Fórum - Téma


Špatný start 626GD, uvařeno??? Pomoc!


Fórum 626 GD Špatný start 626GD, uvařeno??? Pomoc!

Informace o modelu: Mazda 626 GD



2008-08-07 23:57:42

Vlastním mazdu 626Gd, rv 91, 1.8 karbec lpg+ benzin.

Dnes jsem vyrazil, auto zaparkoval a menší loužička vody pod ním, nic dál nekapalo, tak jedu a dál jsem neřešil.

Ujel jsem 300km a najednou jsem cítil podivný smrad, na budíky vody bylo 110C, přidal jsem trochu plynu a uslyšel jsem takový kovový zvuk, jakoby ventily, no okamžitě jsem zastavil, auto samo chcíplo.

Zastavím, za mnou čára vody nebyla, jen pod autem zhruba půl litru vody,na chladiči jsem poznal, že jsou povypadané gumičky, pustil jsem topení, otevřel víčko chladiče (nic na mne nevystříklo) a okamžitě jsem začal lít vodu, kam jsem nalil celkem 5l vlažné vody, přitom čas od času se voda uvařila a začala stříkat.

Když jsem otevřel kapotu, kouřilo se mi lehce z motoru, z výfuku žádný dým, v oleji voda není, ani ve vodě olej, ale mám špatné těsnění pod víkem a kdesi z těch míst se kouřilo.

Jak jsem se snažil ucpat chladič tu psát nebudu, stejně to nemělo efekt.

Asi po půl hodince jsem se pokusil nastartovat, auto chytalo vždy na ťuknutí, ale tedka musím tak cca 4 sekundy točit a třikrát prošlápnout plyn, až potom chytne.

Jak chytne, krásně drží otáčky, i vytočil jsem ji i na 5000ot/min, ventily neklapou, vše je ok.

JEN TEN START, TO MĚ DĚSÍ.......ČÍM TO MŮŽE BÝT?

Napadá mě třeba upálená svíčka tou teplotou, nebo tak něco podotýkám, že jsem chladič zatím nevyměnil a před tím pro mne byl start téměř zábavou, nyní mě to děsí.

Pro doplnění, auto jsem odstavil před barákem (resp. mne odtáhli), od té doby jsem nestartoval.

Tak co, uvařil jsem ho? Co ten start, není přidřený motor?

Děkuji moc za pomoc, mám ho rád a hci ho mít v cajku, ale opravdu víc jsem mu pomoci nemohl, zastavil jsem okamžitě.....

Ps: Jestli se někomu válí doma chladič na Gd v dobrém stavu, dejte vědět.

Díky, Honza.

2008-08-08 15:37:03

pro priste koukej na teplomer! aspon obcas...

urcite si prehral svicky to muze byt problem proc to nechce startovat bud je vycisti nebo vymen...

kontroluj olej a vodu jestli se neztraci nebo nebarvi...

jeste me napada zkus zmerit tlaky ve valcich, tak poznas jestli je to pridreny nebo ne

2008-08-08 16:43:28

Odkial vieš,že 110? Malo by to vydržať, šak červená je až 120 Asi si spravým nejaký pípač na teplotu pre istotu .

2008-08-08 22:01:10

Okud vím, že 110C, protože na 120 to nebylo a normálně mě to ukazuje kousek za půlku,cca 100C....

Jinak na teploměr jsem koukal, proč bych asi jinak při 110 zastavil?

Na červený to vůbec nedošlo, k tomu to mělo hoodně daleko.

Měl jsem větrák naplno, cejtil jsem smrádek, auto vydávalo divný zvuky, koukam, voda 110, hned na stranu a zastavil jsem, to vše během 10ti sekund.

2008-08-08 23:28:34

Ja ked som kúpil tak nešiel vetrák, tak som sa bál zápchy,ale ako ty vravíš tých 100 tam cca bolo najcviac. Ale ten predomnou to mohol tiež uvariť. Štartuje to tiež tak cca 4 sekundy, ale u mňa to môže byť aj baterkou. Keď sa mi motor zohreje tak počujem ako keby bublanie vody, ale neviem čo to je, mám pocit, že keď trochu plynu pridám zmizne (tak voda asi nie). Mám bohatú zmes možno sviečky ako u teba (teraz idem na nové). Potom dám vedieť ako štartuje.

No ale ty si mal 110, ale bez vody tak to mohlo byť v motore peklo. Ako vyzerá olej? Nesmrdel ten? Ja by som asi pozrel sviečky a menil olej ako prvé, ale praktickú skúsenosť ti dá niekto iný .

2008-08-09 09:03:07

NO, jo ale v motoru voda byla, až potom, co všecka vytekla, se zahřál víc a to jsem hned zastavil.

Asi to budou ty svíčky, olej, ten je v pohodě.

Ale stejně už mám 15.000 na oleji, takže jsem chtěl beztak měnit.


Odpovědět