Fórum - Téma


špatný "teplý start"


Fórum 323 V BJ špatný "teplý start"

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3  4  5 ......... 6

2012-03-18 14:29:43

Mám Mazdu 323F 2.0 TDI 66kw r.v. 1999. Slovo špatný asi není správné. Prostě za tepla to nejde. Musím počkat až motor úplně vystydne a pak doufat, že to půje. Studený motor většinou nemá problém. Má s tím někdo zkušenost. Přdem dík za každé postřehy a připomínky.

2012-03-18 15:09:21

Mám to stejný a už hledám jiný čerpadlo. Bývá to buď čidlo na čerpadlo, který reguluje startovací dávku, nebo v horším případě vydřená rozdělovací, (rozváděcí) hlava. Přesný název nevím. A nekolísá u teplýho motoru volnoběch? Mě taky na volnoběh hůř reaguje na zátěž.

Dočasně lze obelstít řídící jednotku, kdy se při startu vsadí odpor mezi čidlo teploty vody a řídící jednotku. ŘJ si myslí, že je zim, přidá pro start víc paliva a motor naskočí. Zkus u teplýho motoru odpojit čidlo teploty vody a nastartovat. Podle mě chytne okamžitě..... Ale je tam blbej přístup a hned po nastartování bez čidla se rozběhne sahara...

2012-03-25 11:23:35

Ahoj, děkuji za radu. Měl jsem teď toho moc, tak sem auto neřešil. Tvůj příspěvek je na mě někdy až moc odborný. U volnoběhu jsem kolísání nepozoroval, ale problém se startem je už jak u teplého, tak studeného motoru. Ale někdy nastartuje,někdy se jí nechce. Já jsem momentálně ve Švajcu, tak se mi to tu nechce řešit, bo se bojím, že to bude trošku drahé. Tak bych s tím chtěl dojet domů do ČR. Při jízdě je bez problémů, tak snad nebudu muset nidke tankovat.

Mohl bych zkusit start s tím odpojeným čidlem teploty vody, ale vůbec nevím kde ho hledat.

Každopádně děkuji za radu.

Aloha Filip

2012-03-25 17:20:22

když se podíváš zepředu na motor, tak dole na bloku uvidíš čidlo tlaku oleje. A v podstatě nad ním je čidlo teploty motoru. cca 15 cm nad ním... je hezky zašitý za trubkama vedoucí ke vstřikům. přístup je tam blbej, zvlášť u teplýho motoru to stojí za prd. Laicky se dá zkusit kde je problém tak, že až toi nebude chtít chytit, tak poliješ čerpadlo studenou vodou( ne čidla, jen v místech kde jsou trubičky ke vstřikům. pokud to pomůže, je problém ve vydřeným čerpadle. Ono se to postupně zhoršuje..... Nakonec už motor ani neudrží volnoběh když je ohřátej.... Ale není to hned, já už s tím bojuju přes rok

Pokud nepomůže to polití může to být čidlo který řídí startovací dávku, to je menší zlo, to není tak drahý....

A fakt bacha na tu saharu která se hned rozběhne po odpojení čidla....

2012-03-25 23:31:09

Psal jsi to tu dobře, laicky k tomu také budu přistupovat. Ale ještě si nejsem jistej, co myslíš tou "saharou". Já si pod tím představuju něco jako vaření motoru.. To polití nezní zas tak složitě, tak to asi zkusím. Teď se jdu podívat na ceny ND.

2012-03-26 05:23:45

Sahara se říká ventilátoru u chladiče, u něj nikdy nevíš kdy se rozběhne. V létě se může rozběhnout i po vypnutí motoru když je hodně ohřátej... některý auta ho maj před chladičem, ale některý za ním...

ceny asi nenajdeš, ale zhruba takto: pokud to bude to čidlo tak to se dá pořídit zhruba od 5 do 8 tis...repas čerpadla dle velikosti problému a dle firmy nějakých 10-15tis, ale i víc.... no a kdysi tu ěkdo uváděl, že přímo ve značkovým servisu výměna čerpadla kolem 90....

2012-03-26 09:40:07

no nepotěšil si mě.. jestli to nebude čidlo, tak si radši koupím nové auto..

