Fórum - Téma


špatný "teplý start"


Fórum 323 V BJ špatný "teplý start"

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3  4  5 ......... 6

2012-06-05 19:39:59

Nebo zkus sehnat nějakýho šikovnýho elektrikáře,který ti tam dá spínací relátko k tomu čidlu,bude to za pár korun a chvíli to fungovat bude,mezitím můžeš šetřit a shánět čerpadlo.

To bohužel nevím jak to je s tou ŘJ jestli je potřeba diagnostika a naprogramování.My jsme zavolali do tý Blanný,objednali se a víc nevím.

2012-06-07 20:03:29

takže přináším nové skutečnosti.

1. vymontoval jsem čidlo dávkování paliva z čerpadla, nechal z něj vytéct naftu,trochu jsem ho očistil a proměřil při 20 stupních a ukazuje mi 1,7-1,8 - podle manuálu by to mělo bejt 1,2 +-0,5ohmu,což je téměř tolerance.

2.rozebral jsem kompletně sání a vyčistil jsem ho

3. Dal jsem novej palivovej filtr

4.proměřil jsem čidlo teploty paliva a otáček čerpadla a obě jsou přesně podle manuálu.

Vše jsem složil a motor naskočil.podruhé taky, potřetí už ne, tak jsem si říkal že to bylo zbytkem spreje na číštění ze sání. ale po chvíli to chytlo znovu.

Po projetí už to nechcípá,když vyřadím na neutrál.teplej motor nechce chytit hned po chcípnutí,chce nechat pár minut a naskočí. Pak jsem zjistil,že když sešlápnu při startování plyn až na podlahu tak to chytne i za tepla pokaždý.

Takže ted teda nevím kde by moh bejt zakopanej pes....nenapadá někoho něco? vím že sem skoro nikdo nechodí,ale kdyby náhodou...

2012-06-07 21:53:38

Ja si pamatam, ze v manuale k 626 (co sme mali pred 15-timi rokmi) sa pisalo, ze studeny motor startovat bez plynu, mierne zahriaty s polplynom a "horuci" motor startovat s uplne stlacenym plynom. Lenze, toto sa tykalo benzinoveho motora a ci sa ma podobne nakladat s naftakom... neviem. Motor startujem vzdy rovnako - bez plynu, bez rychlosti, bez spojky a chyta rychle bez ohladu na teplotu. Snad by stacilo "preklepnut" (podla moznosti) vsetky konektory a ventily. Nevypada to na "tazku" zavadu.

2012-06-07 23:36:24

taky si říkám že to nevypadá na těžkou závadu,ale zapeklitou :D

na čerpadle jsem proměřil všechny tři čidla co jsou nahoře a dobrý, pak sem měřil čidlo teploty motoru,dokonce sem ho i vařil při 100 stupnich abych si ověřil že funguje a je taky ok, tak nevím co by ještě mohlo mít spojitost s tím startováním...

2012-06-09 15:43:15

tak jsem ještě prošel a vyčistil všechny kontakty k čerpadlu, nějaký kostry co jsem našel sem očistil, dal jsem silnější baterku, byla tam jen 45Ah tak jsem dal 60Ah a přijdu k autu a nic, po třetí už to mělo snahu a na po 6te to chytlo, tak mě prostě přišlo že to nemá naftu.stojím lehce do kopce a ukazuje mi to naftu v kousek nad minimem,takže je to možná tím že mi odtekla nafta a bylo ji na start málo, ale nevím kam by se ztratila, mám tam u filtru ventily proti padání. každopádně potom auto chytalo na pokaždé i bez přidání plynu a to i při ohřátém motoru. tak jsem otočil auto naopak a uvidim jak to natočim zejtra,jestli se tomu bude chtít hned nebo ne, zajedu koupit naftu a pak se uvidí, zatím to je skoro každej den jinak s tím startováním

2012-06-11 08:45:58

To si tam mal fakt iba 45 Ah akumulator ??? To je ledva pre benzin, tento naftak ma predpisany 60 Ah.... Ved ked ma utocit naftove tlaky a zhavice... ja bych povedal ze aj to je malo, hlavne v zime. Pokial ti to dobre tlakuje, zimy sa bat nemusis s 60 Ah, len ju udrzuj naplno nabitu.

Snad uz nebudes muset viac pre cerpadlo spravit a uz bude iba posluchat. Vela spokojnych KM!

