakt, že vzduch z klimy má teplotu kolem 12°C (nemýlím-li se, jinak mne opravte ) a toto je už pro zdraví člověka nebezpečně málo, když vemeš v úvahu, že venku máš třeba 30°C. Raději otevřít okna, nechat pořádně vyvětrat behem pár minut a pak pouštět klimu. Po používání klimy pak necháváme pravidelně na pár minut projít ventilací horký vzduch - dáme topení naplno, aby se kondezovaná voda odpařila a neyl problém se zápachem a bakteriemi. Není pak třeba nechávat klimu dezinfikovat. V minulém autě jsem to tak dělávali a bylo to super.

2008-07-28 13:30:05

Ahoj Doris .

Vdaka za napad s vypinanim klimy , Jinak je to logicke ze najprv clovek prevetra a pak zapina klimu v horku .

. Ja len som cital ze pre starsie auto ked ze sa vela pouziva klima v meste, kde je fakt dusno a lepsie sa uz vyvetrat neda , napr zapchy , proste spicka v doprave . Ano je to par krat do roku . Tak on tie trubky okolo klimy zaizoloval a vysledok bol citelny . Uznam ze v spicke pak klima nestiha alebo je v krajnej prevadzke a preto som tomu chcel dopomoct , V motorovom domceku su bezne teploty 100st. Celsia a tak ventilator zapina a vypina jedna radost . Takze toto by som videl ako prinos , chladica emulzia od chladica kim sa dostane do chlad prietoru - do kabinky, je kus cesty pod kapotou a preto ak sa zaizoluje , podla mna , tak teplotny zostup bude mensi teda chlad bude efektivnejsi . Jasne ze sa zarosuje , nakolko voda sa dostava zrazanim z okolia je to bezny fyz. jav. Jasne ze treba obmotat trochu tesnejsie inac izolacia nema vyznam potom vlhky vzduch ku trubkam sa nedostane , Je to nieco ako urobit sodu - syfon , a sa flasa schladi ak sa do neho napusti CO2 v teplom prostredi sa hned zarosi , bombicka schladi na -50st.C. bacha primrzne aj prst , vtedy nechytat , pametam sa na to ako dieta . Vo vyrobe podla mna myslely na to lebo ked sa lepsie pozries tak izolacie su miestami ale nie vsade , v kabine je , pri prechodkach je / tam by zrazena para urobila sarapaty / . A preco by sme to vo vyrobe robili tak drahsie ak klima je luxus , a ked niekto na to ma nech ak po case dokupi nove a servisy nech sa staraju o to . Podla mna to uz je na biznis politiku . "Preco sa doporucuje vymenit pneu po 3 rokoch , hoci gumy by sli este dalsie 3 ". Alebo jednoducho sa stym pri vyvoji neratalo , je tento klima. system dlhodobo spolahlivy a hotovo .

G

2013-07-18 19:45:32

Chalani, tak som dnes dosiel zo servisu. Tiez mi totiz robili ventilary, ze zapinali a vypinali stale a casto. Klima naplnena a nazory odbornikov ze to vraj tak je v poriadku. Dnes rano ale klima off. Ziaden vykon. V jednom super servise chlap hovori ze sa na to pozrie. Zavada bola v uvolnenom sroubeni co drzi spojku pokope. Nieco dotiahol, nieco zlepil a klima funguje, ventilatory funguju normalne.

2015-04-22 21:58:42

mám to samé, zapíná a vypíná už skoro 4 roky. Byl jsem v Mazdě i v jiném servisu s diagnostikou se seoftwarem na Mazdy a vždy mi řekli, že je to správná funkce.... ikdyž divná


Odpovědět