2012-03-26 10:27:23

Chlapi, kolko maju tie vase motory najazdene? Cisto informativne, kedy tak mozem cakat prdnutie cerpadla.... my mame cez 178 tis. a teply motor zatial startuje lepsie ako studeny, vdakabohu.

2012-03-26 10:33:50

Moje bylo z německa při 50 tis. pokud tachometr nelhal.. Teď něco málo pod 190. Ale třeba ja měl za to, že to je pro naftovej motor naprostá pohodička, že by měl lítat ještě jednou tolik..

2012-03-26 12:00:57

Suhlas, diesel ma sancu natocit aj 500 tis. Aspon tie starsie tolko natocili - mal som Peugeota 309, dnes ma cez 410000 a furt jak zamlada... Dnes je to plne elektroniky, ktora to vyhana na velke vykony v pomere ku zdvihovemu objemu so znizenymi spotrebami a to je uz potom dost haklive na kvalitu paliva, kvapalin, filtrov apod. Takze sa potom casto stane, ze niekto neznaly pridre motor, zapece turbo pripadne mu klakne cerpadlo. Holt, uz aj zivotnost vstrekov na CR sa pocita na 200 tis pri dobrom zaobchadzani.

Ja osobne si myslim, ze tie motory sa potentuju casto iba kvoli poruche nejakeho snimaca. RJ potom "nevedome" sa postara o odrovnanie motora - nema si ako overit zavadu na cidle a slepo veri, ze "vie co robi".... Az ked je neskoro sa motor zacne ozyvat neobvyklym hlukom, dymivostou apod. Ved kolki z nas uz vykusali, ako sa da RJ osidit cez to-ktore cidlo, aby motor napr. nastartoval... Myslim, by bolo spravne kontrolovat samotne cidla a ci ich hodnoty adekvatne zapasuju do palivovych map apod. Co vy na to?

2012-03-26 15:37:34

Těžko říct kolik má naše auto najeto. Stav počítadla je 125tis km. Ale myslím si, že u mě došlo k poškození nejspíš blbou naftou, ale je to jen doměnka. vše bylo dobrý a pak ze dne na den začalo hůř startovat za tepla a postupně se to horší a horší....

2012-04-13 21:21:20

Ahoj. Tak týden mám vstřikovací čerpadlo v servisu. Dnes mě konečně volali, co a jak. Tak v mém případě je vadný čidlo který řídí dávku paliva. Nejen startovací. Mělo by se srovnat to startování a zároveň i reakce na zátěž, tak jsem zvědav.. Ještě tam byly špatný nějaký gumičky, tak je vymění. Koncem příštího týdne by mělo být... Jo a cena? Rozpočet je 13tis. bez DPH.. Sice je to dost, ale asi to bude lepší než dát 9tis za čerpadlo z nějakýho vrakáče..

Špatná nafta za to nemohla, prostě se potentilo čidlo... Víc dám vědět a to sešroubuji a motor bude klapat

2012-04-13 22:11:08

Tak to nezní tak špatně.. Já jsem ještě ve Švajcu, domů jedu až za týden. Dnes sem to zkoušel a první a po chvilce druhej start ok. To je pro nás důležité, pak nonstop až do ČR. Tam to půjde do servisu a uvidím. Taky už koukám po něčem novém. Dík za info, zatím Mazdar.

2012-04-22 13:10:13

zdravím všechny, mám nejspíš stejný, nebo podobný problém, za tepla nenastartuju ani náhodou, za studena se tomu taky nechce a za jízdy mi problikává kontrolka žhavení a přitom je cítit pokles výkonu. taky když vyřadím a dobržduji tak mi hned chípne motor má někdo i takovouhle zkušenost? může to být tím čerpadlem? pročítal jsem ji některá témata a nějak v tom nemám jasno, jestli je to čerpadlem, nebo těma čidlama na něj. Někdo mi tvrdil, že to může být kvůli špatnému čidlu teploty..... tak nevím, budu rád za všechny postřehy a rady, díky

ještě mi nejde tachometr, takže mi neukazuje kolik jedu a nepřičítá kilometry, jak je to u mazdy řešený, může to bejt jen špatněj náhon k tachometru? mám mazdu 323 2ditd 1999

díky všem

2012-04-22 17:04:10

Pokud jde o tachometr, tak ti neporadím, ale pochybuju, že by byl mechanickej, ale to nevím. Já měl špatný čidlo regulující dávku paliva ale kontrolka žhavení mě neproblikávala. Ukazatel teploty vody ti funguje dobře? Pokud ukazuje dobře, tak čidlem teploty by to být nemělo, jinak mě spíš napadá snímač otáček.... ael to jen hádám....

