Fórum - Téma


špatný "teplý start"


Fórum 323 V BJ špatný "teplý start"

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 2  3  4  5  6

2013-01-23 13:20:43

Myslis EGR? Hmm, nooo, moc som ho nekontroloval, myslim po vymene motora pred rokom. Ten tam zostal, akurat este na povodnom som ho trochu cistil. Myslim, ze sa na to pozriem. Ten moze zareagovat dost rychlo na ohrev, lebo je vlastne spojenim vyfuku a sania.... Hej, pozriem sa na to. Dakedy sa mi zdalo, ze motor taha striedavo lepsie/horsie, mozno je aj za tymto EGR.

2013-01-23 13:23:10

jj ten myslím, právě že poměrně dost reaguje na ohřátej motor..ta kontrolu nic nedáš,venku je hned, zkusíš ho trochu rozhýbyt,vyčistit,prostříknout a uvidíš jestli se to zlepší

2013-01-23 13:29:30

Hej, diky za tip, mam už takový tušák, že to bude touto potvorou.

edit: Alebo su na tom zle hydry a to uz asi nebude sranda, ked je rec o prachoch. Ten rachotivy zvuk... to jak traktor. Oleja je dost, kontroloval som ho. Zeby snad nizky tlak oleja? Olej-pumpa v koncoch? Olej tiez potrebuje trochu zohriat, to by korelovalo s tym kilometrom jazdy, po ktorom je klud.

2013-01-23 15:57:48

Vzpomněl jsem si, že jsem měl loni stejný problém ( ale chytlo celkem dobře, zvuk jako traktor a netáhlo, po cca 0,5km jízdy se to srovnalo), ale to se stalo jednou při největším mrazu za celou zimu -23°C, tak jsem to dál neřešil a říkal si že v takovém mrazu je to asi normální. Co by to teda mohlo být??? Olej používám Schell SAE 5W/40.

2013-01-23 16:02:44

Diky za kommenty; ja som mal Shell HX7 10W40, ale teraz mam celkom iny. No, asi (aj) odtial vietor fuka. Kazdopadne, caka ma riadna detektivka. Radsej kuknem aj do vane, v akom stave je sitko na cerpadle.

2013-01-24 09:30:14

Tak som vcera urobil demont EGR, musel som odmontovat aj skrinu filtra, lebo poriadny kluc tam clovek nezmesti , EGR zaseknuty myslim nebol, skontroloval snimac (potenciometer) - funguje, kontakty su OK... Sundal som hadice, od turba som nasiel malicko mastne, co povazujem za normal . Nenormalne mi vsak prislo, ked som ozrel do hadice pripojenej na saci manifold . Ten bordel, mastne hrudy sadzi, to iste aj v tom sacom kanali. Co so dociahol prstami som vyhrabal von, presparal aj vyvod - prisavanie vyfuku; to co bolo hlboko vnutri - to len nechat na pokoji, alebo uplne rozobrat . Dnes nebol problem ziaden, motor taha ako divy, no nebolo dost chladno podla mna. Dalsie noci hlasia az -15, vtedy sa to ukaze.

2013-09-17 20:20:37

Zdarec borci! Prosím vás o radu. Kamarád mi přivezl na opravu Mazdu 323 BJ 2.0 TD 2002rv. Nejde nastartovat! Kontroloval jsem kontakty s kostrou, všechny pojistky proměřeny ani žádný kabel překousaný nic takovýho. Vypadá to jako by po zapnutí klíčků do motorové části vůbec nešla šťáva. Co mě ale strašně zaráží tak je to že po otočení klíčků vystřelí teplota na maximum i po vytažení čidla teploty. Vůbec netuším co hledat ty mazďácký diesely vůbec neznám. Díky za radu Bender.

2013-09-18 12:38:10

bender: ked vystreli rucicka teploty hore, musi byt skratnuty privod od čidla, lebo pises ze to urobi aj ked odpojis cidlo. Neviem ti vsak potvrdit, ze prave toto znemožňuje štart. Ale zrejme to má svoju váhu (=význam).

ďalej píšeš, že "do motorovej časti neteče šťáva". Hoci si nenašiel nič preseknuté alebo prekúsané, kuny sú veľké potvory, už sa tu o tom písalo. Ešte to môžu byť aj relátka.... neviem čo si všetko prezrel. Asi musíš prejsť celú elektriku do posledných detailov. Držím palce a pevné nervy.