2012-06-20 21:36:17

tak jsem se po týdnu dostal opět k autu a nenastartovalo, tak jsem nabil baterku a napodruhý to chytlo, přijde mi, že to nastartuju jen na plně nabitou baterii, jinak ne. taky mi to po cestě opět chcíplo, už nevim čím to může bejt,znovu sem vyčistil sání a všechno okolo, dneska jsem ještě rozdělal nádrž, vyčistil ten sací koš,a zejtra pujde dolu nádrž a vyčistím ji celou, dám novej vzduchovej foltr a uvidím,aspon kdyby už to nechcípalo když vyřadím, sice už to není tak častý,ale štve mě to.

dnes jsem taky vypozoroval, že nastartuju vždy,když se mi s kontrolkama rosvítí taky ta červená s klíčem, a když se nerosvítí tak nenastartuju, skoro to vypadá že by to mělo spojitost, někde sem se dočet že to je kontrolka imobilizéru, neví někdo co s tím? třebo ho odpojit,nebo tak něco...

2012-06-21 08:44:01

No nazdar, to ti moze blbnut imobilizer. Spomenuta kontrolka sa rozsviti, ked sa overuje cip kluca (po nastartovani). Ak najde spravny kod, kontrolka zhasne a nastartovany motor necha bezat. Ked je chyba v kode, motor vypne (kontrolka vtedy tusim blika). Ak sa Ti kontrolka vobec nerozsvieti, to by znamenalo, ze ti ani nezacne overovat kod. Hoci to vyzera na problem s imobilizerom, ja si skor myslim, ze mas problem s elektrikou celkove. Lebo ci uz mas alebo nemas problem s klucom alebo imobilizerom, motor by mal najprv nastartovat. Takze tu uz je problem aj s RJ. Preto by som hladal najprv problem v elektrike: najst a odstranit problem, preco sa ti baterka vybija, resp. nenabija. Odporucam skontrolovat a ocistit pripojovacie svorky aj cudliky na baterii - nemas ich zoxidovane? Ak su "spinave", je tam prechodovy odpor a to zarucene bude zle startovat aj s nabitym akumulatorom a rovnako zle sa bude dobijat! Nasledne, ked je vybita, nedokaze utiahnut pri starteri aj RJ aj imobilizer. Kapis to? Ked RJ nedostava dost stavy, nemoze spravne riadit chod motora. Over tie kontakty na baterke, potom si odmeraj odoberany prud, ked je vsetko povypinane (aby si overil/vylucil pripadne skraty) a nakonec pohladame spatne kontakty na RJ/imo, na svorkovniciach apod. Drzim palce.

2012-06-21 20:34:47

právě mi přijde divný, že se někdy rozsvítí ta kontrolka a jindy ne, taky sem se dočet,že kdyby byl problém s imobilizérem tak mi to nastartuje a za 3 vteřiny zhasne.

Dneska jsem vyčistil tu nádrž,byl tam docela bordel, i v to sítku na trubičce.když sem to smontoval auto chytlo nahned,tak jsem se zaradoval, 3x auto chytlo v pohode bez přidání plynu, nechal sem ho ohřát a zase nic, a pak už se mu nechtělo, tak jsem nechtěl trápit zase baterku, vypadá to že je prostě problém s tím čerpadlem, i když je divný že mi všechny čidla vykazujou správný hodnoty dle manuálů.... každopádně než budu mít peníze na opravu, tak jsem di udělal vypínač na to čidlo teploty motoru a startuju v pohodě, nachvilu ho odojim,nastartuju a zapojím a dobrý, tak uvidim co se bude dál dít.... takže už jezdím, ted mě akorát štve že nevím kolik jedu, a nechci si kupovat nový čidlo,když mi nejde vyndat to starý

Baterku mám očištěnou, kontakty co na ní sou taky, něco málo tam bylo,ale nic hroznýho, očistli jsem všechny kostry co sem našel.... je to prostě oříšek,ale pořád doufám že by to nemuselo být tím čerpadlem, ikdyž je to asi jasné, už mám kontakty na nějaký firmy co to repasujou tak pokud se mi to nepodaří nějak vyřešit tak až budou prachy pujde na repas

2012-06-22 08:44:45

Doprcic uz... Z toho by jedneho slak trafil. Pozeral si uz aj multipolove svorkovnice? Su tam pri vakuovej pumpe take tri vedla seba , od akumulatora vlavo - rozober, pozri, prestrekni kontoxom alebo niecim podobnym. Mne to mechanik po vymene motora dokonca poprevazoval s tymi nylonovymi paskami - aby to nezlucilo. Raz som to rozoberal a jednu som zabudol zapojit. Neslo nastartovat, samozrejme - to ale znamena, ze aj spatny kontakt tuna moze byt pricinou.

