Fórum - Téma


špatný "teplý start"


Fórum 323 V BJ špatný "teplý start"

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 2  3  4  5  6

2012-08-07 21:48:41

zní to dobře, ale já sem marnej, dodělavam doma rekonstrukci, mám domluvenou brigádu abych si vydělal nějaký peníze na věci který ještě potřebuju povyměnovat na mazdě atd atd, bohužel no snad někdy jindy

2013-01-14 19:23:05

Nemohl bych take poprosit o planek toho cerpadla i toho, kde je to teplotni cidlo - pavel.pesek@email.cz. Mam Mazda 626 DiTD 66KW rv98.

Dela mi to trochu neco jineho, pri startu za studena to chytne na jedno otaceni motoru, i pak bezi bez problemu. Ale kdyz to po par sekundach vypnu, treba kdyz vyjedu z garaze a zhasnu motor, tak pak uz nenastartuju. To se musi počkat tak půl hodiny. Kdyz to nechce nastartovat, tak to nechyti a nedá se s tím nic dělat. Ale pak to najednou chytne na jedno otoceni motoru. Motor je přitom pořád v zásadě studený. Příčina asi bude v tom teplotním čidlu nebo zaneseném čerpadlu, nebo co. Nebyl by odkaz i na nějaký servis, kde by to udělali?

2013-01-14 19:44:43

vše co k tomu mám ti pošlu, snad to pomůže, zkus tedy odpojit to teplotní čidlo když ti to nebude chtít zrovna chytit, najdeš ho v podstatě za vstřikovacím čerpadlem,respektive nad ním,přístup k tomu čidlo je špatnej,sotva tam strčím ruku,to čidlo je dobře schovaný,uvidíš ho když se podíváš za trubičky co vedou z čerpadla do vstřiků,je černé a má tvar trojúhelníku.

2013-01-15 08:45:29

Drobnu poznamku k odpojeniu cidla teploty: kedze (snad vsetky) cidla teploty su termistory (ich odpor s rastucou teplotou klesa exponencialne), po ich odpojeni RJ nameria vysoky odpor. RJ si "mysli" ze teplota je velmi nizka, tudiz da povel cerpadlu vstrekovat vela paliva. Tym sa prekona problem s nedostatocnym davkovanim na start, dajme tomu kvoli necistotam (cerpadlo je ucpane).

Velmi casto sa da problem (nastartovat) "riesit" odpojenim nejakeho senzora, ale je to znasilnenie motora (ako celku) a skutocny problem zostava. Je to len odkladanie problemu, co moze casom priniest velmi drahu opravu namiesto par hodin cistenia vratanie zborky/rozborky doma na ponku.

2013-01-15 11:17:48

Souhlasím, že jde pouze o dočasné vyřešení problému ale pouze pokud se jedná o nějakou banální závadu (např. nečistoty a pod.), která jde snadno a nebo levně odstranit. V mém případě si myslím, že vyřadit teplotní čidlo POUZE pro start není až takové zlo. Popisoval jsem zde svůj problém s teplým startem ( vyčistil jsem nádrž, vymněnil pal. filtr, proměřil všechny konektory na vstřik. čerpadle - pravda, rozebraná sítka z něj jsem ještě neměl, podstoupil diagnostiku s nulovým výsledkem) a na nic vadného jsem nepřišel, tzn že vše ukazuje na opotřebení mechanických součástí v čerpadle nebo spill ventilu. Ve značkovém servisu mi řekli mám v podstatě tři možnosti : buď ZKUSIT nový spill ventil ( za 6000Kč ?) s nejistým výsledkem nebo repasi čerpadla ( 15000Kč) a nebo jiné čerpadlo z vrakoviště ( 10000Kč ?) opět s nejistým výsledkem. Zároveň mi řekli,že aut se stejným problémem k nim jezdí spoustu a většina to řeší vypínáním teplot. čidla na start. Takže to "dočasné" vyřešení problému se v mém případě stalo trvalým. Dle mého názoru start bez čidla teploty motoru jako takovému neškodí a repasi čerpadla mohu udělat, až mi to nebude startovat vůbec ( a to podle zkušeností jiných ani nemusí nastat ). Ještě je možnost, zařadit při startu místo úplného odpojení čidla odpor s určitou hodnotou (kterou ještě nemám vysledovanou), aby si jednotka "myslela", že je motor studený (např -20°C). Protože při úplném odpojení čidla sice motor naskočí, ale jednotka to vyhodnocuje jako vadné čidlo teploty.