2012-04-22 18:04:06

tak tachometr mi zatím tak nevadí, stejně nemůžu jezdit, ukazatel teplody vody mi právě funguje, start je špatnej, auto se klepe, čoudí to, až se ohřeje motor tak to přestane kouřit, jede to ale špatně, protože bliká to žhavení, začlo mi blikat při jízdě,do tý doby to jelo dobře. tak teda nevím, je možnost odhalit jestli je to nějaký z těch čidel třeba vyblikáním závady?

  • mě napadlo jestli to prostě není tím čerpadlem, že mi dává málo nafty a to se jednotce nelíbí tak kvůli tomu bliká to žhavení, ale těžko říct zda je to špadným čidlem na čerpadle nebo samotným čerpadlem.

2012-04-24 16:24:56

Ahoj. Jak jsem slíbil, tak činím. Čerapdlo mám opravený. Celkem to stálo 15700. S toho 7700ono čidlo, 1300sada těsnění a zbytek práce a poštovný.

Auto teď startuje jak studený, tak teplý. Sice asi 2 vteřiny musí točit, ale myslím si, že jak to bylo rozhozený, tak že si někde přisává čerpadlo vzduch. Hadičky jsou už celkem tvrdý. Jinak auto teď jede jak blázen. Takhle nejelo ani když jsem ho pořizoval, takže zárodek problému už tam asi byl tenkrát. Taky uvidím, jestli nestoupne víc spotřeba, jak se mě bude líbit, že to fičí

Taky jsem našel minulej protokol od emisí a tam vyšla hodnota kouřivosti 0,9. Povolených je 1.8. No a včera jsem byl na emisích a hodnota kouřivosti 0.3... Takže jakási změna tam je. Taky je otázkou, jestli to auto tenkrát opravdu na tom měření bylo, nebo jestli to nebylo jen tak. Ono to totiž mělo dovozovou STK a oma jsem zjistil, že byla z jednoho čepu vypadená stabilizační tyčka a byla tak orezlá, že po tý dovozový STK se to stát nemohlo...A to by se mělo v protokolu objevit, že tam jen tak visela

2012-04-24 19:33:57

tak to máš dobré

já akorát nevím jak to řešit, diagnostiku mi tu neudělaj, protože mazdu do 2000 nemaj, a nevím jestli vše vsadit na čerpadlo. všechno asi ukazuje na něj, ale potřeboval bych aby mě někdo utvrdil, kdo měl podobné či stejné příznaky.

Soudě podle toho že mi nedržel volnoběh a bez prošlápnutí plynu chcípl morot, nešel nastartovat teplý,ted ani studený a ještě bliká žhavení, což značí porochu motoru, to by mohlo značit že je problém v čerpadle, nebo v nějakém tom čidle.

ale taky si říkám že častý problém je snímač otáček na klice....

předchozí majitel to měl na diagostice a prý že to je špatné čidlo na čerpadle, ale nebyli schopni mu říct které to je

tak sem z toho celej zklamanej

2012-04-24 20:54:51

To ti neřeknu. Mě nic neblikalo a čidlo na čerpadle taky bylo v háji.... Ale to asi byla porucha na kterou bylo třeba vyndat to čerpadlo a dát na zkušební stolici. Elektronicky se asi s ŘJ bavilo normálně...

2012-05-05 22:45:15

Ahoj taky by ti to mohl dělat předvstřik, jenže ten ovlivňuje čidlo na klice a to ovlivňuje hydraulický napínák rozvodů...Dělal jsi rozvody?Já ano a nevyměnili mi ten napínák a bliká mi žhavení a ubírá výkon, příští týden dám bj do mazdy tábor a ten napínák mi ken vymění, dám vědět jak jsem dopadl.Jinak obecně platí, že iditd vydrží 500 000Km ale záleží na kvalitě servisu a NAFTĚDržím palce a dám vědět!


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6