Fórum - Téma


špatný "teplý start"


Fórum 323 V BJ špatný "teplý start"

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3  4  5 ......... 6

2012-05-05 23:53:06

Caf mikulka99, to jak popisujes problemy s dymivostou, spatnym chodom - to bude naisto palivovou sustavou s cerpadlom. Ja som mal v zime problem s naftou - vysledok bol, ze bol nedostatocny prietok cez filter. Hrozne to dymilo (na bielo ci modrasto), motor nedokazal bezat na vyssie otacky, ani nad 1500 a preblikavala mi kontrolka zhavenia.

Na tvojom mieste by som pozrel najprv palivovy filter, zvlast ak si ho dlho nemenil. Potom sa "vrhol" na cerpadlo. Ak to dymi, moze to byt nedostatkom paliva v davke - nema to dostatocny tlak a nafta je slabo rozprasena. Pri studenom motore to iba "tleje", po zahriati dymivost ustupuje - toto by sedelo. Ak je cez filter prietok dostatocny, uz to potom vyzera na piesty v cerpadle. Tie sa vedia opotrebovat vinou spatnej (=slaba mastiaca schopnost) nafty (ktorej je na CZ/SK neurekom), potom davkovana nafta "uteka", tlak je slaby, davka mala a zle rozprasena. Ak bude "iba" zlym cidlom, potom cely davkovaci proces je "len" zle sledovany a zle riadeny. Oprava cerpadla vzdy dost draha, pozitivum je, ked sa nemusi kupovat nove. Vidi sa mi, ze sa dost kazia na motoroch s vykonom 74 kW. Neviem ci sa rovnake montuje do 66 kW agregatov, ale ak ano, potom nema tento typ dostatocnu vydrz na vyssi davkovaci vykon.

2012-05-06 09:22:53

Díky za reakce, pro upřesnění já auto nedávno koupil, takže rozvody jsem nedělal a s předchozím majitelem není moc dobrá domluva, prej neví atd...

Každopádně jsem se konečně pohl z místa, zajel jsem na diagnostiku, napíchli sme to a ukázalo to čerpadlo, nic podrobnějšího, tak se chyba vamazala a pak už znovu nenaskočila. Zároven sme ali přišli na to, že mi to někde po cestě z nádže nasává vzduch do nafty. Palivový filtr je nově měněný a sou tam ty průhledný hadice, tak je vidět že před i za filtrem je vzduchová bublina a po chcípnutí klesá nafta dolu. Takže by tento problém mohl být tím, určitě kvůli tomu nemůžu nastartovat a možná i proto to moc nejede. Takže musim nakoupit a povyměnovat hadičky a doufat že prasklina není v trubičkách. Odvzdušní se to a teprve potom se uvidí jestli se vůbec bude něco dělat s čerpadlem, ale myslím že v něm problém není. Myslel jsem, že tam mám to VP44 ale to je od Bosche a já na čerpadle mám Denso a vypadá jinak. Tak doufám že to bude jen tím vzduchem, i ten opravář říkal že sází jen na ten vzduch.

2012-05-06 09:46:44

To cerpadlo na DiTD je Denso V5, pokial viem, jediny typ k motoru rady RFxx.

2012-05-06 20:30:37

Až najdeš, kde ti to přisává, tak dej vědět. Taky mě saje vzduch už někde na cestě mezi filtrem a nádrží...

2012-05-06 21:17:56

napíšu, ale k autu se dostanu až o vejkendu, tak snad to místo najdu. bylo mi řečeno at hlavně vyhodím ty průhledný hadice, že sou na prd. Takže vyměnim komplet hadičky a snad je problém v nich.

2012-05-18 18:46:21

tak jsem se konečně dostal k autu, vyměnil jsem všechny naftový hadičky v motorovém prostoru, jednu jsem si dal tu průhlednou,pro kontrolu. Pokoušel jsem se odvzdušnit palivový potrubí pomocí kompresoru, kterým sem tlakoval nádrž,ale nějak se mi nedaří.....

odvzdušnuji dokud neteče jen nafta z čerpadla a stejně vidím v tý průhledný hadičce vzduch, kterej stojí a nejde dál, spíš by se vracel směrem k nádrži když netlakuju. po chvíli to zkouším zase odvzdušnit, jdou bublinky, pak už jen nafta a stále je v hadičce vzduch a nemůžu ho dostat ven. takhle jsem to zkusil asi 5x a nic, tak nevím v čem může bejt chyba.

ještě zkusím povyměnovat hadičky přímo u nádrže, jestli tam není chyba. Za a před filtr jsem si koupil ty zpětný ventily proti padání nafty, tak ty tam taky hodim a uvidim co se bude dít.

2012-05-18 21:00:53

Brrrr, nezavidim ti . Ale moc ti drzim palce, budeme mudrejsi vsetci.