Zdravím a přeji úspěšné vyřešení vašich problémů.

PS: jestě jsem zapomněl na čtvrtou možnost řešení - nové vstřik. čerpadlo (40000 - 50000Kč ?)

2013-01-15 14:14:53

já jsem si taky nejprv udělal vypínač do kabiny na odpojení čidla teploty, nevím zde je to dočasné,nebo to něčemu vadí,ale myslím že to není zrova ideální varianta. řeknu tu asi tak, za pokus člověk nic nedá, myslím tím vyndání a rozebrání čerpadla s vyčištěním, jen je dobré si ho poznačit před vyndáním,jinak se pak musí seřídit,ale to mě stálo pak 500kč,což jde. Každopádně k vyčištění stačí rozdělat tu jednodušší půlku čerpadla,je to práce s vyndáním a nandáním na necelej den a v podstatě na tom není moc co pokazit,pokud člověk neztratí nějakou součástku

ze studování problematiky si pamatuju že nejčastěji to bývá právě ten spill ventil,ale důsledkem jeho znečištění-takže bud je uplně špatnej,nebo tam jsou nečistoty a po vyčištění funguje. Troufám si říct že opotřebení vnitřních částí je BLBOST co tvrdí v servisech aby z toho meli víc peněz, to čerpadlo sem měl rozdělané a to sou tak robustní díly že se mi tomu nechce věřit a podle mě by to nedělalo paseku jen při teplém startu... ale to je můj názor, můžete si o tom myslet co chcete

2013-01-15 20:44:17

Když někomu řeknu, že chci vyndat a rozebrat vstřik. čerpadlo, tak se půlka lidí křižuje a druhá mě považuje za blázna... a jsou mezi nimi i vyučení automechanici...

Myslím si, že jsem technický typ, ale vyndat čerpadlo, rozebrat ho, ale hlavně dát ho zase dohromady tak, aby to chodilo mi připadá složitá věc. Třeba je to jen mýtus ( což vyplývá z většiny Vašich příspěvků ) ze kterého je živo ( a dobře živo ) spousta čerpadlářů. Ještě pár Vašich příspěvků a třeba se do toho v létě pustím .

Jinak jsem o tom mluvil s lidmi, kteří mi nic nevnucovali, pouze řekli svůj názor, že vnitřek čerpadla je "vyčochtanej", čerpadlo již nedokáže vytvořit takový tlak a množství paliva při teplém startu je při menším tlaku nedostačující. Jeden z nich byl jedním z nejuznávanějších čerpadlářů v okolí a řekl ať to neřeším a dál mačkám tlačítko, dokud to půjde. Samozřejmě jsem mu popsal Vaši zkušenost, ale říkal že nečistotami to nebude. Tím netvrdím, že nemáte pravdu, pouze píši, co mi řekli jiní. Ještě podotýkám, že mám najeto cca 265 000km ( věřím že poctivých ).

Pokud se do toho v létě dám, tak pak napíši, jak to dopadlo.

2013-01-15 23:37:59

Napsal jsem spatne email, spravne je to: pavel.pesek2@email.cz (je tam dvojka).

Predem dekuju mockrat.

2013-01-16 09:55:00

Podla toho planku (diki mikulkovi ) to rovnako nevidim nijako zlozite, ale nastavenie si urcite necham urobit - az by doslo na rozborku.

Ak cerpadlo hneva, nenechaval by som ho hoblovat neviem cim. Proste ked musim, pomozem si nastartovat, ale je lepsie ho pozriet ASAP a predist pripadnym velkym a drahym opravam.