A vobec, kde sa ti bere tolko bordelu v nadrzi??? To potom asi naozaj nebude v elektrike ale sa ti ten bordel zastorcoval v cerpadle - budes ho muset (nechat) rozobrat a vycistit. Mozna to ani nebude drahe.

2012-06-23 16:38:25

na ty svorkovnice kouknu, a uvidim,ale kdyby byl špatnej kontakt nebo tak bych nenastartoval vubec myslim, ale takhle to někdy chytne a někdy ne,každopádně tak jak mám to odpojení tak je to dobrý,startuju na pohodu, ale víc mě štve že když se mi ohřeje motor tak po vyřazení mi to chcípne, sou strašně malé otáčky a hned konec,když to prošlápnu párkrát tak dobrý,ale stejně mi přijde že jsou malé,auto se chvěje,pak se ustálí a dobrý, už nevim co bych vyčistil, nebo zkontroloval

kde se vzal bordel v nádrži nevim, byly tam kousky listí, a nějaká takový kousky slizu nebo co,jenže po vyčištění stále nic, a do čerpadla by se to nemělo dostat pěs filtr ne?

už vážně nevím, škoda že je nějakej origo servis tak daleko, nakonec tam stejně asi budu muset nějako zajet, nebo nevím, hlavně sem se nikde nedočet, že by to někomu chcípalo při vyřazení

2012-06-23 22:47:34

Miku, to co pises teraz, to uz sa s tym ne.er a zajdi zrevidovat cerpadlo, kym nebude neskoro. Toto nebude elektrika. To co popisujes ako sliz, neviem ako tam vznikol, ale taky sajrajt (odborne koloid) nechyti bezny filter a s cerpadlom to narobi galibu.

Tak ci onak, tie svorkovnice by som pozrel, maly jed moze byt aj tam, alebo to aspon zrevidujes a budes mat istotu, ze to-to je OK.

2012-06-24 07:52:51

Však mě už to ke konci taky začalo chcípat při vyřazení, aleto už byla poslední kapka a čerpadlo šlo ven. Jinak jak máš ten vypínač na čidlo, tak já tam měl danej termistir, bo jak se to jmenuje a tím jsem plynule mohl měnit odpor a tak jsem třeba u teplýho motoru odpor zvětšil a tím si motor přidal na volnoběhu v domění, že je zima. Ale v tu chvíli ti padne rafika na teploměru, tak se nelekni....

2012-06-25 18:26:03

zdravím, tak jsem se naštval a čerpadlo jsem vyndal, byl to teda boj než sem přišel na to jak ho vyndat ven a už ted vím že sem asi udělal drobnou chybu, vyndal jsem ho i řemenicí a poznačil jsem si rozvody na řemenici čerpadla a vačkový hřídele a v těch dvou místech na řemenu. jenže když jsem si to tam chtěl zkusit dát zpátky a protočil jsem motor,tak kokám že už mi rysky na řemenici a řemenu po jednom otočení nesedí...

, tak mám na vás otázku,jak si to zkontrolovat aby se mi to nepotkalo..? mám odkrytej ten horní díl krytu na rozvody,a rozvodák vede tam dolů a není vidět,ale předpokládám že dole se mi řemen nemoh pohnout a potřbuju poradit jestli čerpadlo má vliv na nastavení toho řemenu, předpokládám že ne, a taky nevím jestli se musí čerpadlo vrátit v úplně stejné poloze řemenice jako předtím,nebo je to jedno... jestli je čerpadlu jedno v jaké úrovni sou písty nebo,prostě dává palivo pořád a jen se musí točit....

jak si mám zkontrolovat ty rozvody? je tu někde nějakej plán? nějak o nemůžu najít, respektive jde to i tak, že si točím s řemenicí a mám místo žhavičky strčenej drát a tím poznám kam jde píst a v jaký je poloze, podle toho bych mohl určit na ventilech jestli je to správně a nehlo se mi to, ale drobná rada zkušenějších by se hodila

díky moc všem, už sem z toho docela špatnej, ještě k tomu sem si všiml že mám dirku v olejový vaně a vykapává mi olej takže to budu muset taky nějako vyřešit, doufám že to pujde zalepit dvousložkovým lepidlem

2012-06-25 19:53:33

pošli mě e-mail soukromou zprávou a já tipošlu schéma aretace. Mám to někde ze zdejšího fora, ale nevím kde, tak ti to pošlu jako dokument

http://www.mazdaclub.cz/f...select=82212#message82212

2012-06-25 19:59:35

asi jsem to našel je to někde v tom vlákně.