2012-05-18 21:32:51

Odvzdušňuješ tlakováním nádrže? To se tak dělá??? To se mě nezdá. Já když vyměním palivovej filtr, tak jen napumpuju naftu tou pumpičkou co je u filtru a auto jde. párkrát zatočí a dobrý. pokud si nikde nepřisává vzduch, tak max. za pár minut musí být vše OK. Ikdyž já sám moc kecat nemůžu, bo mě to taky někde přisává

2012-05-18 21:41:23

Mozna to nie je zla taktika. Ale kym by som prisiel na nieco lepsie, asi by som aj toto skusil. Hlavne skus prist na to, ci ti prisava vzduch pred filtrom alebo za nim. Pretoze ti mozno netesni ten palivovy filter, skus ho trochu pritiahnut, alebo skontrolovat tesnenie - uz som videl vselijake praskliny na tesnen i. Trochu ho ponatahuj, poprekrucaj a ono sa to ukaze...

2012-05-18 21:52:25

dočetl jsem se, že je to nejjednodušší způsob jak pohodlně dotlačit naftu až do čerpadla....

no vzhledem k tomu, že u filtru nic jinýho než hadičky nemám, mi stejně asi nic jinýho nezbude nevím proč tam není, ale chybí mi tam i držák filtru.

filtr je dávanej novej - ne teda mnou, hadičky i sponky taky, takže si myslím že tam to musí těsnit

2012-05-19 17:05:58

tak jsem opět pokročil vymělil jsem hadičky co sou pod zadníma sedačkama, nandal sem před a za filtr ty zpětný ventily, a pořád to nechtělo chytnout a šli mi bublinky těma průhlednejma hadičkama, tak sem je taky vyhodil a auto sice nenastartovalo, ale na roztáhnutí chytlo a jelo o dost líp a hlavně už nechcípe když vyřadím a líp drží volnoběh. nasadil jsem tedy jednu krátkou průhlednou hadičku kus před filtr a při běhu motoru mi tam stále jedou bublinky, takže nevím co dál.... všechny hadičky jsou vyměněný, napadá mě,jestli není dirka v trubičce nějaký...takže asi zkusím udělat přemostění hadičkou od nádrže rovnou do filtru....

a když mám nastartováno a pořádně sešlápnu plyn na neutrál tak auto docela modře dýmí...

dotazy pro znalé..může s tím problémem mít souvislost že tam nemám origo filtr s tou pumpičkou a nějakou eletrikou? mam tam danej klasickej naftovej filtr

dále nevíte někdo, jestli by mi to mohlo přisávat ten vzduch už v nádrži částečně s naftou? mám to zezhora zarezlý,tak nevim jak se do toho případně dostanu....

mám dílenskej manuál od čerpadla, nezkoušel už někdo proměřovat ty čidla? v manuálu mají čidla rozebraný ven z čerpadla, docela bych to případně zkusil bez demontáže,abych nemusel s čerpadlem ven

2012-05-29 17:28:42

tak po nějaké odmlce opět píšu co novýho, škoda že mi nikdo nic nenapsal, nějakou zkušenost, radu ohledně čidel a tak.

Vzduch už mi to snad nikde nepřisává, na kontrolni pruhledny hadičce za studenýho motoru není nic vidět, když se ohřeje od výfuku tak lehce přisává, takže pujde taky ven, opravdu jsou uplně k ničemu tyhle hadičky. Jinak motor nastartuju se startsprejem, jinak ne, studenej pořád čudí a netáhne, po ohřátí jede dobře, pokud zrovna nebliká žhavení, to si bliká jak chce někdy ne, pak chvíli jo,takže nevim. Ještě mě napadlo restartovat jednotku, je to u mazdy jako u suzuki?- odpojit minus a minutu stát na brzdě...?

jinak mě asi čeká to nejhorší, vandat čerpadlo, zkusim asi proměřit ty jednotlivý čidla a pak se uvidí, snad není přidřený

2012-05-29 17:38:26

Pocuj, nejak sa mi ondie, ze mas podobny problem ako milanb, skus sa ho povypytovat. Viem, ze mu to nechcelo startovat a dymilo mu to na modro. Nakoniec to bol problem s cerpadlom, kratka navsteva v nejakom servise to vyriesila. http://www.mazdaclub.cz/m...&tab=blog&user_blog_id=24 resp. kukni tuto http://www.mazdaclub.cz/p...mazda-premacy-2-0-ditd-18

2012-05-29 18:39:14

díky, napsal jsem mu, tak budu čekat co dál... zaráží mě, že mě diagnostika napsala jen čerpadlo, tak se chyba smazala a hned mi řekli že jedine čerpadlo ven a na stolici a pak se uvidí, tak třeba to pujde nějako bez toho, protože tady u nás nevím dobrým servisu kterej by byl schopnej přijít na problém, všude tu jsou jen mechanici co vyměnujou díly za nový a jak to je něco s eletrikou tak ruce od toho

2012-06-03 17:25:24

takže jsem o kousek dál, vyčistil jsem ten RG ventil, vyndal jsem palivovej filtr a vypustil jsem ho,byl tam docela bordel na to že byl novej. taky jsem startoval párkrát pomocí spreje a najednou auto nekouří, jede jako blázen, pohoda, jen občas při vyřazení do neutrálu chcípne... to mě trochu štve a nevím čím to může být....

startování stále normálně nejde, prý by to mohlo být relátko čerpadla - má i nekdo jinej s tímhle zkušenost?

nebo nevíte,jestli se dá relátko proměřit,abych poznal zda je špatné či nikoliv..?

a další problém co jsem řešil je to prokletý čidlo tachometru, nejde mi ven, neví někdo jak se to dělá ?abych to nějak nepoškodil ještě víc, povolil jsem ten jeden šroubek a nic,tak nevím

díky všem za jakýkoliv rady a připomínky

2012-06-03 17:53:15

Ahoj.Moc tě nepotěším,máme Mazdu 626 Ditd 74kw,koupili jsme jí s tím,že nestartuje,šla taky nastartovat jen sprejem.