2013-01-16 10:24:24

mno tak já do toho šel protože už sem byl docela zoufalej a říkal sem si,tak či tak musí čerpadlo ven-když pude na repas,nebo když si seženu jiné z vrakáče... a když už bylo venku tak sem se do něj pustil a řek sem si že kdyžbych to nějako podělal tak koupím jiné z vrakáče, nebo aspon budou mít důvod opravdu na repasi něco dělat

A dost mě přsvědčili argumenty na polském foru, kde to řešili dost a podrobně a vždy to bylo jen nečistotami a nebo špatným čidlem, ono se taky není čemu divit,po 250 tis. kilometrech se tam docela nějakej bordel nashromáždí a jelikož je těžkej tak se samozřejmě drži na dně kde je to čidlo,a má kolem sebe sítko,které má být žluté a moje bylo černé :D

hodně záleží na pravidelných výměnách palivového filtru, ale i tak si myslím že se tam nějaké jemné nečistoty dostanou, nic není dokonalý ....

No a jestli ti to pomůže,tak já se v autech vrtám jen tak o volnej chvíli,nebo když potřebuju něco pořešit, protože jsem už hodněkrát pohořel v servisu,takže co se dá zvládnout doma dělám si doma a je mi 23

každopádně třeba nastavení čerpadla jsem si taky nechal dělat od mechanika,tam to musí bejt přesný na milimetry a bez přístroje to nejde v podstatě

2013-01-19 20:38:55

Tak a je to tu. Podla vsetkeho zacalo cerpadlo zlobit. Po nastartovani ma motor hodne rachotivy zvuk, ani traktor by sa nemusel hanbit . Motor slabsie taha a kontrolka zhavanie blika. V jednej chvili sa zvuk umravni, dostavi sa tah a kontrolka sucasne prestane blikat. Palivovym filtrom to asi nebude, ma nabehanych zatial iba 30 tisic. Tipujem ze je to davkovaci ventil na cerpadle alebo nieco take. Premeral som co sa dalo (bez demontu cerpadla), nic zlozite to nebolo, teda az na TCV - to bolo na mašlu. Sice vsetky hodnoty som nameral v norme, ale... uz neverim ze za to mozu mrazive noci/dni. Ostatne, za studena to startuje vcelku dobre a za tepla este lepsie.

Minuly rok mi po studenych nociach (-10 a menej) kontrolka blikala a motor evidentne nemal z coho tahat. Vtedy som za pricinu povazoval zatuhlu naftu alebo zmrznutu vodu v trubkach. Navzdory aditivam co som do nafty lial... . Toto sa vsak neocakavane zopakovalo minuly tyzden v nedelu (bolo -17) , ked sme sa chceli vratit domov ("len" 300 km), ktore som planoval zmaknut za 4 h. Bez 2 hodin v garazi za vydatneho ohrevu by sme nedosli nikam. Nastastie potom uz bez problemov. No za poslednych par dni uz ani nemusi moc mrznut a kontrolka po nastartovani blika a motoru sa nechce. Takze sa asi musim pripravit na servis cerpadla. Este sa utesujem tym, ze zhodim snad iba ten spill valve a vycistim a ze to pojde. Teda ale ze mi nebude stacit orech 34 to kukam jak vyr . Podla sublery na to budem potrebovat 38-cku.

2013-01-19 22:11:04

Základním předpokladem pro správnou funkci "všeho" je ČISTÝ palivový filtr ( a filtry vůbec). 30 000km není podle mě málo na to, aby nemohl být ucpaný - záleží kde a co tankujete. Podobný problém s tahem auta jsem měl také, projevilo se to také v zimě ( mohla to být náhoda ) a také se rozblikala kontrolka žhavení. Pak delší dobu nic a po čase to samé, ale vždy během jízdy, tzn. starty byly normální. Vyndal jsem pal. filtr a byl hodně špinavý - nevím jak dlouho tam byl, protože auto jsem měl asi rok. Po výměně se už závada neobjevila. Až letos řeším výše popsané problémy s teplým startem a proto jsem vyměnil filtr znovu-abych měl jistotu. A ten zhruba po 30 000km byl zanesený ( naftu tankuji přes sítko).