2012-06-25 20:15:21

díky za odpověd, takže je jasný že čerpadlo musí bejt určitý poloze aby vědělo do kterýho válce má stříknout, no akorát mě moc nepotěšilo že musím sundat řemenici na klice, to bude pakárna, ty šrouby sou zrezlý jak blázen, a přístup taky mizernej, ještě mě napadlo,není náhodou shodnej první píst v horní úvrati s tou značkou na klice? to by mi dost ulehčilo práci...

no pozejtří na to mrknu,doufám že to nějako zvládnu,třeba mi to bude i sedět,jen chci mít jistotu,abych něco nepokazil.

Zkoušel si teda nějako hýbat s tím čerpadlem po namontování? aby to šlapalo líp? předpokládám že to jde jen když povolíš ty dvě matky....já sem si to stříknul raději sprejem,abych trefil to správný místo

2012-06-26 05:35:31

čerpadlo jsem namontoval tak jak bylo podle rysek- jsou celkem i vidět na přírubě.ptal jsem se na to nastavení,, jestli se s tím můžezkoušet pootáčet, ale tvrdil, že si to jemně dolaďuje elektronika, takže je to zbytečný. Určitě musíš rozvody sestavit podle rysek, protože píst v horní úvrati je dost nepřesnej bod pro klikovku-poootočíš celkem dost stupnů, než se píst pohne. Takže řemenice dolů..

Mám dojem, že jsi psal, že ti tvoje značky po pootočení nesedí.... nezapomeň, že jedna otáčka klikou znamená jen půl otáčky vačky. A hlavně neprotáčej klikou bez řemenu, třeba startérem, jinak se ti to potká, ale to asi víš... Jinak nevím jak na 323, ale na Premacy je přístup k těm ryskám úžasnej.. Mě to šlo nejlíp kontrolovat přes zrcátko... jinak je není skoro vidět. Přd zpětnou montáží si ve svěráku zaaretuj ten hydraulickej šponovák. Je třeba ho utahovat pozvolna a jdeto. kdosi mě radil zaaretovat hřebíkem, ale nevím, jestli by to vydržel. Já aretoval vyhazovačem z formy na vstřikování plastů, což je celkem tvrdej materiál a i ten se hezky prohýbal.

2012-06-27 21:10:46

tak jsem na to dneska koukal a vačka s čerpadlem mi sedí přesně, takže předpokládám že musí i klikovka,to se nemohlo pohnout a. no právě proto mi to nesedí, už mi to došlo,že značky který sem si udělal na řemen a řemenice nemohli bejt po jednom otočení řemenu na stejným místě. přístup mám taky skvělej,asi jako k penězům.. ale naštěstí mi to sedí,takže nemusím dávat dolů řemenici kliky, ještě mě napadla kontrola kliky podle setrváku, koukal sem že je tam kontrolní místo,pod sáním,takže až bude chvíle raději to omrknu at mám jistotu, protože ta moje řemenice by asi nešla dolů a ten přístup je děsnej, každopádně ted to nemůžu asni zkoušet protáčet,přes noc mi vykapal olej tou dírou ve vaně, takže zejtra mě čeká lepení vany

2012-06-27 21:17:35

Nejsem si jistej, jestli je dobrej nápad těm rozvodům věřit. Mohlo ti to přeskočit o jeden či dva zuby dole na klice, takže při protáčení to nepoznáš, alef ungovat to pak v provozu nebude... Vím, sám, že když jsem to montoval zpátky, tak to nebylo hned a bylo třeba dávat bacha. na klice je malý kolo a to přeskočí honem. Jo, vanu mám taky dost rezavou. To jsou ty Mazdy. kdyby z motoru tekl olej jak z jiných aut, tak to nikdy nemůže proreznout. Pak dej vědět, jak si to opravil, protože lepit mastnej podklad je zapeklitý...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6