MAX6  
J.
2013-09-18 12:43:25

merlinhawk: S tim zkratem na čidlu teploty bych souhlasil.Zkrat = 0 odpor = maximální teplota. Nemá náhodou 323BJ / Premacy nějakej záchranej systém,že když dojde k přehřátí tak chcípne motor a nedovolí ho nastartovat ? Já to mam třeba na motorce,že jakmile dosáhnu 115°C tak se mě omezí výkon a kdybych z nějakýho důvodu pokračoval dál tak ve 125°C mi motorka automaticky chcípne,aby nedošlo k poškození.A dokud teplota neklesne,tak nejde nastartovat.

2013-09-18 12:51:39

max6: možno áno, naznačil som že by to mohol byť dôvod, prečo to nejde naštartovať, ale neviem potvrdiť/vyvrátiť.

MAX6  
J.
2013-09-18 13:02:00

merlinhawk, Bender: Tak teď čtu workshop,ale na benzínovou 323BJ (mělo by to bejt podobný). Každopádně by to měla zjistit diagnostika,pokud tam bude něco v nepořádku.

Hmm a to je všecko co v tom worhshopu o kabeláži píšou. Sice jak si změřit to čidlo teploty tam je popsaný,ale ohledně zjištění poškození/zkratu kabeláže co vede k čidlu teploty chladící kapaly je tam opravdu jen napsáno: "Napojit na diagnostiku" Dokonce jsou tak líný,že tam nenapsali ani vizuelní kontrolu

2013-09-18 13:46:26

Děkuji za rady! Dnes jsem poruchu odstranil! Byl to ulomený kabel za pojistkovou skříní který vlastně pouštěl plus do motorové části. Ono totiž v tom autě bylo satelitní vyhledávání a když ho chlapci v tom servisu demontovali tak ten kabel špatně propojili zpět a on se uklepal!

2013-09-18 16:31:08

bender: , přitom taková blbost

2016-09-26 08:18:29

Ahojte, poslednou dobou sa mi objavil problem zo startom za tepla resp. vseobecne. Ked je motor studeny startovalo na brnk teraz toci troska dlhsie. Problem nastane pri startovani motoru ked je teply po jazde a v kombinacii ked je vonku vysoka teplota. Ked zhasnem motor a idem nastartovat do 5 minut tocim aj 5 - 10 sek. nez natocim, zatial vzdy chytil, ked to necham vystidnut dlhsie startuje relaticne dobre. Je to na repas cerpadla alebo cisdlo teploty ? Druha vec je ze pri nizskych teplotách ktore sa pomali a iste blizia auto skube pri pridani nez sa zohreje, co som sa docital buce to spill ventil asi. Dakujem za radu.

2016-09-26 20:33:01

Také jsem měl problém s teplým startem (2,0DiTD,66kW ), za studena startovat šlo.Nejprve jsem to vyřešil tlačítkem, kterým jsem při teplém startu vyřadil čidlo teploty motoru (řídící jednotka si myslela, že je auto studené a motor dostal vyšší dávku nafty). To pomohlo zhruba na rok až rok a půl. Pak už nešlo nastartovat ani za studena. Ke konci té doby jsem ještě musel vypodložit plyn, protože auto už na volnoběh chcípalo. Zkoušel jsem všechno možné, přeměřoval jsem ventily na čerpadle atd... Diagnostika nehlásila žádnou závadu, pouze vadné čidlo teploty motoru, což bylo dáno jeho vypínáním mým tlačítkem. Podstata celého problému byla v malém tlaku vstřikovacího čerpadla-na tom se shodli téměř všichni. Tak jsem se nakonec rozhodl dát auto opravit jednomu moc šikovnému mechanikovi, který se opravami vstř.čerpadel zabývá denně. Ještě ten den mi volal, že je auto spravené! Poté, co vyndal čerpadlo ho napadlo ( stalo se mu to snad potřetí v životě ) dotáhnout matku na čerpadle, která je uprostřed mezi vývody trubek na vstřiky - byla povolená a tudíž se tam ztrácel tlak. Měl jsem zkrátka štěstí nejen na závadu, ale hlavně na mechanika. Drtivá většina by rovnou dělala repasi čerpadla, což mi navrhovali i ve značkovém servisu Mazda. Přeji vám také takové štěstí...

PS: začalo to samozřejmě zhoršeným startem za tepla...

PSII: než se pustíš do jakýchkoliv oprav, základem je čistý palivový filtr, raději i vzduchový


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6