Zajímalo by mě, když vám auto přestane táhnout, jestli začne kouřit.

Každopádně, ještě než bych běžel do servisu, vyměnil bych filtr.

2013-01-19 22:23:32

Pardon, som nejak zabudol dopisat, ked mi to cez noc "zmrzlo" a nechcelo to tahat (otacky sotva 1500, aj to trhane) , isiel z vyfuku taky modro-biely dym. Ale ked mi to urobilo naposledy, to bolo poobede a nejaky mimoriadny dym som si nevsimol. Problem s tahnutim som postrehol hned pri rozjazde po nastartovani.

OK, som si vedomy faktu, ze nijaky studeny motor netaha dobre, ale po asi polminute chodu motora to zacalo tahat normalne a aj zvuk motora sa znormalnil, uz to nebol ten "traktor", tak nevim.

2013-01-19 22:50:17

Samozřejmě, že čím déle to budete nechávat, tím se bude filtr více zanášet a tím častěji se bude problém objevovat. Ty samé problémy s motorem ( kouř, netáhnutí až chcípnutí) měl nedávno můj táta i soused a v obou případech to byl ten filtr.

Nehledejte v tom vědu, vyměňte filtr a uvidíte. Do servisu s tím můžete zajet vždycky.

2013-01-19 22:55:30

Ten filter by to nakonec mohol byt, nakonec, hodnoty cidiel a ventilov boli v norme. Zacnem teda s filtrom a ked nepochodim, buducu sobotu skusim nakuknut do cerpadla.

2013-01-20 18:24:34

Tohle bych neviděl na čerpadlo, uplně stejná věc se mi stala asi před měsícem, jel jsem, zničeho nic se mi rozblikalo žhavení a motor netáhnul, sotva se držel a vůbec to nejelo z vejfuku se kouřilo jako z traktoru, no byl sem z toho špatnej, tak sem zajel na benzínku,natankoval čerstvou naftu,dal aditivum,zahrkal sem s autem aby se to promíchalo,nastartoval sem a pohoda, prostě špatná nafta,něco v ní asi...od tý doby sem najel 2000km a nic

2013-01-23 09:41:18

Tak je to prdel soudruzi. Vymenil som filter, bola to malickost (aj o pol siedmej vecer na ulici pri -5 ), bol som sa prejst s autom, tahlo ako dive, islo za plynom jedna radost. Tak sme sa boli trochu vyblaznit na tie zamrzle cesty . Nejake tie smyky a hodiny na parkovisku, sak treba potrenovat . OK, auto zaprarkoval doma ako obvykle a tesim sa ze problem vyrieseny. Rano startujem a situacia sa stale opakuje: start sice trochu lepsi, ale motor velmi hlucny (ako traktor), blika kontrolka zhavenia, slaby tah . Po asi kilometri v obci (na trojke, 2000 ot) sa to umudrilo a motor chytil spravny zvuk a tah, aj prestala blikat kontrolka. Co s tym? Jaky este bordel moze byt v palivovom systeme? Evidentne je to citlive na chlad uz okolo -5°C

2013-01-23 10:08:19

Možná, že ti někde v potrubí přimrzají hrudky ledu a pak to, než se to trochu zahřeje, nemá správný tlak paliva.

2013-01-23 13:05:44

Hej, na to som myslel, ale ak by to bolo v potrubi, jazdou v mrazivom pocasi sa to bude zhorsovat. A pochybujem ze sa za minutu motor zohreje tak, ze to roztopi "zmrzlinu". Mozno sa mylim.

2013-01-23 13:11:40

no a zkoušel si natankovat novou naftu na jiné benzínce? a kouknout do nádrže..nebo popřípadě zase do filtru jestli tam není voda..? a taky me napadá,jestli to nemůže dělat ten ventil, ted nevím zas jak se jmenuje,ale je spojenej s turbem a je na přední straně motoru na hlavě...ten když mi zlobil,byl zatuhlej, tak motor nejel,malý otáčky, dýmil až když se to ohřálo tak se to zlepšilo...


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6