Chvíli jsme to řešili,ale nakonec jediná oprava-výměna čerpadla.Jde o častou závadu.Nejde o to,že by čerpadlo nedávalo tlak,jde pouze o elektroniku čerpadla,která se odpálí a už to nejde opravit.

Dočasná oprava je namontování relátka k teplotnímu čidlu co je v hlavě,které při startování motoru tohle čidlo odpojí.ŘJ na to reaguje a pak motor kupodivu nastartuje,ale musí se tam dát relátko,které spíná jen dočasně,protože jakmile to čidlo odpojí,musí po nastartování hned zase připojit,jinak motor chcípne.Ale je to jen provizorní řešení.

Zkus to čidlo najít,jen hned pod horním krytem a musíš natříkrat zalomit prsty,abys ho odpojil,když ho odpojíš,tak nastartuješ,ale auto za chvíli chcípne,pokud ho tam vrátíš hned po nastartování,motor už nechcípne,bud at ti někdo pomůže,nebo aspoň tak zjistíš,že máš v háji čerpadlo.

Jinak nechávali jsme si to opravit v Blanné u Moravských Budějic.Tak bych Ti je doporučil,bylo to bez problémů. .http://mazdablanne.blog.cz/0801/kontakt

Dal nám nějaké starší čerpadlo,ale funkční.Oprava kolem 10.000kč. Zatím mazda šlape

2012-06-03 20:33:31

Já kvůli tomuto čerpadlu obvolal půl republiky a nejblíž ke Žďáru odkud jsem to stejně bylo víc jak 100 km. Takže jsem čerpadlo vyhodil sám a poslal poštou... teda PPL. po opravě to servis poslal zpět narmálně na dobírku.. a za dvě hoďky bylo čerpadlo namontovaný zpátky a motor klapal jak fík

2012-06-04 10:07:00

no moc mě to nepotěšilo,ale aspon se hnu z místa. předpokládám že máš to čerpadlo s označením 4F nebo tak nějak když máš74kw, já mám právě to druhý 2F a mám jen 66kw, tak nevím jestli to odchází stejně u obou...každopádně, moh bys mi poslat nějakou fotku kde to čidlo najdu a jak vypadá,abych to vyzkoušel a věděl na čem sem.

A pokud je to elektronika čerpadla, tak to musí jít nějako opravit ne? výměna nějakýho čidla,nebo tak něco, přijde mi docela risk koupit starší čerpadlo, to je jak časovaná bomba když to tak odchází

2012-06-04 10:48:19

To nevím jaký mam čerpadlo,ale moc se lišit nebude.Každopádně máš příznaky stejný.Auto teď po ruce nemám,ale to čidlo najdeš.Je zepředu motoru,skoro až nahoře hned pod krytem,myslím,že mezi vstřikovacíma trubkama,mezi vstřiky,někde uprostřed motoru.Kdyžtak odpojíš jiný,to se nic nestane :) jen zkoušej čidla a startuj k tomu co potřebuješ odpojit je nejhorší přístup samozřejmě.

Já nevím,nám tvrdil,že to zkoušel několikrát opravovat,ale že to prostě nejde,prý je to nějakej tišťák nebo co,ještě zalitej,aby k němu nemohla voda a jako výměnej díl se nevede,jen komplet čerpadlo.

Risk je to samozřejmě,ale dávat 70.000 za nový čerpadlo se jaksi nevyplatí.Prý jsou čerpadla u kterých se to odpálí a pak jsou čerpadla,který auto přežijou,pravděpodobně nikdo neví proč.

tady je kdyžtak návod jak si vyrobit to relátko http://forschung.wi.uni-p.../myweb/hw/mazda/index.cgi

2012-06-05 17:43:43

tak jsem na to dneska koukal, chvilu mi trvalo než sem to čidlo našel, odpojil jsem ho a jak si psal nastartovalo to, hned jsem ho připojil a motor běžel, takže ted musím nějako pořešit co s tím. Takže je problém v čerpadle, které každopádně musí z auta ven, tomu se předpokldádám nevyhnu a pak bud sehnat jiný, nebo ho poslat na repas.

A když se koupí jiný čerpadlo,tak se musí něco nastavovat, nebo si to čerpadlo jen namontuju a řídící jednotce to nebude vadit... abych pak neměl jiný čerpadlo a nekomunikovalo s ŘJ....


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6